PDA

Bekijk Volledige Versie : Prijsdiscriminatie Webstekker?



m@@n
16/03/09, 17:25
Voor een aantal klanten zit ik i.v.m. ColdFusion websites bij Webstekker als reseller. Ik heb dan bij mijn starterpakket 60 websites. Ik ben er al vele jaren klant. Nu staat er echter al sinds december 2008 bij het starterpakket 60+30 websites, alleen voor nieuwe klanten. Die nieuwe klanten krijgen nu dus al 4,5 maand 150% meer, voor hetzelfde bedrag. Het lijkt erop dat zij deze "actie" gewoon voor eeuwig aanhouden, waarschijnlijk om bestaande klanten die bijbetalen voor extra's (zoals extra websites) nog steeds te kunnen blijven aanslaan.

Op een vraag of dit niet een beetje discriminerend is voor trouwe, bestaande klanten, kreeg ik het antwoord "Zo werken acties nu eenmaal".

Ik vind dit toch wel een beetje raar, dit is toch geen actie meer?

Trafego
16/03/09, 17:30
KPN wijzigt ook op constante basis zijn/haar acties

Als ik een abo afsluit voor 6.95 in de actie betaal ik dat ook gewoon terwijl jij 4 maanden geleden een contract aanging voor 9.95

Is dus iets waar je zelf voor getekend hebt :)
Kun je weinig tegen doen vermoed ik

Stewie
16/03/09, 17:31
Gewoon de helpdesk duidelijk maken dat je gaat opzeggen en een nieuw pakketje bestellen? ;)
Moet je zien hoe snel ze je omzetten!

eMiz0r
16/03/09, 17:31
Klopt, maar feitelijk gebeurd dit bij alle mobiele telefoonaanbieders ook. Het is algemeen bekend dat je beter een lopend contract kan opzeggen en nieuw aanmelden om een gratis telefoon te krijgen. Wanneer je slechts verlengt betaal je vaak bij voor hetzelfde toestel.

Opzich geen rare gebeurtenis dus.

gjtje
16/03/09, 17:32
Een kenmerk van een actie lijkt mij toch wel een tijdelijke aard anders is het gewoon een prijswijziging.

t.bloo
16/03/09, 17:32
en ze moeten toch iets doen om op die prijzen nog iets te verdienen ->|

BsHosting
16/03/09, 17:36
Wat ik me altijd afvraag klagen deze mensen ook zo hard als de prijs verhoogd word bij nieuwe klanten en niet bij bestaande.

Dit is typisch nederlands gaat de prijs omhoog klaagt men, krijgt een ander een aanbieding klaagt men ook, profiteert men zelf en anderen niet dan hoor je ze niet.

Mikey
16/03/09, 19:36
Klopt, maar feitelijk gebeurd dit bij alle mobiele telefoonaanbieders ook. Het is algemeen bekend dat je beter een lopend contract kan opzeggen en nieuw aanmelden om een gratis telefoon te krijgen. Wanneer je slechts verlengt betaal je vaak bij voor hetzelfde toestel.

Opzich geen rare gebeurtenis dus.

Vreemd, ik kreeg net geen 500 euro bij het verlengen van 1 jaar, en net geen 600 voor het verlengen van de overeenkomst met 2 jaar. De medewerker vertelde mij ook dat ik volgend jaar ook zoiets zou krijgen.

Wel moet ik erbij zeggen dat ik gemaild heb dat ze een voorstel mochten doen.

Apoc
16/03/09, 19:56
Klopt, maar feitelijk gebeurd dit bij alle mobiele telefoonaanbieders ook. Het is algemeen bekend dat je beter een lopend contract kan opzeggen en nieuw aanmelden om een gratis telefoon te krijgen. Wanneer je slechts verlengt betaal je vaak bij voor hetzelfde toestel.

Opzich geen rare gebeurtenis dus.

Uh, ik weet niet over welke aanbieder je het dan hebt, maar de meeste telefoonaanbieders werken met loyaliteitskortingen. Bij de meeste aanbieders is het zo dat je bij het verlengen een nieuwe telefoon mag uitzoeken EN daarnaast korting krijgt (al verschilt dat waarschijnlijk wel per abonnement).

Hoe dan ook; dit kan je m.i. niet vergelijken met ISP's.

