PDA

Bekijk Volledige Versie : Paypal vermelding op jullie sites



jolt
27/01/09, 23:14
Wanneer ik een avondje deelnemers ga vergelijken voor mijn domeinen, dan zie ik nergens Paypal mogelijkheden. Vervolgens lees ik hier altijd dat het bij 80% wel mogelijk is, maar dat je het "ff moet vragen/mailen".

Mijn vergelijkend warenonderzoek wordt erg lastig als bedrijven niet transparant zijn over hun betalingsmogelijkheden. Ik zie mezelf al 100 mailtjes sturen of Paypal al dan niet wordt geaccepteerd.

Bedrijven zijn maar wat trots als ze het iDEAL logo mogen voeren, maar Paypal ho-maar. Waarom wordt dit niet gewoon prominent en opvallend op de frontpage vermeld zoals op Amerikaanse sites? Kan iemand dit aangeven?

Tim.Bracquez
27/01/09, 23:26
Bij PayPal kan je refund aanvragen voor geen geldige rede, als bedrijf kan je dit zelfs met moeite aanvechten, dus ben je het geld kwijt. PayPal kiest namelijk vaak voor klant.

Als je de klant een service levert en de klant vraagt doodleuk een refund aan voor een foutieve levering dan sta je daar als bedrijf. Een mailtje naar PayPal antwoorde ze; of na de 7 dagen dat je tijd hebt om de refund tegen te houden over is; of zeggen ze, ja je hebt niets geleverd. Indien ze het onderzoeken met het nodige bewijsmateriaal komen ze ook gewoon doodleuk af in het voordeel van de koper.


iDeal is enige zekerheid over, via PayPal gebeuren ook vele transacties die het daglicht niet mogen zien (en niet op naam!). Het risico om geld te krijgen (tegen hoge transactie kosten) van iemand die geld op een -tja hoe noem je dat - niet zo 'mooie' manier heeft gekregen is dan ook bijzonder hoog.

Daarom wordt vaak ook vereist van te betalen met een geverifieerd PayPal account, zeker voor vernieuwende diensten.

Zelf denk ik dat het grote deel van de bedrijven PayPal wel ondersteunen(eventueel toppic openen in 'aanbiedingen gezocht'), maar zelf vraag ik me nog steeds af wat er zo moeilijk is aan even betalen via overschrijving.

jolt
27/01/09, 23:53
Voor die fraude kwestie heb ik wel begrip. Hoewel ik hier op het forum lees dat het aantal frauduleuze transacties echt minimaal zijn.

Maar de vraag is ook niet: "waarom wordt Paypal niet geaccepteerd". De vraag is eigenlijk: "waarom vermelden bedrijven die Paypal wel accepteren dat niet op hun website?" Als ik op een site niet binnen 1 minuut kan uitvinden of Paypal wordt geaccepteerd, ga ik gewoon naar de volgende.

Tim.Bracquez
27/01/09, 23:58
Als ik op een site niet binnen 1 minuut kan uitvinden of Paypal wordt geaccepteerd, ga ik gewoon naar de volgende.
Ik denk dat serieuze klanten die geïnteresseerd in prijs / kwaliteit zijn wel zullen moeite doen om persoonlijk(= ook zéér belangrijk) contact op te nemen. Trouwens dan weet je ook de 'response' time. Van die klanten moet een bedrijf het denk ik voornamelijk hebben, deze nemen het serieus op.

Kwestie van elkaar niet 'blindelings' te vertrouwen.

Mijn mening, ben ook best geïnteresseerd wat anderen hierover denken?

Triloxigen
28/01/09, 00:00
Voor die fraude kwestie heb ik wel begrip. Hoewel ik hier op het forum lees dat het aantal frauduleuze transacties echt minimaal zijn.

Maar de vraag is ook niet: "waarom wordt Paypal niet geaccepteerd". De vraag is eigenlijk: "waarom vermelden bedrijven die Paypal wel accepteren dat niet op hun website?" Als ik op een site niet binnen 1 minuut kan uitvinden of Paypal wordt geaccepteerd, ga ik gewoon naar de volgende.

Omdat het vanwege de risico's beter is om betalingen te pushen naar iDeal, aangezien meer Nederlanders dat ook zullen hebben.

(volgens mij is paypal ook duurder)

Tim.Bracquez
28/01/09, 00:05
(volgens mij is paypal ook duurder)
Klopt, https://www.paypal.com/be/cgi-bin/webscr?cmd=_display-pop-fees-outside

Zelf ben ik voorstander van het iDeal systeem(heeft België hiervoor een goed alternatief?*) of overschrijvingen.


* de betalingen via m-Banxafe (proximus, mobistar en base) vind ik niet zo bijzonder

jolt
28/01/09, 00:09
Ik weet dus niet of het risico-argument steek houdt. Ik lees hier op het forum dat mensen best positieve ervaringen hebben met PayPal en dat klanten er naar vragen. En als het zo risicovol is, waarom gebruiken de grote jongens in het buitenland het dan? Zij kunnen veel meer verlies lijden in absolute zin.

Als jij het te risicovol vindt om op je site te vermelden, waarom zou je het dan wel gebruiken nadat een klant erom vraagt? Risicovol is risicovol.

En dat je het niet op je site zou vermelden om zo persoonlijk contact uit te lokken, zou ik toch wel een heel erg domme verkoopstrategie vinden ;)

Triloxigen
28/01/09, 00:12
Omdat ze in het buitenland niet iets als iDeal kennen ;)

En als er een klant om vraagt heeft hij er moeite voor gedaan. En dan omzeil je de grote groep misbruikers die googlen op "paypal domain".


Dus kort gezegd waarom iDeal boven Paypal gaat in Nederland
- iDeal heeft een vele grotere markt dan Paypal in NL
- iDeal is veiliger voor de verkoper dan Paypal
- iDeal is goedkoper dan Paypal

Is er een reden om eigenlijk uberhaupt Paupal te gebruiken in Nederland? :p

Tim.Bracquez
28/01/09, 00:15
Als jij het te risicovol vindt om op je site te vermelden, waarom zou je het dan wel gebruiken nadat een klant erom vraagt? Risicovol is risicovol.

En dat je het niet op je site zou vermelden om zo persoonlijk contact uit te lokken, zou ik toch wel een heel erg domme verkoopstrategie vinden ;)

Het niet vermelden is vermoedelijk dan ook omdat je liever hebt dat iemand met een ander betaal middel betaald. Echter wanneer ze contact opnemen kun je wel even zeggen dat het mogelijk is. Vele mensen haken af als ze contact op moeten nemen omdat ze bijvoorbeeld weten dat hun geld op hun PayPal er niet zomaar opstaat.

