PDA

Bekijk Volledige Versie : CentOS 5.2 en DirectAdmin



ErikKosters
01/03/09, 18:22
Mensen, heb hier een nieuwe server geinstalleerd met CentOS 5.2 incl. DirectAdmin maar ik krijg nu bij het compilen via custombuild de onderstaande fout tijdens het maken van PCRE.



Done. Making pcre-7.8...
Trying to make PCRE...
make all-am
make[1]: Entering directory `/usr/local/directadmin/custombuild/pcre-7.8'
/bin/sh ./libtool --tag=CC --mode=compile gcc -DHAVE_CONFIG_H -I. -I/usr/kerberos/include -O2 -MT pcre_compile.lo -MD -MP -MF .deps/pcre_compile.Tpo -c -o pcre_compile.lo pcre_compile.c
mkdir .libs
gcc -DHAVE_CONFIG_H -I. -I/usr/kerberos/include -O2 -MT pcre_compile.lo -MD -MP -MF .deps/pcre_compile.Tpo -c pcre_compile.c -fPIC -DPIC -o .libs/pcre_compile.o
pcre_compile.c: In function âcheck_escapeâ:
pcre_compile.c:769: internal compiler error: Segmentation fault
Please submit a full bug report,
with preprocessed source if appropriate.
See <URL:http://bugzilla.redhat.com/bugzilla> for instructions.
Preprocessed source stored into /tmp/ccDU3CDV.out file, please attach this to your bugreport.
make[1]: *** [pcre_compile.lo] Error 1
make[1]: Leaving directory `/usr/local/directadmin/custombuild/pcre-7.8'
make: *** [all] Error 2




Linux server03 2.6.18-92.1.22.el5 #1 SMP Tue Dec 16 12:03:43 EST 2008 i686 i686 i386 GNU/Linux


Via google vernam ik dat het kon liggen aan gcc-c++ maar deze heb ik gewoon naar behoren geinstalleerd. Het vreemde is dat tijdens de installatie van DirectAdmin hij geen fouten heeft aangegeven en het opzich allemaal nu ook wel werkt. Maar ik wil enkele instellingen gewijzigd hebben (via options.conf) en dus ook de volledige build erdoor halen.

Mocht iemand tips hebben dan hoor ik dat graag!

lorddemos
01/03/09, 20:47
Dit lijkt aardig op een DirectAdmin bug. Het wordt in de error ook verschillende keren vernoemd. Sowiso is het belangrijk dat je je installatie altijd ope en "clean install" doet van linux.

gewoon om uit te sluiten dat je iets bent vergeten installeren:
yum install make build-essential gcc cpp

Helpt dit?

t.bloo
01/03/09, 21:07
Uhm, directadmin wordt in de error geen enkele keer genoemd? :huh:

Een internal compiler error is en beetje vreemd natuurlijk. Je zou eens kunnen kijken of je deze library via RPM ofzo kunt installeren.

Geert-Jan
01/03/09, 21:20
ik zie ook geen directadmin error... :s

Vreemd, omdat
- begin van de week DA nog feilloos geinstalleerd heb op exact dezelfde kernel,
- gcc en gcc-c++ geinstalleerd moeten zijn alvorens de DA install begint. yummetjes upgrade gcc en gcc-c++ kunnen natuurlijk nooit kwaat.

Verder staat er in options.conf custombuild=1.1, dit zou je eens kunnen wijzigen naar custombuild=1.2 waarna je kunt kunt kijken of je de laatste updates binnen haalt...
Het zou voor de basic software niet uit mogen maken echter, baat het niet, het schaat zeker niet...

ErikKosters
01/03/09, 22:36
Uiteraard heb ik alles geinstalleerd en up2date wat betreft gcc en gcc-c++. Het rare is, de installatie via ./setup.sh van DirectAdmin is wel goed gegaan. Maar nu als ik dus zelf ./build all d draai geeft hij deze fout.

daveww
01/03/09, 23:22
Dat is zeer vreemd, wij hebben tientallen servers met CentOS 5.2 en Directadmin zonder enige problemen. Laatste is eergisteren nog geïnstalleerd, geen problemen tegen gekomen.

Misschien een fout met 'kerberos'?

