PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows 7, reacties?



swedendedicated
25/01/09, 03:06
Vandaag aan de slag gegaan met Windows 7 beta, eerste indruk stukken sneller dan vista wat zelfs op mijn high-end machine problemen kreeg bij het multitasking, ikzelf gebruik jaren xp wat in mijn ogen het beste Windows systeem is maar als Windows 7 uit komt dan denk ik dat het xp voorbij streeft. Min puntje vind ik het visuele aspect waar ik niets om geef, ik heb altijd het grijze theme geselecteerd. Nog anderen die Windows 7 gebruiken?

Desmond
25/01/09, 08:36
Ik heb hem op mijn laptop geknald om even te testen en moet zeggen dat hij inderdaad wel lekker loopt. Ik heb net als destijds dat crapy OS Windows Millenium even geskipped zoals ik nu Vista skip. Het lijkt wel of eens in de zoveel tijd MS even een mislukte versie uitbrengt. Toen XP uitkwam was 2000 nergens meer te vinden, toen kwam Vista en de XP verkopen stegen de pan uit :) Nieuwe laptops worden verkocht met Vista, worden niet eens opgestart maar gewoon gelijk XP er weer op! Windows 7 maakt het naar mijn mening wel goed, toch de snelheid van XP en een tikkeltje futuristische features maar dat mag ook wel als je je tijd mee moet :)

host3000
25/01/09, 10:40
Zo slecht als Vista de eerste keren beviel, zo goed bevalt 7. Loopt soepel en snel, ziet er goed uit en de applicaties die er nu op staan, draaien zonder problemen. Er waren wel wat hikjes met een nic driver, maar die problemen waren er ook met de eerdere server versies, dus die zal wel brak zijn. De idle belasting is zeer laag (itt Vista die altijd een 10% cpu tijd pakt met allerlei window managers.)

®on
25/01/09, 11:33
Out of the box werkt het prima. Veel verschil bemerk ik nog niet met de voorloper, Vista. Ik heb het nu een week of twee draaien.

Marco Mahieu
25/01/09, 12:23
Tot zo ver iig positieve reactie's. Zou er dan toch nog hoop zijn? ;)

Ik ga hem zelf niet testen, maar als ik de reactie's zo lees zal ik het in de toekomst misschien wel gaan gebruiken. Draai nu met mijn computer nog op XP (Vista vind ik echt verschrikkelijk). Met beste van alles blijft natuurlijk nog MacOS X dat op men MacBook draait.

gjtje
25/01/09, 12:34
'k Vind Vista prima werken en Windows 7 ook. Ze hebben goed naar de Dock gekeken van OSX voor de nieuwe taakbalk. ;)
Zonder Aero blijft er wel weinig over van die nieuwe snufjes.

Ahmed
25/01/09, 13:03
Ik draai Windows 7 al een tijdje en ik moet zeggen dat het echt veel beter is dan Windows Vista. Ik heb er een gevoel bij alsof deze versie wél goed doordacht is!! Het werkt lekker, snel en ik moet zeggen dat nadat je een windows product installeert (uit je eigen vrije wil, zoals WLM) het programma zeer goed integreert in het OS!

Apoc
25/01/09, 16:47
Windows Vista is opzich een prima OS, alleen niet out-of-the-box. Echter met wat technische kennis kan je er een prima systeem van maken.

mauer
25/01/09, 17:40
Hij is hier bezig met downloaden... Ik hoor veel goede reacties erover :)

Tim.Bracquez
25/01/09, 17:52
Win 7 al enige tijd aan het draaien als productie OS en nog geen problemen. Draai het ook in een virtuele omgeving en bij een boot meld vmware mooi weer dat win 7 maar rond de ~120MB ram in gebruik neemt, weliswaar clean. (moet je niet proberen met vista...)

nepstar
25/01/09, 19:18
Ik hou het toch maar bij mijn MAC OSX denk ik

MediaServe
25/01/09, 20:12
Ik draai Windows 7 al een tijdje en ik moet zeggen dat het echt veel beter is dan Windows Vista.