EDIT: Triloxigen was me voor :lovewht:

Het aantal transacties bij die bedrijven ligt denk ik wel wat hoger, als er daar 1 / 100 tegen gehouden wordt blokkeer je gewoon alle domeinen van die persoon en 5 minuten nadien staat het geld er terug op. (persoonlijk contact naar klant is dan in die gevallen ook niet zo gewoonlijk vaak...)


Is er een reden om eigenlijk uberhaupt Paupal te gebruiken in Nederland? :p
Ja, als er 'vanzelf' geld op je paypal komt moet je er ergens mee naartoe :innocent:

jolt
28/01/09, 00:15
Is er een reden om eigenlijk uberhaupt Paupal te gebruiken in Nederland? :p

Jij hebt als bedrijf maar één reden nodig: de klant vraagt erom :yes:

Dus: waarom vermelden bedrijven het gebruik van PayPal niet op hun website, terwijl ze het wél accepteren?

Jullie denken dus om het gebruik te ontmoedigen. Hopelijk is dit niet de reden. Misschien zijn er nog inzichten van andere collega's ;)

Tim.Bracquez
28/01/09, 00:19
Dus: waarom vermelden bedrijven het gebruik van PayPal niet op hun website, terwijl ze het wél accepteren?
Zoals hierboven al gemeld door Triloxigen en mij

Trouwens ik gebruik PayPal ook vaak omdat je met het geld van je klanten weg moet... zeker met die limieten van uitschrijvingen naar rekeningen is het lastig.

Nog een argument: Boekhouding wordt er complexer door, wat zich ook vertaald in duurdere boekhoudkosten. (in uren aan jezelf of aan de boekhouder)

®on
28/01/09, 00:35
Jij hebt als bedrijf maar één reden nodig: de klant vraagt erom :yes:
Als klanten erom vragen dat men contact wil betalen, heeft een ondernemer dat ook te accepteren? Weinig steekhoudend argument.

Hier wordt paypal niet geaccepteerd. Enerzijds de kosten, anderzijds het risico én boekhoudkundig vind ik het een onnodige rompslomp.

XFX
28/01/09, 00:36
Dus: waarom vermelden bedrijven het gebruik van PayPal niet op hun website, terwijl ze het wél accepteren?

Ze accepteren het om service te bieden, maar ze staan er alleen niet om te springen, door bovengenoemde redenen.

jolt
28/01/09, 00:41
Zoals hierboven al gemeld door Triloxigen en mij

Trouwens ik gebruik PayPal ook vaak omdat je met het geld van je klanten weg moet... zeker met die limieten van uitschrijvingen naar rekeningen is het lastig.

Nog een argument: Boekhouding wordt er complexer door, wat zich ook vertaald in duurdere boekhoudkosten. (in uren aan jezelf of aan de boekhouder)

Oke, er zijn dus een aantal redenen om het gebruik te ontmoedigen, waaronder hogere boekhoudkosten (wie zegt dat een klant die kosten niet wil meebetalen d.m.v een iets hogere prijs bij paypal-gebruik?). Jullie denken dat dat de reden is waarom de mogelijkheid van Paypal niet wordt vermeld.
Het is niet zo dat ik jullie argumenten niet begrijp, het was meer bedoeld als een uitnodiging aan de rest van het forum om ook te reageren :)

jolt
28/01/09, 00:46
Als klanten erom vragen dat men contact wil betalen, heeft een ondernemer dat ook te accepteren? Weinig steekhoudend argument. Weinig steekhoudende vergelijking. Het gaat erom dat wanneer een klant een (redelijk) verzoek doet, en jij daar niet aan kan of wil voldoen, jij een klant misloopt. Dus ja, als een klant iets vraagt en het ligt binnen je mogelijkheden, zou je er misschien verstandig aan doen die klant binnen te hengelen. Ik wil niet belerend overkomen hoor, kennelijk liggen voor jou de klanten voor het oprapen en ben jij in de positie deze keuze te maken :)

®on
28/01/09, 01:04
Dus ja, als een klant iets vraagt en het ligt binnen je mogelijkheden, zou je er misschien verstandig aan doen die klant binnen te hengelen.
Vandaar iDeal ;) Als ondernemer maak je altijd een afweging, kosten/baten analyse, etc. In mijn geval heb ik de afweging gemaakt om wél iDeal aan te bieden, maar niet Paypal (zie boven voor het waarom niet). Uiteindelijk blijkt ca. 40% mbv. iDeal te betalen (zowel verlengingen als nieuwe klanten); de rest via een overschrijving, waarvan het merendeel MKB.

Natuurlijk loop je daarmee het risico dat je bepaalde klanten misloopt, maar dat heb je ook als je een bepaalde dienstverlening niet aanbiedt. Soms is het niet zo verkeerd om bepaalde klanten mis te lopen :) Je in allerlei bochten wringen om maar een klant te kunnen scoren is niet mijn ding.

maxnet
28/01/09, 02:59
Ik weet dus niet of het risico-argument steek houdt. Ik lees hier op het forum dat mensen best positieve ervaringen hebben met PayPal en dat klanten er naar vragen. En als het zo risicovol is, waarom gebruiken de grote jongens in het buitenland het dan? Zij kunnen veel meer verlies lijden in absolute zin.


Heb het idee dat ze alleen serieus met hun Amerikaanse merchants omgaan, en niet al teveel moeite doen om de Europeese te behouden.
Indien er een fraudeleuze transactie wordt gedaan, ben je als ontvanger ook meteen verdachte.


Wij hebben jarenlang Paypal betalingen geaccepteerd, tot op een dag opeens ons account afgesloten was.
Omtrend de reden wilde ze niets meer kwijt dan dat het een "terms of use violation" was.

Na uiteindelijk maar een formele klacht bij de Britse toezichthouder te hebben ingediend, werden ze iets spraakzamer.
Ze hadden blijkbaar geen goed idee wat voor diensten we leverde, maar op een andere website van ons waren ze het woord "usenet" tegen gekomen.
Conclusie: we zouden ons bezig houden met het verspreiden van erotisch materiaal en waren niet te vertrouwen... *zucht* :rolleyes:

jeffrey
28/01/09, 10:31
Interessant onderwerp.
Wij bieden al vanaf het begin Paypal aan en ondervinden hier de laatste tijd weinig problemen mee (5 jaar geleden was dit wel anders).

Toch hebben wij er bewust voor gekozen om het niet expliciet op de site te vermelden maar in het bestelproces kan wel gekozen worden voor betaling per paypal.

