PDA

Bekijk Volledige Versie : Hostingzoeker en review site



Dezo
17/02/09, 21:51
Voor het posten heb ik even overlegd of deze posting wel toegelaten is met een mod. Nadat hostmarkt.be al enige tijd foutmeldingen geeft had ik het idee opgevat een vergelijkbare site te maken. Ook het feit dat een paar andere vergelijkbare sites vol staan met foutieve tarieven heeft hiertoe bijgedragen.

De site is nu klaar en ik zoek enkele hosters die hun pakketten willen toevoegen en mee de site willen uittesten en hun opmerkingen doorgeven zodat ik de site evt. kan aanpassen en verbeteren. De aanmelding is uiteraard gratis.

Ook opmerkingen over de sectie 'hostingreviews' zijn steeds welkom. Hoe denken jullie dat je best foute reviews kan uitsluiten ? Zowel de overdreven positieve als de negatieve geplaatst door mogelijke concurrenten.

Graag wat opbouwende reacties :)

Providers die interesse hebben kunnen zich aanmelden op www.hostgids.be.

Marin
17/02/09, 22:01
Hoe wil je je hiermee verder onderscheiden van de massa? Er zijn tientallen sites, ispgids.com is denk ik de bekendste. Wat wil jij doen om te zorgen dat mensen op jou site terecht gaan komen?

Ik mis een stukje over mogelijk te registreren TLD's, hoeveel mailboxen?

Bij het review gedeelte zou ik bij elk onderdeel waar je punten voor kunt geven een toelichtingsveld plaatsen.

Het uitsluiten van foute reacties wordt denk ik heel moeilijk. Bij ISPGIDS kan de probvider zelf de reacties weghalen, dat kan 2 kanten op werken natuurlijk. Ik vind het prettig als ik een fake reactie kan verwijderen, maar ik kan ook express een negatieve beoordeling verwijderen.

Dezo
17/02/09, 23:21
Hoe wil je je hiermee verder onderscheiden van de massa? Er zijn tientallen sites, ispgids.com is denk ik de bekendste. Wat wil jij doen om te zorgen dat mensen op jou site terecht gaan komen?

Ik mis een stukje over mogelijk te registreren TLD's, hoeveel mailboxen?

Bij het review gedeelte zou ik bij elk onderdeel waar je punten voor kunt geven een toelichtingsveld plaatsen.

Het uitsluiten van foute reacties wordt denk ik heel moeilijk. Bij ISPGIDS kan de probvider zelf de reacties weghalen, dat kan 2 kanten op werken natuurlijk. Ik vind het prettig als ik een fake reactie kan verwijderen, maar ik kan ook express een negatieve beoordeling verwijderen.

Er zijn er inderdaad al enkele, vnl. in Nederland en niet in België. De bekendste is Webhosters.nl denk ik en niet de site die jij vermeld (misschien wel bij webhosters, maar niet bij de eindgebruikers). Maar zoals eerder vermeld zijn op bepaalde sites de gegevens niet echt meer correct en dat zou ik willen vermijden.

Alvast bedankt voor de opmerking omtrent mailboxen en soorten TLD's. Ik ga alle opmerkingen die binnenkomen verzamelen en daarna bekijken welke dingen mogelijk en nodig zijn.

Het uitsluiten van foute reacties is natuurlijk heel moeilijk. Dat je bij ISPGIDS de provider zelf de reacties kan laten weghalen weet ik. Zoals je al zei kan dat twee kanten op werken. Ik weet uit ervaring dat men soms inderdaad 'echte' negatieve opmerkingen laat verwijderen en dan schiet een site ook zijn doel voorbij. Alle tips zijn welkom :)

Randy
17/02/09, 23:25
Dat je bij ISPGIDS de provider zelf de reacties kan laten weghalen weet ik.

Die procedure is inmiddels aangescherpt. Het kan niet meer vanuit je eigen beheerspaneel, enkel schriftelijk met aanvullende informatie.

Dezo
17/02/09, 23:28
Die procedure is inmiddels aangescherpt. Het kan niet meer vanuit je eigen beheerspaneel, enkel schriftelijk met aanvullende informatie.

Weet ik, maar uiteindelijk heeft het hetzelfde gevolg .. namelijk dat de 'echte' negatieve beoordeling eraf gaat.

