PDA

Bekijk Volledige Versie : Flash video? Iemand ervaring?



jos
09/03/09, 23:49
Wie heeft er ervaring met server side flv encoden? Ik wil net zoals bijvoorbeeld youtube op de server flv's maken. Ik ben bekend met de oplossing van Adobe maar dat kost nogal wat!.

Het gaat me om de ervaring met de verschillende software systemen.

daveww
10/03/09, 00:08
Wellicht (even 123 opgezocht) heb je wat aan DEZE (http://www.eukhost.com/forums/f15/how-install-ffmpeg-ffmpeg-php-mplayer-mencoder-flv2tool-lame-mp3-encoder-4893/) link? Indien je dit nog moet installeren.

Dit zijn vrijwel de requirements van o.a. ClipShare.
Helaas kan ik je niet helpen met de 'ervaringen' ervan aangezien wij zelf geen ClipShare of iets vergelijkbaars hosten.

Ramon Fincken
10/03/09, 00:18
ffmpeg is inderdaad de way to go

Thomas.R
10/03/09, 09:51
Voor een redelijk groot video platform (800.000 bezoekers p.d) gebruikten we ffmpeg en flvtool2, je kan er mooie dingen mee doen. Bijvoorbeeld je logo erin plakken.

Extra info: http://www.helpmij.info/index.php?option=com_content&task=view&id=171&Itemid=2

jos
10/03/09, 10:03
Ik ga vandaag FFMpeg installeren en eens kijken wat hij doet! Dank zover!

cj0
10/03/09, 23:36
In ons geval wilden we een filmpje zonder hakkelen afspelen en de hoogst mogelijke kwaliteit die de verbinding kan afhandelen. Dat betekent dat er meerdere bandbreedte versies van het filmpje gemaakt moeten worden.

Onze ervaring is dat als je een bepaalde bandbreedte instelt, de werkelijke bandbreedte die het gegenereerde bestand nodig heeft om zonder hakkelen af te spelen, doorgaans groter is.

Daarom wordt achteraf op een testmachine de bandbreedte (van de ipfw firewall) gelimiteerd, en met behulp van trial en error vastgesteld bij welke bandbreedte het filmpje net zonder hakkelen afspeelt.

Ramon Fincken
10/03/09, 23:40
Meerdere "kwaliteits" filmpjes is natuurlijk prima, maar een flv kun je (deels) laten preloaden.

Of wil je echt voor een stream gaan?

jos
11/03/09, 00:07
Ik heb vandaag de FFMpeg geinstalleerd en ik moet zeggen dat het inderdaad goed werkt. Maar.. Ik maak vaak flv's met flash video encoder (op kantoor programma wat je bij flasg krijgt) en die heeft een hele goeie codec (On2 VP6) en die zorgt voor een mooie kwaliteit voor weinig MB's. Deze codec zit niet bij FFMpeg omdat hij van On2 is maar met welke codec kan je lichte flv's maken? Heb al een tijd verschillende settings geprobeerd maar het blijven echt zware bestanden.

Ramon Fincken
11/03/09, 00:10
Je kunt op resolutie beperken om maar iets te noemen, voor de lichtere flvs ..

MMaI
11/03/09, 13:24
de codec voor on2 vp6 (welke overigens van sorenson is, on2 is een sub hiervan) is beschikbaar voor ffmpeg.
Wat je ook zou kunnen gaan gebruiken hierna is Red5 flv streamserver, die zal uiteindelijk je bandbreedte gebruik behoorlijk beperken en is freeware

jos
22/03/09, 09:56
de codec voor on2 vp6 (welke overigens van sorenson is, on2 is een sub hiervan) is beschikbaar voor ffmpeg.
Wat je ook zou kunnen gaan gebruiken hierna is Red5 flv streamserver, die zal uiteindelijk je bandbreedte gebruik behoorlijk beperken en is freeware


Ik heb ffmpeg draaien en het werkt alleen ben ik nog niet te vreden over de bestands grote... De codec on2 vp6 is dus ook beschikbaar voor ffmpeg... heeft iemand deze codec?

Red5 flv stream ga ik ook naar kijken!

MMaI
22/03/09, 22:56
http://sh0dan.blogspot.com/2006/09/command-line-flash-8-flv-encoding.html zou moeten werken, en anders is er altijd de flix encoder engine beschikbaar (On2 Flix) of Sothink Flash video encoder for linux (duur) http://www.sothinkmedia.com/flash-video-encoder-linux/index.htm

ook kun je met de nieuwste flashplayer (v10.x) h264 afspelen, welke veel eenvoudiger to encoden is onder linux, hoeft dus niet flv specifiek te zijn, mag ook 3GP of elke ander bestandsformaat, check anders ook even de lijst met ondeersteunde bestanden van de jw flv player

jos
23/03/09, 09:20
Als ik zo even snel via google zoek dan vind ik alleen de windows versies van de codec ON2 VP6.. Deze kunnen toch niet draaien op een linux machine?