De reden voor deze keuze is eigenlijk om de mensen die misbruik hiervan willen maken in ieder geval niet via de gemakkelijkste weg (de zoekmachines) te laten zien dat wij Paypal ondersteunen.

Inmeso
28/01/09, 10:44
Wij hebben het ook niet op de site staan, mede omdat wij liever zien dat klanten betalen via iDeal/Automatisch incasso of per factuur.

jolt
28/01/09, 13:08
Ik vind het toch heel opvallend hoe de meeste bedrijven vanuit zichzelf redeneren (risico, moeilijk, duurder, omslachtig, iDEAL is makkelijker voor bedrijf) en niet vanuit de klant. Dit had ik eigenlijk niet verwacht en is in mijn branche ook absoluut niet gebruikelijk (klant écht koning). Maar goed dat is een andere discussie.

Het is nu voor mij in elk geval duidelijk waarom bedrijven het wel gebruiken maar niet vermelden op hun site :)

BsHosting
28/01/09, 13:11
Ideal is net zo makkelijk voor een klant als bv paypal.

Alleen is het gewoonweg met ideal niet mogelijk dat een klant besteld en dan naderhand geld terug claimt omdat ie zgn iets niet heeft gekregen.

Inmeso
28/01/09, 15:00
En daarbij, de mogelijkheid wel bieden, maar het niet actief promoten omdat het vanuit bedrijfsoogpunt een minder aantrekkelijke manier van betalen is lijkt mij niet in strijd met de stelling "klant is koning". :s

reef
28/01/09, 15:03
Tsja ach, je zet het zelf al: risico, duurder

We hebben al zulke lage marges en we zijn niet een kledingzaak of een restaurant waar alles 8 keer over de kop gaat.

Ik heb PayPal ook niet op mijn site staan. En wil een klant het wel, dan kan dat maar komt er 4% bij aan kosten. Want dat is wat ik dan kwijt ben aan PayPal. Maar er zijn klanten die het toch gewoon doen, bij duizenden euros ook nog, dus wat dat betreft is de klant toch gewoon koning? :)

Planera
28/01/09, 15:45
Ik vind het toch heel opvallend hoe de meeste bedrijven vanuit zichzelf redeneren (risico, moeilijk, duurder, omslachtig, iDEAL is makkelijker voor bedrijf) en niet vanuit de klant. Dit had ik eigenlijk niet verwacht en is in mijn branche ook absoluut niet gebruikelijk (klant écht koning). Maar goed dat is een andere discussie.

Het is nu voor mij in elk geval duidelijk waarom bedrijven het wel gebruiken maar niet vermelden op hun site :)

Tsja, natuurlijk is de klant koning maar niet ten kosten van alles. Het is de keuze van elk bedrijf welke betaalmiddelen zij hun klanten bieden en ook of ze het gebruik ervan willen motiveren (vermelden op de site).

Neem een kabelaar, deze incasseert de abonnementskosten doorgaans via automatische incasso. Per acceptgiro kan ook, maar dat moet je speciaal naar vragen en een toeslag voor betalen omdat ze het gewoon liever niet hebben.

iDEAL is voor de Nederlandse markt gewoon een veel beter alternatief en de meeste consumenten kunnen daar mee betalen. De enkele klant die per definitie met Paypal wil betalen hoeft van mij niet zo nodig koning te zijn... ;)

TomasVL
28/01/09, 16:10
Klopt, https://www.paypal.com/be/cgi-bin/webscr?cmd=_display-pop-fees-outside

Zelf ben ik voorstander van het iDeal systeem(heeft België hiervoor een goed alternatief?*) of overschrijvingen.


* de betalingen via m-Banxafe (proximus, mobistar en base) vind ik niet zo bijzonder

Daar is zelfs een prachtig alternatief voor, met name Bancontact/Mister Cash. Ik ben altijd erg tevreden als ik bij een webwinkel zo kan betalen. Ik ben echter nog niet veel aanbieders tegengekomen (behalve het dure Ogone)

Triloxigen
28/01/09, 17:35
Ik vind het toch heel opvallend hoe de meeste bedrijven vanuit zichzelf redeneren (risico, moeilijk, duurder, omslachtig, iDEAL is makkelijker voor bedrijf) en niet vanuit de klant. Dit had ik eigenlijk niet verwacht en is in mijn branche ook absoluut niet gebruikelijk (klant écht koning). Maar goed dat is een andere discussie.

Het is nu voor mij in elk geval duidelijk waarom bedrijven het wel gebruiken maar niet vermelden op hun site :)

Klanten die met Paypal zijn op zich al een bepaalde doelgroep en volgens mij een groep waar weinig aan te verdienen valt waardoor het op zich al minder interessant is.

®on
28/01/09, 17:40
Dit had ik eigenlijk niet verwacht en is in mijn branche ook absoluut niet gebruikelijk (klant écht koning).
Welke branch? Want daar ben ik nu wel nieuwsgierig naar geworden. Ik ken geen branche waar een klant koning is; men wil je het gevoel geven, maar dat is wat anders. Tenzij je natuurlijk gewoon flink betaalt :D

reef
28/01/09, 17:42
Welke branch? Want daar ben ik nu wel nieuwsgierig naar geworden.

Dat vroeg ik me ook al af...

reef
28/01/09, 17:45
Klanten die met Paypal zijn op zich al een bepaalde doelgroep en volgens mij een groep waar weinig aan te verdienen valt waardoor het op zich al minder interessant is.

Nee, dat is niet waar. Er betaalt hier al enkele jaren iemand met PayPal en dat gaat om een paar duizend euros per jaar met een grote marge. En als ik bijv. ergens remote hands nodig heb ofzoiets, dan betaal ik zelf ook vaak via PayPal.

Triloxigen
28/01/09, 18:15
Nee, dat is niet waar. Er betaalt hier al enkele jaren iemand met PayPal en dat gaat om een paar duizend euros per jaar met een grote marge. En als ik bijv. ergens remote hands nodig heb ofzoiets, dan betaal ik zelf ook vaak via PayPal.

Uitzonderingen heb je altijd.

Maar je hebt dus 1 klant die zoveel betaald, en hoeveel betalen er weinig? En dit ook in verhouding met klanten die overschrijvingen doen en ideal.

Apoc
28/01/09, 18:31
Ik vind het toch heel opvallend hoe de meeste bedrijven vanuit zichzelf redeneren (risico, moeilijk, duurder, omslachtig, iDEAL is makkelijker voor bedrijf) en niet vanuit de klant. Dit had ik eigenlijk niet verwacht en is in mijn branche ook absoluut niet gebruikelijk (klant écht koning). Maar goed dat is een andere discussie.

