PDA

Bekijk Volledige Versie : Verzekering, algemene voorwaarden



jeroen2496
13/01/09, 09:48
Wij verhuren momenteel dedicated servers, maar hebben nog geen verzekering betreffende:

- brand
- aansprakelijkheid

Heeft iemand hier goede tips over?
Tevens ben ik op zoek naar goede algemene voorwaarden en contracten voor het verhuren van dedicated servers :)

Als iemand mij hiermee kan helpen, graag!

Desmond
13/01/09, 10:18
Jeroen,

Wij zelf hebben onze voorwaarden laten opmaken door Jim Frielink, je kan hem bereiken via ìnfo@studentjurist.nl. Laat het woordje student je niet van de wijs brengen, hij is volwaardig jurist en erg capabel om algemene voorwaarden te schrijven. We hebben zijn voorwaarden die hij voor ons gemaakt heeft voorgelegd aan andere mensen, die waren er zeer over te spreken. Onze Alg. vw: http://www.w3media.nl/w3media-algemene-voorwaarden.pdf

Qua verzekering hebben wij een basis WA verzekering en een branche gerichte verzekering afgesloten voor zowel brand als schadeclaims bij Interpolis. Wij zitten bij de Rabobank en hebben dit via de bank geregeld :)

jeroen2496
13/01/09, 12:02
Bedankt voor je reactie.

Die algemene voorwaarden zien er inderdaad erg netjes uit :)
Ik zal contact met hem opnemen, maar zou je er bezwaar tegen hebben als ik deze voorwaarden ook gebruik? Eventueel tegen vergoeding.

Ik zelf zit bij de ING Bank, ik zal bij hun informeren betreffende verzekeringen.
Met name zijn schadeclaims natuurlijk erg belangerijk om daar op terug te kunnen vallen.

Wat zijn de kosten die je betaald voor de verzekering?

Desmond
13/01/09, 12:14
Jeroen,

Ik heb de algemene voorwaarden expliciet voor mijn bedrijf laten schrijven en er staan dus punten in die voor mij gelden. IK stuur je een PM met verdere informatie over je verzoek.

Qua aansprakelijkheid, schade, rechtsbijstand en brand verzekeing zitten we puur voor de hosting op de 229 euro per maand.

jeroen2496
13/01/09, 12:18
Bedankt voor je PM, ik zal er zo even op reageren.

Dat is een redelijk bedrag, 229 per maand, zal dat voor een beginnende hoster lager uitvallen denk je ?

MediaServe
13/01/09, 12:32
Bedankt voor je PM, ik zal er zo even op reageren.

Dat is een redelijk bedrag, 229 per maand, zal dat voor een beginnende hoster lager uitvallen denk je ?

Of je starter bent maakt denk ik niet uit. Je kunt natuurlijk wel zelf een pakket samenstellen met de verzekeringen die je wilt gebruiken. Aansprakelijkheids- en rechtsbijstandsverzekering zijn naar mijn mening minimaal.

Desmond
13/01/09, 12:51
Dat klopt, er word een bepaald risico in verschillende segmenten afgeschermd tegen een bepaalde risico bedrag.

gjtje
13/01/09, 13:47
Volgens mij zit ik op iets van 300 per jaar voor een dergelijke dekking. Beroepsaansprakelijkheid verzekeren (niet hetzelfde als de gewone aansprakelijkheidverzekering) was niet te doen als IT-er. Wanneer je alle uitsluitingen weghaalt dan blijft er niks over dat met het werk te maken heeft, zeker op het gebied van data verzekering.

Rackspace e.d. snappen deden ze niet erg maar als je doet alsof je een garagebox met spullen wilt verzekeren dan kom je een heel eind.

reef
13/01/09, 13:49
Wat ik mij nog afvroeg: zal met die aansprakelijkheidsverzekering daar ook de volgende aansprakelijkheid mee gedekt zijn?
Stel dat:
1. een dedicated server 2 dagen uitvalt, en de klant legt een claim neer bij je van 10.000 euro voor misgelopen schade (ook al staat er in je voorwaarden dat je niet aansprakelijk bent voor vervolgschade)
2. door een fout in het systeem bij bijv. key-systems komt een mooie domeinnaam van een klant die via jou geregistreerd staat op straat te liggen die meteen wordt geregistreerd door een kaper. Klant legt een claim neer bij jou van een ton omdat hij die domeinnaam alleen voor dat bedrag kan terugkopen van een koper.