Randy
17/02/09, 23:30
Je houdt natuurlijk kiddo's die gaan spammen en geen klant zijn. Of een zieke concullega. Hoe ga je hiermee om of moet ik je eerst dagvaarden voor je overgaat tot verwijdering, waarna ik honderden euro's aan kosten op je ga verhalen?

Dezo
17/02/09, 23:37
Je houdt natuurlijk kiddo's die gaan spammen en geen klant zijn. Of een zieke concullega. Hoe ga je hiermee om of moet ik je eerst dagvaarden voor je overgaat tot verwijdering, waarna ik honderden euro's aan kosten op je ga verhalen?

Vrije meningsuiting .. op webhosters.nl lees je ook tientallen slechte commentaren, op andere sites over andere producten ook.

Triloxigen
18/02/09, 00:34
Weet ik, maar uiteindelijk heeft het hetzelfde gevolg .. namelijk dat de 'echte' negatieve beoordeling eraf gaat.

Dat is niet waar, het kan zo beslist worden maar dat gebeurt echt niet zomaar.

Randy
18/02/09, 01:12
Vrije meningsuiting .. op webhosters.nl lees je ook tientallen slechte commentaren, op andere sites over andere producten ook.

Ik lees er geen over mij. Mocht het wel gebeuren - en onterecht zijn - krijg je netjes een verzoek om de comment te verwijderen. Reageer je hier niet (voldoende) op, laat ik je te dagvaarden en stel ik je aansprakelijk voor de kosten. Zorg dus voor goede procedures.

nugget
18/02/09, 08:45
Ik denk dat Randy hier zeker een punt heeft. Je kunt niet per definitie aannemen dat de persoon die een bericht plaatst altijd juist zit.
Is het niet mogelijk om er dan direct als hoster een bericht onder te plaatsen?

Dezo
18/02/09, 09:19
Dat is niet waar, het kan zo beslist worden maar dat gebeurt echt niet zomaar.

Geloof me, uit ervaring weet ik dat het wel 'zomaar' kan en gebeurd.

Dezo
18/02/09, 09:20
Ik denk dat Randy hier zeker een punt heeft. Je kunt niet per definitie aannemen dat de persoon die een bericht plaatst altijd juist zit.
Is het niet mogelijk om er dan direct als hoster een bericht onder te plaatsen?

Goed voorstel, en dat is natuurlijk wel altijd mogelijk.

Trafego
18/02/09, 09:56
Geloof me, uit ervaring weet ik dat het wel 'zomaar' kan en gebeurd.

Wij hebben het ook meegemaakt op ISPGids maar hebben toch netjes een verweer moeten indienen waarna na evaluatie een kiddo bleek te zijn, Pas toen was het verwijderd.

Je kan wel zeggen vrije meningsuiting maar een webmaster / web eigenaar is en blijft eindverantwoordelijke. Dit is inmiddels al aantal maal bewezen met een kort geding.

Wanneer een eigenaar van een website welke publiekelijk gesteld word voor commentaar en reacties op de hoogte is van een 'laster en smaad' partijtje en hier niets aan doet. Degene die besmeurt is beslist dit gerechtelijk aan te pakken en aan kan tonen dat jij niet meewerkte dan ben jij net zo aansprakelijk als degene die het geplaatst heeft (Dus wat Randy al zei, hier kun je flink je handen aan branden)

Vrije meningsuiting is mooi maar heeft ook grenzen ;)

Triloxigen
18/02/09, 10:09
Wat heb je overigens aan een website met enkel negatieve reacties? :p

Marin
18/02/09, 10:10
Mee eens, en vrije meningsuiting moet ook wel ergens op gebaseerd zijn. Ik kan Randy zn bedrijf als "zeer slecht" beoordelen met allerlei onwaarheden in mijn verhaal, dit terwijl ik helemaal nooit klant bij Randy ben geweest. (sorry ;) )

Als ik wel klant ben geweest en slecht ben behandeld (en dit eventueel ook kan aantonen). Dan kun je de reactie laten staan en heb je ook een goed verweer als hij je gaat dagvaarden. Maar je kunt niet zomaar alles laten staan. Zorg bij voorbaat dat je een goede procedure hebt, anders wil ik in ieder geval niet op jou site staan ;)

Marin
18/02/09, 10:11
Wij hebben het ook meegemaakt op ISPGids maar hebben toch netjes een verweer moeten indienen waarna na evaluatie een kiddo bleek te zijn, Pas toen was het verwijderd.

