PDA

Bekijk Volledige Versie : CSS op achtergrond draaien



E-Projects
19/01/09, 23:21
Ik heb het gezocht, heb wel wat gevonden maar dat ging over cod.

Ik heb hier een debian draaien hierop komt een css server.
CSS staat erop.

Nu wil ik hem in de achtergrond als proces draaien.

Op internet kwam ik het volgende tegen:



We will make a script that will run the srcds in the background in a "screen"
you will need to have screen installed for this. make a file called server.sh and put this in:
Command(s):

#!/bin/sh
echo "Starting Cs:Source Server"
sleep 1
screen -A -m -d -S css-server ./srcds_run -console -game cstrike +map de_dust +maxplayers 16 -autoupdate

Save the file, and chmod it to run
Command(s):
chmod +x server.sh

If you want to start your server, simply run server.sh . It will start your srcd server in the background, to open it type:
Command(s):
screen -x css-server
Met apt-get install screen binnengehaald.

En wat hier boven staat allemaal uitgevoerd.

Krijg een foutmelding:


css@xxxxx:~/srcds$ ./server.sh
Starting Cs:Source Server
./server.sh: line 5: de_dust: command not found
css@xxxxx:~/srcds$ ./server.sh


Wat doe ik fout?

ilnee
19/01/09, 23:50
Post regel 5 van server.sh eens. Of liever nog het hele script. Toevallig een enter na '+map' geplaatst?

E-Projects
19/01/09, 23:59
Heb nu dit staan:


#!/bin/sh
echo "Starting Cs:Source Server"
sleep 1
-A -m -d -S css-server ./srcds_run -console +ip "x.x.x.x" -port
"27015" -game cstrike -tickrate 100 +sv_lan 0 -maxplayers "10"
+rcon_password "adminpw" +sv_password "5509" +map de_dust2 -autoupdate


Melding:


Starting Cs:Source Server
./server.sh: line 4: -A: command not found
./server.sh: line 5: 27015: command not found
./server.sh: line 6: +rcon_password: command not found

ilnee
20/01/09, 00:03
Er zitten enters in je startup regel. Bovendien ontbreekt het commando 'screen', terwijl je wel de parameters meegeeft. Dit zou moeten werken:

#!/bin/sh
echo "Starting Cs:Source Server"
sleep 1
screen -A -m -d -S css-server ./srcds_run -console +ip "x.x.x.x" -port "27015" -game cstrike -tickrate 100 +sv_lan 0 -maxplayers "10" +rcon_password "adminpw" +sv_password "5509" +map de_dust2 -autoupdate
Overigens kun je zaken als +rcon_password en +sv_password in je configuratie instellen (server.cfg? Ben niet echt bekend met SRCDS), dat maakt het onderhoud wat eenvoudiger.

E-Projects
20/01/09, 00:06
Krijg het volgende;


Starting Cs:Source Server
./server.sh: line 5: -tickrate: command not found
./server.sh: line 6: de_dust2: command not found

ilnee
20/01/09, 00:11
Dan zitten er nog steeds enters in je script op plekken waar ze niet horen. Van 'screen' tot en met '-autoupdate' moet op één regel staan.

E-Projects
20/01/09, 00:15
Dan zitten er nog steeds enters in je script op plekken waar ze niet horen. Van 'screen' tot en met '-autoupdate' moet op één regel staan.

Ja nu draait ie maar zie hem niet in mijn server lijst (steam)

ilnee
20/01/09, 00:32
Dat heeft weinig met screen te maken, lijkt me. Check vooral de logs, eventuele firewall en router eens.

E-Projects
20/01/09, 11:47
APF staat uit, vanavond zal ik de logs checken...

BLAST3R
20/01/09, 15:42
Je zou hem zonder screen moeten draaien in het begin om te kijken of hij zowiezo al geen errors laat zien tijdens het opstarten van de server.

Haal '-autoupdate' eens weg uit je CMD lijn, dat wil soms wel eens conflicten veroorzaken.

Piwi-Web
20/01/09, 19:47
Je kan screen ook draaien met logs hoor ;) -L

E-Projects
22/01/09, 19:41
Zonder -autoupdate werkt het wel. Wat doet -autoupdate precies nou?

Zijn er nog tips/tweaks die ik goed kan gebruiken? :D Word een 100 Tickrate server.

ilnee
23/01/09, 01:40
Tp: even de handleiding (https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=6758-TCMF-2234#Launch_Switches) lezen en bij problemen de console en/of logs raadplegen.

