PDA

Bekijk Volledige Versie : Wintersport 2008/2009



NielsV
14/01/09, 22:13
Ha allen,

In navolging van mijn topic van vorig jaar :-) zijn er nog weer veel WHT'ers die op wintersport gaan of zijn geweest en nog tips hebben voor de wintersportplaatsen van dit jaar? (met name nieuw opkomende landen zijn natuurlijk interessant :) )

Zelf ga ik wederom naar Flachau in Oostenrijk.. eind februari lekker 9 dagen skien.. Fantastisch gebied voor zowel beginner als de ervaren boarder of skier!
Flachau behoort tot het Salzburger Sportwelt, oftewel met 1 ski pas heeeeel veel gebieden bezoeken!

Ben ook nog op zoek naar de apres ski hits van dit jaar? (In navolging van de Ijsberen of Donner op me kop, kom pak je lasso maar, joanne etc etc)

GR. Niels

Sorcer
14/01/09, 22:54
Ikzelf zal ook te vinden zijn in Oostenrijk zoals ieder jaar! Dit jaar overigens in Fieberbrunn, leuke uitgaansgelegenheden, mooie pistes en altijd sneeuwzeker! ;)

WeServIT
14/01/09, 23:02
Helaas geen vakantie voor mij:)

Het wordt toch weer flink drinken met carnaval denk ik! Maar ik weet niet of iedereen dat wel viert hier?!:thumbup:

PeterT
14/01/09, 23:04
Mijn wintersport bestaat dit jaar uit een bezoekje aan Hong Kong :)
Misschien dat ik een indoor skibaan kan vinden..

XFX
15/01/09, 11:07
30 januari naar Frankrijk (St. Sorlin d'Arves, in het Les Sybelles skigebied)!

GlobalServe
15/01/09, 12:06
Ik zit momenteel in La Plagne.
Enorm mooi ski gebied, met doorsteek mogelijkheden naar Les Arc.

Super weer momenteel.

NielsV
15/01/09, 12:18
MMz ja Les Arcs in de Savoie stond ook bij ons op het lijstje maar heleaas.......
Vind het mooiste aan arc: Verschillende plaatsnamelijk: Arc 1900, ARc 1950, Arc 2000 om de hoogte maar aan te geven :-)

Of het ook echt plaatsnamen zijn weet ik niet, maar zo doen ze zich wel voor :-)

Have fun anyway :-)

MiesArt
15/01/09, 12:57
Met kerst wederom aan de Weissensee in Oostenrijk geweest, je kunt er geweldig schaatsen en er is een piste.. Niet echt een ski-gebied maar toch heb ik me ruim vermaakt met mijn snowboard:)

Apoc
15/01/09, 13:03
Wij zouden tijdens de kerst eigenlijk gaan skiën in Spanje (we zaten al in Barcelona), maar vrijwel alle wegen waren afgesloten i.v.m. de hardste storm in 50 jaar. We zijn toen maar naar het strand gegaan, dat was wel erg heftig om te zien.

Volgend jaar Andorra :)

N.B. als je de afgelopen weken buiten hebt gefietst of iets dergelijks vind ik dat ook wintersport :p

NielsV
15/01/09, 13:05
tja klein verschil strand of piste... beide kan ik me vermaken haha :-)

Apoc
15/01/09, 13:09
tja klein verschil strand of piste... beide kan ik me vermaken haha :-)

Haha ja het was op het strand vooral erg koud, maar het was wel vet om al dat natuurgeweld te zien. De golven waren op sommige punten 7-8 meter hoog. Overal aan de Costa Brava waren de stranden helemaal weggespoeld en in sommige gevallen was de complete boulevard weg.

En we waren eigenlijk van plan om die dag een duikje te maken (waar die golven 7-8 meter hoog waren). Dat hebben we dus maar niet gedaan hehe (als je uberhaubt boven komt, is dat waarschijnlijk dan ergens voor de kust van Africa).

Ramon Fincken
15/01/09, 13:13
[..]

N.B. als je de afgelopen weken buiten hebt gefietst of iets dergelijks vind ik dat ook wintersport :p

Dan heb ik gewintersport :)
Ik heb een Stevens S7 staan waarmee je behoorlijk kan raggen, ben met een vriend in de vakantie eens wat gaan speulen in de sneeuw.

Fotos voor de liefhebbers van de bike:
http://www.ramonfincken.com/63/Lounge/My+Stevens+S7+ATBFmountainbike.html

Apoc
15/01/09, 13:16
Ah vet man. Ik ga misschien deze zomer met een Spaans/Duitse vriend van me downhill doen (hij behoort tot de top van de wereld), dat lijkt me toch ook wel erg gaaf, al heeft dat dan weer niets met wintersport te maken :)

MiesArt
15/01/09, 13:23
Hehe zeg dat wel, wintersport in Nederland. Ben zelfs gevallen door de gladheid op de weg.. daarnaast natuurlijk fanatiek geschaatst (ijshockey) op het natuurijs (wat ik - bijna - ieder jaar doe al gelooft niemand me!)

