PDA

Bekijk Volledige Versie : PERL/PPM DBD-mysql.ppd installatie foutmelding.



Azziej
18/02/09, 16:05
Goedendag,

Ik hoop dat hier mensen zijn met verstand van Perl en PPM (Perl Package Manager).
Ik krijg namelijk bij het installeren van de package, DBD-mysql.ppd op een windows server 2008 64-bit standard installatie, via CMD command de volgende foutmelding:

ppm Install failed: The PPD does not provide code to install for this platform.
Tevens krijg ik de PPM Gui ook niet gestart en krijg daar de volgende foutmelding:

The PPM graphical interface is not available for this perl installation.
Run 'PPM help' to learn how to use this program as a command line tool.

Nou krijg ik het idee van de eerste foutmelding dat de mysql package niet geinstallered kan worden op de server 2008 OS, maar op verscheidene sites lees ik dat dat wel kan, maar niet met de versie 10 van Perl...
Ik heb dus v10 verwijderd en v8 geinstalleerd, opnieuw geprobeert met hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee wat er kan zijn of wat ik vergeet?

Perl command perl -v:

This is perl, v5.8.9 built for MSWin32-x64-multi-thread.
Binary build 825 [288577] provided by ActiveState.
Dec 14 2008 13:01:33

Alvast bedankt voor de hulp!

Azziej

Azziej
19/02/09, 10:14
Net even getest op een windows server 2008 standard 32-bits testbak en daar werkt het perfect zonder problemen.
Kan helemaal niks vinden hierover via google, lijkt me toch sterk dat er geen 64-bit oplossing is :x

Greetz,
Azziej

Azziej
19/02/09, 11:10
Oke oplossing gevonden, kan mijn vorige post niet meer editten dus dan maar een nieuwe...

Het schijnt dus dat de windows 64 bits versie van ActivePerl nog steeds in beta is.
Waardoor vele functies nog niet werken, waaronder PPM en de DBD-mysql package. (leuk dat ze dat er ff bij zetten).
Alleen voor linux is de 64 bits versie helemaal in orde.

Oplossing:
32 bits versie geinstalleerd op de 64 bits bak en ik kreeg gewoon de PPM GUI en kon via daar netjes de DBD-mysql package installeren zonder een enkele foutmelding.
Even een snelle test gedaan met een aantal scriptjes en het lijkt allemaal netjes te werken!

Greetz,
Azziej