PDA

Bekijk Volledige Versie : Gameservers on windows



bert2178
16/01/09, 18:52
hallo allemaal,

ik heb nu een eigen server gekocht en ik ga deze colo in een datacenter plaatsen om zo er enkele gameservers op te plaatsen

nou was mijn vraag is windows web x64 edition 2008 daar goed voor
of moet ik gaan voor de standaard versie?

het gaat om een server met 2 cpu's en 8Gb ddr

Hollanda
16/01/09, 20:02
Dat ligt eraan wat je erop wil hosten, zijn het dual of quadcore cpu's?

Sowieso moet je SPLA regelen als je wat wil hosten...

Randy
16/01/09, 22:28
Dat ligt eraan wat je erop wil hosten, zijn het dual of quadcore cpu's?

Sowieso moet je SPLA regelen als je wat wil hosten...

Voor eigen gebruik is dit niet nodig, enkel wanneer je diensten aan derden aanbied. Dual of Quadcore CPU's maakt ook niet uit, omdat licentimodellen altijd uit gaan van fysieke processors en geen rekening houden met het aantal cores. Wel heeft Windows (Web)Server 2008 een beperking met ondersteuning van het geheugen: 4 Gbyte bij de 32-bits versie. Je sult dus voor een 64-bit versie moeten gaan dat tot 32 Gbyte geheugen ondersteund.

bert2178
17/01/09, 17:59
het is voor eigen gebruik en de cpu's zijn dual's

ik was alleen benieuwt of de web x64 2008 editie er ook goed voor was
om gameservers er op te zetten, want die is toch een stuk goedkoper dan
de standaard editie.


mijn dank voor uw antwoord ;)

Ingvald
17/01/09, 19:58
Indien je meer dan 4GB wil aanspreken, dien je zowiezo voor de x64 versie te gaan. Zie ook deze pagina (http://www.microsoft.com/windowsserver2008/en/us/compare-specs.aspx) van Microsoft om de hoeveelheid geheugen en CPU's die elke editie ondersteunt, te vergelijken. Qua hardware ondersteuning is er geen verschil meer tussen Web en Standard edition.

Indien je geen (Microsoft) DNS server of Domain Controller wil draaien, zie ik geen enkele reden om voor Standard edition te kiezen. Zie ook deze pagina (http://www.microsoft.com/windowsserver2008/en/us/compare-features.aspx) nog voor een vergelijking qua features tussen Web en Standard edition.

Hollanda
17/01/09, 20:07
Zou ik toch beter lezen, 2003 en 2008 enterprise ondersteunen ook meer dan 4GB werkgeheugen.

Betere vraag zou zijn wat voor cpu's. Als dit oude Xeon's zijn, dan is zoveel werkgeheugen sowieso overdreven.

Ingvald
17/01/09, 20:17
Topicstarter vindt Standard Edition al te duur, dan ga ik ervan uit dat Enterprise Edition helemaal uit den boze is...