PDA

Bekijk Volledige Versie : Server in amerika



beetle
26/01/03, 18:44
Ik heb een server in Amerika, nu wil ik daar .nl domeinen op draaien maar bij sidn worden de nameservers niet geaccepteerd

hoe kun je dit nu het makkelijkste oplossen????

ik weet btw niet veel van hoe eigen dns te draaien

almar
26/01/03, 18:52
Het lijkt me stug dat de SIDN de nameservers niet accepteerd. Dan moet je iets fout doen.

Wat zijn de foutmeldingen, welke nameservers gaat het om en welk domein.

Almar

beetle
26/01/03, 19:06
ns3.eb1.biz
ns4.eb1.biz

zijn mijn nameservers, en hieronder de meldingen
ik heb het via een NL deelnemer geprobeerd om een NL domein te registreren, maar dit lukt niet, volgens hen moet het IP in een bepaalde reeks zitten voor SIDN, en is het dus (wat ik denk) alleen mogelijk dmv een dnsserver in NL geplaatst ofzo iets, maar hier heb ik dus geen kaas van gegeten

Het domein is nu onder gebracht op een dedicated server die ik in NL heb staan
maar ik zou graag als het kon toch NL domeinen op mijn servertje in USA willen draaien

-----------------------------------
errors=2, warnings=0, informational=0

* domein zomaareendomein.nl.

* nameserver ns3.eb1.biz./64.246.31.137

E server onbereikbaar, timeout of niet 'authoritative'

* nameserver ns4.eb1.biz./64.246.31.138

E server onbereikbaar, timeout of niet 'authoritative'

beetle
26/01/03, 19:08
btw ik heb mijn server dus bij

http://www.rackshack.net

RobbertC
26/01/03, 19:27
Het ligt zeker niet aan de ip ranges. Anders zouden veel meer nederlandse webhosters problemen moeten hebben ;)

Bovendien ken ik er eentje personlijk die geen problemen heeft.

Werken de nameservers wel bij .com/.net/.org domeinen?

Hans
26/01/03, 19:35
Je moet zorgen dat SIDN een zone transfer mag doen vanaf hun IP-adressen: 193.176.144.128 t/m 193.176.144.143 aka 193.176.144.128/28

Zolang je dns server op die rackshack machine daar niet voor is geconfigureerd zal SIDN de nameservers niet goedkeuren.

beetle
26/01/03, 19:46
Hmmmzzz allemaal nog vrij lastig dus, voor een 'leek' als ik,

.com domeinen ect is helemaal geen probleem

maar hoe ik dat moet doen met een zone transfer ect, zal ik me voorlopig denk ik me eigen maar eens meer moeten verdiepen in de stof

ik kan de dns instellingen op de server zelf, zelf niet wijzigen, dus dat is ook al lastig dus, en misschien wel beter ook anders zouden misschien al mijn andere sites ook niet meer werken :)

beetle
26/01/03, 20:07
nog een vraagje is een IP-redirect niet een veel eenvoudiger oplossing???

Deimos
26/01/03, 21:46
wat bedoel je precies met een ip-redirect?

thomas
26/01/03, 21:48
allow-transfer {
193.176.144.128/28;
};

Zet dat eens bij je opties, dat helpt al veel :)

beetle
26/01/03, 22:00
Origineel geplaatst door beetle
nog een vraagje is een IP-redirect niet een veel eenvoudiger oplossing???



weet ik ook niet maar dit kreeg ik als optie uit een andere hoek
het bedrijf waar je je domein geregistreerd die dns wordt gebruikt, maar dan met een IP-redirect naar de server in de USA

als ik
allow-transfer {
193.176.144.128/28;
};

bij mijn opties zet, leuk maar vul ik dit in op de server zelf? ik kan daar nl geen dns wijzigingen uitvoeren aangezien het een VPS pakket is, ik deel de server met 2 andere gebruikers

almar
26/01/03, 23:52
Je kunt het beste even wachten. Vanaf 29 januari zou het moeten lukken, aangezien AFXR dan niet meer gebruikt wordt door de SIDN.

Je requests worden nu gewoon geblockt door BIND.

Almar

cridea
27/01/03, 20:49
Ik heb meerdere klanten gehad die een .nl op hun eigen rackshack server wilden reggen met hetzelfde probleem...

Welk control panel gebruik je?
Ensim?

Domenico
27/01/03, 22:02
Zijn je nameservers geregistreerd ?

almar
27/01/03, 22:28
Origineel geplaatst door Domenico
Zijn je nameservers geregistreerd ?

