PDA

Bekijk Volledige Versie : Recht + licentie contrac [ waar te vinden ? ]



Mercedes-Benz
28/01/09, 21:43
Beste forumgebruikers,

Ik ben opzoek naar een Contract tussen mij en een ontwikkelaar voor mijn website.
Heb al op google zitten zoeken hier kom ik bijna niks tegen.

Het is de bedoeling dat ik alle rechten krijg van de applicatie die deze ontwikkelaar ontwikkeld. Oftewel: De software mag niet door de maker worden uitgegeven (voor of na oplevering). Ook moet de maker bugfixes doen.

Verder heeft deze maker ook een licentie met toestemming van mij gekregen om deze applicatie te mogen gebruiken op zijn website echter staat deze applicatie gewoon mijn website zelf.

Ik zoek dus een contract voor een licentie en de rechten die mij tot eigenaar van deze applicatie maken.

Heeft iemand hier nog zulke contracten liggen?

Met vriendelijke Groet,
Branko

P.s. er staat een spelfout bij de titel. het hoort contract te zijn.

Inmeso
28/01/09, 21:50
Is het niet een beter idee om dit bij (bijvoorbeeld) een ICTRecht, op maat te laten maken? .. Zo duur is het niet, en het scheelt je mogelijk een hoop narigheid...

martysmarty
28/01/09, 22:07
Ik weet het niet zeker, maar is een programmeur niet altijd eigenaar van de code die hij/zij zelf heeft geschreven?

Ook via een contract kon je dit volgensmij niet veranderen. Maar ik weet het niet zeker

Mercedes-Benz
28/01/09, 22:28
- @ inmeso.
Helaas heb ik geen budget hier voor. ( anders had ik hem al laten maken )
vandaar dat ik naar een gratis versie opzoek ben.

- @ Martysmarty
in de mondelinge overeenkomsten hebben wij al afgesproken dat alle rechten bij de prijs van de ontwikkeling inbegrepen zijn en dat hij deze verder niet meer mag gebruiken.

martysmarty
28/01/09, 22:33
Even opgezocht. Zie hier: http://tweakers.net/nieuws/44180/rechter-broncode-eigendom-ingehuurde-programmeur.html

Freakingme
28/01/09, 22:50
Je kan auteursrecht wel overdragen. Alleen dient dit expleciet en schriftelijk te gebeuren (volgens Nederlands recht mag dat enkel op die manier).

Als je het liever via internet overeenkomt, kan je afspreken dat jij het recht krijgt om dat auteursrecht uit te oefenen, en dat de orignele auteur dat niet meer mag. Op zich een leuke constructie, weet alleen niet of een rechter 'm goed zou keuren (hoewel er verschillende partijen zijn die het zo doen).

Mercedes-Benz
28/01/09, 23:07
- @ Freakingme
Ja vandaar dat ik hiernaar opzoek ben.
ik heb al de afspraak gemaakt maar wil het daarbij ook nog even op papier hebben staan.

- @ Martysmarty
Bedankt voor de link.