PDA

Bekijk Volledige Versie : PHP compileren voor beginners



Judokes
02/03/09, 11:04
Ik moet regelmatig op mijn 2 servers opties aanpassen en opnieuw PHP (laten) compileren. Ik heb zelf nooit eerder PHP gecompileerd, kan iemand me op weg helpen hoe ik zelf kan gaan doen? Alvast bedankt.

ichosting
02/03/09, 11:07
Heb je ook een CP draaien op die 2 servers? Bijvoorbeeld directadmin oid?

Judokes
02/03/09, 11:09
Ja op de server staat Centos 4.1 en DA 1.33

Randy
02/03/09, 11:12
Welke PHP modules heb je nodig? Als je er echt niet bekend mee bent wil ik wel even een uurtje vrijmaken vanmiddag...

Judokes
02/03/09, 11:17
Freetype moet toegevoegd worden. Het gaat erom dat ik het zelf wil leren.

Marin
02/03/09, 11:47
wget http://nl2.php.net/get/php-5.2.9.tar.gz/from/nl.php.net/mirror

Ga dan in de uitgepakte map staan

./configure --with-freetype-dir
en alles wat je verder nodig hebt,

Voor een lijst:

./configure --help

dan:

make

dan:

make test

dan:

make install

Apache ff een restartje geven..

Japje
02/03/09, 11:55
Voor een lijst:

./configure --help

denk dat je vooral die lijst moet doorkijken met wat je nodig hebt. En de goeie libs daar voor installen. Denk dat je dan al een heel eind komt.

JMB
02/03/09, 12:21
Uhm volgens mij kan je beter de DA build scripts pakken dan het buiten DA om zelf gaan doen? De DA scripts vereisen helemaal weinig kennis, en als je het zelf gaat doen kan je je zelf aardige problemen op de hals halen.

Marin
02/03/09, 13:06
Kan ook, ben zelf geen DA expert. Maar als deze functie er wel in zit en makkelijker is, why not.

Echter geeft TS aan dat hij wil leren, misschien is dit dan juist leuk voor hem. (als het geen mission critical server is.

Randy
02/03/09, 13:10
Kan ook, ben zelf geen DA expert. Maar als deze functie er wel in zit en makkelijker is, why not.

Echter geeft TS aan dat hij wil leren, misschien is dit dan juist leuk voor hem. (als het geen mission critical server is.

Compileer PHP buiten het DA script om en je weet zeker dat je een niet-werkende server over houd.

TS kan even op het DA forum kijken (zoekwoord: Custombuild), daar staat de werking van het update script van Directadmin duidelijk uitgewerkt.