PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen met server 2008/hyperv/Mandrake/Direct Admin



ereemst
01/02/09, 10:56
Wie heeft er ervaring met de combinatie van :
server 2008 / hyperv / Mandrake / Direct Admin

en vooral de stabiliteit hiervan in een live omgeving.
Installatie tips / truuks?

Alles is welkom.. Ik ga er nam. maandag 1 uitrollen!:eek:

DutchTSE
01/02/09, 18:49
HyperV draait op Windows 2008, en in die HyperV maak je een VM aan waar je mandrake met directadmin op installeert?

Installatie tip numero 1: DirectAdmin ondersteund geen mandrake, kies een ander OS.

Installatie tip numero 2: zet voor jezelf even een testomgeving op om te kijken of je de materie aan kan, gezien je vraag denk ik van niet namelijk..?

ARKO
21/02/09, 17:08
Helaas kan ik je niet helpen met de ervaring over Mandrake en Direct Admin. Dit wil ik ook graag zo houden. Wel kan ik je vertelen over de werking van een Linux OS op Microsoft Server 2008 met Hyper-V. Wij draaien zelf een onze Cacti server op Ubuntu Server 8.04 LTS en deze draait zonder problemen.

Let erop dat dat je een legacy netwerk kaart gebruikt, deze werkt alleen onder Linux. Dit heeft wel impact op de performance dus dit zal je zelf even goed moeten testen en bij slechte prestaties zoals bijvoorbeeld hoge timings etc zal ik het gewoon niet doen.

Linux draait dus wel stabiel, alleen je netwerk kaarten draaien legacy en je muis is zo ie zo niet te gebruiken. Er staat mij iets bij dat Novel Suse Enterprise server wel ondersteuning heeft voor Microsoft Hyper-V drivers, helaas kan ik het zo 1, 2, 3 niet vinden misschien kan een andere WHTer het bevestigen.

ARKO
21/02/09, 17:16
Zojuist gevonden: http://www.microsoft.com/windowsserver2008/en/us/hyperv-supported-guest-os.aspx

Dat Suse wel drivers voor Suse Enterprise heeft is omdat Novel en Microsoft een samenwerkings contract hebben, hierover is meer te vinden op het internet. Wanneer Direct Admin dus op Suse draait zal ik kiezen voor Suse, deze is namelijk geheel te integreren in een Microsoft netwerk.

Mocht de server enkel wat kleine sites draaien, dan zal ik gaan voor iets als Ubuntu / Debian of CentOS.

ereemst
21/02/09, 17:57
Bedankt voor de reacties idd centos5 draait met de legacy netwerkkaart onder hyperv maar ECHT toppie er draaien z'n 250 mkb normale sites op en alles draait top.
snelle ttl etc.. ook erg makkelijk dat je snapshots kan maken zonder dat het systeem plat gaat zoals bij vmware.

Heb de server ingericht met HP DL320 met 6GB en 2x500GB harddisken met Software Windows 2008 server standaard en Mirror onder windows dus.
Alleen windows updates zijn nog reden voor een verplichte reboot.

Verder draait het systeem dus als een zonnetje met nu 3x DA onder Hyperv en 1xXP (test), 1X SBS 2008 (test)
Kan nu ook meegaan doen met GOEDKOPE Hosting want alleen 1 IP adres en 1 DA licentie is voldoende met dank aan Randy (who the man)

Wel heb ik een Mirror van alle sites op een andere server staan bij platgaan zodat ik als het echt foutgaat alleen de NS1 en NS2 hoef om te zetten en alles weer in NL binnen een paar uur op is als.....Knock on wood

DA is ook wel erg leuk hoor met die templates en gadgets

ARKO
21/02/09, 18:09
Wist je dat je bij Windows 2008 Standard, 1x een Windows 2008 Standard kan virtualiseren? Deze is gratis te gebruiken! Bij Windows 2008 Enterprise mag je 4x virtualiseren en bij Datacenter mag je onbeperkt virtualiseren.

Je hebt een mirror? Wat houdt deze mirror in, is diet een identieke fysieke server als je HP?
Dan kan je gaan denken om je NS1 / NS2 en MX 1 / MX2 ieder op 1 server te draaien en zo de load te verdelen. Als je dan gebruik maakt van syncen of realtime backup (waarbij je dus niet meer eerst een image moet terugplaatsen) dan kan je bij down gaan van een host gewoon de servers aanzetten op de andere host en dat is zonder een uur downtime!

ereemst
22/02/09, 03:16
ik ben microsoft partner..zoja dat wist ik maar bedankt voor sharing..en nee geen fysiek de zelfde gewoon een supermicro in een ander data centre. over dat syncen ik sync per 2 uur incremental de mirror heb ik in de DL320 en op die andere server dus ook als remote bck