PDA

Bekijk Volledige Versie : Ubuntu upgraden, met eigen software compilaties



SebastiaanStok
25/02/09, 19:17
Momenteel gebruik ik nog Ubuntu Dapper (6.06.2 LTS).
Deze wil ik met de tijd met zo min mogelijk downtime upgraden, alleen heb ik een grote collectie eigen compilaties.

PHP 5.2.8, Apache 2.2 (losse Apr), PostgreSQL 8.3, Subversion 5.1, Postfix, Courier mail systeem. ClamAV. En nog wat andere dingen.

Hoe wel ik weet dat dat upgraden veel minder problemen geeft dan downgraden vraag ik toch even jullie advies.

Aangezien ik niet weet of OpenSSL of andere dingen mogelijk problemen kunnen gaan geven.

Ik heb geen custom kernel drivers of iets dus dit is geen probleem.

Ik wil met de tijd gaan overstappen op architectuur afgestelde software pakketten, wel binnen eigen beheer :) maar voor dat is voor nu nog niet mogelijk.

MMaI
26/02/09, 01:23
http://www.debian.org/doc/manuals/apt-howto/ch-apt-get.en.html
onderdeeltje 3.10
geeft aan hoe je bij een upgrade bepaalde pakketten altijd over kan slaan zonder dat deze door aptitude worden gesloopt.

Naar mijn weten is er geen manier om direct een rollback te doen (zoals apt-rollback oid) dus maak altijd voor een upgrade een backup en test op een niet productie machine ;)

SebastiaanStok
26/02/09, 11:14
"apt-rollback"
Die kende ik nog niet :)

libc, OpenSSL (minor version) zijn neem ik aan binary compatibel?

Alleen clientc (IMAP ondersteuning) kan mogelijk problemen geven, dus zou ik wel vast pinnen. Verder inderdaad een kwestie van goed onderzoeken.

"test op een niet productie machine".
Nee :w00t: zo slim ben nu ook ondertussen wel.
Gelukkig heb ik de luxe van een test systeem :clown:

MMaI
27/02/09, 13:43
apt-rollback bestaat ook niet, daarom was mijn opmerking gesteld als wishfull thinking ;)
dit zou miz een geniale optie zijn (misschien toch een keer een feature request filen)

verder kun is onderstaand ongeveer wat ik bedoel:
https://blueprints.launchpad.net/ubuntu/+spec/system-restore

je kan overigens je packages backuppen met APTonCD