Jij belt Arnoud toch gewoon even ;)

Dezo
18/02/09, 10:13
Wanneer een eigenaar van een website welke publiekelijk gesteld word voor commentaar en reacties op de hoogte is van een 'laster en smaad' partijtje en hier niets aan doet. Degene die besmeurt is beslist dit gerechtelijk aan te pakken en aan kan tonen dat jij niet meewerkte dan ben jij net zo aansprakelijk als degene die het geplaatst heeft (Dus wat Randy al zei, hier kun je flink je handen aan branden)

Vrije meningsuiting is mooi maar heeft ook grenzen ;)

Het gaat ook niet echt om niet meewerken, gewoon dat er toch een mogelijkheid moet zijn om te zeggen dat je een bepaalde hoster niet goed vind om die en die reden, zonder dat er laster en smaad moet aan te pas komen. Men dreigt hier op WHT vaak iets te snel met allerlei procedures.

Valse beoordelingen zullen altijd mogelijk zijn, om deze uit te sluiten had ik gedacht aan volgende zaak. Men laat een controleerbare URL achter en men moet een bevestiging geven vanaf het emailadres die de beoordelar heeft achtergelaten. Iemand nog suggesties ?

Marin
18/02/09, 10:21
Men dreigt hier op WHT vaak iets te snel met allerlei procedures.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik wil gewoon weten wat je gaat doen aan eventuele kiddos voordat ik mn zooi op je site zet. Iedereen kan wel zeggen dat ie klant bij mij is geweest.


Valse beoordelingen zullen altijd mogelijk zijn, om deze uit te sluiten had ik gedacht aan volgende zaak. Men laat een controleerbare URL achter en men moet een bevestiging geven vanaf het emailadres die de beoordelar heeft achtergelaten. Iemand nog suggesties ?

Wat voor URL? Misschien is die persoon volgens hem wel geen klant meer en heeft hij geen URL. En wat schiet je ermee op als je iemand zn fake hotmail accountje hebt?

Ik denk dat het beter is om een procedure te hebben hoe een hoster bij jou kan aangeven dat iets onjuist is, en hoe jij hier vervolgens mee om gaat. Een soort NTD procedure.

Dezo
18/02/09, 10:24
Wat heb je overigens aan een website met enkel negatieve reacties? :p

LOL, das waar. Maar aan de andere kant moet je ook realistisch zijn en zeggen dat klanten in de meeste sectoren meestal pas in actie komen als ze iets slecht meemaken. Behalve dan in de webhostingsector als je sommige reviewsites moet geloven waar alleen fantastische, geweeeeldige en tot verder dan in de hemel prijzende beoordelingen staan. Dan moet je toch ook beseffen dat dit niet helemaal correct kan zijn. Bij sommige bedrijven zie ik soms meer beoordelingen staan dan dat ze klanten hebben :innocent:

Ik zeg dus niet dat het enkel negatieve moeten zijn, maar wel dat je een negatieve niet op voorhand mag uitsluiten. Ik bedoel maar dat als je bv. 10.000 klanten hebt het heel realistisch is dat je dan wel is 1 klant hebt die minder tevreden is. Dat betekend helemaal niet dat je slecht bezig bent. Je moet alles wat in verhouding zien.

Dezo
18/02/09, 10:25
Vrije meningsuiting is mooi maar heeft ook grenzen ;)

Klopt, het gaat dan ook niet over niet meewerken, maar enkel om het feit dat een negatieve beoordeling niet op voorhand uit te sluiten is.

Dezo
18/02/09, 10:27
Als ik wel klant ben geweest en slecht ben behandeld (en dit eventueel ook kan aantonen). Dan kun je de reactie laten staan en heb je ook een goed verweer als hij je gaat dagvaarden. Maar je kunt niet zomaar alles laten staan. Zorg bij voorbaat dat je een goede procedure hebt, anders wil ik in ieder geval niet op jou site staan ;)

Beoordelingen zullen zo goed mogelijk worden gecontroleerd en een hoster kan een wederwoord laten plaatsen. Ik denk dat dat voldoende tegemoet komt aan de hier gemaakte reactie's.