Dat is toch alleen bij .com .net etc etc?

Of heb ik zojuist iets heel belangrijks gemist?

Almar

Domenico
28/01/03, 01:00
Origineel geplaatst door almar


Dat is toch alleen bij .com .net etc etc?

Of heb ik zojuist iets heel belangrijks gemist?

Almar

Het is al lang geleden maar volgens mij heb ik via een speciaal URL van Network Solution onze .nl nameservers geregistreerd.
Ik kan het me niet anders herinneren maar als ik fout zit zal ik mijn t-shirt met target aantrekken en mag je een schot op me wagen. ;)

Ik zal het nog eens natrekken.

almar
28/01/03, 01:27
Wat ik mij herinner is dat ik een kwart eeuw bezig ben geweest om .nl domeinnaam te gebruiken als nameserver voor .com .net blabla.

Uhh, dat is uiteindelijk niet gelukt.

Maar goed.

Ik zal een nieuwe topic openen voor een avond paintball ;)

Domenico
28/01/03, 02:14
Origineel geplaatst door almar
Wat ik mij herinner is dat ik een kwart eeuw bezig ben geweest om .nl domeinnaam te gebruiken als nameserver voor .com .net blabla.


Mij dus wel. :D
Misschien praten we langs elkaar heen maar als je de .nl nameserver registreerd is er geen probleem...

Paintball? Bring it on! ;)

beetle
30/01/03, 22:11
Maar moet ik dan de nameserver registreren ??????
deze is toch van rackshack, kan ik dan de nameserver van een ander registreren?

hoe zit het nu met de wijzigingen van sidn??

WebBizz
30/01/03, 22:48
Om comnetorg etc te kunnen reggen op een nl nameserver moet je je nameserver registreren, dan werkt het. Gisteren zelf ervaren :)

Kon eerst zelf niet registreren (fout met dns) en na registratie van de nameservers ging het wel.

Deimos
30/01/03, 23:02
voor com net org dien je altijd je nameservers te registreren bij de desbetreffende partij. Ze werken daarmee helaas niet altijd even soepel samen, maar aanmaken is kwestie van 10 seconden (als je eenmaal de juiste pagina hebt gevonden ;-)).

Domenico
31/01/03, 00:37
Dat zeg ik toch! :)
Er worden wat mensen wakker... ;)

WebBizz
31/01/03, 01:34
Ja, eindelijk, en dat op dit tijdstip ;)

[Elwin]
31/01/03, 01:49
ja erg is dat he :)

[Elwin]
31/01/03, 01:50
30-01-2003 23:49

wanneer zetten jullie die tijd is goed ? :D of ligt het aan mij ?

Deimos
31/01/03, 08:14
[ELWIN] ligt aan jou zie je preferences / instellingen in je profile.

beetle
31/01/03, 19:43
Maar alleen hoe kun je je nameservers registreren ?? moet je hier bij SIDN zijn??

superior-is
01/02/03, 11:43
Als je .nl doms wil reggen bij sidn, dan hoef je je nameservers niet vast te registreren. Probeer nog eens zo'n nameserver check uit bij de SIDN en kijk of de errors blijven (warnings zijn niet zo erg, want je kunt met warnings nog wel een .nl vastleggen).

beetle
01/02/03, 12:41
heb nog steeds 2 errors.....

ik heb een VPS account op een rackshack server (via racksale)en dus geen volledige toegang, waardoor ik dus zelf niet de dns kan editten

superior-is
01/02/03, 13:52
Dat maakt het wel een stukje moeilijker. Dan zou je inderdaad (tijdelijk?) beter af zijn door een naam vast te leggen door een Nederlands bedrijf waar je zelf de DNS kan beheren. Later kan je het domein alsnog op je eigen DNS laten zetten, wanneer je het config gedeelte onder de knie hebt.

beetle
01/02/03, 14:13
Dit zou voor mij geen probleem zijn, ik registreer nu mijn domeinen bij een nederlandse hosting bedrijf, ik heb hen al diverse keren mijn 'probleem' uitgelegt maar hen schijnen het niet te snappen wat ik bedoel

Ik ben op zich helemaal (nog) niet zo bekent met dns, en welke dns server ik gebruik maakt mij niet uit, als ze maar geaccepteerd worden door SIDN
maar waar zou ik bv NL domeinen kunnen registreren van wie ik hen dns-server kan gebruiken, zodat deze dus wel op mijn site uitkomen?