ErikKosters
02/03/09, 08:41
Ik zie dat het bijna bij elke build afzonderlijk ook fout gaat met dezelfde foutmelding. Dit kan geen toeval zijn, er is iets met gcc(-c++) ga ik vanuit.

Apache:


checking size of long long... 0
configure: error: could not detect a 64-bit integer type
configure failed for srclib/apr

*** There was an error while trying to configure Apache 2. Check the configure/ap2/configure.apache file


Iconv:


./localcharset.c: In function 'locale_charset':
./localcharset.c:461: internal compiler error: Segmentation fault
Please submit a full bug report,
with preprocessed source if appropriate.
See <URL:http://bugzilla.redhat.com/bugzilla> for instructions.
Preprocessed source stored into /tmp/cc048dpO.out file, please attach this to your bugreport.
make[2]: *** [localcharset.lo] Error 1
make[2]: Leaving directory `/usr/local/directadmin/custombuild/libiconv-1.12/libcharset/lib'
make[1]: *** [all] Error 2
make[1]: Leaving directory `/usr/local/directadmin/custombuild/libiconv-1.12/libcharset'
make: *** [lib/localcharset.h] Error 2


CURL:


checking for size_t... (cached) yes
checking size of size_t... configure: error: cannot compute sizeof (size_t)
See `config.log' for more details.
make: *** [all] Error 77

*** The make has failed, do you want to try to make again? (y,n):


Dovecot :


checking whether we can use epoll... yes
checking whether we can use inotify... no
checking whether we can use dnotify... yes
checking whether posix_fallocate() works... no
checking for int... yes
checking size of int... configure: error: cannot compute sizeof (int)
See `config.log' for more details.

*** There was an error while trying to configure dovecot.


Freetype:


In file included from builds/unix/ftsystem.c:21:
./builds/unix/ftconfig.h:199:2: error: #error "no 32bit type found -- please check your configuration files"
In file included from /usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/freetype.h:43,
from /usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftdebug.h:30,
from builds/unix/ftsystem.c:22:
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/fttypes.h:172: error: expected â=â, â,â, â;â, âasmâ or â__attribute__â before âFT_Tagâ
In file included from /usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftdebug.h:30,
from builds/unix/ftsystem.c:22:
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/freetype.h:658: error: âFT_UInt32â undeclared here (not in a function)
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/freetype.h:2293: error: expected declaration specifiers or â...â before âFT_Int32â
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/freetype.h:2328: error: expected declaration specifiers or â...â before âFT_Int32â
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/freetype.h:3434: error: expected â=â, â,â, â;â, âasmâ or â__attribute__â before â*â token
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/freetype.h:3467: error: expected â=â, â,â, â;â, âasmâ or â__attribute__â before â*â token
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/freetype.h:3501: error: expected â=â, â,â, â;â, âasmâ or â__attribute__â before â*â token
In file included from /usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftobjs.h:35,
from /usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftstream.h:25,
from builds/unix/ftsystem.c:26:
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftdriver.h:83: error: expected declaration specifiers or â...â before âFT_Int32â
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftdriver.h:111: error: expected declaration specifiers or â...â before âFT_Int32â
In file included from /usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftobjs.h:36,
from /usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftstream.h:25,
from builds/unix/ftsystem.c:26:
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/autohint.h:179: error: expected declaration specifiers or â...â before âFT_Int32â
In file included from /usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftstream.h:25,
from builds/unix/ftsystem.c:26:
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftobjs.h:89: error: expected â=â, â,â, â;â, âasmâ or â__attribute__â before âft_highpow2â
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftobjs.h:157: error: expected declaration specifiers or â...â before âFT_UInt32â
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftobjs.h:161: error: expected declaration specifiers or â...â before âFT_UInt32â
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftobjs.h:166: error: expected declaration specifiers or â...â before âFT_UInt32â
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftobjs.h:167: error: expected declaration specifiers or â...â before âFT_UInt32â
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftobjs.h:171: error: expected declaration specifiers or â...â before âFT_UInt32â
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftobjs.h:172: error: expected declaration specifiers or â...â before âFT_UInt32â
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftobjs.h:174: error: expected â=â, â,â, â;â, âasmâ or â__attribute__â before â*â token
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftobjs.h:178: error: expected â=â, â,â, â;â, âasmâ or â__attribute__â before â*â token
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftobjs.h:183: error: expected â=â, â,â, â;â, âasmâ or â__attribute__â before â*â token
/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/include/freetype/internal/ftobjs.h:202: error: expected specifier-qualifier-list before âFT_CMap_VariantListFuncâ
make: *** [/usr/local/directadmin/custombuild/freetype-2.3.8/objs/ftsystem.lo] Error 1

