PDA

Bekijk Volledige Versie : Gameservers.net gestopt?



Yordin
10/03/09, 13:23
Hallo allemaal,

Ik zat net te kijken op gameservers.net. Nu kwam ik dit tegen

Order Stop
We are sorry to inform you that at this moment we do not take any orders.

http://gameservers.net/order.php

Weet hier iemand hier meer van?

Zijn ze gestopt met het aanbieden van gameservers?

Edit nog even een post op het gameservers.net ( http://forums.gameservers.net/showthread.php?s=&threadid=43287 )

Stewie
10/03/09, 13:35
Hans Vos van Clanhost werkt tegenwoordig voor Leaseweb (gameservers.net) en is ook op dit forum aanwezig. Misschien dat hij hier meer over kan vertellen.

BDigitinternetdiensten
11/03/09, 10:11
Misschien een beetje off topic maar heb wel van de week begrepen dat www.snakeservers.net ermee stopt en de klanten overgenomen worden door clanhost.

Piwi-Web
11/03/09, 18:07
er wordt niks overgenomen.
Ze kunnen enkel overstappen naar clanhost :)

eXtreme Service
11/03/09, 18:12
Zou me heel sterk lijken moest gameservers.net er ooit mee stoppen.

Lijkt me eerder een tijdelijke stop.

Stewie
11/03/09, 18:15
Misschien een beetje off topic maar heb wel van de week begrepen dat www.snakeservers.net (http://www.snakeservers.net) ermee stopt en de klanten overgenomen worden door clanhost.
Zie http://www.webhostingtalk.nl/gameservers-algemeen/146817-game-server-providers-stoppen-failliet-snakeservers-stopt.html

Yordin
11/03/09, 18:34
Zou me heel sterk lijken moest gameservers.net er ooit mee stoppen.

Lijkt me eerder een tijdelijke stop.

Het lijkt mij zelf ook sterk dat ze gaan stoppen maar waarom zouden ze in godsnaam geen nieuwe orders meer aannemen?

Ik hoop dat Hans Vos hier meer over kan vertellen.

DC^
11/03/09, 20:31
Ik dacht dat gameservers.net altijd wel goed liep. Zag er wel verzorgd uit.

Triloxigen
11/03/09, 23:25
Het aantal servers loopt terug volgens mij.

En het zal vast ook nog wel goed lopen.
Maar LSW zit in een business waar meer te verdienen valt dan als GSP vermoed ik.

Stewie
15/03/09, 18:32
Yordin: heb je inmiddels een reactie ontvangen?

Yordin
15/03/09, 19:06
Hallo Stewie,

Ik had nog geen contact opgenomen met Hans. Ik had eerder verwacht dat hij hier zelf zou reageren.
Ik zal proberen even contact op te nemen.

Stewie
15/03/09, 20:26
Ook op het forum geen reactie zag ik. Afwachten dan maar..

Yordin
16/03/09, 11:26
Hallo Stewie.

Ik had gisteren een mailtje gestuurd naar gameservers.net , Helaas heb ik geen reactie ontvangen. Ik heb het gevoel dat ze niet eens willen vertellen waarom ze geen nieuwe orders meer aannemen.

Triloxigen
16/03/09, 12:03
Gisteren was het zondag, op maandag ochtend worden alle emaisl van het weekend behandeld.
Verwacht dus ook op een maandag ochtend direct een reactie ;)

Trafego
18/03/09, 22:13
Komen vaneigens weer nieuwe partijen bij zeker als zulke grote partijen er mee stoppen.

Stewie
19/03/09, 11:42
Yordin: krijg je ook geen reactie op hun support mail of forum?

Yordin
19/03/09, 16:31
Hallo,

Nee ook via support krijg ik geen reactie, Ik had zondag een mail gestuurd ook mocht een post op het GS forum niet helpen. Geen reactie meer gehad dus :S

McG_NL
20/03/09, 21:14
Jammer nog dat je nog steeds geen reactie hebt ontvangen, ik was wel nieuwsgierig naar hun standpunt.

