PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhoster gezocht met speciale eisen.



Suurbier
16/03/09, 20:23
Beste,

ik ben op zoek naar een webhoster die mijn de volgende dingen kunnen leveren.
-> Een hardware firewall achter de server waar ik op draai.
-> Een zeker garantie van uptime (in geval van DoS etc.).
-> PHP 5.x (geen 6!) & MySQL 5
-> Freetype / GD library ondersteuning

Minstens 150Gb dataverkeer en 3Gb hardeschijf.
Het liefst in de vorm van een reseller pakket aangezien ik meerdere websites (domeinen) wil hosten.

Waarom al deze eisen?
Aangezien ik vrij grote websites heb die bij elkaar aardig wat load trekken (RPG games tot aan webshops). En natuurlijk zowel mijn concurrenten heb die mij al enkele jaren in de weg zitten. Zelf heb ik nu een dedicated server lopen bij WorldStream maar de support reageert niet al te snel en de server gaat soms offline wegens een flood van circa 1 tot 25 computers (binnen de EU). Het is nog zacht uitgedrukt aangezien het dagelijks gebeurd waardoor ik handmatig allerlei IP's moet bannen in iptables en soms breken ze erdoor heen en heeft iptables geen effect meer en is de server offline (alle porten).

Prijs?
Ik heb circa zo ongeveer 30 euro per maand over voor de webhosting aangezien het hierbij om een -reseller- pakket gaat.

(als ik dit topic in de verkeerde categorie heb geplaatst zou een moderator dan zo vriendelijk willen zijn om het topic te verplaatsen? Bedankt!)

DutchTSE
16/03/09, 20:58
Je zou beter een VPS/Dedicated server kunnen nemen met daar een strak geconfigureerde IPtables, dan wordt iedereen met meer dan X aantal connecties per minuut automatisch in de firewall gegooid.

Op die manier is de amateuristische doss snel voorbij.
Overigens gaat niemand je een uptime garantie aanbieden bij DDOS's.

Aangezien je zelf aan aangeeft een DDOS magneet te zijn denk ik niet dat er veel professionele partijen om je staan te springen voor shared webhosting.. eerlijk is eerlijk :)

Randy
16/03/09, 21:03
(RPG)games en webshops zijn twee heel verschillende zaken. Houdt deze uit elkaar en zet ze op verschillende lokaties neer. Ik weet trouwens niet wat voor een webshops het zijn, maar 30,- is een belachelijk laag bedrag als het serieuze shops zijn. Ik noem back-ups met retentie, beveiliging, PCIc tests, etc.

Suurbier
16/03/09, 22:34
Ik vind 30 euro per maand behoorlijk prijzig voor een reseller pakket. Het gaat er gewoon om dat de webhoster achter de server een hw firewall heeft hangen. Dan zijn 25 ip adressen echt geen probleem. En omdat een website groot is betekend niet dat het ook daadwerkelijk inkomsten maakt! Mijn websites zijn immers niet zo comercieel als ik het vergelijk met concurrenten.

DutchTSE, mijn iptables heb ik al laten configureren en fwlogwatch draait ernaast maar dat begeeft het gewoon.

Randy
16/03/09, 22:39
iptables is een halve oplossing. Bij aanvallen moet je die _voor_ de server afkappen, niet erop.

Wouter-Ospito
16/03/09, 22:45
Ik vind 30 euro per maand behoorlijk prijzig voor een reseller pakket. Het gaat er gewoon om dat de webhoster achter de server een hw firewall heeft hangen. Dan zijn 25 ip adressen echt geen probleem. En omdat een website groot is betekend niet dat het ook daadwerkelijk inkomsten maakt! Mijn websites zijn immers niet zo comercieel als ik het vergelijk met concurrenten.

DutchTSE, mijn iptables heb ik al laten configureren en fwlogwatch draait ernaast maar dat begeeft het gewoon.

Misschien werkt e.e.a. ook maar half omdat je op zoek bent naar een budget oplossing (bijv. een resellerpakket met flinke eisen waar je slechts 30 euro per maand voor over hebt)? Alle waar naar z'n geld zullen we maar zeggen...

Suurbier
16/03/09, 23:07
iptables is een halve oplossing. Bij aanvallen moet je die _voor_ de server afkappen, niet erop.