Het is nu voor mij in elk geval duidelijk waarom bedrijven het wel gebruiken maar niet vermelden op hun site :)

Naar aanleiding van de reacties in dit topic, kan ik me eigenlijk geheel vinden in je mening.

Het feit dat het makkelijker en goedkoper zou zijn om betalingen via iDeal te verwerken en dergelijke, zou voor mij nooit een steekhoudend argument zijn. Als dat ene procent verschil (in tarief) een probleem is, dan kan je dat desnoods als toeslag rekenen

Of de klant ECHT koning is, doet ook niet erg ter zake. Het gaat er vooral om dat je het een potentiële klant (en natuurlijk ook bestaande klanten) zo makkelijk mogelijk wilt maken. Als een klant om wat voor reden dan ook liever met PayPal betaalt, dan zou je daar als bedrijf zijnde juist op moeten inspringen. Als het om 1 klant gaat, dan is het natuurlijk overdreven - maar als je het helemaal niet aanbiedt, dan zul je waarschijnlijk nooit te weten komen hoeveel je misloopt. Als een (potentiële of bestaande) klant graag met PayPal betaalt, waarom zou je zo'n klant dan laten weglopen naar een concurrent? Klanten kijken niet enkel naar hoe goed je service is, of hoe laag je prijs is. Gemak is evengoed een factor (zeker als de service en prijs gelijk zijn t.o.v. een concurrent).


Enerzijds de kosten, anderzijds het risico én boekhoudkundig vind ik het een onnodige rompslomp.

Ik vind deze drie factoren geen steekhoudende argumenten: de kosten kan je eventueel doorberekenen, het risico kun je zelf uitsluiten. Boekhoudkundig is het niet anders dan wanneer je een extra bankrekening toevoegt, je houdt er enkel een aparte grootboekrekening voor bij (wat je hoogstwaarschijnlijk gewoon door je boekhouder - of beter nog: geautomatiseerd - laat doen). Feitelijk is dat geen of nauwelijks extra werk.

Ik moet er wel aan toevoegen; voor de Nederlandse markt is PayPal inderdaad niet heel erg populair, maar er zijn toch vele duizenden Nederlanders die het liefst PayPal kiezen. Dat alleen al zou voor mij genoeg zijn om daarop in te springen en dat te faciliteren, zeker gelet op het feit dat er (naar mijn mening) geen redenen zijn om het niet te doen.

Voor ons is PayPal sowieso een must-have, omdat wij niet enkel op de Nederlandse markt richten maar juist ook op de internationale markt. De vraag die vele van jullie je dan wel weer zouden kunnen stellen; waarom zou je je enkel op de Nederlandse markt richten, terwijl het internet internationaal is? Vertaal je website naar het Engels, voeg internationale betalingsmogelijkheden toe (Paypal...), klaar.

Overigens, wij laten ook niet op onze homepage duidelijk zien dat we PayPal accepteren (terwijl dat dus wel het geval is). Is eigenlijk inderdaad wel een sterk idee - nooit echt bij stilgestaan. Bedankt voor de tip, jolt :)

Apoc
28/01/09, 18:34
Even ter zijde; ik heb dit topic even verplaatst, omdat deze discussie niet enkel van toepassing is op domeinhandelaren, maar feitelijk op de hele internetbranche.

t.bloo
28/01/09, 18:45
het risico kun je zelf uitsluiten

Hoe doe je dat?

reef
28/01/09, 18:50
Uitzonderingen heb je altijd.

Maar je hebt dus 1 klant die zoveel betaald, en hoeveel betalen er weinig? En dit ook in verhouding met klanten die overschrijvingen doen en ideal.

Nee, meerdere grote klanten betalen met PayPal. Klanten die hier weinig met PayPal betalen: nul. Dus bij mij is het juist andersom, alleen de grote betalen met PayPal.

Ik ga het PayPal logo er toch maar eens bijzetten. :)

Hoe je het risico uit kan sluiten zou ik ook weleens willen weten. Want het is toch niet leuk als je na een half jaar hosting opeens een cashback krijgt (heb dat overigens zelf nog niet meegemaakt).

Tim.Bracquez
28/01/09, 19:21
Hoe je het risico uit kan sluiten zou ik ook weleens willen weten. Want het is toch niet leuk als je na een half jaar hosting opeens een cashback krijgt (heb dat overigens zelf nog niet meegemaakt).
Altijd zorgen dat het geld van je paypal weg is, blijkbaar kiest dan paypal in het voordeel van de koper en melden ze dat ze geen geld kunnen terug geven. Uiteraard gaat dit niet op met een account waar je visa aan hangt, daar kunnen ze je gewoon helemaal plunderen.

wonko
28/01/09, 19:22
wij hebben paypal buitengekieperd nadat we idd enkele malen zonder veel boe of ba het geld terug van onze rekening zagen verdwijnen, nadat een klant een fout domein besteld had, en wij geen "shipping slip" konden voorleggen aan Paypal.

tot vandaag heb ik nog geen enkele klant gehad die enkel met paypal wou betalen, of anders niet. Als dat een eis zou zijn, zou ik hoe dan ook argwanend tegen de klant staan.

Tim.Bracquez
28/01/09, 19:30
wij hebben paypal buitengekieperd nadat we idd enkele malen zonder veel boe of ba het geld terug van onze rekening zagen verdwijnen, nadat een klant een fout domein besteld had, en wij geen "shipping slip" konden voorleggen aan Paypal.
Het rare is dat PayPal hier gewoon mee weg kan, hier tegen kan je echt niets doen. Moest dit uiteraard over een groot bedrag gaan zou je iemand kunnen inschakelen om dit aan te vechten maar meestal is het geld het niet waard.

Wynand
28/01/09, 21:15
Paypal vind ik zo onbetrouwbaar als wat te worden.
Je verpatst wat op ebay, dokt er €40 aan plaatsingskosten en paypal fees op, houdt er €420 aan over, je verzend het naar de states, twee weken later (en na het ontvangen van een positieve feedback) krijg je ineens een "payment not authorised" in je schoenen geduwd. Netjes de scan van het verzendbewijs verzonden, duurt ondertussen weer een dikke 2 weken, niets van gehoord. Zou me alleszins niet verbazen als ik naar dat geld kan fluiten.
Dit puur om te zeggen dat ik paypal liever zoveel mogelijk vermijd wat betreft het ontvangen van betalingen. Kopen en laten verzenden en dan een not-authorised indienen kan iedereen die zin heeft.

Tim.Bracquez
28/01/09, 21:54
Kopen en laten verzenden en dan een not-authorised indienen kan iedereen die zin heeft.
Het grappige van héél dit is dat als je een service levert en hiervoor via paypal factuur op maakt dat de klant om de één of andere rede nog kan refund aanvragen voor een levering van een stuk hardware.