NielsV
15/01/09, 13:37
ja idd... Ik heb in die zin ook al zeker gewinterspot.. .Heerlijk geschaatst....
Zelfs op de rivier door Eibergen, de beruchte riviel de Berkel van vlotdrama etc (ja werkelijk waar ze noemen het rivier terwijl het eigenlijk wel een kanaal is aangezien ze dat ding recht hebben gegraven) was mooi dichtgevrorern en kon je super schaatsen van Eibergen naar andere plaatsen aan de Berkel...
Maar geen ijshockey voor mij; doe mij mijn Nooren maar :)

Apoc
15/01/09, 14:09
Elk jaar schaatsen op natuurijs? De laatste keer dat het dusdanig vroor dat je goed kon schaatsen is al wel weer even geleden, of heb je het over een opgespoten baan?

NielsV
15/01/09, 14:43
(wat ik - bijna - ieder jaar doe al gelooft niemand me!)

zij zegt het al ;-)

Apoc
15/01/09, 14:51
hij zegt het al ;-)

Zij :)

Maar waar ik op doelde is dat er ook zeker niet "bijna elk jaar" genoeg ijs ligt om op te schaatsen..

NielsV
15/01/09, 14:56
ja excuussses ! niet goed gelezen :-)

J.Haagmans
15/01/09, 15:14
Helaas geen wintersport dit jaar. Laatste keer was ook twee jaar geleden :(

MiesArt
15/01/09, 15:23
Reactie op ieder jaar op natuurijs schaatsen:

Ik woon in de buurt van Oisterwijk, een dorp waar je heel veel vennen hebt, omdat mijn opa, oma ouders etc. gek zijn van schaatsen en ze dat al heeel lang doen op dezelfde vennen weten we precies waar we wanneer op kunnen.

Moet zeggen dat we dan wel als enigste op het ijs zijn, maw wij zijn van die gekke die gewoon gaan schaatsen:p

reef
15/01/09, 15:27
Ik zit momenteel in La Plagne.
Enorm mooi ski gebied, met doorsteek mogelijkheden naar Les Arc.

Super weer momenteel.

Ja, of bovenaan de lift van La Plagne off-piste knallen naar Champagny. De mooiste afdalingen die ik ooit gedaan heb. Maar toen lag er 3,5 meter. Wel laatste stukje omhoog klouteren naar het restaurantje. Ben je meteen stoer voor iedereen die er zit te kijken. :)

Apoc
16/01/09, 14:22
Ik bedacht me overigens net dat ik wel aan wintersport heb gedaan, al was dat wat anders dan gebruikelijk. Ging om een ijsduik (dus duiken onder het ijs). En gewoon in natpak (ja, dat is een heleboel veel koud - al was het een semi-droog pak). Wel grappig om dan boven je mensen zien te lopen en te schaatsen en dergelijke.

Iets wat ik verder nog zeker een keer wil doen is ijszeilen. Ik ben een ervaren zeiler, maar dat gaat normaliter toch niet met 90km/h :) Als het binnenkort nog een keer goed gaat vriezen wil ik dat echt een keer doen.

blerry
16/01/09, 17:02
Momenteel live vanuit Val-thorens Frankrijk, heerlijk weer.
Helaas de laatste ski dag.

Henky!
16/01/09, 22:54
Is het tegenwoordig niet chemische kunstsneeuw overal? Dat met kanonnen tussen de omgehakte bossen wordt gespoten?

(sorry :-)

Spyder01
17/01/09, 00:12
Op de Hovfjället (nabij Torsby, Zweden) ligt vrijwel elk jaar wel de nodige sneeuw om te skiën. Wel leuk om zomers in dat gebied rond te lopen, je kunt je dan niet voorstellen dat het een skigebied is.

DutchTSE
17/01/09, 09:03
Ik zit 25 januari hier: http://weerbericht.mobi/FI-weer-0042/het-weer-in-Salla-Finland.html

Trefwoorden:
- sneeuw, -20, sneeuwscooters, husky's, rendieren, noorderlicht, sneeuwwandelen, snowboarden ;)

NielsV
17/01/09, 12:24
Is het tegenwoordig niet chemische kunstsneeuw overal? Dat met kanonnen tussen de omgehakte bossen wordt gespoten?

(sorry :-)

in lage gebieden denk ik... maar hoge gebieden is ook veelal nog echt sneeuw hoor :P

Technotop
17/01/09, 13:04
Dit jaar voor de 2e keer naar Les Deux Alps (FR) en in mei zoals gewoonlijk weer naar Val Thorens (FR) voor de Dutch Snowtime Week.

deCube
17/01/09, 13:50
Ikzelf zal ook te vinden zijn in Oostenrijk zoals ieder jaar! Dit jaar overigens in Fieberbrunn, leuke uitgaansgelegenheden, mooie pistes en altijd sneeuwzeker! ;)

Daar ben ik de eerste 2 jaar van mijn skicarriere heen geweest. Is niet zo groot toch?