Vandaar dat ik graag een webhoster wil met een hw firewall (aan de server gekoppeld).

Zou iemand namen kunnen noemen van webhosters die hw firewalls hebben achter elke reseller/vps?

BsHosting
16/03/09, 23:10
Die zijn er zat maar niet voor 30 euro pm met de rest van je eisen.

Kwaliteit en service kost nu eenmaal wat meer geld zoals Wouter al aangeeft.

Randy
16/03/09, 23:12
Ik denk dat de meeste serieuze hosters geen RPG's willen hebben. Voor E-commerce is dat een ander verhaal, maar dan verdriedubel je budget eerst maar eens. Heb je al een topic in het aanvraagforum geopend?
Vraag de hoster ook om een rondleiding in het datacentrum. Ik heb vaker partijen gehoord die zeggen de beste hardware te hebben maar controle door een afspraak bleek niet mogelijk. Dan weet je vaak al genoeg...

Suurbier
16/03/09, 23:14
Waar moet ik dan aan denken? 50 euro? Dan heb ik inweze alweer het budget voor een dedicated server vrij (zoals ik nu al heb alleen zonder hw firewall). Is er dan daadwerkelijk geen enkele hoster op dit forum te bekennen die een Netscreen firewall of iets dergelijks hangt achter een server waar klanten op zitten?

Randy
16/03/09, 23:17
Twee zelfs, en eentje spare thuis. Maar ook bij dedicated servers betaal je hiervoor een meerprijs. Onderhoud, documentatie, afschrijving, spareparts, TRAINING, etc. kosten allemaal geld.

Suurbier
16/03/09, 23:31
Wat is de goedkoopste oplossing?

Apoc
16/03/09, 23:39
Ik heb vaker partijen gehoord die zeggen de beste hardware te hebben maar controle door een afspraak bleek niet mogelijk. Dan weet je vaak al genoeg...

In dit specifieke geval zou dat waarschijnlijk veel meer met het budget van TS te maken hebben. Ik kan me erg goed voorstellen dat niet iedere partij iedereen die naar een low-budget oplossing van 30 euro p/m een rondleiding door het datacentrum geeft. Als het om een "volwassen product" gaat is dat natuurlijk een ander verhaal.


Waar moet ik dan aan denken? 50 euro? Dan heb ik inweze alweer het budget voor een dedicated server vrij

Misschien moet je eens stoppen met het denken in low-budget oplossingen. Je praat over uptime SLA's en dergelijke, en tegelijkertijd heb je het over een dedicated server van 50 euro per maand. Die twee dingen gaan sowieso niet samen.


Ik vind 30 euro per maand behoorlijk prijzig voor een reseller pakket.

Dat is hier dan ook het probleem, het feit dat jij dit behoorlijk prijzig vindt. Verander dit eens, en er gaat opeens een hele nieuwe wereld voor je open, genaamd "kwaliteit".


En omdat een website groot is betekend niet dat het ook daadwerkelijk inkomsten maakt!

Je zegt dan ook dat je RPG's en webshops op dezelfde server draait. Dat is sowieso al geen aanrader. Ik vermoed dat de aanvallen op je server gerelateerd zullen zijn aan de RPG's. Scheidt de webshops van die server en je webshops hebben het probleem al niet meer, wat wellicht (c.q. waarschijnlijk) ook tot hogere inkomsten lijdt -> hoger budget -> betere hostingoplossing.

Het is allemaal heel simpel. Er zijn twee mogelijke (hoofd)scenario's:

1. Je gebruikt een low-budget oplossing
=> Lage kwaliteit
=> Mogelijk gevolg dat klanten/gebruikers ontevreden zijn
=> Klanten/gebruikers blijven weg/vertrekken
=> Lagere inkomsten
=> Nog lager budget

2. Je gebruikt een hoge-kwaliteitsoplossing (= eveneens duurder)
=> Hoge kwaliteit
=> Hoger tevredenheid klanten en gebruikers
=> Klanten blijven langer klant, en meer nieuwe klanten
=> Hogere inkomsten
=> Een budget wat eveneens groeit, en je in staat stelt om in kwaliteit te blijven investeren

Succes.