Herbert
04/05/09, 13:02
Ik zoek ook zoiets, wat heb je nu eigelijk nodig?
Een klant van mij wil video's online zetten, het is op een CentOS productie server.
Er draaid al DA + PHP4 en PHP5 op de server.
Het is de bedoeling dat de video's gaan draaien als je op play drukt, dus geen preload.
Op de website van helpmij.info staat dat je ook een andere PHP moet instaleren, kan dat met de bestaande PHP samen?

daveww
04/05/09, 13:04
Ik zoek ook zoiets, wat heb je nu eigelijk nodig?
Een klant van mij wil video's online zetten, het is op een CentOS productie server.
Er draaid al DA + PHP4 en PHP5 op de server.
Het is de bedoeling dat de video's gaan draaien als je op play drukt, dus geen preload.
Op de website van helpmij.info staat dat je ook een andere PHP moet instaleren, kan dat met de bestaande PHP samen?Ik denk dat mijn post (eerder genoemd) je veel op weg kan helpen


Wellicht (even 123 opgezocht) heb je wat aan DEZE (http://www.eukhost.com/forums/f15/how-install-ffmpeg-ffmpeg-php-mplayer-mencoder-flv2tool-lame-mp3-encoder-4893/) link?Dit zijn de tools die nodig zijn bij Clipshare om video's af te spelen en om te zetten naar ander type.

Thomas.R
04/05/09, 13:13
Het lijkt me ook niet verstandig om video`s te gaan omzetten naar .FLV op een productie server met DA erop...

daveww
04/05/09, 13:19
Het lijkt me ook niet verstandig om video`s te gaan omzetten naar .FLV op een productie server met DA erop...Zowieso lijkt het me verstandiger als je een video site wilt beginnen om te kijken voor VPS of appart systeem. Zodra een videosite enorm populair is kan dit nogal veel CPU / MEM gaan kosten zodra de server veel video's moet omzetten.

Herbert
04/05/09, 18:33
Ik ben even aan het testen geweest maar ffmpeg-php geeft problemen.
Voor de klant van mij is het de bedoeling dat er een demo film online komt, hij moet afspelen met een eigen logo erin.
Ook moet deze alleen draaien op zijn website en moet moeilijk te rippen zijn.
Heeft iemand nog een idee hoe het makkelijker kan?

Thomas.R
05/05/09, 10:30
Gaat het dan maar om 1 video? Dan kun je deze toch beter handmatig online zetten met logo erin verwerkt? .FLV anti-hotlinking is erg moeilijk, bijna onmogelijk. Dit komt omdat Flash geen headers mee stuurt waardoor je dus niet kunt controleren als men wel op je site zit.

Er was destijds wel een module waardoor het moeilijker werd om te hotlinken, ik weet helaas niet meer hoe die module heet. Het kwam erop neer dat je een hash code in je PHP moet verwerken welke je module ook kent. Deze code moet je verwerken in je link waardoor deze een x aantal seconden actief is zodat men de video kan bekijken.

Dit is allemaal wel zo`n 1 a 2 jaar geleden. Ik weet niet hoe flash er nu mee om gaat.
Als iemand een groot video platform wil neer zetten kan ik zeker aanraden om eerst een goed anti-hotlinking systeem te maken, anders is de kans groot dat je eraan kapot gaat ivm het dataverkeer.

Herbert
05/05/09, 16:23
Het gaat ook maar om 1 video voorlopig.
Ik heb nu iets gemaakt wat goed werkt met PHP en MySQL met upload functie.
De hash code wordt opgeslagen in de database, ik ga er nog verder mee..

Thomas.R
05/05/09, 17:02
Als je de mensen moeilijk wilt maken met het downloaden van je .FLV bestand dan kan ik je echt aanraden om even te zoeken hoe de module heet zoals ik hierboven beschreef. Ik kan helaas niet meer op de naam komen.

Als je het via PHP gaat doen dan blijft het bestand meestal op 1 plek staan. Met Firefox kun je heel snel zien waar dat is, je roept dan de URL aan en voila je hebt een download te pakken (of een stream voor op je eigen site).

jos
23/06/09, 23:52
Hey mensen,

Ik ben nog verder gegaan met het uitzoeken en ik ben deze site tegen gekomen, Dat wou ik graag even delen :-)

heywatch.com