PDA

Bekijk Volledige Versie : Opeens geen mail meer via POP3, wel via IMAP en webmail



pippen
23/01/09, 15:11
Gisteren heb ik op de OpenSUSE 10.3 server een update gedaan (kernel patch, named en spamassassin). Daarna gereboot en sinds dien werkt de mail niet meer.

Ik gebruik op de server qpopper, Cyrus imap en postfix. Als er een mail naar een user gestuurd wordt, is dat prima te lezen via IMAP en de webmail (de webmail gebruikt ook Cyrus). Maar iedere gebruiker die zijn mail ophaalt via POP3, krijgt de melding dat er geen nieuwe berichten zijn. Geen foutmelding dus. Terwijl er weldegelijk mail in de Cyrus map zit. Voorheen heeft dit altijd gewerkt. Maar nu plotseling niet meer?

Ik heb geen idee waar ik nu moet gaan zoeken.

Wie kan me helpen?

pippen
23/01/09, 19:33
Het is gelukkig (na 4 uur zoeken) opgelost. Qpopper stond aan, maar die hoort helemaal niet aan te staan. Ik heb geen idee hoe dat opeens zo is gekomen (wellicht door de update van de kernel?), maar Qpopper stond aan. Nu uitgezet en vervolgens Cyrus opnieuw opgestart. En hoppa, de mailtjes lopen weer binnen...

mikeh
23/01/09, 20:07
Lijkt me dat je qpopper automatisch laat opstarten door een init script.

pippen
23/01/09, 20:25
qpopper staat in de Yast inet.d lijst. De server is regelmatig opnieuw opgestart, dus toch vreemd dat het nu opeens wel werd opgestart. Ik heb het uitgeschakeld. Bij de volgende reboot weet ik of qpopper toch weer wordt uitgevoerd.