PDA

Bekijk Volledige Versie : Credit Card betalingen



Gwen
12/01/09, 17:52
Wij zijn momenteel druk bezig met het implementeren van extra betaalmogelijkheden in ons klanten paneel. iDeal en dergelijke zit er allemaal al in, alleen nu willen wij ook Credit Card gaan accepteren.

Ik had op internet wel wat bedrijven gevonden zoals Ogone maar die blijken alleen een soort van front-end te leveren, waar we dus niets aan hebben. Hun zeiden dat ik bij de bank moest zijn voor de daadwerkelijke coracten voor acceptatie. Die doen er inmiddels al 1,5 maand over om dat uit te zoeken.

Weet iemand hier hoe het normaal in zijn werk gaat of hoe doen jullie het? Ik wil het wel via een 'directe' processor doen, en niet via bvb. Paypal.

TomasVL
12/01/09, 20:06
Je kan 'ns een kijkje nemen bij Chronopay, Pay.nl, etc.

Apoc
12/01/09, 21:35
Weet iemand hier hoe het normaal in zijn werk gaat of hoe doen jullie het? Ik wil het wel via een 'directe' processor doen, en niet via bvb. Paypal.

Daarvoor heb je een zogenaamd merchant account nodig. Dit is een soort directe koppeling met Visa/Mastercard, etc. Voor zo'n account kan je soms bij je eigen bank terecht, maar ik zou aanraden om bij Paysquare eens te kijken. Paysquare biedt een koppeling met Visa, Mastercard en ik geloof ook met American Express. Voor andere kaarten zul je direct bij de betreffende creditcard firma's een contract moeten aangaan.

Vervolgens heb je nog iets nodig om (bijvoorbeeld) Paysquare te koppelen aan je eigen systeem, en daar komt (bijvoorbeeld) ogone om de hoek kijken. Ogone biedt inderdaad ook front-end systemen aan, maar ze kunnen ook een back-end koppeling met je systeem verzorgen en dan zien je klanten daar helemaal niets van.

Overigens; klant worden bij Paysquare (en soortgelijke organisaties) kan niet zomaar. Je zult daarvoor een bepaalde hoeveelheid omzet over moeten behalen, je kredietwaardigheid wordt gecheckt, en er wordt gekeken of je bedrijf uberhaubt in aanmerking komt. Als je momenteel nog helemaal geen creditcards accepteert, dan zul je hoogstwaarschijnlijk niet genoeg creditcardbetalingen verwerken om geaccepteerd te worden door Paysquare. In dat geval zul je simpelweg met een oplossing als PayPal o.i.d. moeten werken totdat je genoeg creditcardbetalingen verwerkt om een Paysquare account te kunnen "verantwoorden".

Succes!

Randy
12/01/09, 21:41
Vergeet daarbij de beveiliging ook niet, je wordt gecontroleerd of je PCI compliance bent en de data veilig opgeslagen wordt. Zo'n audit kost je enkele honderden euro's.

reef
12/01/09, 21:55
Kreeg vandaag deze tip: http://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=fees
Met free iDeal transacties? Ik dacht dat dat eerst 49 cent per transactie was bij hunnie...

Keizer
12/01/09, 23:45
de verzender betaald 1% extra tot 0.50 euro (gaat niet op bij webshopbetalingen lijkt me)
de ontvanger betaald 1.9% en 0.29 euro extra

dus voor een tientje betaal je ook al 48 cent!

Desmond
13/01/09, 09:20
Qua hosting kan je misschien eens kijken naar www.2checkout.com, een hele oude spekler op de markt met een prachtige API!

Gwen
13/01/09, 23:09
Qua hosting kan je misschien eens kijken naar www.2checkout.com, een hele oude spekler op de markt met een prachtige API!

Dank je. Zoiets bedoelde ik, ik hoef het niet allemaal direct bij de bank en zo te regelen. Gaat er mij gewoonweg om dat het via een betrouwbare partij gebeurd, maar niet via zoiets als Paypal.

