PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht: 1U server voor beginner



skyflyer
23/03/09, 17:51
Hey,
ik zou graag mijn kennis wat verbreden en me een 1U-server aanschaffen. Deze zou ik de eerste maanden bij mij thuis willen plaasten op het internet, om misschien nadien te verhuizen naar een datacenter. Deze zou ik willen gebruiken als webserver.
Heeft er soms iemand een 1U-server op overschot voor een prijsje?
Liefst geen te oude configuraties zodat ik er enkele jaren mee verder kan :-)

Alvast hartelijk dank!

SkyFlyer

ichosting
23/03/09, 17:54
Wij hebben nog een supermicro DualCore 2,3 GHz liggen met 1 GB geheugen.
Mag weg voor 225 euro excl. btw. Is ongeveer een half jaartje oud en draait perfect.

Kan ook worden overgenomen in combinatie met Colocatie eventueel.

eXtreme Service
23/03/09, 18:15
Wij hebben nog enkele Tyan GS10 servertjes (P4 2,4Ghz met 1GB geheugen) liggen welke weg mogen voor 75 euro (excl) per stuk.
Ook komt er binnenkort nog een Sempron vrij of een Pentium 4 3Ghz Supermicro server.

Combinatie met colocatie is ook altijd mogelijk.

skyflyer
23/03/09, 18:21
Wij hebben nog enkele Tyan GS10 servertjes (P4 2,4Ghz met 1GB geheugen) liggen welke weg mogen voor 75 euro (excl) per stuk.
Ook komt er binnenkort nog een Sempron vrij of een Pentium 4 3Ghz Supermicro server.

Combinatie met colocatie is ook altijd mogelijk.


Klopt het dat deze max. 2Gb werkgeheugen ondersteunen? Is waarschijnlijk wat te weinig voor in de toekomst. Ik bezit enkele "grote" websites (30000 bezoekers per maand) die ik later zelf zou willen hosten op eigen server.
Heb je soms meer info over de servers die binnenkort vrijkomen?

Alvast bedankt!
SkyFlyer

Sorcer
23/03/09, 18:27
Je geeft zelf aan dat je over grote websites beschikt, ik neem aan dat het dan belangrijk is dat deze websites stabiel blijven draaien. Waarom niet gelijk goed investeren inplaats van een tweedehands server waarvan je wellicht tot weer snel een nieuwe/andere server moet aanschaffen.

Denk er eens goed overna voordat je uberhaupt een tweedehandse server overneemt. Er zijn genoeg merken die nette servers aanbieden voor nette prijzen met de nieuwste configuraties met daarnaast garanties op de hardware. Het is natuurlijk zo dat je niet alleen nu moet kijken wat er nodig is, maar ook in de toekomst. Dit met een visie om wellicht uit te breiden / te groeien.

Succes iniedergeval!

eXtreme Service
23/03/09, 18:34
Heb je soms meer info over de servers die binnenkort vrijkomen?

Alvast bedankt!
SkyFlyer
Een van de servers die vrij komt is een Supermicro server met een P8SCi moederbord, P4 3Ghz CPU, 2GB ECC geheugen inclusief IPMI kaartje enz.

skyflyer
23/03/09, 19:45
Ik wacht nog enkele andere voorstellen af... :-)
Ik heb zeer grote interesse, maar ik wil zeker zijn dat ik er eentje vind waarmee ik toch enkele jaren probleemloos verder kan :-)

Spyder01
23/03/09, 19:48
Opzich een leuk instapmodel:

http://www.webhostingtalk.nl/huidig-aanbod-en-tijdelijke-aanbiedingen/147872-supermicro-de-aanbieding-new-post.html

Aanbieding van Erik H.

Bij evt. uitbreiding kun je naar een Core 2 Duo processor en van 2 naar 4 Gb geheugen. Dan heb je een nieuw systeem.

Je kunt ook een wat ruimer budget nemen en gaan voor een recente Xeon (dus niet de oude stroomslurpers).

RichardVD
23/03/09, 20:18
Houd je er wel rekening mee dat als thuis het niet mogelijk is om de meeste control panels te gebruiken en je dus over de nodige technische kennis moet beschikken om alles handmatig te installeren. Misschien een idee om te oefenen op een vps en daarna een server aan te schaffen.

skyflyer
23/03/09, 20:48
Ik ga eerst beginnen met m'n oude laptop uit te halen en deze gebruiken als test-"server"...
Ik heb hier wat op WHT zitten surfen, maar nergens goede informatie gevonden over het opstarten van een Linux-based webserver...? Iemand toevallig een linkje waar alles stap voor stap word uitgelegd? :-)
Momenteel heb ik reeds OpenSuse geinstalleerd.

jandirkse
24/03/09, 01:05
Beste,

Wij hebben nog een vloot oude servers liggen
1u sc512L + p8sci intel pentium 4 3000 mhz
2 gb ram 1x80 gb sata
verbruik 0,6 amp

200 euro of
1u 811-i + p4sbe intel pentium 4 2000 mhz
1gb ram 1x 80 gb ide
100 euro

Randy
24/03/09, 01:31
Ik heb hier nog een 20-tal servers liggen. Voor een drukke website adviseer ik:

Dell PowerEdge SC1850
2x XEON HT 3.0 Ghz CPU's
Redundant voeding
2x 146G SCSI 10K disk
DRAC remote management kaart
4x 1 Gbyte DDR2 ECC geheugen
Afhaalprijs: 350,- te Enschede.

Wil je iets minder heb ik nog een Core2Duo liggen in een Supermicro behuizing. Deze is voor 250,- af te halen en heeft 2 Gbyte geheugen en een 120 + 160 Gbyte harddisk.