PDA

Bekijk Volledige Versie : Debian 5.0 Lenny



davhog
15/02/09, 18:38
Zojuist kom ik tot de ontdekking dat de nieuwe Debian stable gereleased is.

Voor mij persoonlijk is dit groot nieuws omdat ik een enthousiast Debian gebruiker ben. Ik ga morgen dan ook een uurtje eerder opstaan om onze ontwikkelserver op kantoor de upgaden.

Gaan jullie deze upgrade al in productie uitvoeren of wachten jullie nog eventjes?

Dreas
15/02/09, 19:46
Wij gebruiken hem in productie. Debian Lenny was sowieso al heel lang erg stabiel maar het is goed dat dit nu (eindelijk) officeel is :)

SmilieBG
15/02/09, 23:57
Ook hier interesse in. Zal hem van de week zeker nakijken.

Randy
16/02/09, 00:34
Ik heb lang geleden de overstap naar Ubuntu al gemaakt, mede doordat packages te lang in de stable tree bleven (ik noem de standaard PHP 4.3.9 onder Debian 4). Daarnaast vind ik commerciele support altijd makkelijk. Kom je er niet uit, bel je Canonical op. Commercie staat voor mij ook synoniem voor continuïteit.
Neemt niet weg dat ik deze versie eens ga proberen nu die officieel vrijgegeven is.

goudgeel
16/02/09, 14:55
ga hem nu direct downloaden en installen.. De eerste beelden zijn hoop vol ;)

MikeN
16/02/09, 15:27
Tijdje Ubuntu gehad, maar gezien dat gewoon Debian unstable met wat patches is kwam ik daar teveel bugs tegen. Nu alles weer terug op Debian, eerste machines draaien al Lenny.
Overigens heeft Debian 4 standaard PHP 4.4.4 en 5.2.0, dus niet zo blaten Randy ;)

Pur
16/02/09, 15:51
Hier ook al over op Ubuntu. Toch net iets meer up2date. Alleen nog enkele machine die wat "lastiger" te migreren zijn draaien nog op Debian.

Voor mij trouwens is een nieuwe release van X uberhaubt geen groot nieuws.. Het is niet iets waar ik warm of koud van wordt :-)

Ijsbox
16/02/09, 15:56
op kantoor draait hier al een tijd Lenny wegens hardware compatibiliteit die in eerdere versies uhhh niet optimaal was ;)

Ben erg te spreken over de stabilitiet!

davhog
17/02/09, 13:34
Heb hier de upgrade op een XEN host uitgevoerd, maar daar moet je je koppie wel even bijhouden. De meegeleverde 2.6.24 kernel is niet standaard geschikt als host kernel (hier is een bugreport van).
Verder is de update van XEN 3.0 naar 3.2 ook een update om in de gaten te houden i.v.m. de veranderde bridge functionaliteit. Dit heeft uiteraard niets met Debian te maken.

Serveo
17/02/09, 13:43
Zal het vandaag ook zeker eens gaan testen hier op kantoor. Ben benieuwd!

Dreas
17/02/09, 13:45
De meegeleverde 2.6.24 kernel is niet standaard geschikt als host kernel (hier is een bugreport van).

Heb je daar een URL van?

TimeLord
19/02/09, 11:45
Zonder problemen onze webserver van Debian 4.0 geupgrade naar Debian 5.0 Lenny.

Serveo
19/02/09, 12:19
Zonder problemen onze webserver van Debian 4.0 geupgrade naar Debian 5.0 Lenny.

Ik neem aan dat die webserver van jullie geen DirectAdmin heeft?

davhog
19/02/09, 12:51
Heb je daar een URL van?

http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=472584

Dreas
19/02/09, 12:56
http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=472584


We found all problems as user error. Closing


Dit was geen bug. Werkt hier al maanden prima.

kilobit
20/02/09, 02:27
Afgelopen maandag heb ik apt-get dist-upgrade gedaan.
Geen problemen tot nu toe.

davhog
20/02/09, 09:53
Dit was geen bug. Werkt hier al maanden prima.

Heb je de conversatie gelezen?

Persoonlijk ben ik het eens met de BUG poster, dat als je na een upgrade blijft zitten met een systeem dat niet meer boot, (in mijn geval dus ook) dat je het zou kunnen zien als een bug. Ook al is het met een paar kleine aanpassingen op te lossen.
Ik heb nog geen oplossing gevonden om 2.6.24 als DOM0 te draaien. Doe jij dat wel?

Dreas
20/02/09, 10:00
Heb je de conversatie gelezen?

Persoonlijk ben ik het eens met de BUG poster, dat als je na een upgrade blijft zitten met een systeem dat niet meer boot, (in mijn geval dus ook) dat je het zou kunnen zien als een bug. Ook al is het met een paar kleine aanpassingen op te lossen.
Uiteraard gelezen. Als het Debian team het geen bug vindt doet mijn persoonlijke mening er niet meer zo veel toe ;)



Ik heb nog geen oplossing gevonden om 2.6.24 als DOM0 te draaien. Doe jij dat wel?

Ja dat draait hier probleemloos op enkele machines Ook al een aantal maanden overigens. Mocht ik kunnen helpen ergens moet je maar een PM sturen. We gaan redelijk offtopic.

davhog
20/02/09, 13:33
Uiteraard gelezen. Als het Debian team het geen bug vindt doet mijn persoonlijke mening er niet meer zo veel toe ;)


Daar heb je een punt :)

Ik ga eens een schone install proberen.

Naast dit XEN probleempje verder geen noemenswaardige hindernissen gehad tijdens het upgraden dus overall dik tevreden.