PDA

Bekijk Volledige Versie : Hostingcontract opzeggen



Dezo
17/03/09, 21:52
Stel dat je een hosting contract hebt dat je aangetekend moet opzeggen. Je stuurt een aangetekend schrijven naar de hoster naar het adres vermeld in de Algemene Voorwaarden en tevens het adres dat op de website staat. Het aangetekend schrijven komt terug met 'verhuisd'. Heb je dan aan je verplichtingen voldaan ?

Ahmed
17/03/09, 22:15
Nee? Want je hoster heeft de aangetekende brief niet ontvangen?

VinceSTM
17/03/09, 22:16
Stel dat je een hosting contract hebt dat je aangetekend moet opzeggen. Je stuurt een aangetekend schrijven naar de hoster naar het adres vermeld in de Algemene Voorwaarden en tevens het adres dat op de website staat. Het aangetekend schrijven komt terug met 'verhuisd'. Heb je dan aan je verplichtingen voldaan ?

Als je het bericht ook per email hebt verzonden, wel.

VinceSTM
17/03/09, 22:17
Nee? Want je hoster heeft de aangetekende brief niet ontvangen?

Zo kan iedereen er voor zorgen dat niemand kan opzeggen ;) Lijkt me ook niet de bedoeling ;)

Dezo
17/03/09, 22:20
Nee? Want je hoster heeft de aangetekende brief niet ontvangen?

Lijkt me niet logisch, dan vermeld je gewoon een fout adres op je website en in je voorwaarden en niemand kan nog opzeggen ?

Dezo
17/03/09, 22:21
Als je het bericht ook per email hebt verzonden, wel.

Klopt dat ? Of denk je dat ?

BsHosting
17/03/09, 22:53
Ik neem aan dat je ook een factuur hebt waar het adres opstaat.

En dit zou idd wel een hele uitzonderlijke situatie zijn he.

Triloxigen
17/03/09, 22:53
Ben verstandig en zorg altijd dat je bevestiging hebt op papier of per email.
(liefst op papier, maar dat wordt lastig)

Dezo
17/03/09, 23:00
Ik neem aan dat je ook een factuur hebt waar het adres opstaat.

En dit zou idd wel een hele uitzonderlijke situatie zijn he.

Adres op factuur is ook het oude adres.

VinceSTM
17/03/09, 23:15
Bewaar de geretourneerde brief en stuur er een mail achteraan, bewaar alles en jij hebt alles in jouw macht gedaan om goed op te zeggen.

VinceSTM
17/03/09, 23:16
Welke partij gaat het om trouwens?

Phu
17/03/09, 23:28
even bij de kamer van koophandel kijken misschien staat hier wel het nieuwe adres

eXtreme Service
17/03/09, 23:33
Als het adres op de factuur, de algemene voorwaarden en op de website dezelfde zijn (en dus het foute adres) dan was de aangetekende brief zeker voldoende.
Wel voor de beleefdheid aan de hoster melden dat het adres fout is.

Dezo
17/03/09, 23:48
even bij de kamer van koophandel kijken misschien staat hier wel het nieuwe adres

Heet hier het KBO, maar daar staat ook het oude adres.

daveww
18/03/09, 00:29
Als je het bericht ook per email hebt verzonden, wel.Indien in de AV staat dat je schriftelijk per post/fax moet opzeggen dan telt het niet als je ook per email dit hebt verzonden.

Zolang er geen schriftelijke opzegging is ontvangen zullen dan denk ik ook de diensten niet beëindigd worden..

eXtreme Service
18/03/09, 00:38
Zolang er geen schriftelijke opzegging is ontvangen zullen dan denk ik ook de diensten niet beëindigd worden..

Als bedrijf ben je verantwoordelijk voor de correctheid van de adresgegevens. Zijn deze al niet correct dan is het bedrijf al fout bezig en ben je volledig in orde door op te zeggen via email en het aangetekend schrijven goed te bewaren.

Dezo
18/03/09, 09:13
Welke partij gaat het om trouwens?

Speelt niet zoveel rol, ik heb er eigenlijk geen negatieve ervaringen mee vandaar dat ik de naam liever niet plaats.

Dezo
18/03/09, 09:35
Als bedrijf ben je verantwoordelijk voor de correctheid van de adresgegevens. Zijn deze al niet correct dan is het bedrijf al fout bezig en ben je volledig in orde door op te zeggen via email en het aangetekend schrijven goed te bewaren.

