PDA

Bekijk Volledige Versie : hoster met webmail via outlook ipv horde?



AasSociaal
25/02/09, 00:34
Ik weet niet of deze vraag hier goed staat, zo niet graag door een mod laten verplaatsen.

Ik zit nu bij een hoster die mij webmail aanbied via Horde. Echter ben ik opzoek naar een hoster die het mij aanbied via outlook webmail. Moet ik daarvoor dan zoeken naar een hoster die zijn server op windows heeft draaien?

Triloxigen
25/02/09, 00:35
Je moet dan zoeken naar Hosted Exchange, houd er wel rekening mee dat de kosten daarvan over het algemeen significant hoger liggen.

feniks
25/02/09, 00:41
Dit is geheel correct, dit kan allen op het windows platform.
Voor aanbieder even 'hosted exchange'in google zetten, kiezen maar :D

AasSociaal
25/02/09, 00:51
Hosted Exchange is als ik goed begrijp alleen e-mail. Ik ben echter opzoek naar hosting voor mijn website waarbij ik als extra heb dat webmail via outlook gaat.

Opzich is voor mij zelfs de webmail via outlook niet super belangrijk, echter vind ik dat horde echt drama. Het werkt niet zoals ik wil dat het werkt. Dus als iemand andere systemen kent die beter werken dan horde is het ook goed :)

Tim.Bracquez
25/02/09, 00:55
Opzich is voor mij zelfs de webmail via outlook niet super belangrijk, echter vind ik dat horde echt drama. Het werkt niet zoals ik wil dat het werkt. Dus als iemand andere systemen kent die beter werken dan horde is het ook goed :)

Een directadmin webhost heeft vaak ook volgende Squirrelmail, UebiMiau, Roundcube, horde, ... Wil je gerust eens een free test run geven, maar veelal kan je online dit ook testen in een demo of via jouw eigen host.

Zelf ben ik enorm te spreken over Roundcube.

De Outook Webacces is zeer handig in gebruik, echter zit je dan tegen een hogere prijs maar heb je ook véél meer voordelen... je zit op een krachtig Exchange platform. Vele aanbieders kunnen hierbij ook windows hosting of linux hosting bijplaatsen (google, of aanbiedingen gezocht op WHT)

Triloxigen
25/02/09, 01:01
Hosted Exchange is als ik goed begrijp alleen e-mail. Ik ben echter opzoek naar hosting voor mijn website waarbij ik als extra heb dat webmail via outlook gaat.

Opzich is voor mij zelfs de webmail via outlook niet super belangrijk, echter vind ik dat horde echt drama. Het werkt niet zoals ik wil dat het werkt. Dus als iemand andere systemen kent die beter werken dan horde is het ook goed :)

Exhange is inderdaad een email server en daar zit Outlook Webmail in.
Als je ook hosting wilt bij hetzelfde bedrijf dan moet je dus zoeken naar een host die hosting bied en hosted exchange.

Als je een andere webmail client zoekt dan worden de mogelijkheden natuurlijk veel uitgebreider.
Maar je kunt natuurlijk ook op je huidige hosting gewoon een andere webmail client installeren. Die zijn er immers in overvloed (Tim gaf al een aantal voorbeelden).

AasSociaal
25/02/09, 01:05
kan ik op eigen houtje dan gewoon bijvoorbeeld dat atmail installeren op mijn hostingpakket? of moet dit wel via mijn hoster geregeld worden?

Tim.Bracquez
25/02/09, 01:08
kan ik op eigen houtje dan gewoon bijvoorbeeld dat atmail installeren op mijn hostingpakket? of moet dit wel via mijn hoster geregeld worden?
Dat kan je veelal zelf, echter moet je opletten dat je dit ook zelf onderhoudt van updates. Kijk maar naar de problemen met roundcube waardoor er vele servers gehackt zijn...

Triloxigen
25/02/09, 01:22
Dat kan je veelal zelf, echter moet je opletten dat je dit ook zelf onderhoudt van updates. Kijk maar naar de problemen met roundcube waardoor er vele servers gehackt zijn...

Eventueel anders zorgen dat de webmail applicatie geen rechten heeft op andere plaatsen, dan kan het allemaal niet zoveel kwaad.

Tim.Bracquez
25/02/09, 01:26
Eventueel anders zorgen dat de webmail applicatie geen rechten heeft op andere plaatsen, dan kan het allemaal niet zoveel kwaad.
Uiteraard, maar de 'managed' webmail is uiteraard makkelijker... zijn er ooit problemen en/of bugs de hoster moet zorgen voor updates etc...

Zelf installeren heeft meer vrijheden maar je moet alles zelf onderhouden.

Herbert
25/02/09, 02:01
Bedoel je niet dat je jou mail op moet kunnen gaan halen met outlook?
Bijna elke webhoster heeft wel POP3

Tim.Bracquez
25/02/09, 02:05
Bedoel je niet dat je jou mail op moet kunnen gaan halen met outlook?
Bijna elke webhoster heeft wel POP3
De TS bedoeld Outlook WebAccess zie demo hier: http://www.microsoft.com/exchange/code/owa/index.html

Uiteraard kun je bijna bij elke webhost via POP / IMAP ... dit ophalen... of via een aparte connector...

Triloxigen
25/02/09, 11:07
Uiteraard, maar de 'managed' webmail is uiteraard makkelijker... zijn er ooit problemen en/of bugs de hoster moet zorgen voor updates etc...

Zelf installeren heeft meer vrijheden maar je moet alles zelf onderhouden.

Maar zou jij je hoster uitzoeken vanwege webmail?

xserve
25/02/09, 12:35
Wij hebben Kerio als mailserver met daarbij ook de Kerio webmail. Die heeft ongeveer dezelfde functionaliteit als Outlook Web Access. Ook agenda's en contacten en ook ActiveSync synchronisatie voor iPhone of Windows Mobile. Is dat een oplossing omdat het dezelfde functionaliteit is of wil je echt per se Exchange?

Tim.Bracquez
25/02/09, 13:09
Maar zou jij je hoster uitzoeken vanwege webmail?
Ik zou een hoster zoeken die aan mijn totaal plaatje voldoet, anders komt er achteraf toch 'problemen' van...

@xserve: Er zijn hopen alternatieven, het hangt af wat de TS zelf leuk vindt... Kwestie van smaak

Marin
25/02/09, 16:39
ja Mamut Active24 biedt dergelijke complete pakketten.


Maar zou jij je hoster uitzoeken vanwege webmail?

Kan goed hoor, wij zijn weleens een klant kwijt geraakt, wij bieden roundcube en squirrel, maar die klant was er niet tevreden mee. Als mail erg belangrijk voor je is en je hier dagelijks werk mee doet via een webmail client kan ik me voorstellen dat het belangrijk is.

AasSociaal
25/02/09, 20:42
Nou kijk het is voor mij niet per se super super belangrijk. Ik heb echter nu eindelijk een hoster waar in principe alles goed is. Maar zoals DigiState zegt, zou dat wel een punt kunnen worden om over te stappen naar een andere hoster.

Wat voor mij belangrijk is, wat ik bij mijn huidige hoster niet gevonden heb behalve dan de uptime en alle specificaties van mijn hoster, is dat ik meerdere domeinnamen aan 1 hostingpakket kan hangen. Daarnaast dus ook het webmail geval. Opzich hoeft het niet per se Outlook webaccess te zijn maar wel een vergelijkend iets. Horde is gewoon prut voor mij en zoek iets wat daar veel meer in de buurt komt. Zoals bijvoorbeeld Atmail wat al eerder genoemd is.