Wat betreft de situatie met webstekker: naar mijn mening kun je dit absoluut geen prijsdiscriminatie noemen. Dat je het niet met ze eens bent, kan ik me voorstellen. Ik zou ze dan ook duidelijk maken dat als je geen gebruik mag maken van dezelfde regeling, je ergens anders naar toe zult gaan.

m@@n
16/03/09, 20:31
Ja ach, die paar euro kan me niet zoveel schelen. Het gaat me meer om het principe dat die "actie" nu al 3,5 maand duurt daar. Dat is zelfs langer dan de contracten (bij Webstekker heb je contracten van 3 maanden, daarna kan je per maand opzeggen).

@BShosting: Het gaat dus niet om specifieke colocatiecontracten op maat ofzo, maar gewoon om een standaardprijs van een resellerpakket die voor iedereen zou moeten gelden. Als je TV wilt van Ziggo dan betaalt heel Nederland 16,25 euro voor het basispakket. En sommige mensen niet 24 euro ofzo.

Anyway, omzetten is geen optie. Want dan moet ik van Webstekker een nieuwe account aanvragen en de oude opzeggen maar dan moet ik handmatig 50 pakketten gaan omzetten want er zit geen backup mogelijkheid in het Helm control panel. Dus ze weten ook wel dat niemand dat gaat doen. Niet echt klantvriendelijk dus. :)
(let op de smiley; ik kan er dus niet zo mee zitten maar ik vind het gewoon een beetje not done, zo'n zogenaamde "actie").

AlexanderOnline
16/03/09, 21:05
Ik zou nog eens bellen. Een beetje salesman moet snappen dat hij dit niet echt kan maken bij een loyale klant. Gewoon je ongenoegen duidelijk maken.

BsHosting
16/03/09, 23:09
Als je TV wilt van Ziggo dan betaalt heel Nederland 16,25 euro voor het basispakket. En sommige mensen niet 24 euro ofzo.

Denkfout want ik betaal 12,50.
Ook digitale aansluitingen veranderen mijn eerste pakket kostte 9,95 en voor 9,95 krijg je nu 4 pakketten.

Dit zijn ook aanbiedingen na die van mij, MAW geen recht op, pas als ik opzeg en opnieuw lid word wel.

Dit werkt overal zo.
Je kan er idd over klagen maar nogmaals als de rest een verhoging krijgt en jij niet vraag jij ook niet om voor die duurdere te mogen betalen.

Een aanbieding kan en mag langer duren dat bepalen hun zelf.

Zo werkt het nu eenmaal in de wereld, als jij vandaag bij de karwei een pleepot koopt en die kost 49,95 en zaterdag ligt het krantje binnen waarin die pot 39,95 kost krijg jij ook geen geld retour.

Een ander vb je word nu ergens lid en je krijgt een gratis dvd speler, over 2 weken wordt een vriend van je lid bbij diezelfde toko en krijgt een lcd tv, krijg jij die dan ook denk het niet.

brinkie
16/03/09, 23:18
Ja ach, die paar euro kan me niet zoveel schelen. Het gaat me meer om het principe dat die "actie" nu al 3,5 maand duurt daar.

Een actie wordt gekenmerkt door een tijdelijke aard, oftewel een begin- en einddatum van de aanbieding. Ik doe zelf ook wel eens aanbiedingen maar die zijn dan ofwel specifiek (bijv. aanbiedingen op WHT) voor één klant ofwel kortlopend (een maand, bijvoorbeeld). Want juist door een éinddatum te stellen wil je mensen er toe verleiden "het nu te doen". Wanneer er géén einddatum gesteld is, is er feitelijk sprake van een prijswijziging. Je zult dus de voorwaarden er op na moeten slaan of prijswijzigingen voor iedereen gelden of slechts voor nieuwe klanten. Is er niets over ge- of vermeld, dan mag je gevoeglijk aannemen dat het nieuwe tarief voor alle klanten geldt.


Als je TV wilt van Ziggo dan betaalt heel Nederland 16,25 euro voor het basispakket. En sommige mensen niet 24 euro ofzo.

Toch is dat niet helemaal waar.. ik heb al jarenlang, thuis, een ADSL-pakketje van XS4ALL voor een spotprijsje (hoor bij de eersten in de regio die het namen). M'n bandbreedte is verdrievoudigd in de loop der jaren, de prijs is voor mij nog steeds dezelfde! Nieuwe klanten betalen voor hetzelfde abonnement het dubbele van wat ik betaal! Dus daar belonen ze de klanten 'van het eerste uur' wel!

