PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraag over Google AdSense positietargeting.



Eagle Creek
27/01/09, 11:43
Ik had wat moeite met het vinden van een goede sectie. Heb mijn best gedaan maar als het toch niet naar wens is wil een mod mij dan even assisteren?
==========

Hi,

Op mijn website maak ik sinds een week gebruik van Google AdSense. Wat mij betreft is dit een testperiode om te zien of deze vorm van inkomsten bevalt.

Mij werd verteld dat via het Advertentiecontrolecentrum advertenties vooraf geblokkeerd kunnen worden. Omdat ik betrouwbare advertenties zeer belangrijk vind wil ik hier gebruik van kunnen maken. Echter: mijn centrum blijft leeg.

Nu staat er wel de mededeling Gebruik deze pagina om alle advertenties die via positietargeting op uw site(s) zijn geplaatst, te bekijken en toe te staan of te blokkeren. Meer informatie.... En daar zit hem de catch: positietargeting . Al mijn advertenties lijken geen positie- maar contenttargeting te zijn.

Ik heb braaf kanalen aangemaakt en deze publiekelijk gemaakt. Ik heb locaties opgegeven en mijn advertentieblokken in de kanelen ingedeeld zodat ze overeenkomen. Toch verschijnt er niets in mijn Advertentiecontrolecentrum.
De ads en inkomsten werken wel.

Kan iemand mij even op weg helpen :unsure:.

Triloxigen
27/01/09, 17:03
Ik gebruik veel adsense, maar ik heb geen idee wat Advertentiecontrolecentrum is?
Waar vind je dit of wat bedoel je?

Edit: O, ik weet al wat het is.
Maar advertenties plaatsen en kijken wat het doet is beter dan op basis van je eigen bezoek uiteindelijk, hij kan namelijk op basis van het bezoekers ip al verschillende advertenties laten zien.

Eagle Creek
27/01/09, 17:52
Edit: O, ik weet al wat het is.
Maar advertenties plaatsen en kijken wat het doet is beter dan op basis van je eigen bezoek uiteindelijk, hij kan namelijk op basis van het bezoekers ip al verschillende advertenties laten zien.
Eh :unsure:.

Ik wil helemaal niets op basis van mijn of andermans bezoek, ik wil gewoon dat mijn advertenties daar verschijnen op basis van positietargeting :).

Planera
27/01/09, 20:45
Ik kan er flink naast zitten hoor. Maar houdt het niet gewoon in dat geen enkele adverteerder zijn advertenties op jouw website heeft gepositioneerd?

Eagle Creek
31/01/09, 16:41
Wat bedoel je daarmee?

mohamedboul
04/03/09, 21:14
Ik had wat moeite met het vinden van een goede sectie. Heb mijn best gedaan maar als het toch niet naar wens is wil een mod mij dan even assisteren?
==========

Hi,

Op mijn website maak ik sinds een week gebruik van Google AdSense. Wat mij betreft is dit een testperiode om te zien of deze vorm van inkomsten bevalt.

Mij werd verteld dat via het Advertentiecontrolecentrum advertenties vooraf geblokkeerd kunnen worden. Omdat ik betrouwbare advertenties zeer belangrijk vind wil ik hier gebruik van kunnen maken. Echter: mijn centrum blijft leeg.

Nu staat er wel de mededeling Gebruik deze pagina om alle advertenties die via positietargeting op uw site(s) zijn geplaatst, te bekijken en toe te staan of te blokkeren. Meer informatie.... En daar zit hem de catch: positietargeting . Al mijn advertenties lijken geen positie- maar contenttargeting te zijn.

Ik heb braaf kanalen aangemaakt en deze publiekelijk gemaakt. Ik heb locaties opgegeven en mijn advertentieblokken in de kanelen ingedeeld zodat ze overeenkomen. Toch verschijnt er niets in mijn Advertentiecontrolecentrum.
De ads en inkomsten werken wel.

Kan iemand mij even op weg helpen :unsure:.

Als er geen adverteerders zijn kan u natuurlijk ook niets zien. Die dienst is optioneel en is enkel bestemd om te kijken welke bedrijven speciaal op uw website adverteren.
Persoonlijk gebruik ik 'Filter voor concurrerende advertenties' om vervelende advertenties te weren.
U heeft wel https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=10005&topic=160 en Internet Explorer nodig om te achterhalen wie die adverteerder is. Nooit op de Adsense advertenties op uw eigen website klikken, want u kan hiermee uw account verliezen!

Eagle Creek
04/03/09, 21:19
Ik snap even niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb toch al reclame, en dus adverteerders?

Dat filter. gebruik ik inderdaad ook.

mohamedboul
04/03/09, 21:30
Als Adsense gebruiker heeft u een website en op deze plaatst u een code verkregen in uw Adsense account. Deze code leest de inhoud van een pagina op uw website in, en laat vervolgens relevante advertenties zien (indien beschikbaar).

Bezoekers die op uw website komen, kunnen ook aangeven op uw website te adverteren. Het zijn de advertenties van deze adverteerders die u dan kunt beheren, lees toestaan of weren van uw website met opgave van een reden.
Soms kan een advertentie niet goed aansluiten op de inhoud van uw pagina, waardoor u minder inkomsten verkrijgt want bezoekers klikken niet op de advertentie. Het is dan best om deze adverteerder te blokkeren.

Eagle Creek
04/03/09, 21:32
Aah, dus echt de "persoonlijke" advertenties. Jammer.
Bedankt Mohamed :).

mohamedboul
04/03/09, 21:36
Aah, dus echt de "persoonlijke" advertenties. Jammer.
Bedankt Mohamed :).

geen probleem ;)

Vergeet niet: de gewone advertenties kan u blokkeren via 'Filter voor concurrerende advertenties' (zie mijn eerdere post).