Echter na een week nog geen antwoord hebben gegeven op een potentiële klant zegt volgens mij ook wel iets, maar goed dat zijn alleen speculaties natuurlijk.

Yordin
24/03/09, 10:09
Ik denk dat dit wel op slot kan. Ik denk dat we het nooit zullen weten! ze geven via geen enkele manier een reactie. Ik weet niet of iemand anders nog wat heeft vernomen?

cridea
24/03/09, 10:40
Kan toch simpelweg zijn dat ze even tegen hun grenzen aanlopen qua mankracht?

Beter dat je dan even geen nieuwe orders aanneemt dan dat je fouten gaat maken / slechte service verleent.

fmanders
24/03/09, 18:42
Kan toch simpelweg zijn dat ze even tegen hun grenzen aanlopen qua mankracht?

Beter dat je dan even geen nieuwe orders aanneemt dan dat je fouten gaat maken / slechte service verleent.

maar dan ook compleet op geen enkele manier bereikbaar zijn ?

ramp
26/03/09, 18:38
Kan toch simpelweg zijn dat ze even tegen hun grenzen aanlopen qua mankracht?

Beter dat je dan even geen nieuwe orders aanneemt dan dat je fouten gaat maken / slechte service verleent.

Als de order stop met capaciteit te maken had, dan zou er toch ondertussen wel iemand van GS op hun forum, website, tegenover hun klanten, of hier zo ondertussen wel een reactie gegeven hebben.

Hollanda
27/03/09, 00:59
Lijkt me dat de topic titel niet gehaal gepast is: http://www.game-monitor.com/search.php?search=gameservers.net en: http://www.gameservers.net/overview_clans.php?index=0

Misschien even aanpassen?

McG_NL
27/03/09, 01:04
Dan heb je of het topic niet hemaal goed gelezen, of heb je meer informatie. indien het laatste zouden we graag willen dat je dat met ons deelde :)

Hollanda
27/03/09, 01:10
stop·pen

stopte, h, i gestopt 1 vullen, dichtmaken: kousen ~ de gaten erin dichten; een pijp ~ met tabak vullen 2 in iets duwen: iets in zijn zak ~ 3 tot stilstand brengen 4 stilhouden: de trein stopte 5 ophouden: ~ met roken

Orderstop is iets anders dan 'gestopt'

McG_NL
27/03/09, 01:12
Dat is dus de vraag waar wij mee dubben, ze zijn in in iedergeval gestopt met nieuwe orders.
Dat de huidige servers nog draaien hadden wij ook gezien. Maar we waren opzoek naar de reden waarom ze gestopt zijn met nieuwe orders, en blijkbaar gestopt zijn met support op hun forums.

Hollanda
27/03/09, 01:16
http://forums.gameservers.net/showthread.php?threadid=40704

Het is allemaal niet zo moeilijk, toch?

McG_NL
27/03/09, 01:27
Volgens mij, heeft de TS dat geprobeerd/gedaan (toch ts?) en geen reactie gehad. Ik waardeer je feedback, maar tot op dit moment heeft de TS niet het verlossende antwoord gehad.

Ik zou bijna zeggen dat je een gameservers.net fanboy bent(kan je dat zijn), prima als je dat bent, maar kom niet met halve oplossingen/antwoorden die wij ook hadden kunnen vinden, en ja we missen ook wel eens wat. Niet iedereen heeft super powers.

Hollanda
27/03/09, 03:05
Of je stopt gewoon met conclusies trekken en houdt het bij de feiten. Ik constateer dat de topictitel niet echt past, niks meer, niks minder.

rensariens
27/03/09, 08:40
Of je stopt gewoon met conclusies trekken en houdt het bij de feiten. Ik constateer dat de topictitel niet echt past, niks meer, niks minder.

Ik constateer dat jij deze thread nogmaals moet gaan doorlezen want je komt met allemaal zaken aan die nergens op slaan. Er is al lang contact opgenomen maar men reageert simpelweg niet.

Rik
27/03/09, 09:50
Ik snap er vrij weinig meer van.