Ik heb het net per mail verstuurd, ik wacht even hun reactie af.

m@@n
18/03/09, 12:49
Speelt niet zoveel rol, ik heb er eigenlijk geen negatieve ervaringen mee vandaar dat ik de naam liever niet plaats.

Nou, dit moet toch wel al een negatieve ervaring genoeg zijn lijkt me. Als je als bedrijf nergens je gegevens aanpast als je verhuisd bent, waar ben je dan mee bezig? Lijkt er bijna op dat ze gewoon het bijltje erbij neer hebben gegooid; zal er nog wel iemand op de servers letten? :)

Dezo
18/03/09, 13:37
Nou, dit moet toch wel al een negatieve ervaring genoeg zijn lijkt me. Als je als bedrijf nergens je gegevens aanpast als je verhuisd bent, waar ben je dan mee bezig? Lijkt er bijna op dat ze gewoon het bijltje erbij neer hebben gegooid; zal er nog wel iemand op de servers letten? :)

Ik zal het anders formuleren .. tot voor dit heb ik eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. Ik wacht even hun antwoord af.

eMiz0r
18/03/09, 13:48
Als bedrijf ben je verantwoordelijk voor de correctheid van de adresgegevens. Zijn deze al niet correct dan is het bedrijf al fout bezig en ben je volledig in orde door op te zeggen via email en het aangetekend schrijven goed te bewaren.

Dat staat helemaal niet ter discussie. De vraag is of er aan de plicht tot opzeggen voldaan is, ondanks dat de hoster geen bericht ontvangen heeft.

Antwoord: nee. De hoster heeft geen opzegging ontvangen, dus je contract is niet ontbonden. Dat de hoster er een potje van maakt met betrekking tot opzeggingen behoeft verder geen uitleg. Het contract is gewoon niet opgezegd, klaar.

ICTRecht
18/03/09, 14:26
Volgens de wet heeft zo'n verklaring normaal pas effect als hij ontvangen is op de overeengekomen wijze. Echter, wordt de verklaring niet ontvangen vanwege een reden die aan de ontvanger te wijten is, dan wordt de verklaring toch geacht te zijn ontvangen. Zie art. 3:37 lid 3 BW (http://wetboek.net/BW3/37.html).

Oftewel: die verklaring is rechtsgeldig en je contract is opgezegd (aangenomen dat je binnen de opzegtermijn zat enzovoorts).

Arnoud

cyrano
18/03/09, 15:15
Dat staat helemaal niet ter discussie. De vraag is of er aan de plicht tot opzeggen voldaan is, ondanks dat de hoster geen bericht ontvangen heeft.

Antwoord: nee. De hoster heeft geen opzegging ontvangen, dus je contract is niet ontbonden. Dat de hoster er een potje van maakt met betrekking tot opzeggingen behoeft verder geen uitleg. Het contract is gewoon niet opgezegd, klaar.

Hoe het in Nederland zit, weet ik niet. Maar in België hoef je niet meer te doen dan aangetekend opzeggen. Heb je een bewijs van verzending en een kopie van de brief, ben je klaar.

Ik weet dit heel zeker omdat een paar jaar geleden de post er in geslaagd is twee opeenvolgende aangetekende zendingen te verliezen. Er is toen heel wat discussie voor de rechtbank geweest, maar het oordeel was dat de verzender aan z'n wettelijke verplichtingen voldaan had. We hadden toen zelfs de post een onderzoek laten doen, maar die wisten ook niet wat er gebeurd was. Dat was wel in 't kader van een arbeidscontract.

Dezo
18/03/09, 15:58
Dat staat helemaal niet ter discussie. De vraag is of er aan de plicht tot opzeggen voldaan is, ondanks dat de hoster geen bericht ontvangen heeft.

Antwoord: nee. De hoster heeft geen opzegging ontvangen, dus je contract is niet ontbonden. Dat de hoster er een potje van maakt met betrekking tot opzeggingen behoeft verder geen uitleg. Het contract is gewoon niet opgezegd, klaar.

Dat staat dan haaks op de mening van ICTrecht ..

Mark17
18/03/09, 16:16
@Arnoud: Het gaat hier om Belgie, overigens lijkt het mij logisch/normaal dat zodra de vereiste methode niet mogelijk is (en aan te tonen is dat dit geprobeerd is) een andere methode (email) acceptabel moet zijn.

TIP: laat de envelop die retour is gekomen mbt de opzegging dicht zitten en bewaar die goed, het is goed bewijs om de inhoud van de brief aan te tonen.

