PDA

Bekijk Volledige Versie : Linksys nss4000 NAS Storage system NAS 6mnd oud 4x1TB



nieuwhier
20/03/09, 16:23
Ik zie hem nieuw bij CentralPoint staan voor 643,92 euro ex btw. zonder schijven. Wel serieus bieden svp. Kan met- en zonder factuur.

Is ook zonder schijven te koop, ook eventuele ruil voor pc/server/desktop waarin 4TB zit of past.

Er zitten 4 1TB schijven is, WD19EACS WD caviar 25 jan. 2008

Wegens aanschaf nieuw storage systeem is deze overcompleet geworden. Slechts 1 jaar oud. Kopie v/d originele factuur kun je erbij krijgen.

Inclusief 4x1TB schijven dus afhankelijk van je raid keuze max. 4TB opslag.

De firmware is wat aangepast zodat je normaal kunt SSH'en naar het apparaat maar de originele kan er ook zo weer op natuurlijk.

* 4 Drive Bay Network Storage System Chassis Supporting RAID 0/1/1+Spare/5/5+Spare/10 and File Encryption Support
* Microsoft Distributed File System Support & Network Virtualization of RAID Sets Across Linksys Network Attached Storage Systems** (requires at least 1 NSS6000/6100)
* Dual Gigabit LAN Interfaces Supporting: VLANs, QoS, Link Aggregation, & Spanning Tree

The intelligent chassis of the Linksys Network Storage System NSS4000 gives administrators and integrators the flexibility to optimize the NSS for performance, capacity and a company's storage and sharing needs. The NSS4000 supports up to 15 concurrent, connected CIFS (Windows, Macintosh, Linux) users. Linksys NSS products bring robust NAS (Network Attached Storage) within reach of today’s budget-minded workgroups and small businesses. They are ideal for storing, backing up, sharing and archiving critical information. The feature set of the NSS series set it apart from entry-level, desktop NAS systems, while at the same time its competitive pricing gives small businesses the opportunity to realize substantial cost savings when compared with more expensive storage systems.

Unlike other NAS systems, that need to contain operating system software on one or more hard drives in a NAS system, each Linksys NSS product features a unique and intelligent chassis that contains the Linux OS that controls it. This gives the NSS system added stability and reliability, as well as the flexibility to be configured without connected drives or reconfigured at any time - even hot swapping and resorting hard drives to different storage bays. This flexible architecture makes the Linksys Business Series NSS series ideally suited for budget-conscious companies that are constantly growing and evolving.

pdu
20/03/09, 17:33
bij tweakers is hij incl btw voor dat bedrag.

Ik las ergens dat hij 55W trekt hoeveel trekt hij met 4 schijven, weet je dat toevallig?
Als je voor 350 van de hand doet wil ik hem wel hebben.

nieuwhier
20/03/09, 17:54
350 zonder schijven bedoel je dan denk ik ? Als er geen ander bod komt binnen enkele dagen vind ik dat wel prima.

Ik had hem tot voor kort op een apc zitten en kon het zo aflezen... maar ik weet het niet meer. Weinig ieder geval in vergelijking met een server. Zal in de handleiding wel wat over staan denk ik ?

pdu
20/03/09, 19:12
350 zonder schijven bedoel je dan denk ik ? Als er geen ander bod komt binnen enkele dagen vind ik dat wel prima.

Ik had hem tot voor kort op een apc zitten en kon het zo aflezen... maar ik weet het niet meer. Weinig ieder geval in vergelijking met een server. Zal in de handleiding wel wat over staan denk ik ?

Met schijven, ze zijn wel bijna 15 maanden oud. (zonder bon, leuk om voor dat bedrag mee te spelen kijken of het iets is)

Mikey
20/03/09, 21:13
ik mis iets ? Pdu schrijft 15 maanden oud, de topic titel rept iets over 6 maanden, en de post staat vervolgens een jaar...

pdu
22/03/09, 02:29
ik mis iets ? Pdu schrijft 15 maanden oud, de topic titel rept iets over 6 maanden, en de post staat vervolgens een jaar...