Dit jaar weet ik nog niet waar we heen gaan, maar gaan zullen we zeker. :yes:

NielsV
17/01/09, 15:41
maar dan kennen jullie als wintersporters toch ook zeker http://www.wintersporters.nl/ wel ?
Erg informatieve en leuke site over wintersport en wintersportgebieden!

Sorcer
17/01/09, 22:33
Daar ben ik de eerste 2 jaar van mijn skicarriere heen geweest. Is niet zo groot toch?

Dit jaar weet ik nog niet waar we heen gaan, maar gaan zullen we zeker. :yes:

Toch nog redelijk hoor! Je mag iniedergeval niet klagen daar volgens bronnen. Skicarriere als skileraar?

tvm
18/01/09, 13:22
hoi,

ikzelf werk in de winter vanuit frankrijk. dit terwijl ik samen met mijn vriendin het management uitvoer voor 1 en af toe meerdere chalet 's & hotels. Wij kunnen zo ongeveer 25 volle dagen skiën per skiseizoen, deze periode is wel zwaar werken maar het voelt minder aan.

Uiteraard nemen wij veel mee aan de aprés ski en staan wij ook veel achter de bar ...

Het ziet er naar uit dat het vanaf vandaag terug zal beginnen sneeuwen. Veel plezier voor degenen die op wintersport gaan!

P.S. momenteel live vanuit Valmeinier / Valloire, deze avond is het La Plagne (Montalbert)

GlobalServe
18/01/09, 14:23
Juist terug van La Plagne (Full ParadiSki Pass). Hotel Terra-Nova is zeker een aanrader voor wie gaat.
Was er super, helaas het is maar 1 week voor dit jaar.

Ik hoop dat ik er nog een weekendje kan tussen wringen.

deCube
18/01/09, 15:34
Toch nog redelijk hoor! Je mag iniedergeval niet klagen daar volgens bronnen. Skicarriere als skileraar?

Haha nee, gewoon als skiër. ;) Ik ski inmiddels al 10 jaar dus is ook al even geleden.

Sorcer
18/01/09, 16:32
Haha nee, gewoon als skiër. ;) Ik ski inmiddels al 10 jaar dus is ook al even geleden.

Haha, kijk, na al die jaren moet je natuurlijk uitgegroeit zijn tot een professional! ;)

SF-Jeroen
18/01/09, 17:07
30 januari naar Frankrijk (St. Sorlin d'Arves, in het Les Sybelles skigebied)!

Daar kom ik net van terug. Ligt wel voldoende sneeuw, wel wat ijzig aan het einde van de dag, maar verder prima.

tvm
20/01/09, 11:43
Juist terug van La Plagne (Full ParadiSki Pass). Hotel Terra-Nova is zeker een aanrader voor wie gaat.
Was er super, helaas het is maar 1 week voor dit jaar.

Ik hoop dat ik er nog een weekendje kan tussen wringen.

ik zit nu net te computeren met zicht op dit skigebied :-)

deCube
20/01/09, 11:47
Wat doe je dan op de computer?

blaaat
20/01/09, 12:33
Ben net terug van 3,5 week snowboardles geven in Brixen im thale, hopelijk in februari nog een weekje. Heb me weer super vermaakt, sneeuw was wel erg ijzig, vooral in periode dat het hier in Nederland ook zo koud was. zo heb ik ook nog een beetje 'geschaatst'.

NielsV
20/01/09, 12:50
@ Blaat... das ook wel relaxt zeg :-)
Tis jammer dat ik niet kan boarden maar alleen ski, maar toch :-)
Brixen ben ik wel in de zomer geweest, maar in den winter nog niet...

Maar wat zijn nou de apres ski hits van dit jaar?! :-)

blaaat
20/01/09, 13:00
Heb niet echt nieuwe apres-ski hits gehoord, zelfde geblèr als vorig jaar. Maargoed, gek wordt je er sowieso van, nieuw of oud, dus maakt ook niet zoveel uit.

Maar in Brixen is het ook wel heel erg, zeer beperkt aantal nummers die gewoon telkens herhaald worden, 3x het zelfde nummer op een avond is geen uitzondering.

NielsV
20/01/09, 17:10
mmmz oke das minder...
In Flachau (Hofstadl voornamelijk, Yeti wat minder) redelijk goede afwisseling....

Dan draaien we daadelijk hier op kantoor nog maar een keer de Eisbaren... en unsere Geiln Joanna!

eaPeter
21/01/09, 08:47
Wintersport, nee dank je. Afgelopen weken al koud genoeg geweest zo :)

almar
21/01/09, 13:45
Net terug uit Val Thorens. Helaas een stuk agressievere sfeer dan twee jaar geleden, maar je moet het zelf gezellig maken. Volgend jaar maar weer terugswitchen naar Oostenrijk.

De hits van dit jaar:

- Quintino - Rap das Armas (rapapapapapappaaaa)
- Schatje mag ik je foto
- Straatmuziekant
- M.I.A. FT. BUN B & RICH BOY - PAPER PLANES (all i wanna do is take your money)