PDA

Bekijk Volledige Versie : Wordpress design zonder reseller hosting?



yesnonsense
17/03/09, 22:21
Hallo,

Ik wil websites gaan maken mbv Wordpress, ik vraag me echter af hoe ik deze websites aan de klanten aan kan bieden, zonder reseller hosting?
De reden dat ik geen reseller hosting gebruik is omdat ik simpelweg het geld er niet voor heb..
Weet iemand hier een oplossing voor? Of is het bijv. mogelijk om de Wordpress website lokaal aan te maken, en vervolgens naar de webhost van de klant te verplaatsen? Ik ben namelijk bang dat "verplaatsen" problemen op gaat leveren (ivm MySQL)

Alvast bedankt! :o

Geert-Jan
17/03/09, 22:51
- je koopt een hosting accountje bij mij,
- plaatst daar de gemaakte template's / websites op
- verkoopt ze inclusief hosting bij mij,
- ontvangt je provisie daarover.

Triloxigen
17/03/09, 22:56
Je kunt Wordpress wel verhuizen, maar sommige links staan helaas wel in de database.

Maar als het gaat om ontwerp maakt het niks uit, want het is een losse template welke je overal kunt plaatsen.
Dus wordpress installeren op de host, template uploaden (die je 'thuis' ontwikkeld) en instellen maar.

Je kunt natuurlijk ook ipv een reseller pakket klanten direct bij een host diensten af laten nemen en dat jij er provisie over krijgt.

Dezo
17/03/09, 23:02
Je kan gewoon een hostingpakketje aanschaffen per klant dat je hebt. Ik zou het wel niet 'bij mij' doen :)

yesnonsense
17/03/09, 23:12
Dus, jullie raden aan:

1. Ik maak de template thuis
2. Met de klant ga ik de (externe) hosting regelen
3. Ik upload de template naar de server van de klant, en van daaruit ga ik het verder uitbreiden

Ik vraag me alleen af of "de gemiddelde klant" de moeite wilt nemen om een hostingpakket aan te vragen, of dat ze zullen denken "Ja, jij bent de webdesigner, regel jij dat maar." Ik zit er natuurlijk niet op te wachten om de facturen van de klanten te gaan betalen... ;)

Triloxigen
17/03/09, 23:14
Maak goede afspraken met een hoster, het moet geen probleem zijn dat de klant een factuur krijgt van een 2e partij.
Maar dan kun jij in principe wel de hosting regelen.

In ruil krijg je dan een provisie

Dezo
17/03/09, 23:20
Dus, jullie raden aan:

1. Ik maak de template thuis
2. Met de klant ga ik de (externe) hosting regelen
3. Ik upload de template naar de server van de klant, en van daaruit ga ik het verder uitbreiden

Ik vraag me alleen af of "de gemiddelde klant" de moeite wilt nemen om een hostingpakket aan te vragen, of dat ze zullen denken "Ja, jij bent de webdesigner, regel jij dat maar." Ik zit er natuurlijk niet op te wachten om de facturen van de klanten te gaan betalen... ;)

Je laat de keuze bij de klant, hij regelt de hosting zelf of jij doet het en rekent extra.

Yoram2006
03/04/09, 10:02
Ik denk dat geen enkele hoster problemen ermee heeft dat jij een account regelt voor de klant en de facturatie ervan rechtstreeks naar je klant gaat. Op deze manier loop jij geen (extra) financiele risico's immers. En bij een groot aantal hosters kun jij bij meerdere "verkopen" meestal ook wel een leuke (eenmalige) provisie opstrijken.. zeker de moeite waard!!