- Eerst gaat Hans/Mannekino er werken, trekken ze toch kennis mee aan...
- Dan volop ontkenning dat het zo zou zijn...
- Achteraf toegeven dat het toch zo is...
- Dan blijkt dat Hans al weer is gestopt bij gs.net
- En dat heel gs.net ineens verkocht gaat worden?

Stewie
27/03/09, 10:03
Rik: verkoop, dan doorstart.
Ik zie 't wel gebeuren ;)

Hollanda die er zo hard op inhakt beschermt Hans toevallig? Zou zonde zijn als gs.net zo'n slechte reputatie heeft dat er wel bizar veel moet veranderen na verkoop.

Die 240 gamerservers die ze nu nog draaien zullen ook niet veel meer opbrengen. Geen goede contracten... Ik wens de koper zeker veel succes! Mocht HV dat zijn, dan zal er zeker een leuke business van te maken zijn over drie jaar.

Rik
27/03/09, 10:09
Mja, best eens kans op inderdaad...
Hebben die klanten tenminste nog wel enige duidelijkheid.

WeHa
27/03/09, 10:31
Die 240 gamerservers die ze nu nog draaien zullen ook niet veel meer opbrengen. Geen goede contracten... Ik wens de koper zeker veel succes! Mocht HV dat zijn, dan zal er zeker een leuke business van te maken zijn over drie jaar.
Wat is er mis met de contracten?

Stewie
27/03/09, 10:38
Als je een gsp runt weet je dat, draai je er geen lees even mn laatste post op www.stewie.biz, dan weet je wat ik bedoel.

spoorweg
29/03/09, 12:53
Eindelijk een officieel bericht, lijkt er op dat ze niet doorgaan met de verkoop van gameservers.

http://forums.gameservers.net/announcement.php?s=&forumid=5&announcementid=58

Rik
29/03/09, 13:03
Duidelijk.

Maar ik blijf het een rare gang van zaken vinden....

Triloxigen
29/03/09, 13:16
Waarom verkopen ze het niet? Levert altijd meer op dan stoppen lijkt mij?

dreamhost_nl
29/03/09, 13:40
Misschien is er nog wel te weinig over om te verkopen. Er zijn al meerdere topics geweest over hun slechte bereikbaarheid. Mogelijk dat (bijna) alle klanten het schip al hebben verlaten.

Triloxigen
29/03/09, 13:54
Het aantal servers online zal wel kloppen, dat is 500.
Maar al was het maar de helft, verkoop levert altijd meer op dan weggooien.

MikeN
29/03/09, 14:00
Waarom verkopen ze het niet? Levert altijd meer op dan stoppen lijkt mij?

Lijkt me niet dat Gameservers.com gratis al de huidige klanten mag benaderen en dat een formele overname misschien teveel werk was of juridisch niet makkelijk mogelijk (volgens mij valt het namelijk allemaal onder 1 BV).

Stewie
29/03/09, 14:01
Het aantal servers online zal wel kloppen, dat is 500.
Maar al was het maar de helft, verkoop levert altijd meer op dan weggooien.
Die teller klopt niet ;)

Triloxigen
29/03/09, 14:08
Die teller klopt niet ;)

Ah, dan is het wat anders :p

Maar ik had wel van een vogeltje gehoord dat een zekere partij wel met GS.net in bespreking was over samenwerking of overname ;)

Bakker ICT
29/03/09, 14:18
*Hint Hint*

Stewie
29/03/09, 14:21
Lijkt me niet dat Gameservers.com gratis al de huidige klanten mag benaderen en dat een formele overname misschien teveel werk was of juridisch niet makkelijk mogelijk (volgens mij valt het namelijk allemaal onder 1 BV).
Gameservers.net zit in de Leaseweb BV inderdaad.

jan post
31/03/09, 11:59
Ook een grote verandering is natuurlijk dat de pc als gameconsule langzaam aan het verdwijnen is. Games komen eerst op de xbox 360 en ps3 uit en daarna pas op de pc.

Het is dus erg de vraag hoe de toekomst van gamehosting branche eruit gaat zien, als je nu al ziet dat veel topgames alleen, maar op de xbox 360 of ps3 uitkomen of pas een paar maanden later pas
op de pc.