Mikey
17/03/09, 01:04
hahaha, kies er twee:

snel
goed
goedkop

Ramon Fincken
17/03/09, 01:08
Is je scripting trouwens in orde? Kan al snel wat problemen en (server) load schelen.

Randy
17/03/09, 02:08
Gewoon aantal query's van die user limiteren naar iets dat bij zijn budget past :lovewht:

Suurbier
17/03/09, 13:48
Misschien hebben jullie een ander idee dan mij over een hardware firewall, een Juniper SSG140 is al voldoende... Zijn er dan echt geen hosters die achter enkele servers een kastje hebben hangen? Of misschien achter een VPS.. Maximale budget is in mijn ogen 60 euro per maand.

Boyke
17/03/09, 14:40
Firewall "hangt" toch voor de server. Ik vraag me overigens af of een Juniper SSG140 je "beschermt" tegen DOS / DDOS attacks.

Suurbier
17/03/09, 14:53
Boyke, helemaal correct! De SSG140 kan 100.000 packages per seconde aan en dat lijkt me meer dan iemand zou kunnen versturen vanaf zijn thuis lijntje niet waar?

Mikey
17/03/09, 14:55
Boyke, helemaal correct! De SSG140 kan 100.000 packages per seconde aan en dat lijkt me meer dan iemand zou kunnen versturen vanaf zijn thuis lijntje niet waar?

Ik vraag me af in welke wereld je woont, heb je de nieuwprijs gezien, dacht je dat dat strookt met de 60 euro per maand ?

MMaI
17/03/09, 15:06
Suurbier, ik denk dat je je gewoon moet realiseren dat hosting (met SLA evt) en een RPG gewoon apart gehost moeten worden.

Doe dus gewoon verstandig en split je budget, waarbij je een SLA afsluit op reguliere reseller hosting die groot genoeg is voor je webshop, en huur dan een low budget server bij bijvoorbeeld hetzner/strato etc voor je RPG server.
Dan heb je al je spullen gescheiden en lijd je zakelijke omgeving niet onder je hobby geknutsel

Yourwebhoster
17/03/09, 20:15
Inderdaad, je RPG scheiden van je web winkels en dan voorkom je al een hoop problemen.

Ik weet niet of je op je eigen server DDoS deflate geïnstalleerd hebt? Dit wilt ook nog wel eens helpen....

Piwi-Web
17/03/09, 20:42
Inderdaad, je RPG scheiden van je web winkels en dan voorkom je al een hoop problemen.

Ik weet niet of je op je eigen server DDoS deflate geïnstalleerd hebt? Dit wilt ook nog wel eens helpen....

Enkel wanneer het op apache is gericht ;)

pdu
17/03/09, 21:00
Misschien hebben jullie een ander idee dan mij over een hardware firewall, een Juniper SSG140 is al voldoende... Zijn er dan echt geen hosters die achter enkele servers een kastje hebben hangen? Of misschien achter een VPS.. Maximale budget is in mijn ogen 60 euro per maand.


www.leaseweb.nl daar een dedicated nemen en een firewall dienst (die ze denk ik via MPLS leveren).

Ik denk dat ze dat als goedkoopste leveren.

Indien je het goed wenst te doen moet je rekening houden met een managed dedicated server voor 500 per maand + managed IDS/Firewall voor 500 per maand dan heb je wel een SLA van hooguit 4 uur t/m next business day.

Ik neem aan dat je sites geld opleveren, afhankelijk hoe belangrijk die inkomsten bron voor je is, dien je te investeren in de continuïteit en dat kost gewoon geld. Jij geeft aan dat je hooguit 30 euro per maand over hebt, terwijl de meeste hosters op deze site een uur tarief hebben die een veelvoud daarvan is. (even je omzet delen door aantal uren dat je werkt en je weet wat je minimaal waard bent).

Je geeft aan dat je hogeload, veel traffic en DDoS verwacht, niemand (behalve zolder kamer hosters) die voor een paar euro's marge zoveel ellende binnen gaat halen.

Laat svp achteraf weten waar je terecht bent gekomen en hoeveel je kwijt bent, ik ben ZEER benieuwd wie mogelijk bewust deze risico heeft genomen.

Overigens voor 1000 euro per maand met een contract voor 1 jaar per kwartaal vooruit betaald ben je bij ons welkom.