Desmond
14/01/09, 08:20
2CO werkt prima, eigen interface echt alles erop en eraan. Eenmalig 50 USD en that's it :D

martysmarty
14/01/09, 08:33
w3Media:

Wordt bij 2CO alles via hun website afgehandeld, of alles via je eigen website, met de 2CO website alleen op de achtergrond?

host3000
14/01/09, 08:41
Het kan geen kwaad de tarieven eens te vergelijken, want die verschillen nog al. Een rijtje:


# 2checkout
# Alertpay
# Authorize.net
# Bluepay
# Cardia
# CCAvenue
# CDGCommerce
# Chronopay
# Echo
# EFTSecure
# Eprocessing Network
# Eway
# Firepay
# Google Checkout
# Infodial
# Innovative Gateway
# Linkpoint
# Moneybookers
# Netbilling
# Nochex
# Payflow Pro
# Paypal
# Paypal Pro
# Paysystems
# ProTX
# PSIGate
# QuantumGateway
# Stormpay
# Verus
# Worldpay
# Worldpay Invisible
Niet allemaal zijn ze voor Europa beschikbaar overigens,

reef
14/01/09, 16:24
2CO werkt prima, eigen interface echt alles erop en eraan. Eenmalig 50 USD en that's it :D

2CO collects a 5.5% commission on each transaction plus a $0.45 charge per sale

Dat is meer dan de PayPal fee en zo te zien bieden ze niets extra's aan als PayPal.
2CO: we accept Visa, Mastercard, American Express, Discover, JCB, and Diners club. We also accept Pay Pal and for customers in the US we provide online checks.

@martysmarty: volgens mij werkt 2CO normaal gesproken net zoals PayPal (alles wordt via hun site afgehandeld), totdat je hun API gaat gebruiken. Snap ik dat goed 3wmedia?

Apoc
14/01/09, 18:34
2CO collects a 5.5% commission on each transaction plus a $0.45 charge per sale

Dat is meer dan de PayPal fee en zo te zien bieden ze niets extra's aan als PayPal.
2CO: we accept Visa, Mastercard, American Express, Discover, JCB, and Diners club. We also accept Pay Pal and for customers in the US we provide online checks.

@martysmarty: volgens mij werkt 2CO normaal gesproken net zoals PayPal (alles wordt via hun site afgehandeld), totdat je hun API gaat gebruiken. Snap ik dat goed 3wmedia?

2co doet wel meer voor je dan PayPal. Elke ordet wordt op fraude gescreened en als er twijfel bestaat bellen ze de klant op om de order te verifiëren en dergelijke. Zeker als je internationaal zaken doet is dergelijke fraude screening essentieel - al kan je het zelf natuurlijk ook doen.

Persoonlijk blijf ik er bij dat 2co veel te duur is, ondanks de fraude screening. Wij maken er nu gebruik van omdat het technisch gezien wat beter uitkomt qua implementatie met ons backend systeem, maar wij gaan toch zo snel mogelijk over op ons eigen merchant account. Wij handelen dan ook wel erg veel transacties af via creditcard omdat we erg veel internationale klanten hebben - dat is in ons geval in het voordeel. Stel dat je bijvoorbeeld een half miljoen omzet via creditcards haalt, en je betaalt (bijvoorbeeld) 2.7% in plaats van 5.5%, dan scheelt dat toch 14000 euro op je winst, puur uit de transactiekosten. Dat is natuurlijk nogal wat.

Apoc
14/01/09, 18:34
2CO collects a 5.5% commission on each transaction plus a $0.45 charge per sale

Dat is meer dan de PayPal fee en zo te zien bieden ze niets extra's aan als PayPal.
2CO: we accept Visa, Mastercard, American Express, Discover, JCB, and Diners club. We also accept Pay Pal and for customers in the US we provide online checks.

@martysmarty: volgens mij werkt 2CO normaal gesproken net zoals PayPal (alles wordt via hun site afgehandeld), totdat je hun API gaat gebruiken. Snap ik dat goed 3wmedia?

2co doet wel meer voor je dan PayPal. Elke order wordt op fraude gescreened en als er twijfel bestaat bellen ze de klant op om de order te verifiëren en dergelijke. Zeker als je internationaal zaken doet is dergelijke fraude screening essentieel - al kan je het zelf natuurlijk ook doen.

