PDA

Bekijk Volledige Versie : Buma Stemra / Sena



The One Hosting
10/02/09, 03:21
Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met klanten die een audio stream bestellen.
Wij geven altijd door aan de klant dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor het aanvragen van de auteursrechten, het valt mij op dat niet iedereen dit zo nauw neemt.

Geven jullie de klant een extra waarschuwing of laten jullie dit aan de klant zelf over gezien er al geïnformeerd is dat de de gebruiker dit zelf dient te regelen.

goudgeel
10/02/09, 04:06
Het vermelden op je site moet al voldoende zijn voor klanten. Misschien is het ook handig om het op te nemen in je alg. voorwaarden.

Kim

Randy
10/02/09, 04:25
Ben ik politieagent dan wel auteursrechten-nazi? Het is en blijft de verantwoordelijkheid van de klant. Ik weet dat al mijn streamklanten de boel wel op orde hebben (omroepen), maar het is niet aan mij om dit te controleren. De Algemene Voorwaarden van iedere hoster zijn hier duidelijk over.

nugget
10/02/09, 08:49
De Buma is zelf ook vriendelijk genoeg om brieven te sturen of om te bellen hihi Had ze laatst ook voor een evenement aan de telefoon.

Ik zou het gewoon opnemen in de algemene voorwaarden en op de site vermelden. De klant weet dan dat hij er verantwoordelijk is. Mocht de Buma alsnog bij jou aankloppen kun je ze wel doorsturen, of je klant aansprakelijk stellen.

The One Hosting
10/02/09, 14:08
Het staat bij ons ook inderdaad in de algemene voorwaarden en na de order wordt het nog eens duidelijk vermeld in de offerte.

Wij zijn inderdaad geen politieagent, ben enkel eens benieuwd hoe jullie hiermee omgaan.

Mark17
10/02/09, 17:35
Wij vermelden het duidelijk, verder ben ik geen politie agent (rechten kunnen overigens ook op andere methodes geregeld worden).

jos
09/03/09, 23:32
Als je in je algemene voorwaarden aangeeft dat er geen illegale content gedraait mag worden op de servers moet dat voldoende zijn. Het is ook geen doen om alle site te controleren op de inhoud

Ramon Fincken
09/03/09, 23:40
Ik wijs klanten altijd op de regels, en daarna " hoeft het niet meer ". (interessant)

Een klant heeft toen na mijn oplevering zelf door audio gezorgd, maar hoe ie dat heeft geregeld is dan ook echt niet meer mijn verantwoordelijkheid/zorg.