PDA

Bekijk Volledige Versie : Share authentication



XPL
11/02/09, 00:28
Vraag:

Ik heb een win2003 standaard (std) server aan ons netwerk gekoppeld, waarvan een sbs2003 server de domain controller is.

de 2003std is een fileserver op een vestiging. soms komen hier klanten op bezoek. deze kunnen met wireless internet op ons netwerk. krijgen een IP via DHCP via de 2003 std.

ze moeten op een share map kunnen "folder".

Dat doen ze door "\\server2003\share" in te voeren.
Ik heb de eigenschappen als "share for everyone (read, write, etc") en permissions op "everyone" op alles. ook overgenomen op onderliggende objecten.

Toch vraag ie elke keer om een username en wachtwoord als ik de share via \\server2003\share probeer te benaderen. Dit is niet de bedoeling. Ze moeten zonder username/pass popup box of domain authentication bij die files kunnen.

Dit moet toch kunnen? Zo ja, HOE? Ik heb everyone al op yes gezet.

Simple
11/02/09, 10:06
Je kunt toch een accountje aanmaken met wachtwoord waarmee de mensen kunnen inloggen? Je hebt het wireless ook direct op je netwerk aangesloten, wel goed beveiligd hoop ik?

Wellicht moet je dan het gast account inschakelen op de 2003 server bij Local Users and Groups. Maar veilig lijkt me het allerminst..

MediaServe
11/02/09, 12:01
Ik denk dat je in de policy iets moet aanpassen.

Probeer dit eens:

Administrative Tools > Local Security Settings > Local Policies > Security Options

Accounts: Limit local account use of blank passwords to console login only

Aanpassen naar disabled en voor je Guest account een leeg wachtwoord maken.

oehTie
11/02/09, 12:46
let er op dat je ntfs permissions iets anders is als share permissions... deze moeten voor de everyone BEIDE op read/write/whatever staan :)