Er zitten 4 1TB schijven is, WD19EACS WD caviar 25 jan. 2008

Op fans na (en ondeugdelijk gebruik) kan met de linksys weinig fout zijn.

25 jan 2008 - apil - 2009 = 15 maanden (ok 14 maanden eigenlijk).

Moet denk ik WD10EACS zijn ipv WD19EACS die kosten inkoop 65 euro.

Dus dit setje kost nieuw € 558 + (4* 65) = € 818,-

€ 350,- tot € 400,- is redelijk voor een test omgeving om te zien of dit device iets toevoegt (immers hij ziet er ook vanaf, zal wel een reden voor zijn). Schijven zullen uiteindelijk als backup schijf in desktops verdwijnen dus toch niet gebruikt worden. (moet het ook kunnen verkopen indien het niets toevoegt. )

pdu
22/03/09, 02:40
Wegens aanschaf nieuw storage systeem is deze overcompleet geworden. Slechts 1 jaar oud. Kopie v/d originele factuur kun je erbij krijgen.

Graag een eerlijk antwoord mijn bod blijft staan ongeacht (je eventueel negatieve) antwoord. (eerlijk is eerlijk)

Ik lees zojuist:
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16822201003

En vroeg me af of er issues zijn met 1 TB schijven, zelf wil ik er uiteindelijk 1,5 of 2 TB schijven in stoppen.

Bios/Bootloader of enig ander onvoorspelbaar gedrag.

En of throughput via FTP daadwerkelijk niet hoger uit komt dan 10Mb/s.

Ook las ik dat er geen shell op zit, gaan SCP transfer? of SFTP?
(niet belangrijk heb een workaround gevonden http://www.tmk.com/blog/?p=8 )

Heb je er trouwens wel rail bij?

Serveo
24/03/09, 12:45
Hier ook interesse.

nieuwhier
24/03/09, 19:49
Sorry voor mijn late reactie.

Ik heb geen problemen met het apparaat gehad. Ook niet met de 1TB schijven. De aangepaste firmware maakte het mogelijk om te ssh'en naar het ding. Of scp of sftp mogelijk is zou ik niet weten. Ik heb hem alleen gebruikt met NFS en af en toe gewoon ftp.

Van de snelheid moet je niet teveel voorstellen. Ik heb het niet gemeten maar ik geloof inderdaad niet boven de 10MB/s uit. Zeker weten doe ik het niet.

De 6 maanden die ik noemde in de header is een foutje.

Dit zijn de schijven:
http://tweakers.net/pricewatch/160231/western-digital-caviar-green-wd10eacs-1tb.html

Geen rails, hij hing in een rack met 4 bouten en steunde op de server daaronder.

Ik zal duidelijker zijn wat ik er voor wil hebben:
Zonder schijven 300 euro.
Met schijven 150 erbij. (als je factuur wilt dan nog + btw)

pdu
25/03/09, 00:27
Voor 400 hebben we een deal.

Indien je in Noord-Holland zit kan ik hem wel komen ophalen, anders betaal ik de verzendkosten wel.

nieuwhier
27/03/09, 00:25
Ik heb 2x een bod van 400 euro (zonder factuur). Wie voor morgenavond 450 zonder factuur biedt mag hem hebben, en anders de 1e die 400 had geboden.

Hij kan in sliedrecht afgehaald worden (zaterdagavond rij ik ook richting de arena voor het voetbal en kan ik hem in de buurt ergens afgeven).

Verzenden is een beetje lastig, heb geen goeie dozen hier meer liggen.

Hollanda
27/03/09, 01:12
Dat is inclusief schijven?

nieuwhier
27/03/09, 08:33
Inclusief schijven ja.

nieuwhier
27/03/09, 22:08
Hij is verkocht. Morgen lever ik hem af. Topic kan dicht :-)