In elk geval denk ik dat het niet meer dan redelijk zou zijn wanneer men de prijs voor jou evenredig aanpast (als je met 60 accounts uit de voeten kunt) danwel gelijk trekt met andere, nieuwe, klanten. Zoals je nu wordt behandeld is geen stijl.

m@@n
17/03/09, 01:04
Denkfout want ik betaal 12,50.

Okee, Ziggo is dan misschien een slecht voorbeeld omdat daarin pas meerdere bedrijven in samen zijn gegaan. Hier in de stad betaalde iedereen voorheen i.i.g. rond de 15 euro voor het basispakket.


Zo werkt het nu eenmaal in de wereld, als jij vandaag bij de karwei een pleepot koopt en die kost 49,95 en zaterdag ligt het krantje binnen waarin die pot 39,95 kost krijg jij ook geen geld retour.

Bedankt dat je me uitlegt hoe het eraan toe gaat in de wereld, maar dit voorbeeld van een los product is natuurlijk totaal niet te vergelijken! :) Daarnaast, soms komen ze je nog wel (gedeeltelijk) tegemoet, ook al hoeven ze niet. Maar okee. ;)


Een ander vb je word nu ergens lid en je krijgt een gratis dvd speler, over 2 weken wordt een vriend van je lid bbij diezelfde toko en krijgt een lcd tv, krijg jij die dan ook denk het niet.

Ja, dat vind ik ook niet meer dan logisch! Je krijgt er gewoon een cadeautje bij en dat wordt natuurlijk met de tijd mee steeds mooier. Maar het feitelijk product, zeg een tijdschrift, dat is dan voor iedereen hetzelfde en altijd even duur. Alleen het cadeau dat je erbij krijgt verschilt (en als je geen cadeau kiest dan krijg je meestal een eenmalig bedrag korting).

En andersom, tsja, ik weet het wel, ik heb dit zelf met mijn Telfort ADSL abonnement zie ik nu. Ik betaal EUR 19,95 per maand voor 20MB en nu zie ik dat je voor dat bedrag nog maar 4MB krijgt (ik dacht trouwens dat ze die wijziging niet zouden doorzetten na alle ophef). Zo'n beetje net als het voorbeeld van Brinkie met Xs4all. Als je als leverancier in dat geval iedereen gelijk wil trekken loop je het risico dat bestaande klanten hun contract beeindigen vanwege de prijsverhoging. Dus risico terwijl je die klanten van het eerste uur juist moet koesteren. Dus kiest de leverancier eieren voor haar geld.

Anyway, zelf doe ik webhosting sinds 2000 en ik zal het niet in mijn hoofd halen om mijn klanten van het eerste uur niet automatisch ook de extra's mee te geven die nieuwe klanten ook krijgen. Pakketten worden steeds wat groter natuurlijk. Niet meer dan fair om dan meteen iedereen up te graden. Is makkelijker ook, want je upgrade gewoon het betreffende resellerpakket, en je geeft je trouwe klanten geen reden tot zich achtergesteld voelen.

BsHosting
17/03/09, 08:49
Alleen het cadeau dat je erbij krijgt verschilt (en als je geen cadeau kiest dan krijg je meestal een eenmalig bedrag korting).

Er zijn legio vb waarin je kan kiezen voor een korting zowel eenmalig als zolang je contract loopt.
Dit is gewoon klantenbinding niks meer niks minder.

Ik zie je overal nu hard roepen ja hun krijgen meer als mij zelfde prijs ok dat ben ik deels met je eens.
Jij was eerder klant dus een ander contract.

Je kan dan mooi zeggen ja al je klanten dat geven dat kan inderdaad, maar nu draaien we zaakje eens om welk deel van de vraag je geen 1 keer wilt beantwoorden.

Webstekker gooit de prijzen omhoog, nieuwe klanten betalen een andere prijs dan jij nu, jij wordt niet verhoogd omdat webstekker zijn oude klanten hun oude tarief laat betalen.

Ga jij dan ook klagen, immers jij betaald nu minder dan een ander, op basis van dat je iedereen gelijk moet behandelen, maar weet zeker dat jij geen cent meer wil betalen.

Dit is echt typisch Nederlands.

En buiten dat staat er op de site duidelijk vermeld dat het tijdelijk is.


Tijdelijk 20 tot 50 extra websites bij elk nieuw reseller pakket!