Ik gebruik Windows Vista meestal en ik heb ook Windows 7 geprobeerd. Waarom mensen steeds zeggen dat Windows 7 zoveel beter is dan Vista begrijp ik niet, want ik zie weinig significante verbeteringen. Windows Vista draait naar mijn mening ook erg goed.

De nieuwe taakbalk in Windows 7 vond ik nog niet erg praktisch, maar misschien is dit alleen een kwestie van wennen. Ik heb ruimte genoeg op mijn beeldscherm en ik wil gewoon in één oogopslag kunnen zien wat er openstaat en in één klik het juiste venster kunnen kiezen.

Tim.Bracquez
25/01/09, 20:31
Ik gebruik Windows Vista meestal en ik heb ook Windows 7 geprobeerd. Waarom mensen steeds zeggen dat Windows 7 zoveel beter is dan Vista begrijp ik niet, want ik zie weinig significante verbeteringen. Windows Vista draait naar mijn mening ook erg goed.
Run Vista en win 7 eens op een Acer One... (vergelijk ook eens met XP, is hier zelfs niet trager!) dan begrijp je waarom...

Vind de taskbar eindelijk goed... tot vista nooit het taskbar model begrepen van microsoft... hoe groot men scherm ook hoe vol die ook maar bleef, zag er totaal geen structuur in. Nu - oké soms 1 klik verder - eindelijk structuur. Gewoon even hoveren, met register tweaks kan je het 'hoveren' zelfs sneller laten gebeuren waardoor meerdere programma's van dezelfde soort ook maar 1 klik ver zijn.

host3000
25/01/09, 20:57
Ik gebruik Windows Vista meestal en ik heb ook Windows 7 geprobeerd. Waarom mensen steeds zeggen dat Windows 7 zoveel beter is dan Vista begrijp ik niet, want ik zie weinig significante verbeteringen. Windows Vista draait naar mijn mening ook erg goed.

De nieuwe taakbalk in Windows 7 vond ik nog niet erg praktisch, maar misschien is dit alleen een kwestie van wennen. Ik heb ruimte genoeg op mijn beeldscherm en ik wil gewoon in één oogopslag kunnen zien wat er openstaat en in één klik het juiste venster kunnen kiezen.

Je ziet precies welke applicatie open staat en als voordeel, je hebt geen dubbele set icons meer in de quick start en de statusbalk.

VinceSTM
26/01/09, 01:59
ik mis het classic startmenu

Domenico
26/01/09, 12:12
Taakbalk is ook in te stellen zodat je alles ziet zoals gewoonlijk.

eaPeter
26/01/09, 18:17
Moet zelf zeggen dat Windows 7 me wel bevalt. Wat ik een minpunt vind is dat het "klassieke" Windows startmenu er niet meer in zit. Microsoft neemt de "moeite" om een Windows klassiek thema erin te zetten, maar geen klassiek Windows startmenu.

Marco Mahieu
26/01/09, 21:16
Windows Vista is opzich een prima OS, alleen niet out-of-the-box. Echter met wat technische kennis kan je er een prima systeem van maken.

Dat vind ik juist precies andersom. Kan ook komen omdat ik XP gewend ben, heb nooit de overstap op Vista gemaakt. Daardoor weet ik misschien de juiste optie's en mogelijkheden in XP wel te vinden en in Vista niet.

Hoe zit het met de diverse mogelijkheden in vista. Nog de mogelijkheid alles zelf lekker in te stellen, of loopt alles via wizzards enz. (zoals naar mijn idee bij Vista het geval is).

BVGorp
02/02/09, 16:34
Vista lijkt een beetje de Windows ME te worden van 2008/2009 wat betreft reputatie.

Windows 7 ziet er mooi uit en loopt lekker stabiel tot nu toe

reef
02/02/09, 16:48
Heb hier anders totaal geen problemen met Vista op 2 pc's. En ik vind er nou met Windows 7 vergeleken niet echt veel verschil in zitten. Van mij mag Microsoft Windows 7 wel als een gratis update doen op Vista. Dat dan weer wel. :)

Simple
02/02/09, 16:50
Draait erg goed in Vmware Workstation tot nu toe, heerlijk snel. 25 Februari naar een Seminar over Windows 7 en 2008 R2, ik ben benieuwd!