beetle
01/02/03, 16:15
zeer strange, ik heb het domein waarmee ik teste ff verwijderd en opnieuw aangemaakt

als ik nu een check doe, dan krijg ik geen errors meer, maar alleen warnings..



errors=0, warnings=6, informational=0

* domein beetledesign.nl.
* nameserver ns3.eb1.biz./64.246.31.137
W SOA refresh (3600) < 4 uur (zie RFC1537)
W SOA retry (600) < 30 minuten (zie RFC1537)
W A record voor localhost ontbreekt (zie RFC1537)
* nameserver ns4.eb1.biz./64.246.31.138
W SOA refresh (3600) < 4 uur (zie RFC1537)
W SOA retry (600) < 30 minuten (zie RFC1537)
W A record voor localhost ontbreekt (zie RFC1537)


nu de vraag kunnen bovenstaande warnings kwaad???? of kan ik nu gewoon registreren???

Deimos
01/02/03, 18:28
kan gewoon registreren. Maar ik raad je aan om de desbetreffende RFC's te lezen.

superior-is
02/02/03, 16:27
Yep, nou kan je gewoon reggen. Als je da'k je eigen DNS in beheer hebt, dan zou je die bovenstaande warnings eens weg proberen te werken.

beetle
06/02/03, 18:14
Is het nu terecht, dat de provider waar ik mijn domeinen registreer, het domein niet wil registreren vanwege de warnings????

[Elwin]
06/02/03, 18:18
nee dat is niet terecht.
Met warnings kan het domein gewoon geregistreerd worden

beetle
06/02/03, 18:29
Ok ik mail hem deze thread wel, en als hen het nog niet willen doen, en ik vind iemand anders die het wel wil doen, dan ga ik met mijn andere .nl domeinen ook gelijk daarheen (die wil ik nl ook over zetten)
als het kan bij hen uiteraard anders zit ik weer met verhuizingen, welke meestal alleen maar ellende met zich mee brengen, en altijd weer eenmalige opzet kosten

beetle
06/02/03, 18:31
btw waar kan ik info vinden over de errors die ik heb (zie RFC1537) waar vind ik deze RFC1537

Domenico
06/02/03, 18:57
Origineel geplaatst door beetle
Is het nu terecht, dat de provider waar ik mijn domeinen registreer, het domein niet wil registreren vanwege de warnings????

Mogen wij de provider weten of is dat niet gepast? Misschien dat desbetreffende provider het hier zou willen toelichten.

beetle
06/02/03, 19:01
van mij wel, het is www.NXS.nl

cridea
06/02/03, 21:50
Bij errors is het logisch dat de provider registratie tegenhoudt, maar warnings lijken me geen belemmering.

[Elwin]
06/02/03, 21:51
hmmz nxs is niet een slechte provider..dus dat valt reuze mee...alleen vreemd dat ze het domein niet willen registeren.

beetle
06/02/03, 22:13
Ik heb voor de rest ook geheel geen klachten met hen, alles verloopt verder soepel, alleen op dit probleem na dan.. heb hen nog even een mailtje gestuurd met daarin gevraagd de reden waarom ze niet met warnings willen registreren, maar daar zal ik morgen hoop ik antwoord op krijgen

Deimos
06/02/03, 22:21
Wat betreft die errors. pas in de soa je refresh en retry tijd gewoon aan.
En voeg een A record toe voor localhost. Eventueel kan je checken via www.dnstuff.com.

HIeronder een template die wij standaard gebruiken voor DNS. Wie weet heb je er wat aan.



; Alles zonder puntje aan het eind krijgt $ORIGIN toegevoegd, en @ is $ORIGIN:
$ORIGIN {domeinnaam}.

$TTL 1D
@ IN SOA ns1.starhostdns.com. admin.starhost.nl. (
{serial}01 ;jaar maand dag 000 <nummer
14400 ; Refresh, 4 hour
3600 ; Retry, 1 hour
604800 ; Expire, one week
86400) ; Minimum, several days

IN NS ns1.starhostdns.com.
IN NS ns2.starhostdns.com.
; END-OF-SOA
;
; Answer sectie


IN MX 10 mail
IN MX 20 backup_mail
localhost IN A 127.0.0.1
@ IN A {ipadres}
www IN A {ipadres}
ftp IN A {ipadres}
mail IN A {ipadres}
backup_mail IN A {backup_ipadres}
* IN A {ipadres}

superior-is
06/02/03, 22:35
Origineel geplaatst door beetle
btw waar kan ik info vinden over de errors die ik heb (zie RFC1537) waar vind ik deze RFC1537

http://www.faqs.org/rfcs/rfc1537.html

Door onze eigen Piet Beertema.