DennisWijnberg
17/03/09, 10:54
Krijg jij waar voor je geld? Ja? -> Blijven.
Krijg je geen waar voor je geld? -> Gaan.

Je moet niet kijken naar wat een ander krijgt, maar naar wat je zelf krijgt.

Stel iemand waar jij al heel lang mee bevriend bent geeft jou 1000 euro, maar iemand die hij minder lang kent en minder goed bevriend mee is 2000 euro. Ben je dan blij met die 1000 euro of ga je "zeuren" over dat de ander meer krijgt.

m@@n
17/03/09, 11:00
En buiten dat staat er op de site duidelijk vermeld dat het tijdelijk is.

Ja tijdelijk, maar dus nu al meer dan 4 maanden! Dat staat al vanaf begin december 2008 op hun site! Doet me denken aan een koffiekiosk hier in de buurt, daar staat een bord buiten met "Morgen gratis koffie!" :)

Ik zag trouwens dat hier vorig jaar ook al een topic over is geweest. Ik weet genoeg, ik ga de boel afbouwen daar.

BsHosting
17/03/09, 11:04
Dat is je eigen keus maar TIJDELIJK kan ook 6 maanden zijn.

Jij trekt zelf conclusies dat het voor altijd is.

Als je verder tevreden bent maak je dan niet zo druk, een actie is nu eenmaal om nieuwe klanten te winnen en niks meer en niks minder.

Maar je blijft nog steeds de vraag ontwijken als de prijs voor nieuwe klanten omhoog gaat en bij jou niet dat je dan ook netjes voorsteld om bij te betalen.

m@@n
17/03/09, 11:17
Dat is je eigen keus maar TIJDELIJK kan ook 6 maanden zijn.

Jij trekt zelf conclusies dat het voor altijd is.

Als je verder tevreden bent maak je dan niet zo druk, een actie is nu eenmaal om nieuwe klanten te winnen en niks meer en niks minder.

Maar je blijft nog steeds de vraag ontwijken als de prijs voor nieuwe klanten omhoog gaat en bij jou niet dat je dan ook netjes voorsteld om bij te betalen.

Die conclusie trek ik helemaal niet, ik vraag me alleen af hoe lang het nog gaat duren. Ik heb nog nooit een actie van een half jaar gezien dus misschien komt Webstekker er wel mee in het Guiness Book of Records.

Die vraag had ik al beantwoord hoor. Maar dan nu even duidelijk: in geval van verhoging vind ik dat iemand met een eerder contract wel zijn eerdere prijs mag behouden. Dat is dan zijn beloning voor het lang lid zijn! Zo doe ik het zelf ook bij bestaande klanten.

Maar ik vind het wel terecht dat je voor iedereen mee moet gaan in voorbeelden zoals deze. Dus als je de prijzen die voor iedereen gelden op je eigen website zet. Doe dan niet flauw voor oude klanten en verhoog die ook gewoon. Een specifieke aanbieding op WHT voor 1 persoon is natuurlijk andere koek. Totdat je voor iedereen diezelfde prijzen op je website zet. Dan kan je het mijn inziens niet meer maken. De contracten duren bij Webstekker korter dan deze hele actie, dus...

Dat voorbeeld van die 1000 euro en 2000 euro van Dennis vind ik ook niet sterk. Zoals gezegd, de pakketten en prijzen staan voor iedereen zichtbaar op hun website, dus die pakketten moeten bij die prijzen gewoon minstens voor iedereen gelden. Maar ze bereiken hiermee dus dat oude klanten weggaan, handig gedaan van ze! Maar ik ga er nu niet meer tijd in steken, het Webstekker topic van vorig jaar zegt voor mij genoeg.

BsHosting
17/03/09, 11:25
Ik zie dikwijls zat acties die bv een half jaar duren of een jaar dus zo gek is het nu eenmaal niet.

Kortom je zegt nu wel iemand die langer klant is mag zijn oude prijs behouden omdat ie langer klant is, nou draai het om een nieuwe klant die uiteindelijk ook weer klanten kan meebrengen mag je ook belonen dmv een actie dan.

Van de ene kant wil je profiteren en van de andere kant wil je dus niks meer betalen omdat jij dus langer klant bent.

Ook nieuwe klanten hebben recht op acties, maar zoals ik uit jou verhaal begrijp mag jij wel profiteren en moeten ze je overal mee tegemoet komen.