Lite-On
02/02/09, 17:42
Ik heb nog steeds geen tijd genomen om Windows 7 binnen vmware te testen.
IK hoor veel positieve reacties, hierover. Dus volgens mij wordt het tijd om dit zelf ook maar eens te testen ;-)

Momenteel gebruik ik nog Vista/Ubuntu op mijn PC/notebook

MisterTL
02/02/09, 18:42
Heb hier Windows 7 64 bit draaien voor ongeveer twee maanden nu. Tot nu toe geen rare dingen tegen gekomen (ja 16 bits programma's die niet meer werken, maar dat is te verwachten, dus daar zeur ik niet over :p)
Heb wel een goed gevoel bij dit systeem, beta die zo retestabiel is.

Tim.Bracquez
02/02/09, 18:55
Heb wel een goed gevoel bij dit systeem, beta die zo retestabiel is.

Héél stabiel, echter vista drivers voor men wifi werken niet zo goed, bij ~1 uur maximum netwerk gebruik een blue screen van de wifi driver.

®on
02/02/09, 19:06
Héél stabiel, echter vista drivers voor men wifi werken niet zo goed, bij ~1 uur maximum netwerk gebruik een blue screen van de wifi driver.
Dat heb ik dus net andersom: bij vista een mooi bsod, terwijl op win7 de wifi driver prima werkt.

cfmweb
02/02/09, 19:20
Ik heb hier W7-32 op een Compaq CQ60 notebook gezet, werkt prima. Ik heb alleen wat last met een touchpad driver (synaptics) maar dat ligt aan de driver en niet aan W7.
Verder vond ik het apart dat er een homegroup werd aangemaakt voor het delen van bestanden, en vond ik het een beetje onlogisch dat dat blijkbaar niet hetzelfde werkt als de workgroup van de vorige windows versies.
Verder tot nog toe geen problemen en lijkt erg stabiel te werken.

Piwi-Web
02/02/09, 20:03
Ik ben er ook erg tevreden over.
Heb het nu ongeveer een maand draaien zonder problemen!

1 keer een bluescreen gehad maar dat lag geloof ik eerder aan mijzelf :)

Zeer stabiele beta, dat beloofd wat :)

gjtje
02/02/09, 20:39
Werkt ook prima onder Bootcamp (32bit) op de mac, bijna alles werd automagisch herkend.

cfmweb
26/06/09, 19:22
Zo even een oud topic kicken, want inmiddels is de release candidate al enige tijd beschikbaar..

Hoe zijn de ervaringen met Windows 7 RC ?

Hoewel ik zeer te spreken was over de Beta die gedurende de testperiode steeds completer werd qua drivers en mogelijkheden, ben ik minder te spreken over de RC.

Nu moet ik wel zeggen dat ik de 32 bit Beta versie had en nu de 64 bit RC.

Ondanks dat dit geïnstalleerd is op een Athlon-X2 64 systeem, lijkt het niet zo stabiel te werken als de 32 bit versie op hetzelfde systeem.
Met name bij FTP connecties met zowel een 32 bit applicatie (CuteFTP 8.3.2) als een 64 bit applicatie (SmartFTP 3.0) heb ik een zeer lage uploadsnelheid, en krijg ik vaak een timeout op de verbinding.
De applicatie starten in een XP compatabiliteits modus verandert daar niets aan.

Even googelen levert her en der dezelfde ervaringen op, maar geen oplossingen.

Verder al iemand die z'n ervaringen wil delen?

vipeax
26/06/09, 19:41
Hier haal ik gewoon normale snelheden (= 5mbps upload). Hoger kan niet hier dus dat kan ik ook niet voor je proberen ben ik bang.

Ik ben verder ook zeer tevreden over W7 (RC, 64 bit).

rackhost.be
26/06/09, 19:53
Mac OSX voor desktop, Linux voor servers. Punt.

