PDA

Bekijk Volledige Versie : .be opeisen



dupondje
20/03/09, 21:21
Hallo WHT,

Ik zit met een vraagje. Ik wil mijn achternaam .be in handen krijgen. Normaal zou je verwachten dat deze nog niet geregistreerd is, want enkel mijn familie heeft die achternaam.

Blijkbaar heeft nu een of andere louche ondernemer de domeinnaam geregistreerd. Ik heb deze persoon even gecontacteerd, en hij vraagt maar liefst 650eur.

Ofwel 100eur/jaar, maar dan wordt ik geen eigenaar van de domeinnaam.
Nu vraag ik mij af of ik iets kan ondernemen? Eventueel had ik gedacht van een advocaat een brief te laten schrijven naar die huidige domeinnaamhouder, zodat die misschien een redelijkere prijs vraagt.

Als misschien iemand hier die brief kan opmaken, ik betaal met plezier een (kleine) vergoeding voor!

Mvg

BsHosting
20/03/09, 21:23
First come first serve.

Je hebt geen merk, geen handelsnaam dus acht de kans zeer klein.

Dotdns
20/03/09, 21:25
First come first serve.

Je hebt geen merk, geen handelsnaam dus acht de kans zeer klein.
100% correct
de kans is zelf 0%

dupondje
20/03/09, 21:27
Om de overdracht van de domeinnaam te bekomen, moeten drie cumulatieve voorwaarden worden aangetoond:

* de domeinnaam van de domeinnaamhouder is identiek aan of vertoont grote gelijkenis met een merk, een handelsnaam, een maatschappelijke benaming of vennootschapsnaam, een geografische aanduiding, een persoonsnaam of een benaming van een geografische entiteit op dewelke de aanklager rechten heeft

Hier staat toch 'een persoonsnaam' ?

BsHosting
20/03/09, 21:29
Heb jij de rechten dan NEE.

Dus is het kans 0%

Dotdns
20/03/09, 21:31
je bent vast en zeker niet de enige die deze famillie naam heeft.
Onder persoonnaam, wordt ook meer bekeken naar jandupond.be dan naar dupond.be

dupondje
20/03/09, 21:39
je bent vast en zeker niet de enige die deze famillie naam heeft.
Onder persoonnaam, wordt ook meer bekeken naar jandupond.be dan naar dupond.be

dupond (met die specifieke schrijfwijze) is door slecht een handvol mensen gebruikt in belgie :)

Dotdns
20/03/09, 21:47
http://www.google.be/search?hl=nl&num=30&newwindow=1&q=dupond&btnG=Zoeken&meta=cr%3DcountryBE
Resultaten 1 - 30 van circa 18.500 voor dupond
Enkel BE pagina
eerste resultaat
Gouden aansteker Dupond
Merknaam ,
heeft zowiezo al meer Kans dan U indien Trademark.

Je maakt geen schijn van kans.
Wil je deze naam.
betaal die 650.
Hij had veel meer kunnen vragen !

Freezer
20/03/09, 22:04
dupond (met die specifieke schrijfwijze) is door slecht een handvol mensen gebruikt in belgie :)

Ja, dus? En de andere mensen die dupond heten hebben er dan minder recht op? Volgens jouw redenatie zou jij het moeten krijgen, maar dat vinden zij bv ook :)

Henky!
20/03/09, 23:49
Dupondje.be is ook al weg. Maar wees creatief. Dedupondjes.be kan bijvoorbeeld nog wel. Of familiedupond.be.

En anders zijn die 600 Euro ook wel een aardig alternatief.

dupondje
21/03/09, 00:08
Dupondje.be is ook al weg. Maar wees creatief. Dedupondjes.be kan bijvoorbeeld nog wel. Of familiedupond.be.

En anders zijn die 600 Euro ook wel een aardig alternatief.


dupondje.be is van mij :) gelukkig :D

Mikey
21/03/09, 00:50
Hallo WHT,

Blijkbaar heeft nu een of andere louche ondernemer de domeinnaam geregistreerd. Ik heb deze persoon even gecontacteerd, en hij vraagt maar liefst 650eur.


beetje deftige en goede advocaat, en je bent hard op weg om daarheen hetzelfde te betalen. Met als resultaat dat je de eigenaar in zijn harnas jaagt en je achteraf baalt dat je die 650 niet betaald hebt ...

Cakkie
21/03/09, 11:01
--snip-- nevermind, verkeerd gelezen

Marin
21/03/09, 12:34
650 euries is ook niet zo'n wereldhoog bedrag hoor. Hij had er veel meer voor kunnen vragen.

Dus ik zou maar snel betalen voor hij zich bedenkt.

hbouyafa
24/03/09, 09:04
Ik denk niet dat een advocaat wat gaat uitmaken. Wel gaat hij de totale kostenplaatje omhoog schroeven!