Nieuwe klanten nieuwe contracten simpel zat, of prijzen nu wel of niet zichtbaar zouden zijn doet niet terzake.

Stel nu dat iemand gisteren bij een hoster hier een pakket heeft besteld via bv google en de hoster maakt vandaag een aanbieding hier is de hoster ook niet verplicht die aanbieding voor die oude klant in te laten gaan achteraf.

Dat ie het wel kan doen dat klopt, maar hij is het niet verplicht, idem dito met jouw verhaal oude klant dus oude rechten.
Nieuwe klant nieuwe rechten.

Tim.Bracquez
17/03/09, 11:28
Ik heb nog nooit een actie van een half jaar gezien dus misschien komt Webstekker er wel mee in het Guiness Book of Records.
Er zijn genoeg acties van langer dan 6 maand !

Je hebt een contract afgesloten en akkoord gegaan met de prijs, zij houden zich aan het contract (en jij ook).

Dus snap jouw probleem niet (snap het wel maar dan zou je bij elk 'probleem' hier op WHT dagelijks 100den toppics over dit onderwerp tegen komen... dit gebeurd dagelijks en zo zit eenmaal alles in elkaar). Oké de nieuwe klanten krijgen het goedkoper, maar heb je al eens gebeld naar hen? Een beetje bedrijf zal jou de nodige uitleg geven of gewoon jou een deel van je bedrag crediteren.


@Dennis (hieronder): Ben ik mee eens! maarja het is crisis zeker(?) zucht

DennisWijnberg
17/03/09, 11:30
Nogmaals, kijk niet naar wat een ander krijgt maar kijk naar wat je zelf krijgt. Op basis daarvan bepaal je of je blijft of niet.

m@@n
17/03/09, 11:35
Stel nu dat iemand gisteren bij een hoster hier een pakket heeft besteld via bv google en de hoster maakt vandaag een aanbieding hier is de hoster ook niet verplicht die aanbieding voor die oude klant in te laten gaan achteraf.

Jij hebt het hier over 1 dag! Niet vergelijkbaar dus (met een Webstekker actie die langer duurt dan de Webstekker contractperiode), tenzij die persoon een contract heeft afgenomen voor 1 dag. :)

Tim.Bracquez
17/03/09, 11:40
Jij hebt het hier over 1 dag! Niet vergelijkbaar dus (met een Webstekker actie die langer duurt dan de Webstekker contractperiode), tenzij die persoon een contract heeft afgenomen voor 1 dag. :)
De meeste aanbiedingen zijn hier 14 dagen tot 1 maand geldig in het gewoon aanbiedingen toppic... zoek je ergens anders vind je aanbiedingen van langer. Ik denk dat BShosting gewoon wou duidelijk maken dat het een alledaags iets is.

Niet blij; zeg je contract dan af en teken dan ergens anders een contract. Laat direct vermelden in het contract dat je alle nieuwe promoties naar jou laat toekomen en alle extra kosten gewoon vervallen...:X

En zoals je zegt, waarom niet je contract al eens opgezegd te hebben en direct terug aanvragen... daarvoor zal je niet je toegang kwijt zijn hoor, even bellen of mailen.

BsHosting
17/03/09, 11:41
Dus wel vergelijkbaar ik zeg nl nergens hoelang die actie duurt voor nieuwe klanten.

Jij wilt gewoonweg profiteren van wat nieuwe klanten nu kunnen krijgen tijdelijk ook al is dat al 4 maanden maar je bent niet bereid om meer te betalen als dat het geval zou zijn.

Dat staat compleet los van een actie maar dat is de mentaliteit van de Nederlanders zullen we maar denken.

Je wringt je in allerlei bochten maar wettelijk gezien is er gewoonweg niks mis met een aanbieding.
Niemand beslist nl buiten het bedrijf om hoelang een evt actie duurt.

m@@n
17/03/09, 11:42
Oké de nieuwe klanten krijgen het goedkoper, maar heb je al eens gebeld naar hen?

Zucht, het antwoord daarop had ik al neergezet: "Zo werken acties nu eenmaal", was alles wat ik te horen kreeg. Na nog een keer vragen: "U kunt uw 50 accounts handmatig backuppen en en nieuwe account aanvragen en ze handmatig weer terugzetten".

