PDA

Bekijk Volledige Versie : Cronjobs



Dries.S
05/03/09, 10:34
Ik heb een cronjob lopen maar deze wordt niet uitgevoerd, reden hiervan is onbekend.

De vraag is of er een log is waarin je dit kan bekijken wat er fout is gelopen? De cron is ingesteld in DirectAdmin.

mikeh
05/03/09, 10:42
Kun je via ssh inloggen en de output van crontab -l hier neerzetten ?

Dries.S
05/03/09, 10:43
// EDIT

Crontab -l geeft geen output, mijn server draait op centos...

Tim.Bracquez
05/03/09, 10:52
Foutje in cron?
controleer je mail, dit komt hier mooi in tenzij je aangevinkt hebt om geen output te krijgen. De mail van de user, 'admin' vermoedelijk bij jou.

controleer spam, wilt in outlook nogal vaak er niet doorkomen in de Inbox

Cront draait niet?
controleer of je path naar bijvoorbeeld php binary juist is en hierin toegang is etc...

hoe heb je jouw cron ingegeven?

Dries.S
05/03/09, 11:05
Cronjob is als volgt ingesteld, er is wel geen mail beschikbaar:

59 19 * * * /usr/local/bin/php -q -f /home/username/domains/domeinnnaam/public_html/cron.php

Dirkje
05/03/09, 11:41
Doe eens een crontab -e en zet daar je crontab eens in. En kijk even of je crond proces draait met ps -aux|grep crond. Zo niet, /etc/init.d/crond start.

Dries.S
05/03/09, 11:50
De service crond is running, maar is er nergens een log waar ik in kan kijken bij een error van cronjobs?

Marin
05/03/09, 12:41
wat geeft crontab -e ?

Dries.S
05/03/09, 12:59
Heb het al gevonden, een error in de php file:

ik dee hetvolgende ('./include/bestand.php'); maar hij kent dit niet via cron, ik moet wsl full path ingeven.

Dries.S
05/03/09, 15:04
Nog een vraagje:

Bij drupal zeggen ze dit te gebruiken als command:

wget -q http://www.site.com/cron.php

Is dit aan te raden?

Greetz,

Dries

Marin
05/03/09, 17:00
kan, dan wordt dat phptje aangeroepen

TomasVL
05/03/09, 17:34
Je vindt de foutmeldingen van cronjobs afkomstig van DA steeds in de hoofdmailbox van de account waaronder de cronjob draait. Draait je cronjob onder user "abc", dan moet je in de mailbox van deze user (abc@domeinvandeklant.be) inloggen in de webmail.