beetle
07/02/03, 16:09
Probleem opgelost, domein wordt geregistreerd,

beetle
14/02/03, 08:01
Probleem is nog niet geheel opgelost

http://www.bijlmerbabe.com/sidn.htm

heel vaak is de 2e nameserver onbekent, iedere keer dus als NXS probeert te registreren is de nameserver onbekend, ga je later kijken dan is deze weer wel bekend, ze hebben 1 domein over kunnen zetten, maar nu lopen ze dus hier iedere keer tegen aan

volgens de beheerders van de dns, is alles up and running, en kunnen niets byzonders vinden, maar voor mij is dit wel super irritant, wachten totdat de server bekent is en dan snel registreren, maar dan is dus juist iedere keer die server onbekent

superior-is
14/02/03, 08:21
dig any bustygirls.nl @ns3.eb1.biz
dig: Couldn't find server 'ns3.eb1.biz': Name or service not known

Kan je nakijken of je DNS wel lekker draait?

beetle
14/02/03, 10:24
Ik beheer zelf het DNS niet, ik heb een reseller account van racksale, welke weer hosten bij rackshack, het kan zijn dat vanmorgen, even bijde dns'en offline waren aangezien ik hen had verzocht er weer eens naar te kijken, nu zie ik dat ns3.eb1.biz weer draait maar ns4.eb1.biz is nog steeds onbekent
volgens racksale kan het misschien aan slechte verbindingen liggen, en is alles aan hun kant ok, maar als ik gewoon http://ns4.eb1.biz aanroep heb ik gewoon verbinding??

Zit er al aan te denken ergens anders een sec. dns te draaien of zo, is natuurlijk super irritant als je voor iemand een domein reg. dat het dan bijna onmogelijk wordt omdat de sec nameserver moeilijk wordt
heb al naar een gratis/andere dns serv. gekeken, maar daar kan ik maar 1 IP ingeven, dat terwijl ik namebased hosting doe, en dus alle domeinen het zelfde ip hebben
Misschien iemand anders hier een oplossing voor??? liefst hoop ik natuurlijk dat ik hun nameserver kan gebruiken,

Is er ergens anders nog een service om een dns-server te controleren of deze ok is, buiten de site van SIDN zelf?

[Elwin]
14/02/03, 10:25
servertje in NL zetten met 2nd dns ?

WebBizz
14/02/03, 11:16
Op zich zou het gewoon moeten werken, ns1 en ns2 op dezelfde server. Wat alleen wel jammer is is dat je bij een reseller staat, de communicatie is dan altijd minder direct. Wellicht dat rackshack het zo voor je kan oplossen.

beetle
20/02/03, 18:16
Zit al weken te klooien met de dns, ene werkt het wel andere keer niet meer
en begin het nu zat te worden

Ik heb een account aangemaakt bij Zoneedit.com en de domeinen toe gevoegt

Ik krijg alleen onderstaande warnings, kunnen deze kwaad????
kan ik hiermee registreren??

Daarnaast, is zoneedit een voordelige oplossing, ik heb nl nu zo'n 12 .nl domeinen, maar er komen er elke keer weer domeinen bij

of weten jullie een andere oplossing, want ik wil gewoon dat alles OK draaid en geen gezeur als ik weer een domein moet reggen

-------------------------------------------------
errors=0, warnings=6, informational=0

* domein blackbabes.nl.

* nameserver ns5.zoneedit.com./65.125.228.92

W A record voor localhost ontbreekt (zie RFC1537)

W MX server mail.zoneedit.com. buiten domein (TE.6e)

W MX server mail2.zoneedit.com. buiten domein (TE.6e)

* nameserver ns14.zoneedit.com./209.126.159.80

W A record voor localhost ontbreekt (zie RFC1537)

W MX server mail2.zoneedit.com. buiten domein (TE.6e)

W MX server mail.zoneedit.com. buiten domein (TE.6e)

superior-is
21/02/03, 09:35
Nogmaals: met warnings kan je gewoon een domein laten registreren bij SIDN. Gaat het nog steeds zo lekker in de pr0n bizz?

Deimos
21/02/03, 10:14
beetle, gebruik anders de template die ik enkele posts terug heb gepost die werkt perfect.

beetle
21/02/03, 18:03
Met zone edit gaat het voorlopig ook goed, ik zal de template wel op slaan, omdat ik later toch op zoek ben naar eigen DNS servers denk ik, omdat er steeds meer domeinen bij komen