*** The make has failed, do you want to try to make again? (y,n):


En zo doen dus wel meer builds. Ik denk zelf dat het of door hardware komt (geheugen oid) of het ligt aan gcc.

ErikKosters
02/03/09, 08:52
Dat is zeer vreemd, wij hebben tientallen servers met CentOS 5.2 en Directadmin zonder enige problemen. Laatste is eergisteren nog geïnstalleerd, geen problemen tegen gekomen.

Misschien een fout met 'kerberos'?

Welke gcc versie gebruiken jullie?

gcc version 4.1.2 20071124 (Red Hat 4.1.2-42)

rpms:
gcc-4.1.2-42.el5.i386.rpm
gcc-c++-4.1.2-42.el5.i386.rpm
libstdc++-4.1.2-42.el5.i386.rpm
libstdc++-devel-4.1.2-42.el5.i386.rpm

Geert-Jan
02/03/09, 12:54
configure: error: could not detect a 64-bit integer type

Waarom deze melding waar je met uname -a aangeeft een 32bit OS te hebben?

ErikKosters
02/03/09, 12:57
Ja dat viel mij dus ook al op. Snap ook niet waarom hij die melding aangeeft.

p.s. Ik ga zometeen een gelijk systeem installeren met DirectAdmin (qua hardware ook hetzelfde). Kijk of het daar ook precies hetzelfde is. Zo niet dan zal er iets met de hardware zijn.

Geert-Jan
02/03/09, 13:01
Indien je de mogelijkheid hebt, (KVW-IP/ILO/DRAC/IMPI/RemoteHands)), geen overweging om OS opnieuw te installen?
Zoals daveww ook al aangeeft, laatste tijd geen enkele probleem met deze kernel en DA.

ErikKosters
02/03/09, 13:43
OS is afgelopen weekend opnieuw geïnstalleerd door mij.

X-Hosted
02/03/09, 14:55
Je runt niet toevallig een 64bit setup op een 32bit bak of andersom?

mikeh
02/03/09, 15:12
Kan vrijwel niet anders dan dat je een 64bits app op een 32 bits systeem wilt laten draaien.

It is generally not safe for a programmer to assume he or she knows the size of any datatype. For example, even though most implementations of C and C++ on 32-bit systems define type int to be 4 bytes, it is recommended by many programmers to always use sizeof, as the size of an int could change when code is ported to a different system, breaking the code.

ErikKosters
02/03/09, 15:14
Het is gewoon een i386 32bit install van CentOS. Wie kan mij verklaren dat DirectAdmin met de standaard setup dan wel heeft gecompiled en ook gewoon werkt? Dat vind ik het vreemde van alles!

t.bloo
02/03/09, 15:32
Setup.sh en custombuild zijn twee verschillende projecten, programmeurs, programma's en scripts. Voor de basisinstallatie van DA wordt custombuild niet gebruikt. Ik vind er dan ook niets vreemds aan.

ErikKosters
02/03/09, 16:31
Nou het ligt waarschijnlijk aan het geheugen of iets in die richting aangezien het op de andere server wel werkt. Deze is op precies dezelfde manier geïnstalleerd en bevat dezelfde hardware. Ik ga het geheugen laten vervangen en zal het dan nog eens proberen. Ik laat van mij horen hier.

ErikKosters
02/03/09, 16:44
Net eens voor de grap nogmaals geprobeerd. En wat schetst mijn verbazing, nu werkt het wel gewoon. Er moet dus al wat gewijzigd zijn binnen DirectAdmin aangezien het nu wel werkt op de server. Lijkt hiermee dus opgelost.