Trouwens iets dat vele mensen doen, snel even paypal account aanmaken, even geld opzetten... betalen hiermee, wachten tot alles toegekomen is en refund aanvragen. Zo steeds opnieuw...

Wynand
28/01/09, 21:59
Trouwens iets dat vele mensen doen, snel even paypal account aanmaken, even geld opzetten... betalen hiermee, wachten tot alles toegekomen is en refund aanvragen. Zo steeds opnieuw...Als je het adres kent waar het heen verzonden is, lijken me verdere stappen niet zo moeilijk, kan je gewoon je waarschijnlijk al bestaande incassaso traject volgen?

Verder vind ik dat zelfs als de betaling niet geautoriseerd is, dat dat niet het probleem is van de verkoper imo, maar van paypal die onvoldoende gecontroleerd heeft.

Tim.Bracquez
28/01/09, 22:07
Als je het adres kent waar het heen verzonden is, lijken me verdere stappen niet zo moeilijk, kan je gewoon je waarschijnlijk al bestaande incassaso traject volgen?

Zeker dat kan, maar vraag me welke consument dit gaat doen, met deze stelling dacht ik aan ebay...

Hierboven heb ik mastercard/bankcontact gezien, echter die implementatie daarvan is duur, weet er niemand voor België - heel de wereld - een goed alternatief voor PayPal?

Wynand
28/01/09, 22:10
Moneybookers, nadat je alle verificatiestappen hebt voltooid. Is erg veilig (chargebacks zul je niet hebben, zeker niet met fysieke goederen), maar vermoed niet dat al te veel belgen een moneybookers account hebben.

Tim.Bracquez
28/01/09, 22:16
Moneybookers, nadat je alle verificatiestappen hebt voltooid. Is erg veilig (chargebacks zul je niet hebben, zeker niet met fysieke goederen), maar vermoed niet dat al te veel belgen een moneybookers account hebben.
Moneybookers is veel belovend maar zoals je zelf zei, Belgen hebben dit niet al te gouw... lijkt me eerder voor Amerika & UK ...

reef
29/01/09, 00:15
Altijd zorgen dat het geld van je paypal weg is, blijkbaar kiest dan paypal in het voordeel van de koper en melden ze dat ze geen geld kunnen terug geven. Uiteraard gaat dit niet op met een account waar je visa aan hangt, daar kunnen ze je gewoon helemaal plunderen.

Dat meteen leeghalen doe ik sowieso. En er hangt een creditcard aan met een kleine bestedingsruimte van EUR 500,- per maand. Maar ik zie het dan ook wel weer gebeuren dat PayPal er dan toch meer vanaf kan plunderen, of kan dat echt niet?

The One Hosting
29/01/09, 00:41
Paypal is in te stellen dat er geen geld terug geboekt kan worden, wij hebben een website met usenet diensten waar we paypal op ondersteunen, men kan wel cancelen maar dat is dan voor de vervolgbetaling maar het terugboeken is niet mogelijk, je kan een instelling doen dat het om een dienst gaat en als dat gedaan is, is er geen terugboeking meer mogelijk.

Tim.Bracquez
29/01/09, 00:48
Paypal is in te stellen dat er geen geld terug geboekt kan worden, wij hebben een website met usenet diensten waar we paypal op ondersteunen, men kan wel cancelen maar dat is dan voor de vervolgbetaling maar het terugboeken is niet mogelijk, je kan een instelling doen dat het om een dienst gaat en als dat gedaan is, is er geen terugboeking meer mogelijk.
Als ik me dan niet vergis moet de klant dan een kreditcard aan de paypal hebben gekoppeld(zoals bij directadmin bestellingen & alle recurrences via paypal nodig is)?

The One Hosting
29/01/09, 00:54
Volgens mij maakt dat niet zozeer uit, wij hebben zelf onze bankrekening aan paypal gekoppeld, tot heden is er nog nooit een bedrag terug geboekt,kan me ook niet voorstellen dat iedereen een visa / master koppelt aan paypal.

reef
29/01/09, 13:32
Paypal is in te stellen dat er geen geld terug geboekt kan worden, wij hebben een website met usenet diensten waar we paypal op ondersteunen, men kan wel cancelen maar dat is dan voor de vervolgbetaling maar het terugboeken is niet mogelijk, je kan een instelling doen dat het om een dienst gaat en als dat gedaan is, is er geen terugboeking meer mogelijk.

Nou, als dat zo is, dan loopt iedereen hier voor niets te mekkeren. :)
Ik ga dat eens bekijken.

The One Hosting
29/01/09, 13:58
- Login op Paypal.com
- Ga naar Profile
- klik op Instant Payment notification preferecens onder selling preferences
- Klik op edit
- Zet het vinkje aan bij Instant Payment Notification integrates PayPal ......
- eventueel link naar jou ipn.php invullen.
- Save
- Ga weer naar de Profile
- Klik op Payment Receiving Preferences.
- Zet vinkje aan bij Pay with eCheck for Website payments, or German bank transfer for all website payments except eBay.
- safe

Dan voorkom je de meeste problemen, heb nog nooit een terugboeking gezien zoals eerder vermeld, wil je het testen kan ik wel even een product aanmaken van een cent, aangezien betalingen bij ons enkel via forwarding in browser, weet niet zeker of hier een verschil in zit namelijk

reef
29/01/09, 14:38
Thanks The One, heb even gekeken en kon dat bij eCheck nog aanvinken om te blokkeren ja. Maar dan blokkeer je ook alle mogelijke Duitse overschrijvingen als ik het goed begrijp.

Maar wat je zegt "als dienst instellen", zodat er niet teruggeboekt kan worden, dat zie ik zo 1-2-3 nog niet staan.

jolt
29/01/09, 14:41
En waarom kies jij er dan voor om PayPal niet te vermelden op je site? Je ervaringen zijn goed, klanten willen het, jij hebt het, het werkt, je site is duidelijk en overzichtelijk.. maar geen PayPal te bekennen.

reef
29/01/09, 14:50
Ik heb het op een webwinkel die we exploiteren er al jaren bijstaan. Op de eigen site nog niet. Maar daarvoor in plaats komt binnenkort een nieuwe website, en daar komt het hoogst waarschijnlijk toch wel bij te staan. Maar als de klanten de PayPal optie kiezen komt er wel 4% bij.

Maarre Jolt, in wat voor een branche zit jij als ik vragen mag?