VinceSTM
18/03/09, 20:23
Dat staat helemaal niet ter discussie. De vraag is of er aan de plicht tot opzeggen voldaan is, ondanks dat de hoster geen bericht ontvangen heeft.

Antwoord: nee. De hoster heeft geen opzegging ontvangen, dus je contract is niet ontbonden. Dat de hoster er een potje van maakt met betrekking tot opzeggingen behoeft verder geen uitleg. Het contract is gewoon niet opgezegd, klaar.

Dit is niet correct. Daarnaast even als toevoeging op de mening van arnoud: afaik is elke ondernemer verplicht zijn gegevens te wijzigen bij de kamer van koophandel binnen 10 werkdagen. Als het adres daar niet klopt, is het het probleem van de ondernemer (anders, emizor, zou iedere hoster zichzelf dan onmetelijk rijk kunnen maken door te zorgen dat niemand hem post kan bezorgen.)

Dezo
18/03/09, 20:28
Ik vind het nu wel een beetje vreemd om na een dag nog geen antwoord te hebben op mijn mail.

Dezo
19/03/09, 22:15
Probleem opgelost, ze waren al een maand verhuisd maar vergeten de gegevens aan te passen. De mail is aanvaard als opzegging.

Eind goed, al goed :)

eMiz0r
20/03/09, 11:54
Volgens de wet heeft zo'n verklaring normaal pas effect als hij ontvangen is op de overeengekomen wijze. Echter, wordt de verklaring niet ontvangen vanwege een reden die aan de ontvanger te wijten is, dan wordt de verklaring toch geacht te zijn ontvangen. Zie art. 3:37 lid 3 BW (http://wetboek.net/BW3/37.html).

Oftewel: die verklaring is rechtsgeldig en je contract is opgezegd (aangenomen dat je binnen de opzegtermijn zat enzovoorts).

Arnoud

Je hebt gelijk, ik heb een of andere manier het voor elkaar gekregen om "aangetekend schrijven" te missen in de TS, flinke blunder... Dan heb je op zn minst een vorm van bewijs dat je een poging hebt gedaan tot opzeggen, dat was me even ontgaan :)

hbouyafa
24/03/09, 09:07
Ik zou de teruggekomen brief inscannen en deze mailen... En natuurlijk bewaren als bewijsstuk.

tvm
24/03/09, 09:49
Ik zou de teruggekomen brief inscannen en deze mailen... En natuurlijk bewaren als bewijsstuk.

Posts nodig?

het is altijd beter een geretourneerde aangetekende zending toe te laten. Je kan altijd wel het bewijsje van je aangetekende zending inscannen en doormailen, inclusief de opzeggingsmail.

Overigens vindt ik het wel raar dat een bedrijf verhuisd en zich geen doorstuurservice van de post laat nemen. Dit kost amper 15 euro per maand.

Dezo
24/03/09, 11:54
je hebt gelijk, ik heb een of andere manier het voor elkaar gekregen om "aangetekend schrijven" te missen in de ts, flinke blunder... Dan heb je op zn minst een vorm van bewijs dat je een poging hebt gedaan tot opzeggen, dat was me even ontgaan :)

lol :)

Dezo
24/03/09, 11:55
Ik zou de teruggekomen brief inscannen en deze mailen... En natuurlijk bewaren als bewijsstuk.

Probleem is opgelost, lees even enkele postings hierboven.

Dezo
24/03/09, 11:57
Overigens vindt ik het wel raar dat een bedrijf verhuisd en zich geen doorstuurservice van de post laat nemen. Dit kost amper 15 euro per maand.

Yep, is wel vreemd. Heb net even op hun site nagekeken en het adres is nog steeds niet aangepast. Dat vind ik eigenlijk nog vreemder, 5 dagen nadat iemand er hen op wijst is het adres nog steeds niet aangepast.

Dezo
15/04/09, 13:45
Ondertussen zijn we een maandje verder en ik zag net dat het adres op de site nog steeds niet gewijzigd was.

BsHosting
15/04/09, 13:53
Ondertussen zijn we een maandje verder en ik zag net dat het adres op de site nog steeds niet gewijzigd was.

En komen we dat nu wekelijks of maandelijks melden hier.

Dezo
15/04/09, 13:55
En komen we dat nu wekelijks of maandelijks melden hier.

Zolang jij blijft reageren wel :)
Vond het gewoon vreemd dat het nog steeds niet aangepast was.