Triloxigen
18/02/09, 10:28
LOL, das waar. Maar aan de andere kant moet je ook realistisch zijn en zeggen dat klanten in de meeste sectoren meestal pas in actie komen als ze iets slecht meemaken. Behalve dan in de webhostingsector als je sommige reviewsites moet geloven waar alleen fantastische, geweeeeldige en tot verder dan in de hemel prijzende beoordelingen staan. Dan moet je toch ook beseffen dat dit niet helemaal correct kan zijn. Bij sommige bedrijven zie ik soms meer beoordelingen staan dan dat ze klanten hebben :innocent:

Ik zeg dus niet dat het enkel negatieve moeten zijn, maar wel dat je een negatieve niet op voorhand mag uitsluiten. Ik bedoel maar dat als je bv. 10.000 klanten hebt het heel realistisch is dat je dan wel is 1 klant hebt die minder tevreden is. Dat betekend helemaal niet dat je slecht bezig bent. Je moet alles wat in verhouding zien.

Bij webhosting komt dat net zo goed voor.
Alleen die stortvloed aan positieve reacties is veelal omdat de bedrijfjes hun vriendenclubjes mobiliseren om positieve beoordelingen te dumpen.

Verder on topic, ik zie het nut niet van nog een beoordelingen website.

Marin
18/02/09, 10:34
Verder on topic, ik zie het nut niet van nog een beoordelingen website.

Mee eens, onze klanten komen daar ook niet vandaan.

Trafego
18/02/09, 10:42
voor mij persoonlijk hoeft zo een extra website niet

wat betreft Arnoud bellen, Hij en ik zijn alles behalve vrienden...

Dezo
18/02/09, 10:45
Ik denk dat het beter is om een procedure te hebben hoe een hoster bij jou kan aangeven dat iets onjuist is, en hoe jij hier vervolgens mee om gaat. Een soort NTD procedure.

Dit is voorzien.

Dezo
18/02/09, 10:47
'nog een beoordelingen website'

De beoordelingen zijn eigenlijk bijkomstig .. het gaat om het zoeken naar hosting.

Domenico
18/02/09, 13:07
Leuk al die vergelijkingsites maar zolang alle goede beoordelingen 'waar' en alle negatieve beoordelingen 'niet waar' zijn en zelfs worden verwijderd heb je hier helemaal geen ene fl*kker aan!

The One Hosting
18/02/09, 16:59
Maak een tabel aan in je database waar de webhoster een verificatie code kan opgeven en deze kan aanpassen mocht het nodig zijn, zodra een gebruiker een ervaring wil plaatsen moet hij die verificatie code opgeven die hij van zijn webhoster krijgt, de code kan de webhoster zelf verwerken in zijn orderbevestiging en heb je het voor 80% dicht, uiteraard heb je dan ook nog wel eens onterechte reacties, maar denk dat je het meeste voorkomt op deze manier.

Marin
18/02/09, 17:03
Zo, dat is nog eens een lange zin The One ;) Mag wel een puntje tussen hoor :P

Tja, dat kan maar dan komt er voor de hoster een hele administratie bij. Er zijn inmiddels zoveel van dit soort sites.. + hoe pak je het dan aan als een mening onterecht is? Daar kan die code niet bij helpen.

The One Hosting
18/02/09, 17:06
Ja sorry was wat te snel aan het typen.

Inderdaad is het extra werk voor de hoster, Maar in mijn ogen is dit de enigste manier hoe je het goed kan filteren.

Dezo
18/02/09, 18:04
Ja sorry was wat te snel aan het typen.

Inderdaad is het extra werk voor de hoster, Maar in mijn ogen is dit de enigste manier hoe je het goed kan filteren.

Lijkt me moeilijk haalbaar om alle dergelijke sites en alle hosters te laten samenwerken. Eerst toestemming vragen aan je hoster om iets te mogen posten lijkt me ook niet echt gezond.

The One Hosting
18/02/09, 19:25
Hoezo, een standaard code die enkel je klanten hebben.
Die code vermeld je in de orderbevestiging standaard mee en je klanten kunnen een reactie achter laten.

Op de site waar de vermeldingen staan, staat een input waar die code ingevuld moet worden, Daarbij geef je de reminder dat de code in de orderbevestiging staat van uw hosting provider.

Dan voorkom je heel veel en het is voor de hoster zelf een kleine aanpassing.

