PDA

Bekijk Volledige Versie : Evaluatie .nl-campagne



MindexDesign
13/03/09, 14:01
Net de volgende mail binnen gekregen.

====
Beste Registrar,

Enige tijd geleden heeft SIDN in samenwerking met de registrars campagne gevoerd ter promotie van het .nl-domein. Wij willen deze campagne ook binnen onze registrargroep evalueren en hebben hiervoor bijgaande vragenlijst opgesteld. Wij willen u vragen enkele minuten vrij te maken om deze in te vullen. De uitkomsten zullen na verwerking van de resultaten met het regsitrarveld gecommuniceerd worden.
====

Ben benieuwd wat jullie van de campagne vinden...

RobinJB
13/03/09, 14:47
Zoals ook ingevuld, onzin het is niet aan de SIDN om zo'n campagne te regelen.

Ber|Art
13/03/09, 15:12
Helemaal mee eens, ik heb die hele campagne niet begrepen, maar het koste veel geld en het heeft niets opgeleverd :( zorg liever dat je een redundant systeem hebt wat goed werkt ipv tijd en geld stoppen in neven activiteiten die niet aan de SIDN zijn!

shuyg
15/03/09, 06:44
Ik ben dat mailtje niet tegen gekomen. Is dat naar alle registrars gestuurd?
Is de link naar het onderzoek uniek of kan ik die via het besloten gedeelte gewoon invullen?

dreamhost_nl
15/03/09, 09:18
Ik denk dat alleen de Deelnemers Cat.I die e-mail hebben gekregen, indien ze daadwerkelijk aan de actie hebben meegedaan. Wij hebben dat bijv. niet (voor zover ik me kan herinneren) en daarom (ook) niets ontvangen.

martysmarty
15/03/09, 11:53
onderzoek onder 500 registrars als het goed is.

Hier ook niks ontvangen

shuyg
16/03/09, 09:07
Wat is dat nou voor onderzoek. Deelnemers die bewust besloten hebben om niet mee te doen, wordt dus niet hun mening gevraagd.

Wakker worden SIDN! Ik heb ook mee betaald en bewust gekozen om niet mee te doen. Ik ben namelijk van mening dat de reclame door de deelnemers zelf uitgevoerd moet worden. SIDN, stuur mij ook even die enquete!

Erik H.
16/03/09, 10:31
Ik denk dat alleen de Deelnemers Cat.I die e-mail hebben gekregen, indien ze daadwerkelijk aan de actie hebben meegedaan. Wij hebben dat bijv. niet (voor zover ik me kan herinneren) en daarom (ook) niets ontvangen.

Meegedaan, ontvangen en ingevuld ....

dreamhost_nl
16/03/09, 10:41
@shuyg: De enquête zal wel gaan over de actie en als je niet hebt meegedaan valt daar ook niets over te melden. Waarom je niet hebt meegedaan zal de SIDN waarschijnlijk niets interesseren. Ze zijn waarschijnlijk alleen geïnteresseerd in de resultaten van de actie, zodat ze zoiets nog een keer kunnen doen...

spininhetweb
16/03/09, 10:54
Wij hebben niet aan de actie meegedaan, maar zijn wel uitgenodigd voor de enquête. Het zal dus wel een aselecte steekproef zijn. Ze zullen het wel te duur vinden om alle deelnemers te vragen. Dat geld kunnen ze tenslotte beter aan marketingbureaus geven.

Ik heb in de enquête aangegeven dat de taak van SIDN niet meer is dan het opschrijven: domeinnaam X is van Y. En dat die taak bij de overheid thuishoort, niet bij een op de een of andere manier ontstane organisatie die zich ten onrechte de zeggenschap over het .NL-domein toe-eigent.

Vandaag ontving ik weer dat (nota bene Engelstalige) vage DSN-report. Ongevraagd en oninformatief.

Ik zat een keer in de metro en een ietwat verwarde man begon ineens iedereen om zijn kaartje te vragen. "Vanaf nu ben ik de conducteur, dus moet je mij je kaartje laten zien." Met de SIDN is het net zo (alleen besturen ze ondertussen ook nog de metro, alleen maar omdat ze op een dag gezegd hebben 'nu ben ik de chauffeur').

dreamhost_nl
16/03/09, 15:01
Ik proef hier een zeer cynische ondertoon... ;)
Lijkt me dat een digitale enquête voor iedere Deelnemer een slimmere zet is dan een aselecte (Want wat valt daar dan nog uit af te leiden?). Zeker als deze de veelal bekritiseerde .nl campagne tot onderwerp heeft.

brinkie
16/03/09, 23:38
Ik heb (Cat. I deelnemer) de SIDN gevraagd hoe ik deel kon nemen omdat ik geen uitnodiging er voor had gekregen. Ik zou informatie ontvangen, nooit meer iets op gehoord. De enquete heb ik ook niet zien langskomen. Blijkbaar waren er andere voorwaarden dan Cat. I deelnemer zijn om mee te kunnen doen.

Enfin, mijn 2 centen: waardeloze campagne. Slecht gekozen, te lange, domeinnaam die je niet eenvoudig onthoudt (!) en totaal niet aanspreekt (kom zeg, "jouwunieke.nl", dat bedénk je toch niet??) en bovenal beloofde men veel media-exposure? Nou sorry, maar in de kranten kwam ik het niet tegen, op de radio nooit horen voorbijkomen. Zenders die ik regelmatig (mee)luister, niet geheel eigen of vrije keus, zijn: 100%NL, Radio538, SkyRadio en Radio2.

Wellicht heb ik nét steeds de spotjes gemist.. Kan natuurlijk.

shuyg
17/03/09, 09:53
Wij van WC-eend adviseren WC-eend...

Knap staaltje onderzoek!

dreamhost_nl
17/03/09, 12:20
jouwunieke.nl => Uniek staaltje van een project(?) dat bij voorbaat al gedoemd was te mislukken.

AlexanderOnline
17/03/09, 15:01
jouwunieke.nl => Uniek staaltje van een project(?) dat bij voorbaat al gedoemd was te mislukken.
Waarom dan? Azijnpissen is makkelijk, ik weet het ;)
Ik bedoel, het idee vind ik zo slecht nog niet, je promoot .nl domeinen in het algemeen (wat wss veel mensen op het idee brengt om er een te nemen) -> meer klanten voor de deelnemers.
Er zullen vast goede tegen argumenten zijn, ben daar benieuwd naar als niet-deelnemer. Maar zet wel even de azijnpismodus uit en niet standaard zeuren omdat het sidn is :)

Pur
17/03/09, 16:37
Er zullen vast goede tegen argumenten zijn, ben daar benieuwd naar als niet-deelnemer. Maar zet wel even de azijnpismodus uit en niet standaard zeuren omdat het sidn is :)

Of het gedoemd was om te mislukken weet ik niet.

Maar ik (als wel deelnemer) vindt dat SIDN zich niet met promotie van het .nl domein bezig zou moeten houden (en for that matter ook niet met sponsoring van een volleybal team) maar alleen met de core business± een goed werkende oplossing voor de .nl zone.

Had je nou als consument ook direct bij SIDN terecht gekund ala. Maar het werkt nou eenmaal via tussenpersonen dus laat de promotie aan diezelfde tussenpersonen over en hou het bij een leuk bannertje waarmee deelnemers zich kunnen onderscheiden van niet deelnemers.