PDA

Bekijk Volledige Versie : mail ontvangen verzenden



marsipulami
28/01/09, 00:12
Ik weet even niet of het hier in het goede topic staat, maar wanneer dat niet zo is word hij vast wel naar het goede topic verplaatst;)

Ik heb een server, debian en directadmin. Mailserver werkt voor mij perfect. Alleen heb ik sommige klanten die klagen dat ze geen mail kunnen ontvangen verzenden. Het probleem doet zich alleen voor met WindowsMail.

Ik ben bij een klant geweest en heb eerst een xp machine ingesteld met outlook expres.werkt perfect. toen heb ik een machine van hem binnen hetzelfde netwerk ingesteld met windowsmail, vista dus. en die pakt hem niet. Exact dezefde gegevens.
Krijg dan de fout dat socket-nummer 10061, zie link
http://support.microsoft.com/kb/191687/nl

Omdat het alleen bij Windows Mail voorkomt, dit weet ik omdat die klanten dat programma gebruiken, kan ik me niet voorstellen dat de fout op de server zit. Ik gebruik zelf ook windowsmail en daar werkt het perfect.

Zijn er mensen die dit probleem kennen en/of een oplossing hebben?

groet nathan

Ahmed
28/01/09, 00:15
Meestal helpt het om de SMTP poort te wijzigen naar 587, anders kun je de uitgaande mailserver van de provider gebruiken dat werkt wel altijd goed. (De meeste providers blokkeren de uitgaande poort 25 voor andere uitgaande mailservers dan die van hunzelf) vooral KPN

marsipulami
28/01/09, 00:23
maar het feit dat het dan wel op outlook werkt en niet in windowsmail binnen hetzelfde netwerk? dat kan ik daar niet mee verklaren

Ahmed
28/01/09, 00:26
Tja.. het blijft gissen, maar dit heb ik vaker meegemaakt en het is altijd de uitgaande mailserver die de provider blokkeert.

Gebruik je wel dezelfde instellingen in Windows Mail als in Outlook? Zoals authenticatie e.d.?

marsipulami
28/01/09, 00:45
jah dat wel.... je mag ervanuit gaan dat dat exact hetzeflde is ingesteld