Wat een klantvriendelijkheid en flexibiliteit! Het Helm panel heeft geen backupmogelijkheid, hoera! Het enige wat zij hoeven doen is een prijs te veranderen in hun systeem. Leuk als je zo je bestaande klanten naait. Want dat is het natuurlijk gewoon als ze daar mee aankomen nadat je om de mogelijkheden heb gevraagd. Hahaha, ik moet er gewoon om lachen hoe triest dit eigenlijk is.

DennisWijnberg
17/03/09, 11:44
Dank. En als jij je zomaar aanmeldt bij een tijdschrift en twee weken later beginnen ze met een actie van "Gratis iPod als je nu lid wordt"? Het gebeurt overal, maak je nou niet zo druk over dit soort dingen.

m@@n
17/03/09, 11:44
Laat direct vermelden in het contract dat je alle nieuwe promoties naar jou laat toekomen en alle extra kosten gewoon vervallen...:X

Trieste reply...


En zoals je zegt, waarom niet je contract al eens opgezegd te hebben en direct terug aanvragen... daarvoor zal je niet je toegang kwijt zijn hoor, even bellen of mailen.

Doen ze dus niet. Doe ik zelf wel als hoster. Zouden jullie allemaal ook doen denk ik.

Tim.Bracquez
17/03/09, 11:49
Trieste reply...
Maar wel hoe jij het ziet / wilt...


Doen ze dus niet. Doe ik zelf wel als hoster. Zouden jullie allemaal ook doen denk ik.
Tja dan heb je toch al een conclusie... ga opzoek naar een hoster die dit wel doet.

BsHosting
17/03/09, 11:54
Wat een klantvriendelijkheid en flexibiliteit! Het Helm panel heeft geen backupmogelijkheid, hoera! Het enige wat zij hoeven doen is een prijs te veranderen in hun systeem. Leuk als je zo je bestaande klanten naait. Want dat is het natuurlijk gewoon als ze daar mee aankomen nadat je om de mogelijkheden heb gevraagd.

Je betaald een lage prijs dus ja dit is 1 van de dingen waar dus duidelijk geen support of ondersteuning op gegeven word.

Je bent allang klant en weet dat die mogelijkheid er niet is, daar achteraf over zeuren heeft weinig nut helaas.

Je kan uiteraard een hoster kiezen die wel de mogelijkheden heeft maar qua prijs zul je dan ook op een ander prijskaartje uitkomen.

Het zal toch uit de lengte of breedte moeten komen.

Je wuift onze opmerkingen van tafel daar die in jouw ogen anders zouden zijn maar uiteindelijk komt het allemaal op het zelfde neer.

Nieuwe klanten nieuwe extra's en evt een verhoging
Oude klanten geen extra's maar ook geen verhoging.

m@@n
17/03/09, 11:57
Maar wel hoe jij het ziet / wilt...

Ik zie het meer als een tramkaartje dat voor elke volwassen persoon even duur is (en moet zijn). Zeker als ik er al 10 jaar klant ben. Mijn contract zou al 40x afgelopen zijn.


Tja dan heb je toch al een conclusie... ga opzoek naar een hoster die dit wel doet.

Zit op dit moment nog redelijk aan ze vast voor die paar ColdFusion klanten. Maar ik zal zelf wel iets anders regelen ergens. Afhankelijk zijn van 1 partij is natuurlijk nooit goed.

Bshosting, ik luister heus wel hoor. Ik weet hoe jij er over denkt in elk geval. :) Gelukkig waren er in het begin van dit topic ook nog wat meer mensen die het wel een beetje met me eens waren.

BsHosting
17/03/09, 12:04
Ik zie het meer als een tramkaartje dat voor elke volwassen persoon even duur is (en moet zijn). Zeker als ik er al 10 jaar klant ben. Mijn contract zou al 40x afgelopen zijn.

Ook verkeerd gedacht want ook hier zijn er verschillen, een 65 plusser of een student betaald ook minder.
Zijn ook volwassenen.

Ik snap jouw verhaal ook wel maar een actie is nu eenmaal een actie, als je verder tevreden bent waarom zo'n ophef maken over 30 sites meer kunnen hosten wat nieuwe mensen nu tijdelijk wel mogen.

Hier neem je wat en daar laat je wat zo is het leven.

m@@n
17/03/09, 12:21
Ook verkeerd gedacht want ook hier zijn er verschillen, een 65 plusser of een student betaald ook minder.
Zijn ook volwassenen.