Excuus als ik dit niet hier mag vragen, maar het lijkt mij wel eens goed om te weten hoe dit zit qua aansprakelijkheid. Vooral bij eenmanszaken en VOF's want daar zou je door zo'n claim ook persoonlijk alles kwijt kunnen raken.

Ik heb als eenmanszaak wel eens geinformeerd naar zo'n aansprakelijkheidsverzekering en die kwam starte dan op zo'n 3500 euro per jaar. Best veel geld en dan weet je als het puntje bij het paaltje komt nog steeds niet of alles gedekt is (want ze proberen er natuurlijk altijd onderuit te komen).

gjtje
13/01/09, 13:51
Voor een VOF heb je nu een BV achtige structuur met verminderde aansprakelijkheid. Alleen zzp'ers zijn nog 't steeds haasje.

Thomas.R
13/01/09, 14:33
Ik heb zelf wel een aansprakelijkheidsverzekering, kost €780 euro per jaar en dan ben je verzekerd voor €100.000 per claim met een eigen risico van €1500 ook per claim.

Daarnaast is een AOV ook wel aan te raden, kan wel een prijs noemen maar dat ligt totaal aan je leeftijd. Vanaf 19 jaar is het €48 per maand en het kost je €136 wanneer je30 bent..

Zijn er eigenlijk gespecilialiseerde verzekeringsbedrijven voor de ICT? Mijn verzekeraar begreep het ook niet echt toen ik over de servers in een datacenter begon.. :)

Thomas.R
13/01/09, 14:35
Ohja, tevens heb ik goede ervaringen met Arnoud van ICTRecht voor je algemene voorwaarden. Wel vrij prijzig, €1000 ongeveer maar daarvan mag je ook wel wat verwachten.

jeroen2496
13/01/09, 14:57
Wat ik mij nog afvroeg: zal met die aansprakelijkheidsverzekering daar ook de volgende aansprakelijkheid mee gedekt zijn?
Stel dat:
1. een dedicated server 2 dagen uitvalt, en de klant legt een claim neer bij je van 10.000 euro voor misgelopen schade (ook al staat er in je voorwaarden dat je niet aansprakelijk bent voor vervolgschade)
2. door een fout in het systeem bij bijv. key-systems komt een mooie domeinnaam van een klant die via jou geregistreerd staat op straat te liggen die meteen wordt geregistreerd door een kaper. Klant legt een claim neer bij jou van een ton omdat hij die domeinnaam alleen voor dat bedrag kan terugkopen van een koper.

Excuus als ik dit niet hier mag vragen, maar het lijkt mij wel eens goed om te weten hoe dit zit qua aansprakelijkheid. Vooral bij eenmanszaken en VOF's want daar zou je door zo'n claim ook persoonlijk alles kwijt kunnen raken.

Ik heb als eenmanszaak wel eens geinformeerd naar zo'n aansprakelijkheidsverzekering en die kwam starte dan op zo'n 3500 euro per jaar. Best veel geld en dan weet je als het puntje bij het paaltje komt nog steeds niet of alles gedekt is (want ze proberen er natuurlijk altijd onderuit te komen).

Ja ik heb zelf ook een eenmanszaak, wat dus veel risico met zich meebrengt.
Maar dan nog, stel je hebt een BV, dan (lees: heb je minder kans) is de kans erg klein om prive kapot te gaan.

Maar je BV zal er dan toch aan moeten geloven toch? Dus in dat opzichte zal het niet heel veel uitmaken?

