PDA

Bekijk Volledige Versie : Iets over een knuppel en een hoenderhok..



Chriz
26/02/09, 23:15
Verdienen aan domeinnamen? Ik begin inmiddels een aardige indruk te krijgen van hoe sommige mensen proberen te verdienen aan domeinnamen of webhosting in het algemeen.

Stap 1, registreer een leuke domeinnaam die een beetje professioneel klinkt.
Stap 2, maak een leuke website (eventueel kun je hier ook je neefje van 12 voor vragen).
Stap 3, regel een vps (eventueel kun je hiervoor een aanbieder uitmelken in het forum onderdeel "aanbiedingen gevraagd")
Stap 4, bied daarop webhosting aan voor een belachelijk lage prijs tov de aangeboden ruimte. Verkoop de ruimte die je zelf hebt 10 keer of meer.
Stap 5, belangrijk: geef op het eerste gezicht goede support. Knutsel eventueel een professioneel ogend support ticket systeem in elkaar en zet er alvast wat standaard antwoorden in zoals: "wij hebben uw vraag doorgestuurd naar de technische dienst" of "er wordt gewerkt aan een oplossing we brengen u zo spoedig mogelijk op de hoogte van de vorderingen".
Stap 6, regel wat mensen die je bedrijf een positieve beoordeling geven op een webhosters vergelijkings site, of schrijf over jezelf wat reviews; dat wordt toch niet gecontroleerd.
Stap 7, ontvang de betalingen van de webhosting klanten en eventuele domeinregistraties.
Stap 8, bij ongeveer 20 klanten zet je het "bedrijf" te koop. Let op! zorg wel dat dit binnen een halfjaar is anders gaan de klanten alleen maar lastige support vragen stellen. Dit forum bied wederom een mooie gelegenheid daarvoor.
Stap 9, gsm weggooien en een nieuwe kopen.
Stap 10, ga op vakantie.

Bij terugkomst ga naar stap 1.

Sorry, ik was in een wat cynische bui vandaag.

Geert-Jan
26/02/09, 23:20
Stap 3, regel een vps (eventueel kun je hiervoor een aanbieder uitmelken in het forum onderdeel "aanbiedingen gevraagd")

Stap 8, bij ongeveer 20 klanten zet je het "bedrijf" te koop. Let op! zorg wel dat dit binnen een halfjaar is anders gaan de klanten alleen maar lastige support vragen stellen. Dit forum bied wederom een mooie gelegenheid daarvoor.


Het ligt dus aan dit forum???

Triloxigen
26/02/09, 23:25
Wat is je punt precies?

Tim.Bracquez
26/02/09, 23:25
Hoe in 10 stappen je vakantie verdienen ...

Triloxigen
26/02/09, 23:34
Ahaa..

Maar is het niet iets logisch dat als je iets groot inkoopt dat je het dan in kleinere stukjes verkoopt met winst?
En ja, daar kun je inderdaad je vakantie van betalen, of een auto. Of gewoon je brood en worst.

Tim.Bracquez
26/02/09, 23:39
Maar is het niet iets logisch dat als je iets groot inkoopt dat je het dan in kleinere stukjes verkoopt met winst?
Hopelijk met een toegevoegde waarde en niet met overselling


Stap 4, bied daarop webhosting aan voor een belachelijk lage prijs tov de aangeboden ruimte. Verkoop de ruimte die je zelf hebt 10 keer of meer.

Ximba
26/02/09, 23:47
Soms lukt het om geld te verdienen in minder stappen hoor ;)

Marin
27/02/09, 00:22
TJa, beetje nutteloos topic.

Ik denk dat de meeste "zolderkamer" of "hobby" hosters bij het starten echt de intensie hebben om duizenden euros te gaan verdienen. Alleen door weinig vooronderzoek en denken dat het makkelijk gaat komt men van een koude kermis thuis. Dan hebben ze geen zin meer en verkopen ze de boel maar.......

Ik denk niet dat het met opzet gebeurt...

®on
27/02/09, 01:26
Er zitten wel heel wat herkenbare punten in laten we wel wezen. 't Is soms knap kort door de bocht, maar ach.

Stap 6 is zo'n mooie. Als je ziet hoeveel reviews enkele bedrijven krijgen, terwijl je gewoon weet dat ze op 1 bak draaien met het bedrijf en klanten. Mooi voorbeeld ervan heeft hier een poos geleden te koop gestaan, stond ergens in de top 10 van ispgids.com maar had slechts 1 servertje. Van mij mag het, en ik lig er niet wakker van, maar ik kan me vanuit oogpunt van een klant wel voorstellen dat je je belazerd voelt als je afgaande op de mooiweer verhalen klant wordt.