Ik snap jouw verhaal ook wel maar een actie is nu eenmaal een actie, als je verder tevreden bent waarom zo'n ophef maken over 30 sites meer kunnen hosten wat nieuwe mensen nu tijdelijk wel mogen.

Hier neem je wat en daar laat je wat zo is het leven.

Ik bedoelde ook het gewone kaartje voor volwassenen, dus niet het studenten of bejaardentarief. :)

Okee! Ik vind je replies trouwens altijd wel erg mooi. Zag nog wat andere topics voorbij komen met mooie voorbeelden waarin je je vastbijt. :)

BsHosting
17/03/09, 12:28
Stam van de Pitbulls af denk ik.

Maar persoonlijk zou ik me er gewoonweg bij neerleggen als je verder tevreden bent.

Met welke actie dan ook er zijn altijd mensen die het graag anders zouden willen zien.
Net toevallig ff snel naar de AH geweest staat er een vent een discussie aan te gaan voor iets wat vorige week 5 ct goedkoper was.

Terwijl het andere product wat ie had nu juist verlaagd was dus uiteindelijk betaald ie nog ff veel.

Pur
17/03/09, 12:59
Ik bedoelde ook het gewone kaartje voor volwassenen, dus niet het studenten of bejaardentarief. :)

Okee! Ik vind je replies trouwens altijd wel erg mooi. Zag nog wat andere topics voorbij komen met mooie voorbeelden waarin je je vastbijt. :)

Hier in de regio geeft men ook wel eens gratis kaartjes voor de bus weg. Is ook een actie maar ze doen het nu al 3 jaar ofzo. Is ook bedoeld om niet klanten te werven die vervolgens gewoon een strippenkaart gaan kopen. Niet helemaal hetzelfde maar wel een actie die al langdurig loopt.

Wat je maar niet in wil zien is dat zoals jij het uitdrukt oude trouwe klanten heel vaak worden "genaaid" omdat een actie tarief niet voor hun opgaat. Zo werkt het nou eenmaal. Jij wil graag als top klant worden behandeld want wel meedelen in de actie tarieven maar niet meedelen in de hogere tarieven. Zo werkt het dus in 99 van de 100 gevallen niet.

Als je wat meer betaald is men wellicht ook wat sneller geneigd om als je contact opneemt je ook mee te laten delen in het actietarief. Betaal je weinig dan is de kans groot dat je die service niet krijgt. Zo heeft mijn internet provider een tijd terug de tarieven omlaag gegooid. Ook voor de huidige klanten (en ik betaal genoeg) maar daar moet je dan wel actie op ondernemen. Nergens ruchtbaarheid aan gegeven dus iemand die niet regelmatig de site van de provider bezoekt en dus geen actie onderneemt blijft teveel betalen.

Zoals BsHosting al zegt.. Zo is het leven, je neemt wat, je laat wat.

Ben je tevreden neem het verlies
Ben je niet tevreden ga weg, er zijn wel meer partijen die Coldfusion aanbieden.

Maar kijk niet vreemd op als je dus bij een volgende partij ook tegen komt dat er langdurige acties zullen zijn voor nieuwe klanten. Zo werkt dat nou eenmaal.

m@@n
17/03/09, 13:00
Stam van de Pitbulls af denk ik.

Maar persoonlijk zou ik me er gewoonweg bij neerleggen als je verder tevreden bent.

Met welke actie dan ook er zijn altijd mensen die het graag anders zouden willen zien.
Net toevallig ff snel naar de AH geweest staat er een vent een discussie aan te gaan voor iets wat vorige week 5 ct goedkoper was.

Terwijl het andere product wat ie had nu juist verlaagd was dus uiteindelijk betaald ie nog ff veel.

Hehe :)

Ik ga er ook geen punt van maken. Ben toch al niet zo tevreden daar. Het Helm control panel bevalt niet goed (o.a. geen backup mogelijkheid, DNS en aliassen niet of alfabetische volgorde). En ik herken de problemen uit dat andere topic. Dus maar afbouwen die hap daarzo.

m@@n
17/03/09, 13:04
Als je wat meer betaald is men wellicht ook wat sneller geneigd om als je contact opneemt je ook mee te laten delen in het actietarief.
...
Nergens ruchtbaarheid aan gegeven dus iemand die niet regelmatig de site van de provider bezoekt en dus geen actie onderneemt blijft teveel betalen.

