PDA

Bekijk Volledige Versie : Opgelicht door Maurice V. / xepha.nl



Joris W.
11/02/09, 18:30
Dames en heren,

Pas op voordat u met de 14-jarige Maurice V. in zee gaat.
Zijn MSN-adres:
Zijn e-mailadres:
Zijn websites:


Maurice V. noemt zichzelf een webdesigner. Echter levert hij gratis webtemplates en licht daarmee mensen op. Zo is een partner van mij door hem op die wijze opgelicht.

Waar dit topic over gaat, is dat Maurice V.mij heeft opgelicht met een scripting opdracht. Maurice had een verhalenscript, t.w.v. 65 Euro met spoed nodig. Omdat Maurice nog maar 14 jaar oud is, gaf ik hem 40 Euro korting.

Twee weken na de levering had Maurice nog niet betaald. Ik stuurde hem een vriendelijke herinnering waarin ik nogmaals mijn betalingsgegevens aangaf. Mijn e-mailbericht werd niet beantwoord.

2 dagen na mijn e-mailbericht sprak ik Maurice aan op MSN, waarbij ik hem vroeg of hij mijn e-mailbericht ontvangen had. Maurice vertelde dat hij op vakantie was en volgende week terug zou komen, midden in een schoolweek. Na ook die periode afgewacht te hebben, hoorde ik niets van hem.
Een dag of 4 nadat Maurice zou zijn terug gekeerd, kreeg ik te horen dat allerlei familieleden overleden waren. Ook sprak ik zogenaamd zijn moeder op MSN. Deze zou hebben gezegd: "als ouders kunnen wij helaas vrij weinig doen". Dit vond ik erg vreemd.

Ik legde aan Maurice voor dat ik het niet meer vertrouwde en snel mijn geld wilde. Meteen werd ik uitgemaakt voor allerlei ziektes. Ook werd ik meerdere malen bedreigd. Dit pikte ik absoluut niet. Ik heb dan ook per direct contact gezocht met zijn ouders. Deze hebben 15 Euro overgemaakt, de andere 10 Euro zou Maurice mogen houden in ruil voor een textlink op zijn homepage. Natuurlijk, hier is niets van gekomen.


Ik waarschuw jullie hierbij niet met hem in zee te gaan. Op SiteDeals.nl gebruikte hij meerdere accounts en is daar ook op maar liefst 6 accounts verbannen.

Randy
11/02/09, 18:34
Niet om het een of ander, maar je koos er zelf voor met een kiddo in zee te gaan. Ik neem aan dat je wel had kunnen zien dat er nergens een KVK inschrijving aanwezig was. Dus nu moet je niet gaan huilen. Er waren immers genoeg bonafide scripters waaruit je kon kiezen, maar blijkbaar verkoos je budget boven kwaliteit. Pay peanuts, get monkeys.

Waarom leg je trouwens contact op SiteDeals en ga je vervolgens hier lopen huilen, zeker met je derde post iemand oplichter noemen is not done.

Triloxigen
11/02/09, 18:35
Is er wel iets geleverd?
Of is er niet betaald maar ook niet geleverd?

Ahmed
11/02/09, 18:41
Hoe oud ben je zelf en zoiets kan je toch al zien aankomen?

Joris W.
11/02/09, 19:25
Jullie begrijpen het verkeerd... IK heb de scripting geleverd aan Maurice, Maurice niet aan mij.

Ik zelf ben 19-jaar oud.

@ Randy
Inderdaad, dat kon ik verwachten, maar ik ging ervan uit dat goedheid van de mens ten goede zou komen ;)

Randy
11/02/09, 19:33
Debiteurenbeheer blijft je eigen verantwoordelijkheid. Ga je nu voor iedereen die slecht betaald een topic aanmaken? Dan kun je nog wel even bezig blijven met alle SD-kiddo's. Vervelend voor die paar tientjes, maar vraag voortaan een serieus tarief als je je eigen werk serieus neemt. Dan trek je ook geen kiddo's aan en heb je ook weinig tot geen wanbetalers. Zorg voor goede Algemene Voorwaarden, werkt met contracten en met design en scripting is het heel gebruikelijk in delen te betalen: 33% bij aanvang, 33% bij prototype en 33% bij oplevering. (Om even een voorbeeld te noemen, de percentages vult iedereen zelf in. Ik werk met 50/25/25)

Ahmed
11/02/09, 19:39
Wat Randy zegt.

Ik zou je 'verlies' nemen. Je hebt er in iedergeval wat van opgestoken.

wbakker-letsgoonline
11/02/09, 20:18
Lees deze topic en denk, waarom lever je iets als er nog niet betaald is. Lijkt me dat voordat je wat levert en vooral met scripting werk dat je eerst betaald wordt en dan pas de source code vrijgeeft.

Dillard
11/02/09, 20:45
Als ik voor iedereen die me nog 25 euro schuldig was een topic moest openen was ik wel een avondje bezig. Bedragen onder de 50 euro zijn zelden de moeite waard van het incasseren, dit heeft je nu al veel meer tijd gekost (om nog maar te zwijgen over de frustratie) dan dat het je mogelijkerwijs had kunnen opleveren.

®on
11/02/09, 22:11
Als ik voor iedereen die me nog 25 euro schuldig was een topic moest openen was ik wel een avondje bezig. Bedragen onder de 50 euro zijn zelden de moeite waard van het incasseren, dit heeft je nu al veel meer tijd gekost (om nog maar te zwijgen over de frustratie) dan dat het je mogelijkerwijs had kunnen opleveren.
Hear hear.

En daarnaast bestaat er ook nog zoiets als hoor en wederhoor.

Marin
11/02/09, 23:36
Ja, om 25 euro zou ik ook geen moeite doen. Dit topic aanmaken en volgen kost me al meer denk ik :P

Toen ik begon te lezen en je relaas over oplichting zag dacht ik dat je er voor een paar duizend euro in zat ;)

Helaas zijn er zulke jongens. Geen aandacht aan besteden en volgende keer een vooruitbetaling vragen.

Luister naar de gepokt en gemazelde ondernemers op dit forum ;)

Jesperw
11/02/09, 23:56
Ach.. ik heb ik heb in 1997 ook een omgebouwde html van de TMF chat aan de lokale kapper proberen te slijten. Ik vind ik dat je wel van te voren kunt weten waarmee je in zee gaat. Jammer maar helaas. Maar om dit nu oplichting te noemen en die jongen voor de komende 10 jaar in google te knallen vind ik een beetje overdreven. ;)

®on
12/02/09, 00:12
Dicht. TS wil graag het topic verwijderd hebben, want "doel bereikt". Op die manier werkt het niet.