PDA

Bekijk Volledige Versie : Exchange, maar dan niet-commercieel



BlackCat
14/02/09, 18:05
Goedendag.

Ik ben op zoek naar een soort Exchange voor niet-zakelijke gebruikers. Wat ik namelijk wil is ongeveer hetzelfde als wat Exchange (o.a.) ook te bieden heeft: het 'synchroniseren' van agenda en e-mail tussen niet alleen verschillende computers, maar (belangrijker) ook mijn telefoon met Windows Mobile.
Zoals ik al zei is dit niet-zakelijk en voor mij persoonlijk (één gebruiker dus).

Ik heb dan ook zitten te kijken naar Hosted Exchange, maar ik weet niet of er alternatieven zijn. Immers, Windows Mobile moet het ook ondersteunen, en volgens mij hoef ik dan niet verder te kijken dan andere Windows producten.

Overigens heb ik wel een (groot) webhostingpakket ergens, dus als dit ook te bereiken valt met scriptjes (geen idee hoor), dan hoor ik dat ook graag.

Alvast bedankt,

Tjalling

Bakker ICT
14/02/09, 18:16
Hosted Exchange is uiteraard een prima oplossing, daarnaast zijn er ook oplossingen als Zarafa www.zarafa.com , deze is tot 3 users gratis (community versie). Uiteraard moet je deze wel ergens gehost krijgen, mocht je hosting pakket een VPS zijn is dit prima te gebruiken. Het is een mooi pakket, goede documentatie en werkt goed. Wij bieden dit zelf als een hosted oplossing aan.

Er zijn nog andere alternatieven die hosted worden aangeboden, maar of deze ook in een gratis versie beschikbaar zijn weet ik niet.

BlackCat
14/02/09, 18:24
Helaas is het geen VPS, maar een 'simpele' Dynamic Webhosting. Hoewel dat Zarafa er op het eerste oog prima uitziet, valt dat dus helaas af, ben ik bang. Toch een goede suggestie, bedankt!
Hoewel een tientje per maand voor Exchange best meevalt, vraag ik toch maar even, omdat het toch raar voelt omdat het voor mij persoonlijk is.

Edit: Wat me echter wel een beetje tegenstaat (of ik vergis mij), is dat de prijzen die ik lees 'per mailbox' zijn. Ik heb wel meerdere e-mailadressen die ik icm Exchange wil gebruiken, betekent dat dan ook dat ik voor elke dat bedrag moet neerleggen (hoewel de ruimte voor allemaal meer dan genoeg is).

Bakker ICT
14/02/09, 18:31
Het blijft een licentiemodel achter al dit soort pakketten, dus betalen moet je altijd, persoonlijk of niet.

<knip>
Geen verkapte advertenties.

BlackCat
14/02/09, 18:38
Ja, dat denk ik ook. Ik zie wel iets aangekondigd van Microsoft: My Phone, maar dat duurt nog eventjes (lang).

Zou je nog eventjes de vraag uit mijn vorige edit willen beantwoorden, dan ben ik je eeuwig dankbaar:

Edit: Wat me echter wel een beetje tegenstaat (of ik vergis mij?), is dat de prijzen die ik lees 'per mailbox' zijn. Ik heb wel meerdere e-mailadressen die ik icm Exchange wil gebruiken, betekent dat dan ook dat ik voor elke dat bedrag moet neerleggen (hoewel de ruimte voor allemaal meer dan genoeg is).

Bakker ICT
14/02/09, 18:43
Sorry je edit zag ik nog niet staan ;) Bij ons is het zo dat er op een mailbox meerdere adressen op afgeleverd kunnen worden, alsmede waarmee verzonden kan worden. Mag aanemen dat dit bij Microsoft Exchange ook mogelijk is, maar wellicht dat dit per provider verschilt. Daar kan wellicht iemand anders een antwoord op geven.

BlackCat
14/02/09, 18:56
Ik ben benieuwd of iemand anders daar een antwoord op heeft. Alvast bedankt voor je reactie.
Ik heb ook alvast een mailtje gestuurd naar mijn 'vaste' webhoster, wat ze nu precies bedoelen met 'per mailbox'. Als ook echt bedoelen 'per e-mailadres', dan kunnen zij het natuurlijk vergeten.. ;)

Randy
14/02/09, 19:33
Je zou IMAP kunnen gebruiken voor de mail en Google Calendar voor je afspraken. De laatste kun je ook syncen (readonly?) met Windows Calender in Vista.
Het Exchange hostingmodel is per gebruiker. Er zijn alternatieven, maar deze vind ik persoonlijk allemaal half werken. Voor 1 gebruiker maakt het niet veel uit trouwens.
IMAP voor de mail en ergens iCAL of Google Calendar voor je afspraken is de enigste gratie optie.

Ingvald
14/02/09, 20:08
Wij maken gebruik van SmarterMail Enterprise (http://www.smartertools.com/SmarterMail/Features/Windows-Mail-Server-Software-Webmail-Exchange-Alternative.aspx), hiermee kan je middels een plugin voor Outlook en Windows Mobile alles synchronizeren. Een PDFje met alle synchronisatiemogelijkheden vind je hier (http://www.smartertools.com/downloads/documents/smartermail/Synchronization_with_SmarterMail_5.pdf).

In tegenstelling tot MS Exchange aanbieders zijn we niet gebonden aan de gebruikelijke "per mailbox" kosten. U betaalt dus gewoon voor een bepaalde hoeveelheid mailboxruimte en kan daarin vrij domeinen/mailboxen toevoegen.

BlackCat
14/02/09, 20:24
Beste Randy, bedankt voor je reactie. Echter gebruik ik Outlook voor alles en hou ik graag alles gecentraliseerd, zowel op mijn PC als op mijn Smartphone. Nogmaals dank, zeker ook omdat het een gratis optie is!

Ingvald, dit lijkt een goed alternatief. Helaas kon ik op uw website geen prijsopgaven / paketopties vinden. Misschien wilt u dit naar <knip> sturen of anders gewoon hier posten?

Overigens hou ik mij aanbevolen voor andere opties en zeker ook voor een antwoord op mijn vraag over Hosted Exchange (nm. één mailbox = één e-mailadres?).

Bakker ICT
14/02/09, 20:55
Aanbiedingen mogen enkel en alleen worden in het Aanbiedingen subforum gedaan ;)

Ingvald
14/02/09, 21:28
Beste BlackCat,

Wij bieden meestal hosting icm mail aan. Uiteraard kunnen we ook mail-only pakketten op maat maken.

Maar voor aanbiedingen moet je een aanvraag doen in het correct subforum.