Tim.Bracquez
29/01/09, 14:51
Maar wat je zegt "als dienst instellen", zodat er niet teruggeboekt kan worden, dat zie ik zo 1-2-3 nog niet staan.
Dat is vermoedelijk wanneer je betalingen via het web doet met de API en dergelijke als ik me niet vergis.

Zelf zoek ik een manier waarmee je eenvoudig kan zeggen betaal op PayPal@PayPal.com, alsof het een bank rekening was. Andere implementaties met die URL's etc zoals hierboven door The One Hosting gemeld is mij al te veel werk en dus te duur voor wat je in return krijgt.

reef
29/01/09, 14:57
Dat is vermoedelijk wanneer je betalingen via het web doet met de API en dergelijke als ik me niet vergis.


Aha okee dat zal het zijn. Ik had die optie wel bekeken maar heb ook nog geen API in gebruik daarvoor. Het is hier nog de hele oude manier met het formuliertje.

Maar jij kan toch wel voor je klanten zo'n betaalformulier genereren via je website waarmee ze dan jou betalingen kunnen doen. Gewoon een template maken en hunnie de URL mailen met een aantal variabelen (URL?variabele1&variabele2), toch?

The One Hosting
29/01/09, 14:58
Inderdaad wij werken met API,

Wordt wel vermeld, paypal hebben we pas 3 maanden geleden geïntergreerd vandaar dat het logo er nog niet op staat, nieuwe header is in de maak, verwacht dat hij deze week op de site staat.

maxnet
29/01/09, 15:01
Paypal is in te stellen dat er geen geld terug geboekt kan worden, wij hebben een website met usenet diensten waar we paypal op ondersteunen, men kan wel cancelen maar dat is dan voor de vervolgbetaling maar het terugboeken is niet mogelijk, je kan een instelling doen dat het om een dienst gaat en als dat gedaan is, is er geen terugboeking meer mogelijk.

Van het aanbieden van Usenet maken ze tegenwoordig geen probleem meer?
Wat heerlijk consequent.
Als pilotprojectje ooit een paar maanden Usenet toegang aangeboden, en toen was ons Paypal account snel einde verhaal.

Ter illustratie, de afgelopen tijd hadden we ontvangen:

Paypal betalingen voor domeinen/hosting: 894
Voor ons Usenet projectje: 41

Niettemin blokkeren ze dan je gehele account.
Volgens bijgevoegde brief verkochten we namenlijk "obscene or sexually oriented goods or services"
Als we daar nou mee zouden adverteren, ok. Maar dat deden we niets eens.

The One Hosting
29/01/09, 15:05
Slaat ook werkelijk nergens op, met name omdat je de content niet verkoopt enkel de toegang ertoe, maar daar ben jij niet aansprakelijk voor tenzij jou klanten het aan het uploaden waren, maar lijkt me niet dat paypal daar inzage in heeft.

Tim.Bracquez
29/01/09, 15:07
Het probleem is PayPal luistert niet naar je, ze doen waar ze zin in hebben...
Het is zoizo een risico... maar het heeft een markt

The One Hosting
29/01/09, 15:12
Ja ze zijn ook zo enorm groot gaat dagelijks zat geld doorheen

Wynand
29/01/09, 16:55
@The One Hosting: een vrij aanzienlijk deel kwam van credietkaart bedrijven zelf en niet van gebruikers via paypal. Hoe zit het daar mee?

The One Hosting
29/01/09, 17:11
De meeste die bij ons met credit betalen kiezen voor multisafepay

The One Hosting
30/01/09, 00:26
Inmiddels staat de nieuwe header erop,
sorry voor de extra reply kan me berichten niet bewerken.

energykind
02/02/09, 17:25
ik biedt t ook aan maar loop er idd niet mee te koop. het is heel simpel. ookal zijn we op het internet. een groot deel van onze doelgroep ligt in Nederland. De consument is gewend aan Ideal omdat dit als vertrouwd product vanuit de banken wordt gepromoot.

als er wat mis gaat bij Ideal, trek je bij jou vertrouwde bank aan de bel. Gaat er wat mis met paypal...wel... bij wie trek je dan aan de bel? de helpdesk die 9 van de 10 keer voor de klant kiest... dacht het niet...

jolt is ineens wel erg stil... in welke branche ben jij actief jolt?

®on
02/02/09, 17:29
Maarre Jolt, in wat voor een branche zit jij als ik vragen mag?
Ik ben ook nog steeds erg benieuwd.

reef
02/02/09, 18:50
Jolt blijft ons doorvragen tot op het bot maar zelf is ie niet zo scheutig blijkbaar...

jolt
02/02/09, 19:13
Ik heb niets te verbergen hoor :) Ik heb een baan bij een industriele groothandel, wij leveren onderdelen en hebben servicecontracten voor werkplaatsen, spuiterijen e.d.

Om het even naar deze discussie te trekken: als een prospect een bepaalde wens heeft die buiten ons straatje valt, dan zullen wij toch alles in het werk stellen om de klant tevreden te stellen. Moeten wij dan alleen maar opdrachten aannemen die voor ons makkelijk (boekhoudkundig) te verwerken, winstgevend of risico-loos zijn? Klanttevredenheid en naamsbekendheid zijn meer waard dan een paar servicecontracten meer of minder. Dat is niet in geld uit te drukken.

Ik heb een aantal maal gelezen dat klanten iDEAL willen. Ik vraag me af of klantenonderzoek dit heeft uitgewezen, of dat klanten dit willen omdat jullie willen dat ze dit willen. Uit het feit dat 80% van de betalingen met iDEAL wordt gedaan, kun je niet concluderen dat klanten dit verkiezen boven andere alternatieven, als deze worden ontmoedigd of simpelweg niet aangeboden.

Triloxigen
02/02/09, 19:20
Iedereen heeft ondertussen wel gezegd wat hij/zij ervan vind, maar ondertussen blijf je het maar weerleggen.
Wat verwacht je nou precies?

BsHosting
02/02/09, 19:57
Omdat ideal gewoon een makkelijk betaalsysteem is voor iedereen die een bankrekening heeft.
Niet iedereen wil zich aanmelden bij paypal omdat men dat als klant niet zo veilig acht.
Dus ja IDEAL is in NL gewoonweg meer gebruikt dan Paypal.

Dat heeft niks met het aanbieden ervan te maken maar wat de klant veiliger acht.