TCM
27/02/09, 10:35
Oftewel handleiding voor een zolderkamerhost ;)

Wynand
27/02/09, 10:57
Oftewel handleiding voor een zolderkamerhost ;)Misschien de moeite om zo'n gids te schrijven&verkopen. Tip voor TS?

MMaI
27/02/09, 13:17
waarom staat dit nog niet in de FaQ of handleidingen sectie?

Keizer
27/02/09, 13:28
raap me op, al dat gehuil over die zolderkamer hosts altijd!

elke ondernemer hier is ooit begonnen met heel weinig, toch?

als het niet lukt ben je triest en krijg je de naam student of zolderkamer host, als het wel lukt ben je een pimp en mr. bigshot tegelijk!

je kan beter een handleiding schrijven voor hostingzoekenden!

Marin
27/02/09, 13:50
@Hojan, de degfinitie van "zolderkamerhost" is inderdaad vrij ruim. Maar er is wel een verschil tussen een ondernemer die met heel weinig is begonnen en een "ondernemer" die met een thuisserver, onvoorbereid maar even een bedrijfje start.

Om ontopic te blijven. Er is volgens mij een verschil tussen de zo je wilt "onvoorbereide starters die na de zomervak weer stoppen" en de ondernemers die een toko starten met het doel hem snel weer te verkopen zoals TS stelt.

Keizer
27/02/09, 13:53
ja ok, mensen die hosting verkopen op een thuisservertje kunnen over het algemeen beter inpakken! TS heeft het over een vps, vandaar :)

Triloxigen
27/02/09, 14:01
Hopelijk met een toegevoegde waarde en niet met overselling

Daar staat iedereen vrij om over te beslissen.
Dat je kleiner kan inkopen is natuurlijk al een service op zich ;)

sdetroch
27/02/09, 14:24
Misschien moeten sommigen hier ook eens naar zichzelf kijken.

Je moet eens kijken hoe sommigen hier als vliegen op st***t vliegen als een studentje zijn 20 accountjes met een omzet van 1000 of 2000 Euro per jaar verkoopt. Mocht je hem met zijn 10 of 20 klantjes laten zitten, er zouden ook al minder bedrijfjes te koop komen te staan. Nooit begrepen waarom je (zelfs) maar enkele tientallen euro's wil geven aan zo'n hostertje zijn klanten???

Sven

Dezo
27/02/09, 14:29
En vaak vergeten heel wat mensen hoe ze zelf begonnen zijn.

Domenico
27/02/09, 15:08
Inderdaad beetje zielige reacties hier soms over kleine (beginnende) hosters. Ok er zit veel troep tussen maar er kan ook gewoon een partij bij zitten die je over een paar jaar over neemt of zij jou.

Verdiep je eens in de geschiedenis van de huidige grote providers en dan piep je wel anders. Vergeet ook niet dat al die kleine hosters ook veel brood op de plank leveren van de hosters boven hen.

Ik moet nogmaals toegeven dat er ook veel kaf bij zit maar dat scheid zichzelf wel van het koren na verloop van tijd.

systemdeveloper
27/02/09, 15:35
Verdienen aan domeinnamen? Ik begin inmiddels een aardige indruk te krijgen van hoe sommige mensen proberen te verdienen aan domeinnamen of webhosting in het algemeen.

Stap 1, registreer een leuke domeinnaam die een beetje professioneel klinkt.
Stap 2, maak een leuke website (eventueel kun je hier ook je neefje van 12 voor vragen).
Stap 3, regel een vps (eventueel kun je hiervoor een aanbieder uitmelken in het forum onderdeel "aanbiedingen gevraagd")
Stap 4, bied daarop webhosting aan voor een belachelijk lage prijs tov de aangeboden ruimte. Verkoop de ruimte die je zelf hebt 10 keer of meer.
Stap 5, belangrijk: geef op het eerste gezicht goede support. Knutsel eventueel een professioneel ogend support ticket systeem in elkaar en zet er alvast wat standaard antwoorden in zoals: "wij hebben uw vraag doorgestuurd naar de technische dienst" of "er wordt gewerkt aan een oplossing we brengen u zo spoedig mogelijk op de hoogte van de vorderingen".
Stap 6, regel wat mensen die je bedrijf een positieve beoordeling geven op een webhosters vergelijkings site, of schrijf over jezelf wat reviews; dat wordt toch niet gecontroleerd.
Stap 7, ontvang de betalingen van de webhosting klanten en eventuele domeinregistraties.
Stap 8, bij ongeveer 20 klanten zet je het "bedrijf" te koop. Let op! zorg wel dat dit binnen een halfjaar is anders gaan de klanten alleen maar lastige support vragen stellen. Dit forum bied wederom een mooie gelegenheid daarvoor.
Stap 9, gsm weggooien en een nieuwe kopen.
Stap 10, ga op vakantie.

