PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdienen met gameserver



dammie
15/03/09, 13:04
Beste,

Valt er ook te verdienen met een gameserver? Dus niet de hosting ervan maar juist aan een gameserver?

Wat zijn de opties hiervoor?

Dank !

DutchTSE
15/03/09, 13:10
Voordat je hier een zinnig antwoord op krijgt zul je toch echt wat meer moeten vertellen. Wil je advertenties gaan plaatsen in een spel? Wil je een spel ontwikkelen over dat bedrijf?

Enz. enz. enz.

dammie
15/03/09, 13:15
Nee hoor, ik ben zelf wel fan van een paar spellen die ik wel wil hosten op een eigen gameserver. Dus deels wil ik wel als gebruiker mee doen.

Ik dacht zelf aan advertenties of geautomatiseerde systemen via een website zodat men bijvoorbeeld een abonnement van 2 euro per maand kan nemen om zo een private login te krijgen oid (betalen via sms)

Zoiets moet dan wel helemaal automatisch gaan.

Maar ik weet totaal niet of dit bestaat hoor of tot de mogelijkheden behoord.

SF-Jeroen
15/03/09, 13:20
Alles is mogelijk, de vraag is alleen of je mensen vindt die bereid zijn hiervoor te betalen. Als je een clan hebt kun je natuurlijk gewoon een bijdrage vragen. Ik zie niet in waarom andere mensen een login voor jouw gameserver zouden kopen, er zijn zoveel lege gameservers.

Voor advertenties op je website kan je natuurlijk google ads nemen, op de gameserver kan je een paar regeltjes text laten zien om de zoveel tijd. Maar niemand zal hiervoor betalen zolang de server niet een groot deel van de tijd vol zit.

dammie
15/03/09, 13:23
Okay, dan is die optie uitgesloten.

Advertenties in een game lijkt me ook niet echt wat opleveren.

Dan blijven er denk ik geen opties over :)

Stewie
15/03/09, 13:33
Dat betalen per speler gebeurd alleen als je ofwel een monopolie op servers hebt, ofwel praktisch een monopolie erop hebt. Dat laatste bijvoorbeeld in Thailand en vergelijkbare landen. Alleen game servers die binnen dat land gehost worden hebben een goede latency, alle internationale connecties zijn extreem beperkt.

dammie
15/03/09, 13:46
zijn er ook MMORPG games waar handel in zit ? Of valt dit niet onder game servers?

Wynand
15/03/09, 13:52
Lineage, maar daar moet je kaas van hebben gegeten.

NewAspect
19/03/09, 17:55
ik heb eerder een keer geinformeerd bij mgames om een game te kopen

Stewie
19/03/09, 17:57
En dan? Een game kopen?

NewAspect
20/03/09, 12:14
En dan? Een game kopen?

ja precies ik zal even mijn reply afmaken het was tijd om naar huis te gaan namelijk :D. ik heb dus geinformeerd bij mgames of er licenties beschikbaar waren voor games die zij hebben ontwikkeld. ik heb toen een mooie powerpoint van een game gehad zag er goed uit maar het moest ook gefinancieerd worden 10000 euro geloof ik toen der tijd. maar dit is het begin kapitaal wat nodig is. op den duur kan je het er wel uithalen als het spel goed draait. je kan het P2P maken of een store in je game zetten met spullen die spelers andere voordelen kunnen geven.

antianoniem
04/05/09, 13:09
zijn er ook MMORPG games waar handel in zit ? Of valt dit niet onder game servers?

Tibia. Private server, verdien er nu 2k eur stable per maand. Zeer lucratief doordat er meer spelers de private servers spelen dan het officiele spel. Overigens volledig legaal.

Word in Augustus 16, heb nu 5 servers.

Screenshot van tijd geleden:
http://i43.tinypic.com/2s1uoax.jpg

Thomas.R
04/05/09, 15:46
Tibia. Private server, verdien er nu 2k eur stable per maand. Zeer lucratief doordat er meer spelers de private servers spelen dan het officiele spel. Overigens volledig legaal.

Word in Augustus 16, heb nu 5 servers.

