PDA

Bekijk Volledige Versie : Opzetten van een fallback/relay SMTP



Hiemstra
04/03/09, 09:13
Hi,

Ik ga straks beginnen met een nieuw projectje, nu wou ik graag een fallback/relay smtp server gaan opzetten. Maar mijn vraag is of jullie middels ervaring ook weten welke software hier het meest geschikt voor is, en wat vrij makkelijk in beheer is. Zoja, kunnen jullie mij wat aanraden?

Ik gebruik CentOS 4.*

VinceSTM
04/03/09, 09:18
Wij gebruiken postfix die is aangesloten op onze directadmin en plesk backbone (automatisch domeinen die worden ondersteund uitspugen)

Hiemstra
04/03/09, 09:40
Is het ook mogelijk om dat los op te zetten? Ik wil namelijk niets automatisch koppelen. Ik wil het als losse dienst aanbieden uiteindelijk

Mikey
04/03/09, 09:58
postfix is ook goed te koppelen aan een database, icm met php panel kun je dit mooi aanbieden dan

gjtje
04/03/09, 10:45
Kan ook met een tekst bestandje als het maar om een paar domeinen gaat. ;)

Hiemstra
04/03/09, 19:25
Okay, ik zal eens wat meer gaan lezen over postfix, en een panel er bij (zal ik zelf wel weer moeten maken denk ik) is helemaal ideaal inderdaad. Thanks voor de info.

Pur
04/03/09, 22:06
Met Exim is het ook vrij simpel op te zetten. In de simpelste configuratie voed je 'm een lijstje met domeinen waar je fallback voor bent. In dat geval accepteert hij alle mail voor dat domein en zoekt dan zelf wel uit waar ie 'm heen moet sturen als die mail server weer beschikbaar is (aan de hand van de lowest MX record)

Daarnaast kun je 'm voor bepaalde domeinen ook zodanig configureren dat ie op een vooraf ingestelde mail server + eventueel alternatieve poort de mail dropt.

Maar je kan het zo complex maken als je wilt inclusief spam scanning, virus scanning, alleen mail accepteren voor adressen die daadwerkelijk bestaan etc etc etc.

Ik draai al jaren meerdere setups met Exim en ben er erg tevreden over.