Bij terugkomst ga naar stap 1.

Sorry, ik was in een wat cynische bui vandaag.
Een soort phishing-hosting is dat eigenlijk :)

Maar rookies mogen best gebashed worden totdat ze groen zien. Dat bouwt karakter, geeft ze incassovermogen en dwingt ze tot creativiteit.
En zelf kun je er een goed mr. Miyagi-achtig 'wax on, wax off' gevoel aan overhouden :)

Keizer
27/02/09, 15:43
@TS jij zit ook in de webhosting branche? show us some URL and stats man!

joriz
27/02/09, 15:55
Is een ponzi of piramidespel niet makkelijker?

Bernard Madoff is daar namelijk in redelijke korte tijd multimiljonair mee geworden.

Marin
27/02/09, 19:26
Ik ben het met Domenico en de anderen eens dat het nie verkeerd is om klein en op een zolderkamer te beginnen. De term "zolderkamerhost" is misschien ietwat ongemakelijk gekozen(ook door mij). Ben zelf ook zo begonnen (al was het niet op een zolder maar een verdieping lager). De term "zolderkamerhost" staat imho meer voor het Kaf dat er inderdaad helaas soms tussen zit; De slecht voorbereide hosters, die even snel geld willen verdienen met zo weinig mogelijk tijd, geld en moeite. Maar ik moet togeven, er zitten er ook veel goede tussen die er echt voor willen gaan!

@Joriz; piramidespel is in NL verboden, een toko opzetten en verkopen niet ;)

DutchTSE
27/02/09, 20:22
De term "zolderkamerhost" staat imho meer voor het Kaf dat er inderdaad helaas soms tussen zit; De slecht voorbereide hosters, die even snel geld willen verdienen met zo weinig mogelijk tijd, geld en moeite.

Gelukkig is je bewering erg S.M.A.R.T.

Wat ik ermee bedoel te zeggen: waar ligt de grens tussen kaf en koren dan? Als ik sommige concurrenten mag geloven is iedereen zonder eigen kantoor en personeel een zolderkamerhoster, iets wat in hun ogen per definitie slecht is... :rolleyes:

Marin
27/02/09, 20:29
@DutchTSE; Daarom gaf ik ook aan "imho" en ook "De term "zolderkamerhost" is misschien ietwat ongemakelijk gekozen". Het is een vaag begrip en het is inderdaad moeilijk te bepalen waar die grens ligt, dat ben ik helemaal met je eens. Is ook al menig discussie over gevoerd.

En, als je kantoor houdt op een zolderkamer ben je een zolderkamerhoster; Of dat goed of slecht is, daar verschillen de meningen over ;)

Toen ik de term gebruikte om op TS te reageren bedoelde ik het "kaf" de onvoorbereide hoster. Nogmaals is de term zolderkamer door mij wat ongelukkig gekozen daar.

Ik denk dat de "ondernemers" waar TS op doelt voorbereid en doordacht te werk gaan.

DutchTSE
27/02/09, 20:47
@DutchTSE; Daarom gaf ik ook aan "imho" en ook "De term "zolderkamerhost" is misschien ietwat ongemakelijk gekozen". Het is een vaag begrip en het is inderdaad moeilijk te bepalen waar die grens ligt, dat ben ik helemaal met je eens. Is ook al menig discussie over gevoerd.

En, als je kantoor houdt op een zolderkamer ben je een zolderkamerhoster; Of dat goed of slecht is, daar verschillen de meningen over ;)

Toen ik de term gebruikte om op TS te reageren bedoelde ik het "kaf" de onvoorbereide hoster. Nogmaals is de term zolderkamer door mij wat ongelukkig gekozen daar.

Ik denk dat de "ondernemers" waar TS op doelt voorbereid en doordacht te werk gaan.
Ik denk dat een deel van de verkopers van "zolderkamerbedrijfjes" inderdaad probeersels zijn die het niet meer zien zitten. Aan de andere kant: wat is er mis met het opzetten van een bedrijf, dit geheel in te richten met procedures en automatisering en dit vervolgens met de bijgevoegde waarde weer te verkopen? Kosten: 50 euro voor de kvk en XX euro voor een VPS. Wacht tot er een paar klanten zijn, de gehele automatisering heb je al liggen. Vervolgens verkoop je de hele boel voor 2000 Euro en je hebt 1500+ Euro winst.

*van beroep wisselen gaat* :clown: