PDA

Bekijk Volledige Versie : SIDN Platform plat door BIT2 probleem



VinceSTM
05/03/09, 13:42
Vandaag was er een brandje/brandmelding bij BIT2, met van de SIDN de volgende mededeling:

“Hoewel SIDN beschikt over failover locaties, neemt het overschakelen naar één van deze locaties meer tijd in beslag dan het herstarten van de database servers bij BIT”

Op dit moment is de wachtrij voor registraties > 75 minuten.

Het kan toch niet zo zijn dat de SIDN op deze manier afhankelijk is en dat dit zoveel tijd kost? Het moet wel als fall-back werken en dat is nu dus duidelijk NIET het geval!

Nog meer mensen met dit probleem of wil iemand nog iets bijdragen?

Ber|Art
05/03/09, 13:44
Kan iemand de SIDN uitleggen wat Fall-back inhoud a.u.b. :( http://www.sidn.nl/mailrobotwachtrij.txt we wachten nu idd al meer als 77 min... ik heb een mail naar support gestuurd ben zeer benieuwd naar hun antwoord...

®on
05/03/09, 14:16
Is zo te zien opgelost? Nu < 1 minuut.

Ber|Art
05/03/09, 14:20
Opgelost?, de fall-back duurde meer als 80 min :( de wachtrij is nu leeg maar er is niets opgelost ;)

Keizer
05/03/09, 14:26
houd es op met zeuren joh, wat maakt die 80 minuten nou uit?

als de boel ontploft is het een ander verhaal, maar als zij wachten beter achten dan een fallback inschakelen dan geef ik ze groot gelijk

RobinJB
05/03/09, 14:32
Leg jij eens een klant uit hoe het komt, dat begrijpen ze echt niet zomaar.
Daarnaast, dat systeem heeft genoeg gekost, en het werkt (vooral de laatste tijd) slecht. Zo moeilijk is het toch niet om dit systeem beter beschikbaar te maken? Laat ze dat eens doen.

Ber|Art
05/03/09, 14:43
als de boel ontploft is het een ander verhaal, maar als zij wachten beter achten dan een fallback inschakelen dan geef ik ze groot gelijkIk niet, want waar is anders een Fall-back voor? Om af te wachten? Volgens jouw is een fall-back alleen bedoeld voor als de boel ontploft?

Apoc
05/03/09, 14:58
Ik niet, want waar is anders een Fall-back voor? Om af te wachten? Volgens jouw is een fall-back alleen bedoeld voor als de boel ontploft?

Een fallback is in principe een server die mail opvangt als de primaire MX eruit ligt. Echter, deze vangt de mail alleen op en doet daar verder niets mee, totdat de primaire MX weer online is, en stuurt vervolgens alle opgevangen mail door.

Althans; zo werkt een fallback MX normaliter. Dit zorgt er dus uitsluitend voor dat mail niet verloren gaat, maar de vertraging hou je.

Misschien rare suggestie maar waarom gebruik je die mailrobot en niet een van de andere methoden?

jandirkse
05/03/09, 15:05
IK vind het toch kwalijk dat ze dit jaar verhoogd hebben met 200 euro
maar met de service ver achteruit zijn gegaan.

Vraag me toch af hoeveel geld er in de automatisering word verspild bij de SIDN.

VinceSTM
05/03/09, 15:12
Een fallback is in principe een server die mail opvangt als de primaire MX eruit ligt. Echter, deze vangt de mail alleen op en doet daar verder niets mee, totdat de primaire MX weer online is, en stuurt vervolgens alle opgevangen mail door.

Althans; zo werkt een fallback MX normaliter. Dit zorgt er dus uitsluitend voor dat mail niet verloren gaat, maar de vertraging hou je.

Misschien rare suggestie maar waarom gebruik je die mailrobot en niet een van de andere methoden?

de hele backbone lag er verder uit hoor..

Triloxigen
05/03/09, 15:24
Ach, verbaast iemand het nog?

DutchTSE
05/03/09, 15:31
Wij hebben wel 100 fallback locaties :drool: Als ons primaire datacentrum ontploft dan kopen we gewoon nieuwe servers, wachten 14 dagen tot deze binnen zijn, plaatsen deze in 1 van de 100 andere datacentra, installeren de server, zetten een backup terug en huppaa weer online op de fallback locatie :thumbup:

Nee, weer jammer van de zoveelste steek die ze laten vallen.
Waarom zijn we (de deelnemers) overigens niet geinformeerd over de downtime?

pdu
05/03/09, 15:36
Je zou denken dat SIDN sinds haar populaire beleidswijzigingen en geen enkele risico neemt om wederom negatief in het daglicht te komen.

Of ze proberen al maanden het record slecht beheer te breken.

Overigens vond ik het vreemd om mensen aan de lijn te krijgen die de Nederlandse taal niet machtig zijn.

jandirkse
05/03/09, 15:46
Je zou denken dat SIDN sinds haar populaire beleidswijzigingen en geen enkele risico neemt om wederom negatief in het daglicht te komen.

Of ze proberen al maanden het record slecht beheer te breken.

Overigens vond ik het vreemd om mensen aan de lijn te krijgen die de Nederlandse taal niet machtig zijn.

Crisis he dure hoogopgeleiden moeten plaats maken
voor de goedkope allochtonen die net van randstad komen.
Anders gaan ze alleen maar van de uitkering genieten.

Had vorige week nog contact met afdeling domeinen.
verstond er niets van.

Misschien maar eens tijd voor opzegging van SIDN.

Domenico
05/03/09, 15:50
Overigens vond ik het vreemd om mensen aan de lijn te krijgen die de Nederlandse taal niet machtig zijn.

Dat is al jaren zo. :)

xserve
05/03/09, 16:00
Wel vreemd overigens dat van die paar graden warmer de SIDN elke keer problemen heeft. De vorige keer was het ook al raak toen de koeling er een uur uit lag en het een paar graden warmer werd. Al onze apparatuur in dezelfde ruimte bij BIT draait zonder problemen gewoon door. Stroom en netwerk zijn er geen moment uit geweest volgens mij.

WidoP
05/03/09, 16:12
Al onze apparatuur in dezelfde ruimte bij BIT draait zonder problemen gewoon door. Stroom en netwerk zijn er geen moment uit geweest volgens mij.

Dat klopt. Alleen de koelinstallatie is ca. 20 minuten uitgeweest en daarna nog een keer 2 minuten. Het BIT-netwerk en beide stroomfeeds hebben geen enkele hinder ondervonden. Zie de storingsmelding op onze site voor een volledig overzicht van de gebeurtenissen, voor zover ze nu bekend zijn:

http://www.bit.nl/home/support/storingen-onderhoud/storingen/?id=1236246956

t.bloo
05/03/09, 16:13
Overigens vond ik het vreemd om mensen aan de lijn te krijgen die de Nederlandse taal niet machtig zijn.

da's toch gewoon Arnhems?

jandirkse
05/03/09, 16:13
@Casper

Zegt weer wat over de apparatuur dat ze gebruiken......
Wij staan al langere tijd in Leaseweb datacenter Evoswitch en heb temperatuur wisselingen meegemaakt van 23 tot 30 graden waarvan ik zag dat apparatuur stuk ging
bij de concurent maar bij ons netjes bleef doordraaien.

Kwestie van goeie apparatuur gebruiken.
Ergens een lijstje te vinden wat voor antieke rommel ze hebben bij BIT ?

Triloxigen
05/03/09, 16:41
Bij BIT? Bij de SIDN bedoel je?

Cybafish
05/03/09, 17:54
Ik denk dat hij bij SIDN bedoelt, maar het moet wel erg gesteld zijn met de apparatuur als ze een temperatuurschommeling van een paar graden niet kunnen verdragen. Denk eerlijk gezegd niet dat het daar ook maar iets mee te maken heeft.

MediaServe
05/03/09, 18:01
Leg jij eens een klant uit hoe het komt, dat begrijpen ze echt niet zomaar.

Geachte klant,

In verband met een storing bij SIDN, de verantwoordelijke partij voor .NL-domeinregistratie, duren de registraties op dit moment iets langer dan wat u van ons gewend bent. Wij vragen uw begrip hiervoor en als u eventueel nog vragen heeft dan zijn wij uiteraard bereikbaar.

:o


Wij hebben wel 100 fallback locaties :drool: Als ons primaire datacentrum ontploft dan kopen we gewoon nieuwe servers, wachten 14 dagen tot deze binnen zijn, plaatsen deze in 1 van de 100 andere datacentra, installeren de server, zetten een backup terug en huppaa weer online op de fallback locatie :thumbup:

Haha, dat is nog eens redundantie :thumbup:

Wido
05/03/09, 18:17
@Casper

Zegt weer wat over de apparatuur dat ze gebruiken......
Wij staan al langere tijd in Leaseweb datacenter Evoswitch en heb temperatuur wisselingen meegemaakt van 23 tot 30 graden waarvan ik zag dat apparatuur stuk ging
bij de concurent maar bij ons netjes bleef doordraaien.

Kwestie van goeie apparatuur gebruiken.
Ergens een lijstje te vinden wat voor antieke rommel ze hebben bij BIT ?Denk dat je de flames richting BIT wel achterwege kan laten, nooit bij BIT binnen geweest denk ik zo?

Als je de BIT site leest zie je duidelijk dat alleen de airco even uit geweest is, maar er is niets te vinden over een netwerk storing.

Dus wie weet heeft wat apparatuur van SIDN de geest gegeven. Ik kan die vraag niet beantwoorden, alleen SIDN. Ik zou het dan ook daar navragen in plaats van zo maar iets op een forum roepen.

xserve
05/03/09, 20:11
@Wido: Volgens mij bedoelde hij de 'antieke rommel' die de SIDN bij BIT heeft staan. :)

Planera
05/03/09, 23:00
Ik heb er verder weinig mee van doen, maar ik vind de informatievoorziening van BIT toch wel heel goed, dat valt toch op.

http://www.bit.nl/home/support/storingen-onderhoud/storingen/?id=1236246956

jandirkse
05/03/09, 23:56
Denk dat je de flames richting BIT wel achterwege kan laten, nooit bij BIT binnen geweest denk ik zo?

Als je de BIT site leest zie je duidelijk dat alleen de airco even uit geweest is, maar er is niets te vinden over een netwerk storing.

Dus wie weet heeft wat apparatuur van SIDN de geest gegeven. Ik kan die vraag niet beantwoorden, alleen SIDN. Ik zou het dan ook daar navragen in plaats van zo maar iets op een forum roepen.

Ik doelde op SIDN over BIT zal je mij geen slecht woord over horen zeggen.!
Top bedrijf en top datacenter (iets te ver anders stond ik er wel).