PDA

Bekijk Volledige Versie : enquete



Ijsbox
06/02/09, 22:44
Het lijkt erop dat de SIDN toch iets doet met alle commotie, ze hebben vandaag een enquete uitgezet onder 500 deelnemers.

De enquete is voor de requirements analyse van DRS-EPP.

Om toch maar meteen wat commentaar te uiten, jammer dat niet alle deelnemers input mogen leveren (wat maakt het nou uit om 500 of 2100 enquetes uit te zetten?)

Freakingme
06/02/09, 22:53
Alle deelnemers waarvan bekend is dat ze veelal negatief zijn over de SIDN zijn weggelaten? Vreemd dat ze dan toch tot de 500 komen :P

Maar het mag gezegd worden, toch positief dat ze nu wat /lijken/ te doen.

Geert-Jan
06/02/09, 22:53
Tja, dat blijft altijd een afweging. Moet je echt alle deelnemers mee laten stemmen?
Ik vind 25% van alle deelnemers al best een representatief aantal, als je sommige enquetes ziet...

Freakingme
06/02/09, 23:00
Maar nu zou het zomaar kunnen dat de over het algemeen kritisch gestemde deelnemers 'toevallig' niet geënqueteerd worden. Het lijkt me dat de SIDN deze schijn niet tegen zich wil hebben.

Ik ben zelf geen deelnemer, en heb de enquete dan sowieso niet gezien, maar als het voornamelijk meerkeuze vragen zijn, dan lijkt het me voor de sidn weinig uitmaken of het 500 enquetes zijn, of 2100...

Gwen
06/02/09, 23:11
Hoe is de selectie gedaan welke deelnemer wel of niet mee doet?

Wij hebben 'm wel gehad overigens, ga hem zo maar eens invullen.

Edit: Net ingevuld. Wat een kut enquete. Totaal nutteloos. Gebruikt u al ergens EPP? Wat vind u ervan als SIDN EPP gaat gebruiken? Is het een probleem als de berichten van SIDN in het Engels worden?

En dat was 'm zowat.

DutchTSE
07/02/09, 00:45
Ik heb hem ook mogen invullen, vond het inderdaad een waardeloze enquete.. het leek er een beetje op alsof ze alles zelf al hebben besloten, en over de meest waardeloze dingetjes waar ze het zelf niet over eens waren ons maar eens gingen vragen.

Michiel Henneke
08/02/09, 12:21
Het lijkt erop dat de SIDN toch iets doet met alle commotie, ze hebben vandaag een enquete uitgezet onder 500 deelnemers.
De enquete is voor de requirements analyse van DRS-EPP. Om toch maar meteen wat commentaar te uiten, jammer dat niet alle deelnemers input mogen leveren (wat maakt het nou uit om 500 of 2100 enquetes uit te zetten?)

Enquetes moeten representatief zijn, dus wij hebben er ad random 500 gekozen. De reden dat wij dit niet altijd naar iedereen zullen doen is dat wij dit tooltje veel vaker willen gebruiken voor kleine vragenlijsten en uit eerdere reacties van registrars weten dat er anders enquetemoeheid optreedt.

DutchTSE
08/02/09, 13:10
Enquetes moeten representatief zijn, dus wij hebben er ad random 500 gekozen. De reden dat wij dit niet altijd naar iedereen zullen doen is dat wij dit tooltje veel vaker willen gebruiken voor kleine vragenlijsten en uit eerdere reacties van registrars weten dat er anders enquetemoeheid optreedt.
Ik kan me goed voorstellen dat er enquetemoeheid optreed als jullie dit soort enquetes rondsturen.

Wanneer jullie enquetes rondsturen met goede vragen waar ook echt wat mee gebeurd dan zal het met de enquetemoeheid ook gaan meevallen.

Maar eerlijk toegegeven, een goede enquete maken is niet makkelijk :)

pdu
10/02/09, 02:38
Het lijkt erop dat de SIDN toch iets doet met alle commotie, ze hebben vandaag een enquete uitgezet onder 500 deelnemers.


Daar dient commotie voor :-)



De enquete is voor de requirements analyse van DRS-EPP.


Als ze hier rond kijken dan hebben ze 99% van de antwoorden.
Wel raar dat ze hier NU pas meekomen immers dat zou betekenen dat ze helemaal nog niet met dit project begonnen zijn.



Om toch maar meteen wat commentaar te uiten, jammer dat niet alle deelnemers input mogen leveren (wat maakt het nou uit om 500 of 2100 enquetes uit te zetten?)

Zoals ze eerder geuit hebben willen ze het aantal registrars verminderen.

Het is dan ook interessant om er achter te komen hoe ze die 500 geselecteerd hebben, indien dat alleen de top 500 is dan is dat discriminerend richting de andere deelnemers.

Wat ik me ook al een tijdje afvraag waarom SIDN niet in de randstad zit of iets specifieker binnen een bepaalde straal van Amsterdam, dat is toch de baker mat van het internet in Europa namelijk.

Weet iemand hoe die geschiedenis zich heeft ontwikkeld.