Ik betaal al 10 jaar hetzelfde als de rest en ik heb er ruchtbaarheid aan gegeven.

m@@n
17/03/09, 13:07
-laat maar-

m@@n
30/03/09, 20:38
Nou, ik kan het toch niet laten. Vorige week nog eens gebeld met Webstekker hierover.

Ze trekken 1 lijn: aanbieding geldt alleen voor nieuwe klanten en dat zijn alleen de mensen die daar al minstens 12 maanden geen klant zijn. Als je als trouwe klant je huidige contract opzegt en een nieuw contract neemt dan krijg je dus minder dan een andere klant. Dit terwijl de contracten daar 3 maanden duren. Dat zou betekenen dat je dan eerst een jaar moet wachten voordat je als trouwe klant over kan stappen naar een goedkoper contract! Ik heb veel dingen meegemaakt maar dit slaat toch wel alles, qua "bestaand klantje naaien". Je kan zeggen wat je wilt, maar dit is gewoon zo. En dus gewoon wel prijsdiscriminatie.

Er is trouwens storing daar en dit staat er op de NOC: "Momenteel is vind er een storing plaats op een van de shared hosting pop servers. Hierdoor kan tijdelijk uw e-mail niet ophalen. Engineers zijn ter plaatsen om het probleem op te lossen."

En dat is niet de juiste informatie want er is storing op ALLE shared servers.
By the way, hoeveel fouten kan je maken in 2 zinnen?

Totaal niet tevreden daar en ga de boel wegverhuizen bij die toko.

HarryM
21/04/09, 19:41
Het is misschien niet netjes van hun, is grotendeels niet meer werk dan het wijzigen van enkele getallen in een tekstvak, maar goed. Als het je niet bevalt zou ik zeker weg gaan!

Wat wij doen is om bij dergelijke aanvragen de klant wel van een upgrade te voorzien, mits hij akkoord gaat dat hij in ieder geval nooit meer een downgrade kan aanvragen. Hiermee lopen wij geen verlies en profiteert de klant ook van de extra lage prijs.

Triloxigen
22/04/09, 16:02
jehebt een lopend contract, dat deze niet tussenstijds gewijzigd wordt is op zich begrijpelijk.
Maar dat iemand minstens 12 maanden geen klant bent geweest vind ik wel een beetje raar. Als jou contract afloopt mag je toch een nieuw contract met ze aangaan neem ik aan?

galious
23/04/09, 10:19
Dat je geen gebruik mag van de korting als je kort geleden klant ben geweest zie je wel vaker (o.a. bij tijdschriften).

Overigens is het tramkaartje inderdaad voor iedereen even duur (segmentatie naar leeftuijd even daar gelaten), maar bij mij is dat kaartje ieder jaar alleen maar duurder geworden. Zij voeren dus naast prijsverlagingen (nog nooit meegemaakt) ook prijsverhogingen door voor alle gebruikers en geven geen 'trouwe klanten korting'.

Martin

Randy
23/04/09, 10:30
Ik vraag me af of hij ook zo moeilijk zou doen als de nieuwe contracten duurder zijn. Ga je dan ook zo schandalen omdat je te weinig betaald? Wellicht moet Webstekker maar blij zijn dat mensen als jij een andere host zoeken. Een hoop gedoe om eigenlijk niets.
Je zit niet voor niets bij Webstakker, omdat je weet dat niemand je CF hosting voor minder geld aan kan bieden. En nog ben je ontevreden?

m@@n
24/04/09, 09:50
...Ga je dan ook zo schandalen...
...Wellicht moet Webstekker maar blij zijn dat mensen als jij een andere host zoeken....

Doe eens even normaal man!

Misschien handig als je het topic even gelezen had. Daarin staat namelijk alles al vermeld. Mijn contractduur is 3 maanden. Ben lid vanaf 2000. Contract had ik dus al 40x kunnen beeindigen. Echter, om van de korting te kunnen profiteren, mag je een jaar niet lid zijn geweest. Ik zou er dus nooit van kunnen profiteren. Pure prijsdiscriminatie dus.

Maar goed, ik ben aan het afbouwen daar, ik werk niet meer met CF dus ik gelukkig heb ik ze niet meer nodig. Een bedrijf dat zo omgaat met zijn klanten, daar wens ik geen zaken mee te doen. Die paar euro's kunnen me niets schelen, maar het gaat me om het principe.

Overigens, de "actie" duurt inmiddels al meer dan een half jaar.