En ook met die nieuwe VOF structuur, je blijft toch met die claim zitten, of je nou prive of vanuit een VOF handeld, er zal iets betaald moeten worden of verdedigt in een rechtszaal.

maxnet
13/01/09, 15:18
Heel kort door de bocht: het enige dat een gemiddelde aansprakelijkheidsverzekering dekt, en iets met servers te maken heeft, is als je een server op de tenen van een klant laat vallen.




Zijn er eigenlijk gespecilialiseerde verzekeringsbedrijven voor de ICT?

AON biedt een beroepsaansprakelijkheidsverzekering aan (ictverzekeringen.nl).

Echter is daarbij uitgesloten: "Schade die het gevolg is van de niet-nakoming of onderbreking van de verleende diensten door een aanbieder van internetdiensten (service provider), aanbieder van telecommunicatiediensten of door een ander nutsbedrijf."

En uiteraard ook schade veroorzaakt door "gebrekkige hardware".

gjtje
13/01/09, 15:50
Dat was ook mijn probleem. Beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor een programmeur: schade die het gevolg is van fouten aan programmatuur valt er niet onder...

reef
13/01/09, 16:24
Ik heb zelf wel een aansprakelijkheidsverzekering, kost €780 euro per jaar en dan ben je verzekerd voor €100.000 per claim met een eigen risico van €1500 ook per claim.

Bij wie heb je dat geregeld?

Marin
13/01/09, 16:35
Wij zitten bij Interpolis via de rabobank, dat kost echt bijna niks. Voor de algemene voorwaarden zou ik even contact opnemen met Steven of Arnaud van ICTRecht. Prima jongens!

Lid worden van ISPConnect kan ook voordelen bieden voor algemene voorwaarden bij ICTRecht! (en nee, ik wil hiermee dus geen discussie over ISPCOnnect starten, daar zijn topics genoeg over, het is gewoon een tip) PM me maar even over info!

Thomas.R
13/01/09, 17:04
Bij wie heb je dat geregeld?

Meeste van mijn verzekeringen gaan via Anno Bos, www.bosfinancieeladvies.nl

reef
13/01/09, 18:17
Meeste van mijn verzekeringen gaan via Anno Bos, www.bosfinancieeladvies.nl

Aha, dat lijkt me een tussenpersoon die het dan via een grotere maatschappij heeft verzekerd voor jou? Zo ja, welke? Dan kan ik daar eens rondkijken.

jeroen2496
13/01/09, 21:56
En iemand nog ideeën over dedicated server contracten?

Gwen
14/01/09, 00:08
En iemand nog ideeën over dedicated server contracten?

Wij werken voor alles met SOLV advocaten, die kunnen je wellicht ook van dienst zijn met Algemene Voorwaarden en contracten, voor ons hebben ze dit wel gedaan.

Verzekeringen hebben wij hier lopen via Nationale Nederlanden, omdat we gewoonweg met de rest ook bij ING zitten :).

Thomas.R
14/01/09, 12:25
Aha, dat lijkt me een tussenpersoon die het dan via een grotere maatschappij heeft verzekerd voor jou? Zo ja, welke? Dan kan ik daar eens rondkijken.

Dat klopt, het gaat via QUINN, zover ik weet moet je het wel via een tussenpersoon regelen.

Triloxigen
14/01/09, 12:53
Aha, dat lijkt me een tussenpersoon die het dan via een grotere maatschappij heeft verzekerd voor jou? Zo ja, welke? Dan kan ik daar eens rondkijken.

Je kunt vaak beter een tussenpersoon hebben hoor, het maakt qua kosten veelal geen verschil maar de klantenservice is vaak dan wel beter doordat hij je kan verderhelpen.

reef
14/01/09, 13:40
Je kunt vaak beter een tussenpersoon hebben hoor, het maakt qua kosten veelal geen verschil maar de klantenservice is vaak dan wel beter doordat hij je kan verderhelpen.

Ja, dat weet ik. Even een extra mailtje naar de tussenpersoon bij een declaratie leverde me vorig jaar 1000 euro extra op omdat de tussenpersoon de kwestie nog even aankaarte bij de grote verzekeraar. Maar ik had dan wel graag een tussenpersoon hier in de buurt gehad, vandaar. :)