PDA

Bekijk Volledige Versie : verkeerde referentie bij betaling



vdw
04/03/09, 16:08
Hoikes,

ik heb een website die gehost wordt door een nederlands bedrijf.
Onlangs kregen wij de factuur ter betaling om terug voor een jaar te betalen.
Mijn vrouw heeft per ongeluk de referentie van verleden jaar opgegeven.

Zodoende kregen wij een emailtje waarin gemeld werd dat de website afgesloten werd.

Na reclamatie van onzentwege kregen we dan bericht dan een betaling uitgevoerd werd weliswaar met een verkeerd referentienummer.
Ook vermeldden hun dat wij dus voor een ander product betaald hadden en zij dat niet kunnen terugbetalen, het zou wel intern besproken worden.

Welke manier van klantvriendelijkheid is me dat nu ? En dan nog zeggen dat ik hun al tal van klanten aanbracht ...

Inhoud email:

Door de foute vermelding is je betaling gebruikt om een referentienummer van klantnummer 8331 af te vinken. In feite heb je dus voor het onjuiste product betaald en dat kunnen we niet terugbetalen, aangezien er daardoor daadwerkelijk een order uitgevoerd is. Ik ga even intern bespreken hoe we dit gaan aanpakken.
Einde emailbericht.
Wat denken jullie hiervan ?
Als dat niet "intern" opgelost raakt zal ik iedereen die ik hun aanraadde wel aanraden ergens anders hosting te nemen ...
Mvg, Vdw

Dotdns
04/03/09, 16:20
Rekening van klant 8331 werd hiermee betaald ?
Dan zouden ze toch een serieuse interne probleem hebben.
ik veronderstel dat je als mededeling het vorige factuur n° hebt gebruikt
in deze geval, gebruiken ze dan meermaals dezelfde nummer van facturatie ?

In elke geval, ze zouden moeten inzien dat JIJ je factuur betaald hebt, en niet klant 8331
Het status betaling uitgevoerd afvinken bij klant 8331
en jouw status betaling aanvinken bij jou.

Kan toch niet moeilijk zijn.
Wat gaan ze doen met de betaling van klant 8331 ??

®on
04/03/09, 16:26
Ik ga even intern bespreken hoe we dit gaan aanpakken.
Ik stel voor dat je eerst het antwoord afwacht, en niet nu al her en der gaat lopen flamen (http://www.webhostingtalk.nl/personeel-gevraagd-personeel-aangeboden/145547-gezocht-1e-lijns-support-medewerker.html#post1043500).

vdw
04/03/09, 16:27
Van een factuurnummer is geen sprake,
enkel referentienummer, ik vermoed dat de eigenlijke factuur daarna toegestuurd zal worden.

Maar kom, het uitgangspunt is: zo moeilijk kan het niet zijn om alles aan te passen me dunkt.

Mvg.

vdw
04/03/09, 16:29
Ik stel voor dat je eerst het antwoord afwacht, en niet nu al her en der gaat lopen flamen (http://www.webhostingtalk.nl/personeel-gevraagd-personeel-aangeboden/145547-gezocht-1e-lijns-support-medewerker.html#post1043500).

Sorry, werd even wat nijdig :mad:

Mikey
04/03/09, 16:31
Door de foute vermelding is je betaling gebruikt om een referentienummer van klantnummer 8331 af te vinken.

Ik wist het wel...

vdw
05/03/09, 00:59
Nu ja, ondertussen snel bericht gekregen.

Ik zou moeten 20.33 € betalen.

Dit pik niet. Ze moeten het maar vrijgeven. Ik heb ondertussen een ander bedrijf gecontacteert dat alles zal in orde brengen , overplaatsing domeinnaam en nog goedkoper dan antagonist nl one.com
Deze mensen zullen content zijn dat ze een 10-tal klanten kunnen verwelkomen .
Ik dank jullie allen voor jullie steun .

Mvg .

Ahmed
05/03/09, 01:03
Beetje rare manier van zakendoen.. en dat ook nog eens voor 20 euro...

Zoek trouwens een op dit forum naar one.com ....

Triloxigen
05/03/09, 01:54
Beetje rare manier van werken.
Fouten maken is menselijk, zeker als het om typfouten gaat.

Maar om zo überhaupt je betalingen te verwerken getuigd naar mijn mening niet echt van goede procedures.

jandirkse
05/03/09, 02:16
Deels uw fout maar de leverancier had aan de hand van betalings gegevens
kunnen zien wie de klant was ondanks dat de gegevens onjuist waren.

Het jammere ervan je dat je wel betaald hebt,maar nog extra moet betalen
omdat zij een kleine moeite moeten doen.

vdw
05/03/09, 08:07
Deels uw fout maar de leverancier had aan de hand van betalings gegevens
kunnen zien wie de klant was ondanks dat de gegevens onjuist waren.

Het jammere ervan je dat je wel betaald hebt,maar nog extra moet betalen
omdat zij een kleine moeite moeten doen.

Ik vermoed dat ik extra moet betalen om het domein uit quarantaine te halen.


Zoek trouwens een op dit forum naar one.com ....


Gezocht en gevonden ... ik zal maar eens verder zoeken.

Mvg.

t.bloo
05/03/09, 08:42
Gezocht en gevonden ... ik zal maar eens verder zoeken.

je kunt eventueel ook in http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/ een aanvraag plaatsen

maar misschien moet je je niet blind staren op de allergoedkoopste, dat kan namelijk z'n weerslag hebben op de service (zoals het verwerken van de betaling bijvoorbeeld)

®on
05/03/09, 09:57
Ik vermoed dat ik extra moet betalen om het domein uit quarantaine te halen.
Waaarom vraag je dat niet eerst eens? Communicatief lijken beide partijen niet erg sterk. Jij niet omdat je niet eerst even afwacht, maar direct gaat klagen op een openbaar forum, en zij omdat ze geen uitleg verstrekken.

tvm
05/03/09, 10:15
inderdaad, afwachten.

Had je dit onmiddelijk na betaling gemeld aan hen zou dit zeker geen probleem geweest zijn.
Hebben ze jou domein etc. afgesloten zonder enige betalingsherinnering, of heeft u pas zeer op het eind betaald en dan nog eens fout?

Er zijn altijd 2 kanten van het verhaal,

Als het verlopen is zoals u het stelt, ok vind ik persoonlijk dat u niets dient bij te betalenen de provider de quarantaine kosten dient te betalen. Echter zou u betalingsherinneringen gekregen hebben en dan niet uitgezocht hebben hoer het komt, dan is het een andere zaak. Want het bedrijf heeft signalen genoeg gegeven dan.

mvg,

Tim