Je praat echt als een kip zonder kop je werkt wel ergens maar jij bent daar geen baas die beslist hoe klanten betalen.
Buiten dat is er geen enkel bedrijf die met grote contracten en al zeker geen NL bedrijven die dit betalen willen via Paypal





Ik heb een aantal maal gelezen dat klanten iDEAL willen. Ik vraag me af of klantenonderzoek dit heeft uitgewezen, of dat klanten dit willen omdat jullie willen dat ze dit willen. Uit het feit dat 80% van de betalingen met iDEAL wordt gedaan, kun je niet concluderen dat klanten dit verkiezen boven andere alternatieven, als deze worden ontmoedigd of simpelweg niet aangeboden.

reef
02/02/09, 20:16
Ik heb niets te verbergen hoor :) Ik heb een baan bij een industriele groothandel, wij leveren onderdelen en hebben servicecontracten voor werkplaatsen, spuiterijen e.d.

Aha okee. :)

Maar ik begrijp ook niet zo goed waar je nu nog heen wilt hoor. Moet jij soms een onderzoek doen naar de betalingsmogelijkheden voor jullie nieuwe website waar producten kunnen worden besteld ofzo?

De één zet PayPal erbij en de ander niet. PayPal heeft zo ongeveer 4% kosten (dus erg duur i.v.m. andere methodes) en er zit een risico aan met het terugdraaien van betalingen. Dus niet zo gek dat partijen dat dan liever niet expliciet vermelden als ze deze betaalmethode liever niet hebben. Dus ze zetten het erop of niet. Het is hun eigen keuze en de uitleg heb je nu wel toch? Meer is het niet... :)

jolt
02/02/09, 20:23
Iedereen heeft ondertussen wel gezegd wat hij/zij ervan vind, maar ondertussen blijf je het maar weerleggen. Wat verwacht je nou precies?


Maar ik begrijp ook niet zo goed waar je nu nog heen wilt hoor.

Een paar mensen vroegen zich af naar welke branche ik refereerde. Geef ik een antwoord, is het nog niet goed :P


bla bla

Praat jij ook zo met je klanten? (retorische vraag, het antwoord laat zich raden). Jouw post zou ik virtueel aan stukken kunnen scheuren, maar jij loopt gewoon een beetje te stoken volgens mij. Volgende keer beter :)

Ik heb in ieder geval inzicht gekregen hoe een aantal bedrijven in de hostingwereld denken en handelen. Dat was ook het doel van de vraag in mijn eerste post.

BsHosting
02/02/09, 20:30
Ik stook niks en hoe ik ben weet je al helemaal niet, hoe jij bent weet ik al wel je wilt paypal en daar houd je aan vast.

Argumenten gooi je naast je neer.

Paypal bied bijna iedereen wel aan op aanvraag maar promoot het niet actief.

Dit is nu hetzelfde als in het buitenland ideal er in willen rammen dat gaat je ook niet lukken.

reef
02/02/09, 20:33
Een paar mensen vroegen zich af naar welke branche ik refereerde. Geef ik een antwoord, is het nog niet goed :P

Jawel, maar onder je antwoord daarop staan weer 2 grote alinea's met nieuwe tekst, vandaar.

Maar waarom alleen hostingbedrijven? Je vraag kan toch gelden voor elk bedrijf dat online betalingen doet? Een tijdschrift abonnement betaal ik ook met iDeal. PayPal is niet mogelijk. PayPal wordt juist bij hosters nog veel vermeld i.v.m. de betalingsmethoden van andere online aanbieders. En dat zal komen doordat wij alleen een dienst aanbieden en geen fysieke goederen. Lees de horrorverhalen maar eens op internet dat een bedrijf voor 10000 euro aan goederen opstuurt die betaald zijn met PayPal. Juist je raadt het al: goederen afgeleverd op het opgegeven (tijdelijke) adres en de betaling wordt daarna teruggedraaid. Dat zal de reden zijn dat PayPal minder voorkomt maar dat is allemaal al gezegd.

®on
02/02/09, 20:34
Erwin, relax aub. een beetje. Niet iedere discussie hoeft op leven en dood bevochten te worden.

@ Jolt: thanks ;)

BsHosting
02/02/09, 20:37
Ik ben relaxt ben maar niet bang Ron.

Maar ik zie nog steeds geen verdediging waarom in NL alles aangepast moet worden aan het buitenland qua betaling maar andersom 0,0

Maar ja ik lees dat nog wel ga eerst een lekker spaans drankje drinken.

reef
02/02/09, 20:41
Moeten wij dan alleen maar opdrachten aannemen die voor ons makkelijk (boekhoudkundig) te verwerken, winstgevend of risico-loos zijn?

Hoe minder risico hoe beter. Je wilt ook niet aangeklaagd worden voor wanbeleid als je BV failliet gaat en ze persoonlijk geld bij je willen komen halen. Als je goederen gaat opsturen naar een PayPal adres dan moeten eigenlijk al alle alarmbellen gaan rinkelen. Waarom met PayPal en niet via de gewone bank? Aan PayPal hangt immers je gewone bankrekening. Ik zie het voordeel er niet van in om daarom 4% meer kosten te moeten doorberekenen aan de klant terwijl je ook nog het risico hebt om je geld niet te krijgen...

reef
02/02/09, 20:43
ga eerst een lekker spaans drankje drinken.

Wat dan? :)

BsHosting
02/02/09, 21:18
queranta i tres

reef
02/02/09, 21:58
Dat is heel mooi spul! :)

BsHosting
02/02/09, 22:39
Inderdaad smaakt heel goed.
Krijg je met een half spaanse vriendin he

Henky!
02/02/09, 22:42
Maar ik zie nog steeds geen verdediging waarom in NL alles aangepast moet worden aan het buitenland qua betaling maar andersom 0,0

Tis andersom, het grote buitenland gaat zich in dit geval hoogstwaarschijnlijk aanpassen aan ons kleine landje aan zee. Tenminste, Ideal belooft voor dit jaar nog betaalmogelijkheden op Europees niveau (http://webwereld.nl/article/view/id/51238).

Ideal is (nu nog voor de Nederlandse markt) aardig ideaal. Werkt goed en simpel. En wat Paypal betreft, wij zijn daar een paar jaar geleden als verkoper zonder discussie zomaar uitgegooid.

Niet zo ideaal dus :-)

reef
03/02/09, 00:00
En wat Paypal betreft, wij zijn daar een paar jaar geleden als verkoper zonder discussie zomaar uitgegooid. Niet zo ideaal dus :-)

Laat me raden, je was je contract vergeten te verlengen? ;)

12lamat
08/04/09, 21:32
Misschien een beetje late reactie en niet dat ik veel argumenten voor of tegen in kan brengen.....
Op mijn website adverteer ik er niet mee! Na deze discussie over weeg ik het zeker wel te doen.
Feiten: 20% van mijn betalingen gaan via Paypal, 18% wordt betaald door credits die de klant vooraf storten. 62% gaat via een bankoverschrijving. Ik bied nog geen iDeal aan. Wordt wel binnenkort geimplementeerd.
Ik ben nog nooit geconfronteerd met terugboekingen, ook nooit geweten dat dat kon. Ik heb de instellingen dan ook zo in staan als The One Hosting hierboven uitlegt. Via Api.