Bakker ICT
31/03/09, 12:03
Ook een grote verandering is natuurlijk dat de pc als gameconsule langzaam aan het verdwijnen is. Games komen eerst op de xbox 360 en ps3 uit en daarna pas op de pc.

Het is dus erg de vraag hoe de toekomst van gamehosting branche eruit gaat zien, als je nu al ziet dat veel topgames alleen, maar op de xbox 360 of ps3 uitkomen of pas een paar maanden later pas
op de pc.


Ik denk dat OnLive daar een grote verandering in gaat brengen, zowiezo is dit naar mijn idee een goede impuls voor de gaming markt. Uiteraard zullen niet alle partijen hier blij mee zijn. Wat vinden/denken/verwachten de mensen hier uit de gaming markt ervan ?

http://www.onlive.com/

Stewie
31/03/09, 12:08
Kansloos initiatief. Het zal nooit een console vervangen omdat een console geen gaming product is maar een heel entertainment concept (denk aan de blu-ray/dvd/muziek/browser/etc).
De PC gamers zijn te conservatief om over te stappen op een slecht product.

jan post
31/03/09, 12:27
En idd ze zijn gestopt:

Dear gamers,

The Gameservers.net team regrets that the playing joy at our website will come to an end. We have decided to put an end to our gaming activities so we can focus on our core business. We will quit gaming and focus on our hosting activities again.

Naturally we will do our utmost best to alleviate the discomfort for existing clients. Therefore, we will continue to deliver our services to existing clients for the course of their contract term. Existing clients will also receive a good offer from Gameservers.com, to facilitate a smooth transition to a platform that is comparable in terms of the gaming experience players are used to. The servers from Gameservers.com are also running within our network.

Gameservers.net was and still is a very popular online gaming platform. However we had to decide to stop our gaming activities. Current economic developments are not part of that decision, not at all. Gameservers.net has a sound and healthy client base, with very loyal customers who appreciate a stable and speedy gaming experience, but these activities are not reconcilable any more with our other activities in the market.

We hope that our clients will find the same stable and speedy multiplayer experience elsewhere. Above all we want to thank everyone, especially our loyal customers, for their trust in our gaming services during the last couple of years.

All clients will be informed as soon as possible with a good offering.

Kind regards,
The Gameservers.net team

jan post
31/03/09, 12:29
Toch vraag ik mij af, hoe bepaalde partijen de opkomst van de console zien, zoals ps3 en xbox 360. Volgens mij kan je namelijk niet hosten voor xbox 360 en voor de ps3 zou ik niet weten dan alleen op ps3 zelf?

Stewie
31/03/09, 12:35
Jan, wij hebben sinds 2007 een Xbox360 cluster actief in Parijs, sinds kort ook in Japan en Australie.

vipeax
31/03/09, 12:49
Ook een grote verandering is natuurlijk dat de pc als gameconsule langzaam aan het verdwijnen is. Games komen eerst op de xbox 360 en ps3 uit en daarna pas op de pc.

Het is dus erg de vraag hoe de toekomst van gamehosting branche eruit gaat zien, als je nu al ziet dat veel topgames alleen, maar op de xbox 360 of ps3 uitkomen of pas een paar maanden later pas
op de pc.
Noem er eens een paar echte toppers (buiten Halo) die pas later op de pc komen? Verder zijn er mensen die een muis&toetsenbord veel fijner vinden dan een controller. Dus tenzij er m.b.t. de besturing iets verandert zal de pc-game branche niet uitsterven.

jan post
31/03/09, 12:55
Killzone 2, gta 4, etc. En aantal reacties van game-ontwikkelaars erover zitten te denken zich puur te gaan focussen op de consoles. Omdat er ontzettend veel wordt gekopierd wordt.

BsHosting
31/03/09, 16:15
Ook de games voor de consoles worden gecopieerd en soms nog op grotere schaal ook.
Dus waar jij dat fabeltje vandaan haalt is mij een raadsel.