Persoonlijk blijf ik er bij dat 2co veel te duur is, ondanks de fraude screening. Wij maken er nu gebruik van omdat het technisch gezien wat beter uitkomt qua implementatie met ons backend systeem, maar wij gaan toch zo snel mogelijk over op ons eigen merchant account. Wij handelen dan ook wel erg veel transacties af via creditcard omdat we erg veel internationale klanten hebben - dat is in ons geval in het voordeel. Stel dat je bijvoorbeeld een half miljoen omzet via creditcards haalt, en je betaalt (bijvoorbeeld) 2.7% in plaats van 5.5%, dan scheelt dat toch 14000 euro op je winst, puur uit de transactiekosten. Dat is natuurlijk nogal wat.

Bakker ICT
14/01/09, 19:11
Binnenkort sluit ik een contract af waarbij ik iDeal, Visa/Mastercard, American Express , eenmalige machting etc kan aanbieden. Mede voor mijn klanten waar ik webwinkels voor lever. Hiervoor maak ik aparte merchant accounts aan, welke dan gelijk alle betaalmogelijkheden kunnen aanbieden, deze hoeven voor CC enkel een kopie paspoort in te sturen.


Hierbij kost CC in EU ongeveer 1,6% + 25 cent , buiten EU ongeveer 2,4% + 25 cent. iDeal kost 75 cent per transactie. Hier kan ik dan nog een heel klein beetje mee spelen als het wat grotere volumes worden.

Mocht je intresse hebben kan ik tzt ook wel een merchant account aan maken.

Apoc
14/01/09, 19:14
Binnenkort sluit ik een contract af waarbij ik iDeal, Visa/Mastercard, American Express , eenmalige machting etc kan aanbieden. Mede voor mijn klanten waar ik webwinkels voor lever. Hiervoor maak ik aparte merchant accounts aan, welke dan gelijk alle betaalmogelijkheden kunnen aanbieden, deze hoeven voor CC enkel een kopie paspoort in te sturen.

Uhm, hou je er dan wel rekening mee dat je dit niet zomaar aan andere mag aanbieden? Als jij een merchant account hebt, mag alleen jij daar gebruik van maken. Als je zelf een dienst soortgelijk aan 2checkout aanbiedt, dan ben je daarmee zelf een financiële instelling en daar komt nogal het e.e.a. bij kijken.

Bakker ICT
14/01/09, 20:34
Ik kan aparte merchant accounts aanmaken, binnen het contract. Aparte uitbetalingen en instellingen per merchant dus. Hierbij ben ik dus niet een financieele instelling.

Dotdns
15/01/09, 08:22
Ik vond deze ook nog .
weet natuurlijk niet als het een betrouwbaar partij is
http://www.multisafepay.com/

Maar de tarieven lijken redelijk

Keizer
15/01/09, 10:10
multisafepay werkt prima, heb ik vaak aangeraden en ingebouwd voor klanten.. nadeel is weer dat er een apart account moet worden gemaakt.. voor in magento hebben we een module geschreven welke automatisch alle velden invult in het registratieformulier bij hen, dan hoeft de klant alleen nog een wachtwoord in te typen :)

martysmarty
15/01/09, 10:41
Hier ook multisafepay gebruikt. Alleen moeten klanten daar inderdaad aanmelden, en dat vindt ik erg slecht. Wordt ook niet veel gebruikt overgens.

Apoc
15/01/09, 12:54
Ik kan aparte merchant accounts aanmaken, binnen het contract. Aparte uitbetalingen en instellingen per merchant dus. Hierbij ben ik dus niet een financieele instelling.

Ik weet dat dat kan, maar dat mag je enkel gebruiken voor eigen doeleinden. Je mag dat soort accounts niet zomaar aan anderen tot hun beschikking stellen.

Bakker ICT
15/01/09, 13:47
Wat betreft creditcard betalingen moet ik enkel een kopie paspoort en kvk insturen, ze geven zelf ook aan dat het geen probleem is om dit te doen. Maar goed, np :)

martysmarty
15/01/09, 13:51
Wat betreft creditcard betalingen moet ik enkel een kopie paspoort en kvk insturen, ze geven zelf ook aan dat het geen probleem is om dit te doen. Maar goed, np :)

Waar is dat?

