PDA

Bekijk Volledige Versie : Exchange of hosted exchange meerdere e-mail domeinen



LightMan
19/02/09, 00:00
hallo,

ik heb een vraag, ik heb evt interesse in exchange, maar dan zit ik met het probleem dat ik wil kunnen versturen met meerdere domeinen, is daar een oplossing voor?

GlobalServe
19/02/09, 00:04
Je kan altijd versturen vanaf meerdere domeinen wanneer je zogezegde pop account toevoegd. Maar deze dan niet opnemen in het verzenden/ontvangen systeem.

Hopelijk vodoet dit antwoord, laat anders maar iets horen.

gjtje
19/02/09, 01:30
Je kan een distributie lijst aanmaken voor elke alias en deze gebruiken in het Van veld.

Azziej
19/02/09, 10:07
Volgens mij als je 2 of meer domeinen in je accepted domains hebt en je ontvangt mail, dan moet het ook werken met verzenden (ontvangers zien dan het juiste domein).

Let wel op je PTR records voor elk domein.
Anders heb je kans dat mail niet ontvangen word door de instellingen van sommige mail servers.
Ben er zelf ook nog niet echt uit hoe dat zit met die PTR records, heb het nog niet helemaal goed aan de praat kunnen krijgen.


Greetz,
Azziej

AB-Systems
19/02/09, 10:35
hallo,

ik heb een vraag, ik heb evt interesse in exchange, maar dan zit ik met het probleem dat ik wil kunnen versturen met meerdere domeinen, is daar een oplossing voor?

Je zal voor elk apart emailadres waar je vanaf wilt verzenden een aparte mailbox of distributie lijst van moeten maken welke je in het VAN veld moet vermelden...
daarnaast moet je ook zorgen dat die mailboxen of distributielijsten ook weer de mailtjes netjes doorzenden richting je eigen mailbox anders moet je straks 5 mailboxen onderhouden als je ze niet door laat sturen..

bakkerl
19/02/09, 11:49
ik heb een vraag, ik heb evt interesse in exchange, maar dan zit ik met het probleem dat ik wil kunnen versturen met meerdere domeinen, is daar een oplossing voor?

Het versturen heeft weinig te maken met Exchange, maar met de client die je gebruikt. Als je client het kan (en je mailserver wil voor je relayen) is er geen enkel probleem.

Als ik thunderbird tegen exchange aanhang kan ik zoveel identities opgeven als ik zelf wil.. Bij het versturen kan ik dan 'gewoon' kiezen welke ik dan wil gebruiken.

MediaServe
19/02/09, 12:37
Ik denk dat het hiermee moet lukken:
Shared Hosting with Exchange 2007 (Part 1) (http://www.msexchange.org/articles_tutorials/exchange-server-2007/migration-deployment/shared-hosting-exchange-2007-part1.html)
Shared Hosting with Exchange 2007 (Part 2) (http://www.msexchange.org/articles_tutorials/exchange-server-2007/migration-deployment/shared-hosting-exchange-2007-part2.html)
Shared Hosting with Exchange 2007 (Part 3) (http://www.msexchange.org/articles_tutorials/exchange-server-2007/migration-deployment/shared-hosting-exchange-2007-part3.html)

opinion
21/02/09, 12:54
Wat de TS wil is meerdere domeinen onderbrengen onder Exchange.
Dit is gewoon standaard inbegrepen zoals hierboven al gezegt wordt dmv. je recipiƫnt policy.
Daar kan je meerdere domeinen aan toevoegen welke Exchange qua mail moet behandelen.

Popboxen? Jongens, dit is Exchange.

gjtje
21/02/09, 14:06
Leuk, net doen alsof andere dom zijn en dan een incompleet antwoord geven. :)

Elke Exchange mailbox heeft 1 reply adres, al koppel je er 100 verschillende domeinen aan, dan nog steeds wordt er verzonden met dat ene adres. Dus zal je iets extra's moeten doen om dat mogelijk te maken, bijvoorbeeld met een shared mailbox, een distributie lijst, of, ja, een popbox instellen.

jantje.vlaam
21/02/09, 14:13
Je maakt een extra box aan in Exchange met het adres. Vervolgens machtig je de gebruikers die vanaf dit adres willen mailen. In de mailbox zorg je dat alle mail die terugkomt op dat adres naar de hoofdgebruiker worden gestuurd.

Dit wordt met name gebruikt voor mailings.

De verzender kan dan het van veld gebruiken om de tweede account te kiezen.