PDA

Bekijk Volledige Versie : Database



marco9000
17/01/09, 18:18
Beste mensen,

Weet niet of het hier thuishoort maar toch.

Op een of andere manier kan ik in phpmyadmin geen nieuwe database aanmaken.
Zouden jullie een oplossing weten?

Alvast Bedankt!

Marco

Hyperized
17/01/09, 18:28
Je hebt geen rechten tot de database met de gebruiker waaronder je bent ingelogd. Bij de meeste control panels (bijv DirectAdmin) moet je in het controlpanel zelf een nieuwe database aanmaken. Kijk daar eens naar :)

Thomas.R
17/01/09, 18:43
Je kan het beste even met Gethost contact opnemen, er kunnen meerdere redenen hiervoor zijn.

JanSmit
17/01/09, 19:39
ik had hetzelfde probleem hier. even een nieuwe user aanmaken in je controlpanel en deze voor die phpmyadmin default maken.

gr

Jan

frajaweb
17/01/09, 22:16
Inderdaad is dit een rechten probleem. Je kunt niet inloggen onder de huidige gebruiker. De meeste controle panelen maken gebruik van een aparte user, die deze rechten wel heeft. Bij DA kun je deze gegevens terugvinden in


/usr/local/directadmin/conf/mysql.conf

In deze gevallen is het beter om de database aan te maken via het controle paneel.

ichosting
17/01/09, 23:54
Gezien de locatie van deze post (Windows Hosting) weet ik al niet of het om Directadmin of Linux server gaat? TS wat is het OS?

marco9000
18/01/09, 00:36
Beste Mensen,

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb nu via mijn direct admin een sql database kunnen aanmaken. Vervolgens wil ik mijn torrent script installeren en krijg ik deze foutmelding:

"Access denied for user 'apache'@'localhost (using password: No)"

Weet iemand toevallig wat dit inhoud en hoe ik dit wegkrijg?

Alvast bedankt.

wonko
18/01/09, 10:17
juiste parametes instellen in je script? Verder lijkt me dit niet in de goede sectie te staan, en lijkt het dat de TS zomaar wat probeert, en bij falen hier post. Slotje erop.