DC^
24/01/09, 22:04
Zonder -autoupdate werkt het wel. Wat doet -autoupdate precies nou?

Zijn er nog tips/tweaks die ik goed kan gebruiken? :D Word een 100 Tickrate server.

Autoupdate: Update automatisch steam updates enz naar je server. (Edit if i'm wrong).

Tip: Laat op je server bekende mods draaien. Zoals bijv. deathmatch, gungame. En eventueel een admin mod bijv. Mani Admin Plugin om het beheren van je server makkelijker te maken.

E-Projects
25/01/09, 00:05
Met het beheren heb ik al wat ervaring maar nog niet echt op een linux bak die ik zelf beheer.

Heb nu Mani erop draaien maar die gaat binnenkort eraf, sourcemod komt erop.

E-Projects
27/01/09, 13:15
Server ip: 213.163.64.31:27015
Game-monitor (http://www.game-monitor.com/cstrike2_GameServer/213.163.64.31:27015/Turk_Anadolu_Efsanesi_YENI_T100-Variables.html)

Tickrate stond eerst op 100 maar zakte wel tot 50. Rates zijn 25000 100 100 en word door forcerate bij elke speler aagepast naar de waarde die ik bepaal dus bij deze 25000 100 100.
De tickrate staat nu op 200 maar is nu wel stabiel op 100, daalt soms naar 60 en dan snel terug weer naar 100.

Server draaid op een Q6600, 4 GB Ram, OS: Debian.

Iemand nog tips?

Ben op het forum van steam een how-to tegen gekomen om de kernel te optimaliseren...

DC^
29/01/09, 18:07
Tip: Om je server voller te krijgen kan je er Mods opzetten zoals, CS:S Deathmatch, Gungame of bekende maps draaien (bijv. de_dust2).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Piwi-Web
29/01/09, 18:20
Server ip: 213.163.64.31:27015
Game-monitor (http://www.game-monitor.com/cstrike2_GameServer/213.163.64.31:27015/Turk_Anadolu_Efsanesi_YENI_T100-Variables.html)

Tickrate stond eerst op 100 maar zakte wel tot 50. Rates zijn 25000 100 100 en word door forcerate bij elke speler aagepast naar de waarde die ik bepaal dus bij deze 25000 100 100.
De tickrate staat nu op 200 maar is nu wel stabiel op 100, daalt soms naar 60 en dan snel terug weer naar 100.

Server draaid op een Q6600, 4 GB Ram, OS: Debian.

Iemand nog tips?

Ben op het forum van steam een how-to tegen gekomen om de kernel te optimaliseren...

Kernel aanpassen is inderdaad wel aangeraden.
Zonder het aan te passen kan je css servers op zich ook goed laten lopen als je elke server 1 core geeft ;)
Als hij nu stabiel op 100 draait en soms eens een drop heeft zou ik het zo laten en blij zijn met je resultaat!

E-Projects
29/01/09, 20:15
Tip: Om je server voller te krijgen kan je er Mods opzetten zoals, CS:S Deathmatch, Gungame of bekende maps draaien (bijv. de_dust2).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Juist de bekende mappen zijn we zat :D, ook de spelers. Onze server liep eerst wel vol maar door de tickrate problemen bij de vorige server zijn de meeste weg gegaan. Wij hadden altijd een volle server.


Kernel aanpassen is inderdaad wel aangeraden.
Zonder het aan te passen kan je css servers op zich ook goed laten lopen als je elke server 1 core geeft ;)
Als hij nu stabiel op 100 draait en soms eens een drop heeft zou ik het zo laten en blij zijn met je resultaat!

Ik ben er nog niet tevreden ermee, in bepaalde mappen nog niet stabiel. zakt wel tot 75...

Ik bedoelde dit: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=486424

BDigitinternetdiensten
03/02/09, 09:18
Ik heb nog wel een goeie start/stop/restart voor je liggen. Neem even contact op met info [at] bdigit . nl

Ga hem hier niet vrijgeven voor iedereen:)

Bakker ICT
07/02/09, 15:23
Ik heb nog wel een goeie start/stop/restart voor je liggen. Neem even contact op met info [at] bdigit . nl

Ga hem hier niet vrijgeven voor iedereen:)

OT : Dies van mij man! :P