PDA

Bekijk Volledige Versie : WeFact op hun server of op eigen server



YolkNet
12/03/09, 19:22
Ik ben een beetje aan het rondneuzen voor een boekhoudpakket. WeFact lijken hier de meeste WHT-leden voorstander van te zijn. WHMCS ook, maar daar heb ik ook enkele minder enthousiaste berichten over gelezen.
En WeFact is Nederlands, dat is wel een fijn voordeel als boekhouden niet je sterkste kant is :D

Nou kun je in het Pro-pakket hostingpakketten aanmaken op de server. Moet WeFact daarvoor op dezelfde server staan? Of kan ik de boekhouding hosten bij WeFact en een koppeling leggen met mijn server met hostingpakketten?
Op de website staat daar niks over vermeld.

maartenb
12/03/09, 19:54
Je kan de boekhouding gewoon bij hun hosten mocht je dit willen. Je geeft het ip en de logingegevens op in Wefact zodat deze op je server(s) kan inloggen.

Randy
12/03/09, 20:05
Vergeet even dat het geen boekhoudpakket is. Zo nauwkeurig werkt het ook niet. Al heb je een goede indicatie. Kijk ook eens naar ISP-Panel (http://www.isp-panel.eu/). Dit biedt meer mogelijkheden zoals monitoring, kan switches uitlezen, APC's aansturen, etc.

Triloxigen
12/03/09, 20:55
Kun je voor die vragen niet beter gewoon WeFact zelf mailen?

Ik heb trouwens nog geen negatieve berichten gelezen over WHMCS, juist wel over WeFact? :p

AlexanderOnline
12/03/09, 21:02
Vergeet even dat het geen boekhoudpakket is. Zo nauwkeurig werkt het ook niet. Al heb je een goede indicatie. Kijk ook eens naar ISP-Panel (http://www.isp-panel.eu/). Dit biedt meer mogelijkheden zoals monitoring, kan switches uitlezen, APC's aansturen, etc.
Heb je daar ervaring mee? Of zelf bij betrokken? Had er zelf nooit van gehoord en bestaat ook nog niet lang zie ik net.

Servlogical
12/03/09, 21:14
Ben ook wel benieuwd of er enige ervaringen zijn met ISP-Panel, ziet er eigenlijk veelbelovend uit!

RichardVD
12/03/09, 21:19
Heb je daar ervaring mee? Of zelf bij betrokken? Had er zelf nooit van gehoord en bestaat ook nog niet lang zie ik net.

Heb ooit een beta versie getest en zag er erg netjes uit, toch wel iets om serieus naar te kijken.

brinkie
12/03/09, 22:21
Nou kun je in het Pro-pakket hostingpakketten aanmaken op de server. Moet WeFact daarvoor op dezelfde server staan? Of kan ik de boekhouding hosten bij WeFact en een koppeling leggen met mijn server met hostingpakketten? Op de website staat daar niks over vermeld.

Misschien dat je je eerst eens iets anders moet afvragen: wil jij je bedrijfsgegevens, en de beschikbaarheid, beveiliging, etc., daarvan, in handen van een ander geven? Mijn antwoord zou zijn: nee. Die wil je lokaal hebben. Je boekhouding hoort niet op een webserver waar altijd het risico bestaat dat deze voor onbevoegden toegankelijk zijn, het risico op dataverlies aanwezig is.. je bent beter af met een standalone standaard pakket wat je boekhouder ook ondersteunt en als je het zelf doet is de keuzevrijheid nog groter natuurlijk.

Ik zeg dus niets over de kwaliteit van die pakketten maar wel over de principiƫle keuzes die je eigenlijk eerst zou moeten overwegen, voor zover je dat nog niet gedaan hebt, uiteraard.

YolkNet
13/03/09, 08:56
Ik heb trouwens nog geen negatieve berichten gelezen over WHMCS, juist wel over WeFact? :p

Over WeFact kwam ik ook wat negatieve reacties tegen. Maar WHMCS was in de meerderheid. Heb ook alleen maar gezocht op WHMCS eigenlijk.
En de berichten waren ook vooral uit 2007, dus ik weet niet in hoeverre die problemen inmiddels opgelost zijn. Het zou te Amerikaans zijn, geen Nederlandse taalmodule hebben en het zou veel tijd kosten om ermee te leren werken. Dat zijn een paar van de reacties.

@Brinkie:
Bedankt voor de tip. Dat is inderdaad een afweging om te maken. Ik ben er nog steeds niet uit wat verstandiger is: zelf hosten of door WeFact. Als ik het zelf host bestaat het risico dat hackers niet alleen de boekhoudgegevens hebben, maar ook misschien toegang hebben tot de hostingpakketten van klanten.
Een standalone zou kunnen, maar ik werk vanaf een laptop. Wanneer dat ding een keer op de grond stuitert of om andere redenen niet meer te gebruiken is, kan ik vanaf een andere computer de boekhouding nog bijhouden.

ISP-Panel ziet er inderdaad goed uit. Iemand al ervaringen mee? Niet met de beta-versie, maar met de alpha-versie?

Sorcer
13/03/09, 09:53
Een collega van mij heeft ISP-Panel ontwikkeld. Het werkt uitstekend, echter gebruiken we het niet. Je kunt overigens het gehele systeem testen tot 10 debiteuren gratis.