PDA

Bekijk Volledige Versie : xen pool iscsi storage



roelp
05/03/09, 20:48
Hallo

Momenteel ben ik wat aan het testen met Xenserver.

Ik heb 2 Dell R200 servers in een Resource pool gestoken en probeer deze nu te laten connecteren met een iSCSI storage (transtec provigo).

Ik kan een storage repository toevoegen, maar dan loopt het mis.
Het probleem is dat mijn iSCSI storage server enkel de IQN accepteert als CHAP username.
Ik kan dus zelf geen username kiezen.
Als ik het IQN van mijn master server ingeef, dan kan die wel connecteren. Maar de status van mijn LUN blijft steeds broken omdat de tweede server niet kan connecteren.

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

WilloW
05/03/09, 21:01
Hoi Roel,

Heb je al eens vaker naar dat ding geconnect met meerdere servers? Misschien dat hij dat niet accepteerd.

Als ik hier connect naar onze Equallogic en de optie staat aan dat meerdere hosts mag connecten hierop dan werkt dit zonder problemen. Ik weet niet hoe het zit met die transtec provigo maar misschien dat daar eerst ook deze optie aangezet moet worden.

roelp
05/03/09, 21:11
Met vmware ESXi was het geen enkel probleem om met meerdere hosts te connecteren. Dus ik denk niet dat daar het probleem zit.

Ik vermoed dat het voldoende is dat ik voor elke server in de resource pool een aparte chap username (zijn eigen IQN) kan ingeven voor de shared storage repository, maar helaas vind ik niet hoe.

koendejonge
06/03/09, 01:09
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Bij het downloaden van de CD's van Citrix kun je ook een heel goede Administration Guide vinden, hierin staan best duidelijk de opties en de configuratieparameters beschreven.

Als iets niet lijkt te werken zoals je denkt dat het zou moeten zijn de support forums van Citrix een waardevolle bron van informatie.

Heb je die twee bronnen al gevonden?

roelp
06/03/09, 08:42
Zowel de administration guide als de forums heb ik al uitgebreid doorzocht. Helaas voorlopig zonder resultaat.

GuusDeGraeve
24/06/09, 01:33
Ik zit momenteel met exact hetzelfde probleem en ook met exact dezelfde hardware :D.

Vandaar haal ik dit nog eens boven water. Is dit bij jou opgelost geraakt Roel? En hoe?

GuusDeGraeve
24/06/09, 16:10
Ik weet niet of het een juiste oplossing is maar als ik beide servers hetzelfde iscsi initiator iqn geef werkt het perfect. Is dit aan te raden?

hrodenburg
24/06/09, 23:34
Lijkt mij niet verstandig. Volgens mij "denkt" je SAN dan dat ie met dezelfde host (dus initiator) praat. Maar in werkelijkheid is dat niet zo. Ik kan mij voorstellen dat je dan vreemde problemen gaat krijgen.

GuusDeGraeve
25/06/09, 15:53
Ik weet echt niet hoe ik dit anders moet oplossen... In Xenserver kan ik bij het toevoegen van een SR maar één chap username invullen en op die provigo kan ik enkel de iqn als chap username gebruiken...

hrodenburg
25/06/09, 16:13
Als je de authenticatie uitzet werkt het wel? Dat lijkt dan haast de enige optie.

GuusDeGraeve
25/06/09, 18:28
Authenticatie uitzetten is blijkbaar onmogelijk op de provigo.