Als ik mij goed herinner was iedereen ook zo lovend over Vista in het begin (idem bij al zijn voorgangers...).

Ik wil gewoon iets waar ik op kan betrouwen en mijn werk kan mee doen, ipv te onderhouden.

Na meer dan 10 jaar Microsoft desktopgebruiker (sinds MS Dos 6.1 tot en met Windows XP) vind ik mijn beste beslissing de overstap naar OS X een 5tal jaar geleden.

Er staat hier nog 1 windows pc (vista met recente "performante" hardware van vorig jaar), enkel nog voor de facturatie. En als ik elke maand de facturen moet laten genereren is er altijd wel wat aan de hand (erger mij daar gek aan, ik ben nu al jaren gewoon om met een degelijk desktop os te werken dat wel telkens doet wat ik vraag, en niet hopen ...)

DeziWeb
26/06/09, 20:10
Mac OSX voor desktop, Linux voor servers. Punt.


Ik wil gewoon iets waar ik op kan betrouwen en mijn werk kan mee doen, ipv te onderhouden.

Na meer dan 10 jaar Microsoft desktopgebruiker (sinds MS Dos 6.1 tot en met Windows XP) vind ik mijn beste beslissing de overstap naar OS X een 5tal jaar geleden.


Ik sluit me hier bij aan. Wanneer je snelheid en stabiliteit zoekt laat dan ook die fijne windows 7 maar liggen en stap over op een Mac :thumbup:

gjtje
26/06/09, 20:58
'k Werk er dagelijks mee, werkt prima. 100Mbit met ftp doet ie hier probleemloos dus denk dat er een driver in de weg zit.

Tim.Bracquez
26/06/09, 21:06
'k Werk er dagelijks mee, werkt prima. 100Mbit met ftp doet ie hier probleemloos dus denk dat er een driver in de weg zit.
Hier nu ook de RC, kwa netwerk functionaliteiten geen enkel probleem om 100Mbit of meer te halen. Batterij put die win 7 RC wel iets meer uit dan een XP op dezelfde instellingen.

vipeax
26/06/09, 23:06
Ik sluit me hier bij aan. Wanneer je snelheid en stabiliteit zoekt laat dan ook die fijne windows 7 maar liggen en stap over op een Mac :thumbup:

Jammer genoeg werkt niet alles op een Mac zoals ik zou willen (games o.a.).

Lite-On
26/06/09, 23:12
Ik heb op mijn mediacenter de RC van Win7 draaien. Draait tot nu toe prima en stabiel.
Voorheen ook eens Vista gebruikt @ mediacenter, maar daar was ik niet bepaald tevreden over.

Verder op desktops/laptops nog geen Win7 gehad.

WeServIT
26/06/09, 23:14
Ik ben echt tevreden over windows 7 het werkt allemaal perfect en snel, het enige nadeel is dat mijn LAN driver niet bepaald op Windows 7 werkt waardoor hij spontaan uitvalt, met Wireless geen problemen.

Tim.Bracquez
26/06/09, 23:16
Ik heb op mijn mediacenter de RC van Win7 draaien. Draait tot nu toe prima en stabiel.
XBMC (http://www.xbmc.org/) vanaf usb is anders ook wel leuk, kan je eigen meuk op bijzetten leuk met een RF remote. Boot gelijk ook sneller.

Lite-On
26/06/09, 23:23
XBMC (http://www.xbmc.org/) vanaf usb is anders ook wel leuk, kan je eigen meuk op bijzetten leuk met een RF remote. Boot gelijk ook sneller.

Als ik zo even snel op de website van ze kijk, ziet het er nice uit. Tijd om wat te proberen.
Had ooit Ubuntu omgetoverd tot mediacenter, was echter een ramp om TV zenders aan de praat te krijgen (de reden waarom ik nog steeds Windows MCE gebruik).

Als ik persoonlijk moet kiezen welke Windows versie ik gebruik op een mediacenter...... Windows 7 for sure ;-)