Screenshot van tijd geleden:
http://i43.tinypic.com/2s1uoax.jpg

Een private server is toch met een wachtwoord? Ik zie hoeveel SMS verkeer je hebt gehad maar dat is dan toch bijna onmogelijk als er een wachtwoord op zit?

vipeax
04/05/09, 15:49
Private server als in niet de officiƫle server (dus zelf gehost).

antianoniem
09/05/09, 17:35
Een private server is toch met een wachtwoord? Ik zie hoeveel SMS verkeer je hebt gehad maar dat is dan toch bijna onmogelijk als er een wachtwoord op zit?

zit geen "wachtwoord" op - private server(s) is emulatie van een orgineel spel.

las3r
10/05/09, 18:18
en dus niet legaal (Verdienen met een product van een ander bedrijf) :)

DC^
11/05/09, 17:16
en dus niet legaal (Verdienen met een product van een ander bedrijf) :)

Hoeft niet, er zijn ook gewoon gratis programma's om een private server te laten draaien. (Voorbeeld: SRCDS)

kutagh
11/05/09, 19:19
Hoeft niet, er zijn ook gewoon gratis programma's om een private server te laten draaien. (Voorbeeld: SRCDS)

Mag ik je erop wijzen dat het feit dat het een gratis programma is, het niet volstrekt legaal maken? Immers, het gaat om het feit dat het spel zelf van een ander bedrijf is, met hun servers.

In het geval van Tibia kan het legaal zijn, als ze duidelijk toestemming hebben gegeven dat zulke servers toegestaan zijn. World of Warcraft private servers, wordt door Blizzard niet geaccepteert (maar toch houden ze de mogelijkheid om op een makkelijke manier naar een private server te gaan open).
Dat is dus weer een ander verhaal. Waar mogelijk met een winstkans klaagt Blizzard een private server aan. Het feit dat Blizzard de rechtszaak tegen WoWScape niet heeft gewonnen ligt meer aan het feit dat Blizzard dingen heeft gedaan die helaas ervoor zorgen dat hun bewijsmateriaal onrechtmatig was (bijvoorbeeld de Terms of Agreement als je op de scape website ofzo ging, ik weet het niet precies), en het kleine feitje dat WoWScape geen items verkopen of iets dergelijks, maar donaties accepteren en daarvoor items geven (oftewel wat we in Nederland een constructie noemen om iets om te zeilen).

Het gaat uiteindelijk om wat je precies doet, en bij welk spel.

Racker
12/05/09, 10:40
@ts: recent hier nog een artikel over gelezen.

Heb het gelukkig kunnen terugvinden:
http://www.zdnet.nl/news/101542/vijf-manieren-om-rijk-te-worden-van-games/

Veel succes!

antianoniem
13/05/09, 17:23
en dus niet legaal (Verdienen met een product van een ander bedrijf) :)

De SPELER is illegaal bezig, door die client aan te passen (ip/port/rsa key veranderen). Iedereen kan op de server connecten met de juiste encryptionkey/client - dus niet perse Tibia's client. Alle sprites/images zijn opgeslagen in de client er word dus niets illegaals gehost. Not to mention dat er geen enkel stukje code van Tibia zelf in zit, de server EMULEERT het orginele spel, dus geen gejatte code.

Overigens ligt er op de naam Tibia geen patent, aangezien het ook een onderdeel van het menselijk lichaam is :).

antianoniem
13/05/09, 17:26
maar donaties accepteren en daarvoor items geven (oftewel wat we in Nederland een constructie noemen om iets om te zeilen).

Het gaat uiteindelijk om wat je precies doet, en bij welk spel.

Ik doe et zelfde;



Refund Policy
********************

XXXXX will not provide refunds under any circumstances. If you are banned, you will not get a refund. If you do not favor the service, you will not get a refund. If you unexpecedtly did not receive your donation award, and don't have any proof of your donation, you will not get a refund. You may appeal your donation refund on the forums, and we will review your case. But we do not guarantee that you will receive your donation award. It's not required for you to donate, it's completely optional and is done at your own risk.

2. Donation Exchange
************************************************** ****

If you for any reason have your donation item damaged, broken, lost, etc... you will not receive an exchange unless you have opaque proof of your donation. You may present an un-edited screenshot of your donation receipt. You may also email your donation receipt to the Game Master assisting you in your donation award(s). The Game Master has the authority to replace your donation item if he/she feels the receipt you've presented is real.

3. Donation Rewards
************************************************** ****

We may at all time, refuse to give your reward if we want to.
When you donate to XXXXX, it is understood that you're actually "donating" at your own risk. Donation items are exclusively rewards for your consideration into donating to XXXXX. You're not paying for any service, you're donating to keep our servers up. We're not selling virtual items, when you donate, you take the risk(s) invovled in donating as listed in the "Refund Policy". We 100% guarantee you that all donations go for the maintenance for the website and servers.

4. Indemnification
********************

You agree to indemnify and hold us harmless, our subsidiaries, affiliates, related parties, officers, directors, employees, agents, independent contractors, advertisers, partners, and co-branders from any claim or demand, including reasonable attorney's fees, that may be made by any third party, that is due to or arising out of your conduct or connection with this web site or service, your provision of Content, your violation of this Terms of Use or any other violation of the rights of another person or party.



