PDA

Bekijk Volledige Versie : terminal server licentieserver



scooke
11/02/09, 15:09
Op een windows 2003 terminal server is ook de licentieserver op éénzelfde server geinstalleerd. Er is tijdens het installeren van de licenties een fout gemaakt.
Via het windows online licentieprogramma staan er nl 15 WIndows terminal server cals.
Wanneer ik het scherm van de terminal server-licentieverlening oproep, dan staat er het volgende:
http://home.scarlet.be/doko/ts_scherm.jpg
Volgens mij klopt dit niet, moeten de licenties niet 'in gebruik' weergegeven worden?
Het is de bedoeling de cals als users cals toe te voegen ivm device cals.
Kan je de terminal server licentieserver verwijderen en opnieuw installeren, wat heeft dit voor invloed op de ts users?
Alvast bedankt!

grtz,
Steven

gjtje
11/02/09, 15:16
Plaatje doet ´t niet. :(
Misschien dat dit meer duidelijkheid verschaft? http://support.microsoft.com/kb/822134
Kort samengevat, user cal's worden niet geteld in Windows 2003 TS, in Windows 2008 wel alleen gebeurt er verder niks mee.

tim427
12/02/09, 08:57
Heb je je license server geactiveerd?

Alleen licenties invoeren is niet voldoende...

scooke
12/02/09, 12:47
idd, de licentieserver is geactiveerd.

Ik weet nu niet welke invloed het opnieuw installeren van de licentieserver
op de gebruikers heeft. En na de werkuren, of het dit helemaal gaan invloed op geconnecteerde users?
Dus misschien best de licentieserver verwijderen, en opnieuw installeren?

tim427
12/02/09, 14:51
idd, de licentieserver is geactiveerd.

Ik weet nu niet welke invloed het opnieuw installeren van de licentieserver
op de gebruikers heeft. En na de werkuren, of het dit helemaal gaan invloed op geconnecteerde users?
Dus misschien best de licentieserver verwijderen, en opnieuw installeren?

Voor zover ik kan bedenk mag het niet erg zijn als een keertje de licentie server uit gaat..

Opnieuw installeren komt op het zelfde neer... Dus ik denk dat herinstalatie niet erg is.

Ik zou dit wel doen NA werktijd, en alle sessie laten afmelden! Om data-verlies te voorkomen.

VinceSTM
12/02/09, 18:18
Voor zover ik kan bedenk mag het niet erg zijn als een keertje de licentie server uit gaat..

Opnieuw installeren komt op het zelfde neer... Dus ik denk dat herinstalatie niet erg is.

Ik zou dit wel doen NA werktijd, en alle sessie laten afmelden! Om data-verlies te voorkomen.

Altijd je onderhoud aan je productie-servers na kantoortijd doen ;) Murphy ligt altijd op de loer

scooke
13/02/09, 17:04
Ok, dit weekend dan maar eens licentieserver opnieuw activeren maar wachten tot na friday the 13 ;-)