Dezo
19/02/09, 10:06
Hoezo, een standaard code die enkel je klanten hebben.
Die code vermeld je in de orderbevestiging standaard mee en je klanten kunnen een reactie achter laten.

Op de site waar de vermeldingen staan, staat een input waar die code ingevuld moet worden, Daarbij geef je de reminder dat de code in de orderbevestiging staat van uw hosting provider.

Dan voorkom je heel veel en het is voor de hoster zelf een kleine aanpassing.

Je verhaal klopt wel, op één ding na .. misschien willen niet alle hosters daaraan meewerken. Bovendien vind ik het wat raar dat je aan je hoster toestemming moet vragen om een beoordeling te mogen plaatsen, want daar komt het op neer. En bijkomend, je kan ook een beoordeling willen plaatsen van een hoster waar je vroeger zat.

Trafego
19/02/09, 10:29
andere vraag:

Ga je zelf hosting bedrijven toevoegen?
en hoe handel je wanneer deze niet gediend zijn om op je website te staan?

Ga je die ook dan verwijderen?

Dezo
19/02/09, 10:54
andere vraag:

Ga je zelf hosting bedrijven toevoegen?
en hoe handel je wanneer deze niet gediend zijn om op je website te staan?

Ga je die ook dan verwijderen?

Zelf toevoegen is een mogelijkheid, ik zou ze wel verwijderen op aanvraag (de accounts dan, niet de ervaringen).

Marin
19/02/09, 12:30
Zelf toevoegen is een mogelijkheid, ik zou ze wel verwijderen op aanvraag (de accounts dan, niet de ervaringen).

Dat is een beetje vreemd. Als jij mij zonder toestemming toevoegt en ik je vraag om het te verwijderen moet je ook alles verwijderen.

Ik denk dat jij nog best weleens een rechtzaakje aan je broek kan gaan krijgen.....

MyName
19/02/09, 12:38
Ga je zelf hosting bedrijven toevoegen?
en hoe handel je wanneer deze niet gediend zijn om op je website te staan?

Is het verboden om een opsomming te maken dan? Een opsomming kun je ook bij de kvk krijgen...

Marin
19/02/09, 12:43
Is het verboden om een opsomming te maken dan? Een opsomming kun je ook bij de kvk krijgen...

Niemand zegt toch dat het niet mag?? Hij moet alleen wel alles verwijderen als daar een verzoek voor komt.

Triloxigen
19/02/09, 13:09
Dat is een beetje vreemd. Als jij mij zonder toestemming toevoegt en ik je vraag om het te verwijderen moet je ook alles verwijderen.

Ik denk dat jij nog best weleens een rechtzaakje aan je broek kan gaan krijgen.....

Op welke basis zijn ze dat verplicht dan?

Bedrijfsgegevens vallen niet onder persoonsgegevens.

Trafego
19/02/09, 13:30
Op welke basis zijn ze dat verplicht dan?

Bedrijfsgegevens vallen niet onder persoonsgegevens.

Is betwistbaar, Bij een B.V niet maar bij een eenmanszaak ligt dat toch anders lijkt me.

En dan nog, informatie aanvragen bij KVk of lezen op website van hosting bedrijf wil niet zeggen klakkeloos overnemen voor eigen belang :)

Wellicht kan Steven Ras in dit topic op dat aspect reageren.

YolkNet
19/02/09, 14:05
TS, je begint een website omdat vergelijkbare sites met onjuiste/gedateerde informatie werken. Maar hoe ga je het zelf bijhouden? Ga je maandelijks de bedrijven langs om te kijken of de tarieven nog kloppen? Of laat je dit aan het bedrijf zelf over?
In het laatste geval, dit is waarschijnlijk de reden dat ispgids nog oude gegevens heeft. Een bedrijf vult een keer alle informatie in en past het niet meer aan als er iets veranderd

Dezo
19/02/09, 14:45
Dat is een beetje vreemd. Als jij mij zonder toestemming toevoegt en ik je vraag om het te verwijderen moet je ook alles verwijderen.

Ik denk dat jij nog best weleens een rechtzaakje aan je broek kan gaan krijgen.....

Ik weet niet waar je dat haalt ? Ik zeg dat ik de gegevens van het bedrijf kan verwijderen op aanvraag, maar waar haal je dat meningen (die gefundeerd is) over een bedrijf moeten weggehaald worden ? Hier op WHT zitten echt te veel mensen die in alles processen zien.

