PDA

Bekijk Volledige Versie : Netwerk max 10 connections...



xARKOx
27/01/03, 10:18
Hoi.

Ik heb meerdere servers.
Waarvan 1 de hoofdserver en 1 de storage.

Nu staat op de hoofdserver WIndows 2000 Adv Server en op de storage Windows XP Pro.

Het netwerk draait op een domein.

Nu heb ik het volgende probleem:

Ik kan naar de storage maximaal maar 10 netwerk connections leggen.
Maar dat is te weinig.

Wat ik ook probeer met handmatig etc, ik kan er maximaal maar 10 en hij wil echt niet hoger.

Wie mij kan helpen ben ik erg dankbaar.

Gr. ARKO

ps. geen dengen zegge van dat ik op alle Windows 2000 Adv Server moet nemen.

ric0
27/01/03, 10:34
Het is toch niet zo dat je de shares op maximaal 10 gebruikers beperkt hebt.

Overigens volgens mij staat deze onder een verkeerd topic gepost en ik vraag me zelfs af of het wel een vraag voor dit forum is. Het heeft weinig van doen met webhosting.

xARKOx
27/01/03, 11:02
Het is voor een WEBHOST bedrijf (www.arkois.com).
Zodoende hier gevraagd.

Ik kan echt nie hoger dan 10 krijge.

Gr. ARKO

Domenico
27/01/03, 11:34
Dit topic is prima geschikt voor dit forum maar ik heb het wel even verplaatst naar techniek. :)

ric0
27/01/03, 17:00
Ge'Googled:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314882

This behavior occurs if the computer reaches the maximum number of inbound connections that the computer can host.

For Windows XP Professional, the maximum number of other computers that are permitted to simultaneously connect over the network is ten. This limit includes all transports and resource sharing protocols combined. For Windows XP Home Edition, the maximum number of other computers that are permitted to simultaneously connect over the network is five.

This limit is the number of simultaneous sessions from other computers the system is permitted to host. This limit does not apply to the use of administrative tools that attach from a remote computer.

Note that this limitation applies only to inbound connections to Windows XP. When you use Windows XP, unlimited outbound connections can be established to other systems.



Gecombineerd met je: "ps. geen dengen zegge van dat ik op alle Windows 2000 Adv Server moet nemen."

Heb ik dus geen antwoord...

cridea
27/01/03, 19:42
XP lijkt me niet de meest voor de hand liggende keus als webserver...

Vanwaar die voorkeur?

almar
27/01/03, 22:02
Ok,

We gaan even *off-topic*.

WHATTAAAAA? Windows XP als webserver.

*on-topic *

Gr,

Almar

thomas
27/01/03, 22:54
Hmz kvind het ook maar een rare zaak en kostelijk ook :)

Wat dacht je ervan om die XP eruit te gooien en te vervangen door een FreeBSD of linuxserver met samba ? Dan kan je achteraf nog een linux webserver erbij doen (als je deftig Php, cgi etc wilt) via NFS.

cridea
28/01/03, 10:01
Origineel geplaatst door thomas
Hmz kvind het ook maar een rare zaak en kostelijk ook :)

Wat dacht je ervan om die XP eruit te gooien en te vervangen door een FreeBSD of linuxserver met samba ? Dan kan je achteraf nog een linux webserver erbij doen (als je deftig Php, cgi etc wilt) via NFS.



NFS? Kan ik dan ook nog Need For Speed spelen op die Linux server als ik Windows XP eraf heb gegooid?

;)

Domenico
28/01/03, 12:28
Ik denk toch dat je met windows XP gebonden zit aan die 10 connections maximaal. Slimme zet natuurlijk want nu moet je de server versie aanschaffen wil je dit met Windows bereiken..

Misschien dat er een hack voor is maar daar heb ik nog nooit van gehoord en is natuurlijk niet legaal.

thomas
29/01/03, 00:12
Origineel geplaatst door byh




NFS? Kan ik dan ook nog Need For Speed spelen op die Linux server als ik Windows XP eraf heb gegooid?

;)



http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/nfs.html

cridea
29/01/03, 10:11
Origineel geplaatst door thomas


http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/nfs.html

Ja duh!

thomas
30/01/03, 01:49
Origineel geplaatst door xARKOx
Hoi.

Ik heb meerdere servers.
Waarvan 1 de hoofdserver en 1 de storage.

Nu staat op de hoofdserver WIndows 2000 Adv Server en op de storage Windows XP Pro.

Het netwerk draait op een domein.

Nu heb ik het volgende probleem:

Ik kan naar de storage maximaal maar 10 netwerk connections leggen.
Maar dat is te weinig.

Wat ik ook probeer met handmatig etc, ik kan er maximaal maar 10 en hij wil echt niet hoger.

Wie mij kan helpen ben ik erg dankbaar.

Gr. ARKO

ps. geen dengen zegge van dat ik op alle Windows 2000 Adv Server moet nemen.

Als je ons eens contacteert op info@fast-is.nl kunnen we misschien iets regelen kwa installatie contracten. Ik wil hier nu zeker geen reclame maken maar ik denk wel dat we je kunnen helpen met een windows / linux oplossing.

beetle
30/01/03, 21:13
hmmmzzzz meer als 10 connecties en dan daarnaast nog gaan needforspeed spelen?????

thomas
30/01/03, 23:44
Origineel geplaatst door beetle
hmmmzzzz meer als 10 connecties en dan daarnaast nog gaan needforspeed spelen?????

Hmz ik raad aan de mensen eerst de link te lezen en dan pas te reageren anders is het hier nogal grappig :P

Domenico
31/01/03, 09:54
Even ontopic blijven mensen!

xARKOx
03/02/03, 08:45
Ik heb het zelf maar FF opgelost.
Heb er gewoon FFnieuwe PC bijgekocht.

thomas
03/02/03, 16:44
Origineel geplaatst door xARKOx
Ik heb het zelf maar FF opgelost.
Heb er gewoon FFnieuwe PC bijgekocht.

dure oplossing :) try freebsd! :P