Veel vooral relatief jonge klanten blijken behoefte te hebben aan deze betaal mogelijkheid. In de huidige tijd is betalen via internet en dus ook paypal voor mij niet weg te denken. Ideal heeft ook vrij hoge kosten. aale betalingssystemen met een intermediar zijn kostbaar!

ResellerHosting
08/04/09, 22:26
(volgens mij is paypal ook duurder)

Voor bedragen tussen t/m 7 euro is paypal goedkoper tussen 7 en 10 even duur daarboven is iDeal pas interessant.

Overigen dienen ze iDeal te marketten, want heel veel mensen weten niet wat het is terwijl vrijwel alle Nederlanders wel over internetbankieren kan beschikken.

m@@n
09/04/09, 02:24
In de huidige tijd is betalen via internet en dus ook paypal voor mij niet weg te denken. Ideal heeft ook vrij hoge kosten. aale betalingssystemen met een intermediar zijn kostbaar!

Welkom in de wondere wereld van de huidge maatschappij. Sinds een paar jaar zijn de kosten van een iDEal overschrijving slechts 50 cent, bij PayPal betaal je nog steeds zo'n 4% over het totaalbedrag.

Arh
09/04/09, 10:23
Hoe minder risico hoe beter. Je wilt ook niet aangeklaagd worden voor wanbeleid als je BV failliet gaat en ze persoonlijk geld bij je willen komen halen. Als je goederen gaat opsturen naar een PayPal adres dan moeten eigenlijk al alle alarmbellen gaan rinkelen. Waarom met PayPal en niet via de gewone bank? Aan PayPal hangt immers je gewone bankrekening. Ik zie het voordeel er niet van in om daarom 4% meer kosten te moeten doorberekenen aan de klant terwijl je ook nog het risico hebt om je geld niet te krijgen...

Ik heb ook PayPal, ook nog aan mijn bankrekening gekoppeld. Dit heb ik gedaan omdat ik nogal van de "impuls" aankopen ben :p Als ik iets zie dat ik wil doen/hebben(een online dienst of een download) ga ik eerst wat reviews/trailers/etc. bekijken of ik het echt wil. Als ik dan nog bij mijn standpunt blijf(dat ik het wil doen/hebben) dan wil ik het ook nú ;) (slechte eigenschap ik weet het).
Vanuit de klant(mijzelf in feite) geredeneerd heb ik PayPal dus gekozen omdat ik dan bij een groot aantal bedrijven(althans waar ik dan dingen koop) met PayPal of een creditcard moet betalen als je het meteen wilt kunnen gebruiken. Aangezien ik geen creditcard heb en ook niet van plan ben die aan te vragen heb ik dus alleen nog maar PayPal als keuze over. Vanuit het bedrijf geredeneerd kan het dus zijn dat je deze klanten wilt bedienen(geen idee hoeveel mensen het zelfde hebben als ik). Ook al ben ik het er mee eens dat Ideal ook erg prettig is(moet alleen altijd dat verrekte identifier ding zoeken) maar voor mij als klant zit er geen verschil in.

Om dus even wat directer antwoord te geven op je vraag
Waarom met PayPal en niet via de gewone bank?
Omdat via de gewone bank vaak 1-2 dagen overheen gaat voordat het verwerkt is(door alle partijen).
Verder kan ik wel zeggen dat ik een aardig betrouwbare klant ben. Als het bevalt(niet veel downtime en andere ongein) blijf ik gerust een aantal jaar bij het bedrijf(totdat ik geen behoefte meer heb aan de dienst) en cashback heb ik nog nooit gedaan.

Dit is natuurlijk allemaal vanuit de klant geredeneerd maar als bedrijf zou je dus kunnen kijken of je zulke klanten wilt bedienen.

las3r
10/05/09, 17:16
Het grootste probleem met PayPal is zoals eerder al genoemd de chargebacks.

Klant A heeft een 1) gestolen paypal account (geverified etc), of 2) een eigen 'personal' paypal account met zijn of haar bank/credit/debit-card gelinked.

Klant A besluit een aantal "intangible goods' (hetzij services of virtual products -> ebooks etc) aan te schaffen, koopt een flink aantal credits om deze daarna te gebruiken om iets te kopen. Door het volume in verkopen dat we hebben heeft PayPal ons een account manager aangeboden (mede omdat hier in griekenland vrij weinig paypal gebruikers zijn).

Vervolgens wordt na 5 maanden na aanschaf besloten dat deze klant geen zin meer heeft in de ebooks , heeft ze inmiddels al gebruikt, en besluit visa te bellen met het bericht 'ik was in het buitenland en toen ik na 4 maanden terug kwam kreeg ik de statements waar op stond dat er 1400,00 EUR aan betalingen gemaakt is, iemand heeft mijn credit card geskimmed'.

VISA forceert paypal om de betalingen terug te boeken (en paypal doet dat zonder consultatie van de verkoper), en ik heb een 35 berichten in mijn paypal account over betalingen die niet geauthorised zijn. Lekker dan. Na gebeld te hebben met paypals hoofdkantoor in amsterdam ben ik er over uit -> als zoiets gebeurd ben je als verkoper gewoon de sjaak. Geld weg , en een hoop kosten (daar ik voor mijn ebooks als een soort van reseller werk), dus verlies.

Mooi flikkerij daar bij paypal. Over het jaar 2008 heb ik zo'n 2000 euro in rook op zien gaan. Ik heb geprobeerd om een soort van screening te doen, ip-based checks (geen betalingen vanaf ips uit landen waar geen paypal account te verkrijgen is) maar je vist in principe altijd achter het net.

Wellicht is het met hosting anders, maar dit is gewoon horror, tis elke dag weer afwachten wat er gechargebacked wordt, het is gewoon niet leuk meer.

DutchTSE
10/05/09, 17:31
Wij hebben enkel ons paypal adres op de site vermeld, en staat tevens op de factuur. Wij hebben 1 keer gehad dat een klant een dedicated server bestelde, na 3 maanden een chargeback uitvoerde en wij met 600+ euro kosten/verlies zaten. Wij hebben toen contact opgenomen met paypal, en door middel van een "dispuut" uiteindelijk toch ons gelijk gekregen dankzij een zeer sluitend verhaal met datum en tijdstippen. Viel me toen erg mee.