Dezo
19/02/09, 14:46
TS, je begint een website omdat vergelijkbare sites met onjuiste/gedateerde informatie werken. Maar hoe ga je het zelf bijhouden? Ga je maandelijks de bedrijven langs om te kijken of de tarieven nog kloppen? Of laat je dit aan het bedrijf zelf over?
In het laatste geval, dit is waarschijnlijk de reden dat ispgids nog oude gegevens heeft. Een bedrijf vult een keer alle informatie in en past het niet meer aan als er iets veranderd

De bedoeling is dat bedrijven deze wijzigen en dat we maandelijks een steekproef uitvoeren.

Marin
19/02/09, 14:50
Ik zie niet in alles processen, ik waarschuw je alleen. Jij vraagt om meningen, wij geven het. Wat je er mee doet moet je natuurlijk zelf weten.

Ik ben hier niet om met jou een discussie aan te gaan over wat je wel en niet moet en mag verwijderen, tevens ben ik ook geen jurist. Ik waarschuw alleen voor mogelijke gevolgen.

Je begeeft je in een webhostingbranche. Een groot deel van de nederlandse en belgische markt is toch wel actief op dit forum. Als volgens jou deze mensen in alles processen zien en voor alles procedures willen zou je je aangesproken kunnen voelen, het is jou klant op dit forum.

Nogmaals, het is jou site je moet zelf weten wat je wel en niet doet.

Dezo
19/02/09, 14:53
Ik zie niet in alles processen, ik waarschuw je alleen. Jij vraagt om meningen, wij geven het. Wat je er mee doet moet je natuurlijk zelf weten.

Ik ben hier niet om met jou een discussie aan te gaan over wat je wel en niet moet en mag verwijderen, tevens ben ik ook geen jurist. Ik waarschuw alleen voor mogelijke gevolgen.

Je begeeft je in een webhostingbranche. Een groot deel van de nederlandse en belgische markt is toch wel actief op dit forum. Als volgens jou deze mensen in alles processen zien zou je je aangesproken kunnen voelen, het is jou klant op dit forum.

Nogmaals, het is jou site je moet zelf weten wat je wel en niet doet.

Ok .. sorry van men uitspraak maar je moet toegeven dat hier op WHT wel vaak dreigend wordt gedaan over rechtszaken waar je later niet veel meer van hoort :) Ik zie de hosters niet echt als klanten, aangezien het kosteloos is. Ik zie het eerder als een site die handig kan zijn voor webmasters.

Marin
19/02/09, 14:54
Ik zie de hosters niet echt als klanten, aangezien het kosteloos is. Ik zie het eerder als een site die handig kan zijn voor webmasters. Je verleent een dienst waar hosters gebruik van kunnen maken, dus hosters zijn je klanten. Zonder die hosters heeft je site ook geen nut.

Laten we in ieder geval geen disuussie gaan starten over het gedrag van de WHT mensen, dat staat los van jou vraag. Mijn tip is wel, luister naar deze mensen.

Triloxigen
19/02/09, 15:03
De bedoeling is dat bedrijven deze wijzigen en dat we maandelijks een steekproef uitvoeren.

Maar de ervaring van bestaande website leert dat bedrijven dit zelf niet bijhouden en dat zelf een maandelijkse steekproef ondoenelijk is.

Trafego
19/02/09, 15:19
Andere vraag, Waarom vind JIJ dat jij een beter altarnatief kan bieden aan de mensen buiten de website die er al zijn.

Wat maakt JOUW 'product" uniek? (in jouw mening)

Er word nu al gezegd dat er teveel vergelijkingssites zijn namelijk (algemeen)

Als jij stellig overtuigd bent dat jij hiermee "een gat in de markt" dicht moet je het doen.
Meningen van ons kun je meenemen, met vallen en opstaan ga je het leren.

YolkNet
19/02/09, 15:23
En als je bij een steekproef erachter komt dat een bedrijf oude gegevens gebruikt, hoe wil je ze dan 'dwingen' hun gegevens bijwerken? Ga je dit na een tijdje zelf aanpassen of blijf je ze een herinneringsmailtje sturen dat ze hun info moeten aanpassen.