Ben zelf nog wel een aantal aan het vergelijken, omdat multisafepay toch niet biedt wat ik wil.

Wil ook graag een Virtual Terminal om telefonische betalingen uit te voeren.

Apoc
15/01/09, 14:50
Wat betreft creditcard betalingen moet ik enkel een kopie paspoort en kvk insturen, ze geven zelf ook aan dat het geen probleem is om dit te doen. Maar goed, np :)

Naar het beste van mijn weten is dat in strijd met de regelgeving van Interpay en de Nederlandse Bank. Ik ben ook wel benieuwd waar dit dan zou zijn.

dreamhost_nl
15/01/09, 19:33
Wellicht dat het niet via Nederland loopt... omzeil je toch mooi de regels van DNB en Interpay, niet dan? Bakker ICT zal je vast meer kunnen vertellen.

reef
16/01/09, 12:06
Als dat zou kunnen graag, ik ben ook nog op zoek naar een manier om creditcard betalingen en iDeal te kunnen integreren voor Magento webshops.

Apoc
16/01/09, 14:04
Wellicht dat het niet via Nederland loopt... omzeil je toch mooi de regels van DNB en Interpay, niet dan? Bakker ICT zal je vast meer kunnen vertellen.

Ook dan zul je te maken blijven hebben met de regels van Visa/Mastercard, etc. Het maakt niet uit in welk land je een merchant account afneemt, die regels gelden overal.

Tenzij BakkerICT met iets concreets kan komen om aan te tonen dat het wel mag, blijf ik er bij dat wat hij omschrijft niet mag. Wij hebben zelf al heel vaak iets soortgelijks proberen te regelen (voor klanten) en dat is compleet onmogelijk gebleken.

martysmarty
16/01/09, 14:22
Ook dan zul je te maken blijven hebben met de regels van Visa/Mastercard, etc. Het maakt niet uit in welk land je een merchant account afneemt, die regels gelden overal.

Tenzij BakkerICT met iets concreets kan komen om aan te tonen dat het wel mag, blijf ik er bij dat wat hij omschrijft niet mag. Wij hebben zelf al heel vaak iets soortgelijks proberen te regelen (voor klanten) en dat is compleet onmogelijk gebleken.

Hetzelfde hier.

Zou nog graag willen weten waar dat is. Bakker ICT?

maxnet
16/01/09, 19:34
Vergeet daarbij de beveiliging ook niet, je wordt gecontroleerd of je PCI compliance bent en de data veilig opgeslagen wordt. Zo'n audit kost je enkele honderden euro's.

Dacht dat dat pas verplicht was, zodra je meer dan 20.000 transacties per jaar doet?
(kan zijn dat het in NL anders is, accepteren zelf momenteel via onze oosterburen)

marcel5
08/05/09, 19:56
Ik gebruik zelf ook 2Checkout en ben er zeer tevreden over (op erg hoge fees na). Ze accepteren alle soorten credit cards en ik heb nooit problemen met transacties.

De vendor kant van de 2Checkout (waarin je products opzet en sales bijhoudt) vind ik zelf wel erg onoverzichtelijk, en op sommige plekken is de layout in Firefox gewoon stuk. Maar omdat ik daar niet zo vaak gebruik van hoef te maken is dat niet zo'n probleem.

Derek-Jan
10/05/09, 17:54
Als dat zou kunnen graag, ik ben ook nog op zoek naar een manier om creditcard betalingen en iDeal te kunnen integreren voor Magento webshops.

In magento gebruik ik de volgende ;

Moneybookers (cc + de rest van europese betalingen ex belgie)
Multisafepay (ideal)
Buckaroo (giropay-ideal)

En binnenkort Ogone voor belgische betalers.

Buckaroo is de enige waarbij je direct in je systeem betalingen laat uitvoeren. Deze kost dan ook 60 eu p/maand (afhankelijk van je pakket) Ik heb hier de CC nog niet aan toegevoegd omdat ze wat extra eisen hebben waar ik nog niet aan voldoe.