PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik krijg mijn webserver niet online!



arvie56
11/02/09, 12:36
Hallo ik heb adsl instapsurfen(vanaf vrijdag snel surfen en telefonie!) met een speedtouch 780 modem/router
ik heb mijnwebsite draaien op een dell poweredge server met apache en heb bij strato een domeinnaam met een a-record doorverwezen , NU IS HET PROBLEEM DAT ALLES ALLEEN MAAR LOKAAL WERKT!
Als ik met dns lookup www.houseforcetorrent.nl doe kom ik bij het ip van mijn isp (hetnet)uit maar als ik dan dat ip weer invul bij dns lookup dan krijg ik een domein van planet te zien!

En als ik poort 80 in mijn speedtouch 780 heb geforward en ik ga dat met een "open port check tool" testen dan krijg ik Error: I could not see your service on 84.83.4.44 on port (80)
Reason: Connection timed out

Ik ben al 2 weken bezig en ik kom er niet uit!
Moet ik nu bij "hetnet" een ip voor mijn server aanvragen of iets dergelijks?
KAN IEMAND me please helpen want ik weet het echt even niet meer!!!!!!

pierce
11/02/09, 12:38
Kijk even op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/184484

oehTie
11/02/09, 12:41
allereerst welkom op het forum :)

ik heb zelf even niet de mogelijkheid zelf de ip's te checken maar het net en planet vallen tegenwoordig toch beide onder kpn? In dat geval is het niet zo vreemd.

Die open port check tool, check je die vanaf jou thuis? Het is vaak niet mogelijk je eigen ip te checken met dat soort tools. Heeft te maken met internal network loops.

arvie56
11/02/09, 12:48
dankje!
oke, dan is het probleem dat poort 80 dicht blijft, terwijl ik hem heb geforward in de speedtouch 780, houd "hetnet" deze port soms dicht?

mikeh
11/02/09, 12:49
Werkt het wel als je die doos direct met het internet verbind ?

YolkNet
11/02/09, 13:07
Kun je in de logs van de speedtouch misschien zien of er contact wordt gemaakt? Als er wel melding wordt gemaakt dat er een verbinding binnenkomt dan weet je in elk geval dat je in je thuisnetwerk verder moet kijken.

Herbert
11/02/09, 13:07
Ik vind je taalgebruik niet bepaald netjes met de capslock aan.
Pas het taalgebruik even aan a.u.b.
De antwoorden staan op: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1335268
Daar is je topic gesloten..

Stewie
11/02/09, 13:11
Hi Arie, ik heb op verzoek de topictitel ontdaan van HELP OMG SOS MAYDAY ! !! !!)@$*(@$&* SOS MAYDAY HELP!

:)

Welkom op het forum, en denk eraan: des te meer input je geeft, des te sneller de experts hier het probleem op kunnen lossen ;)

DC^
11/02/09, 15:35
Als ik het domein: www.houseforcetorrent.nl in tik krijg ik gewoon een site te zien.
Ik snap niet echt wat er mis is.

Ps: Gebruik de zoek functie op dit forum eens. Er zijn zat topics hierover(poortforwarden).

YolkNet
11/02/09, 15:39
Welcome to Houseforcetorrent, a personal torrent download site where you can download some movies, music and some software!

Kennelijk heeft TS het probleem inmiddels weten op te lossen.
Wat was de oplossing?

mikeh
11/02/09, 16:39
Een slap met een cluestick ?

arvie56
11/02/09, 16:48
ik heb mijn speedtouch helemaal opnieuw ingesteld en voila!

Ik zal voortaan op mijn taalgebruik letten

En ik wil jullie allemaal bedanken voor de snelle reacties.

cheerio lads!

SF-Jeroen
11/02/09, 23:28
Het is naast dat het ontzettend traag ook erg illegaal indien je van plan bent muziek, films & software die copyrights hebben te gaan hosten, denk dat BREIN dan binnenkort ook op de stoep staat.

marsipulami
12/02/09, 00:04
jah deze site zal niet moeilijk te traceren zijn :P

wbakker-letsgoonline
12/02/09, 00:19
idd, maar goed sommige mensen moeten het op de harde manier leren...

Vooral het email adres onderin houseforceone@hetnet.nl doet het denk ik al voor BREIN.

Randy
12/02/09, 00:37
Ik hoef je vanzelfsprekend niet te zeggen dat je op korte termijn een post gaat krijgen van allerlei instanties omdat je een torrentsite runt?

arvie56
12/02/09, 10:50
Nee hoor, ik heb de site ook van de baan gedaan, ik ga nu een site maken met mijn eigen geproduceerde muziek van de afgelopen 13 jaar!

Ik zal je vertellen dat ik het in mij enthousiasme gewoonweg even helemaal was vergeten dat het runnen van een torrentsite illegaal is:surrender:

Nou ja , in ieder geval toch handig om soms is even wakker geschud te worden door "webhostingtalk-people":p