PDA

Bekijk Volledige Versie : hulp ivm ip dns verhuizing



lacanau
26/01/03, 15:58
Hallo,

De navolgende situatie doet zich voor:

Dns draait op server xxx.xxx.xxx.129 en 134. De tweede dns leest de eerste dns in.

Sites draaien op xxx.xxx.xxx.129 t/m 150

Er dient een verhuizing plaats te vinden naar een andere ip reeks. Hoe kun je dit het beste doen ? Doordat de dns in dezelfde reeks draait is dit volgens mij lastig. We zijn zelf lid van sidn.

Waar kan ik problemen tegenkomen, hoe zit het met down tijd ed.

Gaarne jullie hulp.

Deimos
26/01/03, 16:11
Als eerste zou ik hier iemand lief aankijken en vragen of deze tijdelijk secondary dns voor je kunnen draaien op een server. Vervolgens snel van al je domeinen de secondary dns aanpassen. Dag of 2 wachten, en dan maar verhuizen die zooi. Als je je de sites gaat verhuizen vergeet dan niet enkele dagen van te voren je TTL van de zone records te verlagen naar het minium. Veroorzaakt tijdelijk wel meer verkeer, maar dat is volgens mij de enige manier.

lacanau
26/01/03, 16:13
Dank voor je bericht !

Wat is de minimum TTL ?

Deimos
26/01/03, 16:53
PASS SOA MINIMUM TTL value OK. Your SOA MINIMUM TTL is: 86400 seconds. This seems normal (about 60 to 86400 seconds or 1-24 hours is good). RFC1912 2.2 recommends 1-5 days (86400 to 432000) unless you are about to change DNS entries. This value used to determine the default (technically, minimum) TTL (time-to-live) for DNS entries, but now is used for negative caching.

lacanau
26/01/03, 16:58
Wederom dank voor je bericht,

Met andere woorden, bij iemand tijdelijk de tweede dns plaatsen is zo gek nog niet. Dan kan je het egenlijk uitsluitend vlekkeloos laten verlopen.

Groet, andere tips en adviezen zijn uiteraard welkom.

almar
26/01/03, 18:50
Het lijkt me zeer verstandig om de primaire DNS-server ook te syncen met een andere server .

Almar

lacanau
26/01/03, 18:53
Dank voor je bericht,

Zou je stapsgewijs kunnen aangeven hoe e.e.a te doen ?

Groet en ook dank voor je visie.

Deimos
26/01/03, 21:45
almar ik snap het voordeel niet om je primaire server te syncen met een ander. Wat is daar het voordeel van in deze situatie??