Killzone 2, gta 4, etc. En aantal reacties van game-ontwikkelaars erover zitten te denken zich puur te gaan focussen op de consoles. Omdat er ontzettend veel wordt gekopierd wordt.

vipeax
31/03/09, 16:20
Killzone 2, gta 4, etc. En aantal reacties van game-ontwikkelaars erover zitten te denken zich puur te gaan focussen op de consoles. Omdat er ontzettend veel wordt gekopierd wordt.

http://i3d.nl/gamehosting-games.php

Ik kan me toch wel aardig wat betere toppers (zeker wat betreft multiplayer) bedenken die gewoon altijd op de pc komen... Zoals CoD/MoH/Battleifleld/Valve games/UT. Ik denk dat het grootste procent van de servers die Stijn zijn bedrijf host toch wel tot die games hoort.

Bakker ICT
31/03/09, 16:31
Met OnLive is dat dus niet meer mogelijk, voor de producenten wel weer een goede ontwikkeling.

Triloxigen
31/03/09, 16:33
Maar OnLive wordt door een grote groep ook bestempeld als gebakken lucht.

vipeax
31/03/09, 16:44
Er zal voor zoeen systeem toch heel wat moeten versnellen in latencies. Gezien het een stream is zou dit betekenen dat je met een latency van bv 100 ms iets doet en het eigenlijk een fractie later pas echt gebeurt. Alsof je monitor half zit te slapen en een beetje traag reageert.

Rik
31/03/09, 19:11
kunnen we on-topic blijven :yes:

McG_NL
04/04/09, 20:57
kunnen we on-topic blijven :yes:


Ach het antwoord van de TS is nu gegeven.
Dus er valt weinig meer ontopic te blijven. Wel is het interessant wat de concurentie nu gaat doen.

Zelf ben ik als zolderkamerhoster (ja zo voel ik me nog) even wakker geschrokken en ben nu even gaan kijken wat de mogelijkheden allemaal zijn. Er komen toch ca 400 klantjes vrij die op zoek gaan naar een nieuwe gameserver.

Volgende week even naar de KVK en belastingdienst. En heb wat extra hardware besteld. En een adviseur in de arm genomen.

vipeax
04/04/09, 22:15
Existing clients will also receive a good offer from Gameservers.com, to facilitate a smooth transition to a platform that is comparable in terms of the gaming experience players are used to. The servers from Gameservers.com are also running within the same facility at EvoSwitch in Haarlem.

Daar zal een groot deel vast wel gebruik van gaan maken denk ik.

McG_NL
04/04/09, 22:24
Waarschijnlijk wel.

Maar niet geschoten is altijd mis, en voor mij werd het toch tijd om alles even te regelen.

Als ik van mijn 200 gameservertjes 300 kan maken, ben ik ook weer tevreden.
(snakeservers was ook gestopt)

(((MiKeSt*r)))
09/04/09, 10:28
Ik ben erg benieuwd wat dat aanbod van Gameserver.com inhoud.

jantje.vlaam
09/04/09, 11:23
Kansloos initiatief. Het zal nooit een console vervangen omdat een console geen gaming product is maar een heel entertainment concept (denk aan de blu-ray/dvd/muziek/browser/etc).
De PC gamers zijn te conservatief om over te stappen op een slecht product.


Veel van mijn gamende vrienden die ik maandelijks zag voor een LAN party zijn anders overgestapt op een PS3. Die hadden wat oudere pc's, geen zin/geld om te upgraden, dan maar een PS3. Dan heb je niet de frustratie dat je om de 6 maanden aan de beurt bent voor een upgrade. Het heeft zijn voor- en nadelen, maar nu komen ze eens in de maand met een stuk of 15 PS3's bij elkaar en gaan online gamen.

WeHa
09/04/09, 12:52
Veel van mijn gamende vrienden die ik maandelijks zag voor een LAN party zijn anders overgestapt op een PS3. Die hadden wat oudere pc's, geen zin/geld om te upgraden, dan maar een PS3. Dan heb je niet de frustratie dat je om de 6 maanden aan de beurt bent voor een upgrade. Het heeft zijn voor- en nadelen, maar nu komen ze eens in de maand met een stuk of 15 PS3's bij elkaar en gaan online gamen.

