PDA

Bekijk Volledige Versie : Worldnet.nl, ervaringen



mkerkhoff
13/02/09, 09:18
Ik heb nu iets heel raars aan de hand met www.worldnet.nl

Ik heb daar een domein voor mijn leerlingen, zodat die hun php-scripts kunnen testen en met mySQL kunnen werken. Ons IP-adres wordt echter telkens geblokkeerd omdat leerlingen wel eens verkeerd inloggen.

Ik heb hun enkele keren gevraagd de blokkering op te heffen, maar ze reageren óf helemaal niet, óf ze reageren met mailtjes waarin ze zeggen te twijfelen aan mijn intelligente vermogens. :huh: In hun laatste mail verzochten ze mij bij hen te vertrekken.

Ze weigeren echter het reeds vooruitbetaalde bedrag terug te boeken.

Heeft iemand enig idee wat ik hiermee moet doen?

DeziWeb
13/02/09, 09:22
Ik heb dezelfde ervaring, dat is wel een paar jaar terug, maar de medewerking is erg stug. Ik kreeg toen met geen mogelijkheid de EPP code van een domein.

Wanneer je dan gaat aandringen...kan je vertrekken.

t.bloo
13/02/09, 09:55
Dat klinkt vervelend. Dan zullen ze hun brood wel met ander soort klanten verdienen denk ik.

Het blokkeren na een aantal keer inloggen is waarschijnlijk een standaard instelling van hun server software. Die kunnen ze wellicht niet per IP adres veranderen. Maar ze kunnen wel positief met hun klanten omgaan natuurlijk. Wij hebben ook scholen als reseller en inderdaad komt het IP adres van de school ook wel eens op de blacklist. Dan halen we die er meteen uit want we weten wel hoe dat werkt in de praktijk.

oehTie
13/02/09, 09:59
als je de nodige codes hebt om het domein te verhuizen kan je het bedrag evt storneren. Het is een vooruitbetaling dus als je vertrekt hebben ze daar geen recht meer op. Hoef je ook niet bang te zijn voor incasso's.

Wido
13/02/09, 10:56
Wie of wat blokkeert? Is het niet je eigen Moodle installatie bijvoorbeeld? Dat wordt namelijk niet helemaal duidelijk uit het verhaal.

harvey
13/02/09, 14:24
Wij hebben het gehad dat we vonden dat hun manier van werken niet netjes was.

Worldnet vraagt via onze klant de ftp gegevens op.
ze proberen een nieuwe website te uploaden, wissen compleet de oude website.

Waarna ze zeggen dat onze servers niet goed functioneren.
ze uploaden geen nieuwe site (uploaden of ftp zou niet werken volgens hun??)

Bieden de klant gelijk een nieuwe hosting pakket aan op hun servers.
ze plaatsen dan een index.html met forwarder naar hun server.

Daarna vragen ze een EPP code en stelen ze dus eigenlijk gewoon je klant weg
onder valse voorwendselen (in de mom van uw oude hoster werkt niet goed).

mkerkhoff
14/02/09, 13:07
Wie of wat blokkeert? Is het niet je eigen Moodle installatie bijvoorbeeld? Dat wordt namelijk niet helemaal duidelijk uit het verhaal.

Nee, het probleem zit aan hun kant. Dat hebben ze eerder ook al toegegeven. Wij worden geblokkeerd omdat leerlingen regelmatig een verkeerde gebruikersnaam of een verkeerd wachtwoord intypen. Als ze dat twee of drie keer doen, en je hebt 16 leerlingen zitten, kom je al gauw aan hun grens van 25 keer in 5 minuten. Ze hadden bij Worldnet eerst beloofd dat ze die automatische blokkering weg zouden halen, maar het blijkt nu dat dit niet het geval is.
Nog een bijzonder detail trouwens: Door ons IP-adres te blokkeren, blokkeren ze ook gelijk de mail die je van dat IP stuurt. Je kunt dus alleen vragen stellen als je een mailadres via webmail gebruikt.