5. DISCLAIMER OF WARRANTIES
*************************************

YOU UNDERSTAND AND AGREE THAT YOUR USE OF THIS WEB SITE AND ANY SERVICES OR CONTENT PROVIDED (THE SERVICE) IS MADE AVAILABLE AND PROVIDED TO YOU AT YOUR OWN RISK. IT IS PROVIDED TO YOU AS IS AND WE EXPRESSLY DISCLAIM ALL WARRANTIES OF ANY KIND, IMPLIED OR EXPRESS, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE, AND NON-INFRINGEMENT. WE MAKE NO WARRANTY, IMPLIED OR EXPRESS, THAT ANY PART OF THE SERVICE WILL BE UNINTERRUPTED, ERROR-FREE, VIRUS-FREE, TIMELY, SECURE, ACCURATE, RELIABLE, OF ANY QUALITY, NOR THAT ANY CONTENT IS SAFE IN ANY MANNER FOR DOWNLOAD. YOU UNDERSTAND AND AGREE THAT NEITHER US NOR ANY PARTICIPANT IN THE SERVICE PROVIDES PROFESSIONAL ADVICE OF ANY KIND AND THAT USE OF SUCH ADVICE OR ANY OTHER INFORMATION IS SOLELY AT YOUR OWN RISK AND WITHOUT OUR LIABILITY OF ANY KIND. Some jurisdictions may not allow disclaimers of implied warranties and the above disclaimer may not apply to you only as it relates to implied warranties.



6. LIMITATION OF LIABILITY
*******************************

YOU EXPRESSLY UNDERSTAND AND AGREE THAT WE SHALL NOT BE LIABLE FOR ANY DIRECT, INDIRECT, SPECIAL, INDICENTAL, CONSEQUENTIAL OR EXEMPLARY DAMAGES, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO, DAMAGES FOR LOSS OF PROFITS, GOODWILL, USE, DATA OR OTHER INTANGIBLE LOSS (EVEN IF WE HAVE BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES), RESULTING FROM OR ARISING OUT OF (I) THE USE OF OR THE INABILITY TO USE THE SERVICE, (II) THE COST TO OBTAIN SUBSTITUTE GOODS AND/OR SERVICES RESULTING FROM ANY TRANSACTION ENTERED INTO ON THROUGH THE SERVICE, (III) UNAUTHORIZED ACCESS TO OR ALTERATION OF YOUR DATA TRANSMISSIONS, (IV) STATEMENTS OR CONDUCT OF ANY THIRD PARTY ON THE SERVICE, OR (V) ANY OTHER MATTER RELATING TO THE SERVICE. Note that by accepting the terms in the document, you are also waiving your right, to take any action, legal or otherwise, against anyone or anything related to XXXXX. Please remember that we are not responsible for any messages posted. We do not vouch for or warrant the accuracy, completeness or usefulness of any message, and are not responsible for the contents of any message. The messages express the views of the author of the message, not necessarily the views of this bulletin board. Any user who feels that a posted message is objectionable is encouraged to contact us immediately by email. We have the ability to remove objectionable messages and we will make every effort to do so, within a reasonable time frame, if we determine that removal is necessary. You agree, through your use of this service, that you will not use this bulletin board to post any material which is knowingly false and/or defamatory, inaccurate, abusive, vulgar, hateful, harassing, obscene, profane, sexually oriented, threatening, invasive of a person's privacy, or otherwise violative of any law. You agree not to post any copyrighted material unless the copyright is owned by you or by this bulletin board. If you have read, understood and agree to these rules and conditions, you may enter the website and/or forums. If you disagree, leave immediately. You agree to give up all legal rights towards XXXXX when donating.

TeamJOC
02/07/09, 16:05
Natuurlijk kan de TS ook zijn eigen "mod" creeƫren en deze private maken zodat alleen mensen die ervoor betalen op zo een gemodde server kunnen spelen... :D

svanharmelen
29/01/10, 10:42
En hoe verdien je hieraan dan? Door mensen te laten SMS'en voor toegang?

prekz
29/01/10, 11:01
een tibia server, kost zoiets veel tijd in onderhoud? en wat voor hardware gebruik je precies en hoeveel mensen spelen er gemiddeld op je serveR?

Triloxigen
29/01/10, 11:06
--let wel op, oud topic--

Stewie
29/01/10, 12:10
Het is geen kant en klare klik-klik oplossing zoals webhosting resellertje spelen. Geld verdienen? Zorg voor toegevoegde waarde, Sanny78 en prekz.