Trafego
19/02/09, 15:50
Mooiste is hostingbedrijven komen en gaan, na 2 jaar heb je geen reeel beeld meer :)

Marin
19/02/09, 16:09
Mooiste is hostingbedrijven komen en gaan, na 2 jaar heb je geen reeel beeld meer :)

neuh maar dat is wel een probleem dat er bij elke site is. Denk dat er op ISPgids ook veel zomervakantiehosters staan die allang pleite zijn.

Dezo
19/02/09, 23:08
Mijn tip is wel, luister naar deze mensen.

Ik luister, anders zou ik het ook niet vragen.

Dezo
19/02/09, 23:09
Maar de ervaring van bestaande website leert dat bedrijven dit zelf niet bijhouden en dat zelf een maandelijkse steekproef ondoenelijk is.

Kan zijn, maar een mens kan toch 'nog' maar eens proberen.

Dezo
19/02/09, 23:12
Andere vraag, Waarom vind JIJ dat jij een beter altarnatief kan bieden aan de mensen buiten de website die er al zijn.

Wat maakt JOUW 'product" uniek? (in jouw mening)

Er word nu al gezegd dat er teveel vergelijkingssites zijn namelijk (algemeen)

Als jij stellig overtuigd bent dat jij hiermee "een gat in de markt" dicht moet je het doen.
Meningen van ons kun je meenemen, met vallen en opstaan ga je het leren.

99.99 % van de sites die online komen zijn in het zelfde schuitje ziek. Als er weer maar eens een hoster bijkomt is die ook niet uniek en toch kan die een plaats in de markt krijgen.

Er zijn veel vergelijkingssites in Nederland, niet in Belgie. Ik hoop dan ook dat Belgische hosters zich zeker gaan aanmelden.

Een 'unieke' site gaat het niet worden .. enige ding wat ik wel ga pogen is om hem om hem up to date te houden en dan wordt hij wel uniek :)

Dezo
19/02/09, 23:13
En als je bij een steekproef erachter komt dat een bedrijf oude gegevens gebruikt, hoe wil je ze dan 'dwingen' hun gegevens bijwerken? Ga je dit na een tijdje zelf aanpassen of blijf je ze een herinneringsmailtje sturen dat ze hun info moeten aanpassen.

Het wordt eerst een mail en indien geen reactie verwijderen.

Dezo
19/02/09, 23:14
Mooiste is hostingbedrijven komen en gaan, na 2 jaar heb je geen reeel beeld meer :)


LOL .. weer een verschil met België :)

Marin
19/02/09, 23:19
LOL .. weer een verschil met België :)

Ja, t enige verschil met Belgie is dat het in Belgie wat moeilijker is om een bedrijf te starten. Maar toch denk ik dat er in Belgie ook genoeg eendagsvliegen zijn.

The One Hosting
19/02/09, 23:20
Lijkt me moeilijk haalbaar om alle dergelijke sites en alle hosters te laten samenwerken. Eerst toestemming vragen aan je hoster om iets te mogen posten lijkt me ook niet echt gezond.

Er hoeft geen toestemming gevraagd te worden, de code staat immers in de orderbevestiging, dus al je klanten hebben die code.

Uiteraard zijn er zat hosters die hier niet aan mee willen werken.
Maar neem aan dat ze hier vrij in zijn.
Wil je een systeem opzetten wat veel onterechte reacties tegen gaat is het naar mijn mening zeker het verstandigste.

Dezo
20/02/09, 07:53
Ja, t enige verschil met Belgie is dat het in Belgie wat moeilijker is om een bedrijf te starten. Maar toch denk ik dat er in Belgie ook genoeg eendagsvliegen zijn.

Maar in Belgie kunnen studenten van 16 jaar niet even snel wat opstarten en dan filter je wel 95% eruit.

YolkNet
20/02/09, 10:05
Succes met de website in elk geval.
Ben benieuwd hoe over een jaar de resultaten zijn. Ik hoop voor je dat het een goedlopende site wordt.

Dezo
20/02/09, 14:01
Succes met de website in elk geval.
Ben benieuwd hoe over een jaar de resultaten zijn. Ik hoop voor je dat het een goedlopende site wordt.

Dank je .. geen man overboord als het niet lukt. As iemand nog opmerkingen heeft of verbeteringen ziet mag hij dat altijd posten.