Een pc gaat meestal langer mee dan een console, natuurlijk te zien wat je koopt.
Als PS4 uit komt or whatever heb je het ook aan je rekker terwijl je op de PC het nog zal kunnen spelen aan mindere grafische kwaliteit.

esportivegaming
19/05/09, 10:50
lol...

NedBoys
19/05/09, 10:52
Een pc gaat meestal langer mee dan een console, natuurlijk te zien wat je koopt.
Als PS4 uit komt or whatever heb je het ook aan je rekker terwijl je op de PC het nog zal kunnen spelen aan mindere grafische kwaliteit.


PS3 is nu vele malen goedkoper dan een pc. De PS4 zal in het begin natuurlijk voor veel geld over de balk gaan, maar altijd nog goedkoper dan een pc om de drie jaar vervangen.

Edit topic is een beetje oud, nutteloos kick.

mgj.jansen
12/07/09, 17:22
Ik had gehoord dat een bekend hosting bedrijf hem had overgenomen.

Ik weet wel welke maar geef de naam liever niet vrij om miscommunicaties teverkomen.

Bakker ICT
12/07/09, 17:34
Houd dan gewoon je mond....

mgj.jansen
12/07/09, 17:49
Ik had gehoord dat een bekend hosting bedrijf hem had overgenomen.

Ik weet wel welke maar geef de naam liever niet vrij om miscommunicaties teverkomen.

Stewie
12/07/09, 18:28
Het staat gewoon op hun website. Welke miscommunicatie kan er dan zijn behalve vage niets zeggende berichtgeving? :)

WeServIT
12/07/09, 23:45
Het staat gewoon op hun website. Welke miscommunicatie kan er dan zijn behalve vage niets zeggende berichtgeving? :)

Ik zie het alleen nergens staan? Ben wel benieuwd welke partij het overgenomen heeft.

AW-Hosting
13/07/09, 09:34
Onderstaande staat op hun website, dus helemaal niets over een eventuele overname. Lijkt me trouwens wel een rare gang van zaken als iemand de toko overneemt en de oud-eigenaren plaatsen onderstaande op hun website.



We hope that our clients will find the same stable and speedy multiplayer experience elsewhere.

synchron
06/10/09, 18:26
wat raar

marsipulami
06/10/09, 18:28
wat raar

zie datum laatste post

Stewie
06/10/09, 18:37
wat raar
Welkom op WHT, nutteloze bijdragen zijn hier niet zo gewaardeerd :) Svp volledige posts maken :lovewht:

BDigitinternetdiensten
07/10/09, 16:32
Aaach zo heeft hij ook eindelijk zijn eerste post binnen. Kan hij misschien nu wat nuttigs plaatsen:lovewht:

Bhai
07/10/09, 18:48
ze hebben dus nu eindelijk de knoop doorgehakt.

Het was al een doodlopende zaak, hogekosten en weinig winst.....

Dat het op zou gaan in gameservers.com wist ik nog niet.

WebMeso
07/10/09, 19:34
Dat is niet waar, gameservers is van leaseweb en zij zijn zich juist gaan richten op hun andere producten waarbij zij op verschillende punten marktleider zijn in nederland. Dat is de reden dat zij ermee gestopt zijn. Daarnaast is het totaal niet waar dat gameservers.com het allemaal overneemt. Leaseweb wil voor alle gameservers domeinen een aardig groot bedrag hebben, maar niemand wil het ervoor neertellen.

Serveo
08/10/09, 13:41
Dat is niet waar, gameservers is van leaseweb en zij zijn zich juist gaan richten op hun andere producten waarbij zij op verschillende punten marktleider zijn in nederland. Dat is de reden dat zij ermee gestopt zijn. Daarnaast is het totaal niet waar dat gameservers.com het allemaal overneemt. Leaseweb wil voor alle gameservers domeinen een aardig groot bedrag hebben, maar niemand wil het ervoor neertellen.

Hoe kom je aan die info?

WebMeso
08/10/09, 13:53
Welke info precies? De meeste informatie hebben zij zelf uitgegeven. Hoezo?